Luaz kuukulgur
#1

Tere jälle, pajataks oma uuest projektist nimega kuukulgur.
Nimelt müüs sugulane mulle metalli hinnaga sõidukorras rondi nimega Luaz. Masinale on plekist kuut peale ehitatud ja mingid eriti mõttetud koopalaiendid, mis vastu rehve käivad. Kuna sel on kere suht läbi roostetanud ja muidu ka ebaesteetilises seisus, siis tekkis üks "plaan".
Nimelt olen ma juba ammu fännanud sellist aparaati, nagu M274 Mechanical Mule http://www.mechanicalmulesofamerica.com/ .
Vaadates Luazi kõhu alla nägin seal karpraud raami, mis tundus päris kobe veel. Plaan siis järgmine, rellakas pihku ja kogu kere maha lõigata. Edasi raami taladele keevitada nii 10cm. kõrgusele lisa-pikitalad, mille peale tuleks veokast. Need talad jookseks esiporikani välja, esisilla peal oleks siis kaks istet ning istujate jalad jääks mootori külgedele.
Plaan nr.2 on veidi keerukam ning vajab mõningat uurimist. Nimelt mulle tundub, et luaz esi- ja tagasild on omavahel vahetatavad ning difri taldriku peaks saama ka teist pidi sisse panna, mis teeks minu sõitvast raamist tagamootoriga sõiduki.
Kuna antud eksemplaril on roolisüsteem suht läbi (munaka koonuspinnad ovaalseks loksunud). ning vedeleb Mosse 2141 roolilatt, siis prooviks seda sinna külge aretada.
Vasta
#2

Võtsin kätte ja lammutasin esimese asjana plekk-kuudi maha. Hunnik M10 roostes polte pooleks rellakaga lõigatud, katusereeling koormarihmaga puu külge ja sõitsin autoga alt ära Big Grin
Praegu on originaalplekid ikka väga mädad, tagaotsad on popneetidega põhja küljes ja küljed makrofleksiga. Lisaks on raami tagumine ots pooleks.
Õnneks tundub käiguosa enam-vähem olevat.
Varsti siis lammutan edasi.
Vasta
#3

Sellega said ikka liikuri poole kergemaks, sest juba 1 polt M-10 mis on sentimeeter paks, kaalub palju. Rolleyes

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#4

Kuut ise oli nii raske, et mina oma kahe käega seda maha tõsta ei jaksanud.
Hiljem pidime seda vanametalli hunnikusse ka auto jõul lohistama...
Tekkis üks mõte, et kui otsida romulast mingi pick-upi veokast, ehk annaks seda sinna raamile aretada...
Vasta
#5

kui kere ümbert lammutad ehk võimalik sealt esiklaasi koos tihendiga saada,kui muidugi olemas ültse on
Vasta
#6

Põhimõtteliselt kogu kere detailid on saada, lisaks veel metallist kuut.
Uksed on sel veel suht korralikud. Esiklaas on, aga ümber tehtud, paigaldatud roostevaba plekitükkide ja popneetidega. Kui kellelgi miskit huvitab, siis võrku ühendust erasõnumis. Muidu läheb vanametalli.

Tekkis idee, et kui ma veoskeemi juba ümber pööran (sillad teistpidi + difri taldrikud ümber pöörata), siis võiks veel mõelda diiselmootorile. Esimeseks valikuks oleks VW T3 diisel, mis mahuks ka tahaotsa kasti alla ära. Samas saaks küla pealt peaaegu tasuta korraliku Multicari mootori, mis peaks vist suht ökonoomne olema. Kuna masin hakkab mul olema pigem tööks kui lõbusõiduks, siis kiirusomadused pole eriti tähtsad...küll aga kütusekulu.
Oskab keegi selle mootori kohta midagi iseloomustavat öelda?
Vasta
#7

Multicari mootor on Hitleri kättemaks Stalingradi eest...Big Grin Ropult raske ja kapriisne. Tehase juhendis oli vist alla -5 kraadi celsiust käivitamine keelatud ja suletud soojas ruumis garazeerimine....Rahva tõlge IFA...Ilma..Fashistide Abita. Big Grin

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#8

Nii, projekt Lunokhod jätkub...
Ok, multicari mootoriga siis edasi ei tegele. Vaatab äkki saab küla pealt vw transporteri lama-diisli. Kui ei saa, siis jätan originaali.
Tegelesin nädalavahetusel kere osandamisega. Praeguseks on nagu juuresolevalt pildilt näha, ainult paljas kere alles.
[Pilt: 213093475b811a_l.jpg]
[Pilt: 21309391cf9361_l.jpg]
[Pilt: 21309421a5b447_l.jpg]
Tahtsin öelda, et kui keegi mõnd keredetaili tahab, andku teada. Esiklaasi raam on suht läbi roostetanud, aga uksed ja metallkuut on suht kobedad veel. Äkki läheb kellelgi vaja...
Vasta
#9

Iseenesest esiklaasi, kui on ikka originaali mõõtmetes, siis vaja läheks. Aga muidu - oled ikka "hull mees", jään selle juurde praegu! Toungue
Vasta
#10

Kola asub Prangli saarel.
Vasta
#11

Nonii, osandamine on peaaegu lõpule jõudnud. Veidi originaalplekki veel raamile jäänud.
Edasi lähen ostan nelikant toru ja ehitan raami u. 40cm kõrgemaks ning pikemaks. Sinna peale tuleb merevineerist veokast, kuni mootorini välja. Kasti esiotsa peale tuleb kaks istet, rool ja pedaalid. That's it. OK, võib-olla turvakaar ka.
[Pilt: 2135022715a2a2_l.jpg]
[Pilt: 2135023389d7c7_l.jpg]
[Pilt: 21350241e422ce_l.jpg]
[Pilt: 213502478a98f5_l.jpg]
[Pilt: 2135025751bdc1_l.jpg]
[Pilt: 21350263d78836_l.jpg]
Vasta
#12

(28-08-2012, 00:01 AM)vootele Kirjutas:  ... ehitan raami u. 40cm kõrgemaks ning pikemaks. Sinna peale tuleb merevineerist veokast, kuni mootorini välja. Kasti esiotsa peale tuleb kaks istet, rool ja pedaalid. That's it. OK, võib-olla turvakaar ka.
Kui kõrgemaks ehitad, siis on äkki tõesti tervislik ka turvakaar lisada.
Multicari mootori võid tõesti ära unustada, nagu juba mainiti. Kui Zapiku omast kõrini saab, siis pigem mingi Golfi diisel vms. Eriti kui talvel kasutada ei plaani. Kui tahad talvel lund lükata, siis võiks äkki bensuka juurde jääda. Käivitub pakasega kergemini. Maasturitest ja nende ümberehitamisest: http://forum.4x4.ee/

Aga muidu, lahe pill paistab tulevat! Edu!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#13

12M 40x60x2 nelikanti ootab maale minekut, et saaks Q kulgurile platvormi ehitama hakata. Tõenäoliselt sellest välja ei tule, aga kui aus olla, siis servad oligi plaanis peenemast materjalist teha. Tegelik põhjus oli selles, et poes rohkem polnud seda materjali Big Grin
Orienteeruvalt hakkab asi nägema selline:
[Pilt: 213912934be3e8_o.jpg]
Vasta
#14

Minu meelest oled karkassi valikul üle pingutanud.
Mina kombineeriks 20x20 ja 25x40 torudega.
Vasta
#15

Kas raamile ka mingi remont tuleb? Paistavad läbi roostetanud kohad.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#16

Tagaots peabki raskust juurde saama. Hetkel on õõtshoovad alumises piirajas ja sõites tagaots põrkas kui kole. Inimjõul tõstab praegu tagaotsa õhku.
Raamil on ainuke tõsiselt läbiroostetanud koht tagumine parem nurk. Aga vastus on jah, loomulikult remondin raami ka.
Vasta
#17

Raskust on võimalik panna palju lihtsamate moodustega.
10kg kõige tagumise raamitoru alla annab palju rohkem effekti tagasillale kui kogu raami 10kg raskemaks tegemine. Samas saab lisaraskuse ka ära võtta.
Veok tuleb ehitada võimalikult kerge. Sellevõrra saab ju rohkem koormat vedada.
Karkassi ehitusel tuleb arvestada ka kinnitusmoodust raamile. Kas kinnitus tuleb jäik või pehme? Skitsi järgi vaadates tuleb jäik.
Vasta
#18

Tegelikult olen ma veendunud, et probleemi ei ole. Torudel järgi käies ladusin neid haagisele, 2mm seinaga torud, päris kerged käega kaaludes. Juurdeehituse keevitan olemasoleva raami külge.
Plaan on veel teha platvormi keskele eemaldatav luuk, mis muudab platvormi istmeteks. Porte jääb seljatoeks jne.
Veel tahaks masinale proovida lattrooli, sest originaal süsteem on rämeda lõtkuga (u. pool roolipööret, munaka koonusekujulised pesad on ovaalsed). On isegi olemas mõned Aleko latid, mida katsetada. Ilmselt tuleb sillatala külge keevitada kronsteinid.
Vasta
#19

Kui sa juurdehituse keevitad vana raami külge, siis peab olema juurdehitus väga pehme ehitusega. Muidu murrab kinnitused lahti.
Palju kindlam oleks panna juurdeehitus vana raami külge poltidega. Poldid paned pikad ja vahele kummipuksid või vedrud. Nii saavad erinevad raamid omavahel niheleda.
On veel võimalus, et pealisehitus on väga jäik ja on kinnitatud alusraami külge eriti korralikult. See muudab ka alusraami jäigaks.
Vasta
#20

Plaanis ongi viimane variant. Sisuliselt on lõpptulemuseks ruumiline toruraam.
Lootsin sel nädalavahetusel töödega pihta hakata, kuid selgus, et keevitusele on vaja uus gaas tuua. Lisaks on vaja ballooni reduktori jaoks üleminekut -balloon on veneaegse keermega, reduktoi mutter on tiba väiksem.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne