Kombainid Eestis

(30-08-2012, 22:07 PM)Vahelaager Kirjutas:  et mitte rahvast eksitada ja tarka mängida aga :
Traktoril on neljataktiline, kuuesilindriline, silindrite V-kujulise asetusega, vedelikjahutusega ja turboülelaadimisega diiselmootor SMD-62 võimsusega 121,5 kWt (165 hj).... ehk sama mootor mis kolos'i kombainidel, targemad mehed teadsid ka rääkida et kui kolos'i mootor harkovile peale panna, pidi masin kiiremini lippama. kuigi on mulle jäänud selgusetuks, las targemad pajatavad, et on ka 175 hobuselisi mootoreid.

Enne kui Tamvere Lembit Sulle koduküla ehitas.........

loll on loll olla.
Vasta

just just. abiks küll küsimustele või muudele probleemideleSmile
Vasta

[quote='ehk sama mootor mis kolos'i kombainidel, targemad mehed teadsid ka rääkida et kui kolos'i mootor harkovile peale panna, pidi masin kiiremini lippama. kuigi on mulle jäänud selgusetuks, las targemad pajatavad, et on ka 175 hobuselisi mootoreid.
[/quote]
Mis masin see harkov on? Rolleyes Kui T-150K mõtled, siis on sind on targemate poolt peteteud. Ei hakkanud see midagi kiiremini lippama, tegelikult jäi aeglasemaks.
Asi selles, et Kolosi mootoril pöördeid 1700, traktoril aga 2100-2200. Omal nahal järgi proovitud.Smile Kõrgsurvepumba vahetus tegi traktori kiiruse ja jõu endiseks.
Vasta

Mootoritest, mida kasutati Kolosil ja T-150, T-150K peal.

Baasmudel SMD-60, (110Kw,150Hp, 2000rpm). Kasutati roomiktraktoritel T-150 ja mõnedel T-150K modifikatsioonidel, (näiteks T-157).

Modifikatsioon SMD-62, (121Kw,165Hp,2200rpm). Kasutati ratastraktoril T-150K.

Modifikatsioon SMD-64, (110Kw,150Hp,2000rpm). Kasutati kombainide Kolos mudelitel SK-6, SKP-6, SK-6 II, SKP-6 II (kahe trummliga mudel), SKPR-6.(rootorkombain)

Ültse toodeti SMD-60 baasil kokku 9 modifikatsiooni mootoreid.(SMD-60,61,62,63,64,65,66,71,73)

Üks huvitav fakt veel Kolosi kohta.Eksporti minevatel kombainidel oli kabiinis kliimaseade. Milline täpselt, pole kursis, kuid spekuleerides vene tehnikat aluseks võttes, siis vist vett kasutav õhujahuti. Midagi T-150 pealt laenatut.
Heedri laiused olid nendel algul 5m hiljem lisandusid 6 ja 7 meetrised mudelid.
Vasta

(31-08-2012, 10:25 AM)Daff Kirjutas:  Mootoritest, mida kasutati Kolosil ja T-150, T-150K peal.

Baasmudel SMD-60, (110Kw,150Hp, 2000rpm). Kasutati roomiktraktoritel T-150 ja mõnedel T-150K modifikatsioonidel, (näiteks T-157).

Modifikatsioon SMD-62, (121Kw,165Hp,2200rpm). Kasutati ratastraktoril T-150K.

Modifikatsioon SMD-64, (110Kw,150Hp,2000rpm). Kasutati kombainide Kolos mudelitel SK-6, SKP-6, SK-6 II, SKP-6 II (kahe trummliga mudel), SKPR-6.(rootorkombain)

Ültse toodeti SMD-60 baasil kokku 9 modifikatsiooni mootoreid.(SMD-60,61,62,63,64,65,66,71,73)

Üks huvitav fakt veel Kolosi kohta.Eksporti minevatel kombainidel oli kabiinis kliimaseade. Milline täpselt, pole kursis, kuid spekuleerides vene tehnikat aluseks võttes, siis vist vett kasutav õhujahuti. Midagi T-150 pealt laenatut.
Heedri laiused olid nendel algul 5m hiljem lisandusid 6 ja 7 meetrised mudelid.
Hmm ! Mõni aeg tagasi oli siinsamas juttu SK-5 IIst(kahe peksutrumliga Niva) polnud varem sellisest kuulnudki.
Samasugune üllatus on SK-6 (ühe peksutrumliga Kolos).Huvitav kas sihukesi Eestis ka leidus?

Vasta

Vaadake ja imetlege:

http://www.youtube.com/watch?v=-N9KHRamNQY

Vabandan väikeste defektide pärast ligikaudu 2:30 kohal - ei hakanud videot ümber ka monteerima, kuna olulise nägemist see vast nimetamisväärselt ei sega, samuti on filmitud materjali tegelikult rohkem ja kunagi ehk panen niikuinii ka pikema video kokku.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

On kellelgi infot, kas ck-5 on ka mudeleid tehtud? Tahaks nii väga mõnda kuskilt saada
Vasta

[/quote]Hmm ! Mõni aeg tagasi oli siinsamas juttu SK-5 IIst(kahe peksutrumliga Niva) polnud varem sellisest kuulnudki.
Samasugune üllatus on SK-6 (ühe peksutrumliga Kolos).Huvitav kas sihukesi Eestis ka leidus?


[/quote E303 ---]KOLOC kombaini modifikatsioonid-
1. CK-6 baasmudel-rataskäiguosaga ühe latt-trumliga kombain. 2.CK-6.2 - Ratas käiguosaga 2 latttrumliga kombain koristamiseks niisketes piirkondades. 3. СКПР-6 - Vahetatava poolroomik käiguosaga ja kahe trumliga( millest esimene on tihvt ja teine latt-trummel ) kombain teravilja ja riisi koristamiseks eriti niiksketel piirkondades. 4.СКГД-6 -Täisroomik 2 tihvtrummliga kombain riisi koristamiseks. 5.CK-6A - ühe või kahe trumliga moderniseeritud baasmudel oli tootmises aastatel 1984-1986. Eestis olid tõenäoliselt levinud ühe või kahe trumliga ratas käiguosaga baasmudel CK-6.
Kas keegi teab mis kombaini tootis taganrogi kombainitehas aastatel 1987- 1992 sest järgmine kombain КЗС-3 läks tootmisse alles 1993 aastal.Ei usu et tehas 5 aastat lihtsalt seisis või siis varuosasid tootis?
(01-09-2012, 06:09 AM)Sillu Kirjutas:  Vaadake ja imetlege:

http://www.youtube.com/watch?v=-N9KHRamNQY

Vabandan väikeste defektide pärast ligikaudu 2:30 kohal - ei hakanud videot ümber ka monteerima, kuna olulise nägemist see vast nimetamisväärselt ei sega, samuti on filmitud materjali tegelikult rohkem ja kunagi ehk panen niikuinii ka pikema video kokku.
Kus maakonnas see viimane CK-4 tegutseb siis ?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Hmm ! Mõni aeg tagasi oli siinsamas juttu SK-5 IIst(kahe peksutrumliga Niva) polnud varem sellisest kuulnudki.
Samasugune üllatus on SK-6 (ühe peksutrumliga Kolos).Huvitav kas sihukesi Eestis ka leidus?


[/quote]KOLOC kombaini modifikatsioonid-
1. CK-6 baasmudel-rataskäiguosaga ühe latt-trumliga kombain. 2.CK-6.2 - Ratas käiguosaga 2 latttrumliga kombain koristamiseks niisketes piirkondades. 3. СКПР-6 - Vahetatava poolroomik käiguosaga ja kahe trumliga( millest esimene on tihvt ja teine latt-trummel ) kombain teravilja ja riisi koristamiseks eriti niiksketel piirkondades. 4.СКГД-6 -Täisroomik 2 tihvtrummliga kombain riisi koristamiseks. 5.CK-6A - ühe või kahe trumliga moderniseeritud baasmudel oli tootmises aastatel 1985- 1986. Eestis olid tõenäoliselt levinud ühe või kahe trumliga ratas käiguosaga baasmudel CK-6.
Kas keegi teab mis kombaini tootis taganrogi kombainitehas aastatel 1987- 1992 sest järgmine kombain КЗС-3 läks tootmisse alles 1993 aastal.Ei usu et tehas 5 aastat lihtsalt seisis või siis varuosasid tootis?


[/quote]Minu teada olid Eestis levinud CK-6 II-d.Aga võibolla oli siis neid ühe trumliga variante ka.
Taganrogi tehase ajaloost ja saavutustest sihuke info:
1971-valmis esimene "Kolos" СКПР-6-8.
1987 valmis uus kombain «Дон-1500-Ротор»
mitteametlikel andmetel lõpetati "Kolos"-i tootmine Taganrogis 1989 aastal.
Ei seisnud tehas tühjalt vaid tootis muid põllumajandus/söödakoristusmasinaid.
http://aotkz.ru/history.htm

Vasta

Olen üsna kindel et nägin E 514 vilja koristamas. Õnne korral ehk saan pilti ka konkreetsest isendist, seniks väike ettekujutus netist saadud pildi näol

[Pilt: maehdrescherfortschritt.jpg]

Aastaid tagasi sain endale E 516B kabiinist sellise brožüüri. Tegin meelega suured pildid, et saaks lugeda ka infot (vene keele oskaja peab olema).

[Pilt: dsc0699b.jpg]

[Pilt: dsc0700x.jpg]

[Pilt: dsc0710m.jpg]

[Pilt: dsc0711o.jpg]

[Pilt: dsc0707ng.jpg]

[Pilt: dsc0709a.jpg]

[Pilt: dsc0712t.jpg]

[Pilt: dsc0713vi.jpg]

[Pilt: dsc0714l.jpg]

[Pilt: dsc0715c.jpg]

Brožüüris olev kombaini eripärad võrreledes enamustega mida Eestis olen näinud:

1. Kitsad esirattad, Eesti omadel laiad
2. Kompuuter kabiinis, Eesti omadel puudus (4-auku oli olemas)
3. Pruuni värvi vilja väljalaske elevaator, Eesti omadel valged
4. Heedril "sihi hoidjad" (täpset nimetus ei mäleta) kolmnurksed, Eesti omadel olid rõngad
5. Heeder 6,70 m, Eesti omadel 5,70 m
6. Kiri E 517 värviline, Eesti omadel ainult kollane

Olen Eestis näinud ühte eksemplari nagu brožüüris ehk kõikide lisadega, kitsad rattad, laiem heeder. Oli olemas ka presendist punkri katte süsteem (originaal)- vihma korral sai punkri kinni katta.
Vasta

(01-09-2012, 19:14 PM)E303 Kirjutas:  
(01-09-2012, 06:09 AM)Sillu Kirjutas:  Vaadake ja imetlege:

http://www.youtube.com/watch?v=-N9KHRamNQY

Vabandan väikeste defektide pärast ligikaudu 2:30 kohal - ei hakanud videot ümber ka monteerima, kuna olulise nägemist see vast nimetamisväärselt ei sega, samuti on filmitud materjali tegelikult rohkem ja kunagi ehk panen niikuinii ka pikema video kokku.
Kus maakonnas see viimane CK-4 tegutseb siis ?

Viljandimaal on see SK-4 filmitud, aga ega ma ei tea, kas ta viimane on, kuna absoluutselt täie kindlusega seda väita ei ole ju kunagi võimalik. Iseasi on väljenduda "teadaolevalt viimane". Mul on siiamaani kuradi kahju, et selle isendi töövideo tegemisega hiljaks jäin:

http://kolhoos.pri.ee/images/516_Akste_22_resize.JPG

Ka ei tea ma, kas see isend veel liigub või mitte:

http://kolhoos.pri.ee/images/7_V2imela_03_resize.jpg






Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Jälgides seltsimeeste arutelu, lisan vahele paar vähekõnekat illustratsiooni, mis puudutavad mingil viisil ka kombainiteemat.


http://www.upload.ee/image/2647490/kalevipoeg_0198.jpg

Esimese foto algne eesmärk (ilmselt 80. aastad) oli tõenäoliselt kujutada Pärnu rajooni Kalevipoja kolhoosi karjanaiste tegevust. Tehnikahuvilise pilk fikseerib aga töökoja taguse vanaraua-aia ja varjualuse, kus seisavad kolm kombaini. Kaugvaates paistab, et kaks Nivat ning üks Kolos. Ehkki mustvalge foto ei anna ära, kas pildil valitseb kevad või sügis, kisub mõte viimase poole. Nimelt oli majandil hinnalisema agraartehnika talvitamiseks korralik angaar ja antud masinad seisavad ajutise katuse all vaid selleks, et vajadusel tööle naasta. Hiljemalt 90. aastate alguseks sattusid kõik need toredused siiski eelmainit utiiliaeda, milles väikesel poisil oli huvitav mängumaa. Ei tea, kes likvideeris sajandivahetuse paiku kogu sealse "vallasvara", kuid tonnarvestuse järgi kukkus ettevõtlikule vaimule kena kopikas.


http://www.upload.ee/image/2647607/003.jpg

Antud fotol (kusagil foorumis juba näidatud, ent paremini siia sobival) poseerib Nõukogude kombainitööstuse uhkus Don 1500 samuti sajandivahetuse perioodil. Mitte enam eeskujulikult hoitud, aga üsna komplektne ja töökorras. Selliseid oli kolhoosi baasilt jätkanud Helter Tootmisel vähemalt kolm, lisaks mujalt toodud Jenissei. Kunagisi hiilgusi (Donid vahetasid ju tunduvalt moodsamate ja tootlikematena välja paljud Nivad-Kolosid) uues ettevõttes ei hellitatud. Valus oli vaadata kombainide talvitumist õues paksu lume all! Lõpuks jäi üks Donidest seisma (heeder poogiti vist Jenissei külge) ning teine seisis aastaid pärast põlemasüttimist vrakina Pärnu-Lihula mnt ääres põllul. Tänaseks on nad muidugi kõik igavikus, nagu 2006. aastal lõpetanud Helter Tootmine isegi.
Vasta

(02-09-2012, 17:42 PM)Mister X Kirjutas:  Jälgides seltsimeeste arutelu, lisan vahele paar vähekõnekat illustratsiooni, mis puudutavad mingil viisil ka kombainiteemat.


http://www.upload.ee/image/2647490/kalevipoeg_0198.jpg

Esimese foto algne eesmärk (ilmselt 80. aastad) oli tõenäoliselt kujutada Pärnu rajooni Kalevipoja kolhoosi karjanaiste tegevust. Tehnikahuvilise pilk fikseerib aga töökoja taguse vanaraua-aia ja varjualuse, kus seisavad kolm kombaini. Kaugvaates paistab, et kaks Nivat ning üks Kolos. Ehkki mustvalge foto ei anna ära, kas pildil valitseb kevad või sügis, kisub mõte viimase poole. Nimelt oli majandil hinnalisema agraartehnika talvitamiseks korralik angaar ja antud masinad seisavad ajutise katuse all vaid selleks, et vajadusel tööle naasta. Hiljemalt 90. aastate alguseks sattusid kõik need toredused siiski eelmainit utiiliaeda, milles väikesel poisil oli huvitav mängumaa. Ei tea, kes likvideeris sajandivahetuse paiku kogu sealse "vallasvara", kuid tonnarvestuse järgi kukkus ettevõtlikule vaimule kena kopikas
Jah.karjanaised ning nende tegevus eriti ei huvita aga kõik mis metallist - see küll.Paistab et samas kohas on ka kütusetankla olnud.Tol ajal ilmselt kütusemahuteid maa-alla ei kaevatud,kõik mis maa peal on ilmselt ammu rahaks tehtud.Aias paistev E heeder ja teraviljakülvikud ilmselt sama teed läind.Vanarauahunnik ja selle taga paistev LAZ on eriti huvitavad aga kahjuks ei näe/loe sealt miskit enamat välja.
Fotograaf oleks võind ka sihukese pildi teha kus vanarauahunnik esiplaanil ja siis need karjanaised kuskil tagapoolBig Grin
Nali naljaks aga kombainidel olid eri majandites eri tingimused.Näit.Nõo sovh.Nõgiaru osak.kombainid "talvitusidki" täpselt sihukese kuuri all.Pilti pole aga selgelt meeles.Ülenurme õppe-katsemajandi Ropka osak.kombainid aga pidid talve üle elama täiesti lageda taeva all.[Pilt: IMG_92%2520Tartumaa%2520%2520N%25C3%25A4....jpg?gl=EE]


Vasta

Krossifänn kirjutas-Nali naljaks aga kombainidel olid eri majandites eri tingimused.Näit.Nõo sovh.Nõgiaru osak.kombainid "talvitusidki" täpselt sihukese kuuri all.Pilti pole aga selgelt meeles.Ülenurme õppe-katsemajandi Ropka osak.kombainid aga pidid talve üle elama täiesti lageda taeva all.[Pilt: IMG_92%2520Tartumaa%2520%2520N%25C3%25A4....jpg?gl=EE]



[/quote]Niva on suhteliselt lihtne ning vähese elektroonikaga masin mis elab ka talved ilusti õues üle kui mootor ja kombaini avaused kilega kinni kaetud et sinna ei koguneks vihmavesi mis ajab kombaini seest roostetama . Rihmad ja akud tulen talveks maha võtta kuna need ka ei kannata külma.Paljud nivad on mitukümmend aastat õues seisnud ning ikka veel töövõimelised.Vene ajal oli veel lihtsam kuna kombaini normatiivne tööiga oli 8 aastat siis paljud kombainid seisidki õues ning häda polnud midagi .Praegust lääne kombaini keegi lumehange ei jäta talvituma sest masin liiga kallis masin ning niiskuse suhtes kapriise elektroonika remont võib hiljem maksma minna tuhandeid eurosid.

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Seisavad need lääne omad ka väljas ja ei juhtu nendega midagi hullu. Endalgi suur Claas oli aastaid väljas, sest ega sellist suurt riistapuud lihtne paigutada kuskile hoonesse ei ole. Mingeid elektroonikaprobleeme sellest küll ei tulnud. Eks neid probleeme põhjusta ka puhtalt juba see, et ligi 10 kuud aastas masin seisab niisama tühja.
Ja tean ka mujal, kus on uued kombainid õues, kuna lihtsalt ei ole panna kuskile. Aga ei vaidle vastu muidugi, et parem oleks ikka kuskil kuuriall hoida.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Leidsin netist niva kombaini katsemudelite  pildid arvatavalt aastast 1972 .Masstootmisse läks 1973 aasta sügisel  see tumepunane kõigile teada tuntud välimusega niva.  Baasmudeli CK-5 baasil toodetud modifikatsioonid aastatel 1973-1981--------- 1.CK-5.2 rataskäiguosaga 2 trumliga kombain.  2.СКП-5 vahetatava poolroomik käiguosaga ühe trumliga kombain. 3. СКП-5.2 vahetatava poolroomik käiguosaga 2 trumliga kombain teravilja koristamiseks niisketes piirkondades. 3.СКПР-5 vahetatava poolroomik käiguosaga ning kahe trumliga kombain riisi koristamiseks. 4.СКГ-5 täisroomik käiguosaga ning 2 trumliga kombain riisi koristamiseks. 5. CKK-5 rataskäiguosaga ja ühe trumliga kombain mägistel aladel töötamiseks. 6. CKM-5 rataskäiguosaga ühetrumliga kombain terade kottidesse kogumisega .Aastal 1981 läks tootmisse CK-5A seeria ning modifikatsioonide tähistused muutusid suht segaseks.Ning ka hilisema CK-5M modifikatsioonide nimekirja pole veel neti sügavustest üles leidnud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

(08-09-2012, 13:02 PM)E303 Kirjutas:  Leidsin netist niva kombaini katsemudelite pildid arvatavalt aastast 1972 .Masstootmisse läks 1973 aasta sügisel see tumepunane kõigile teada tuntud välimusega niva.
Esimene pilt meenutab ikka väga Sibirjakki.Teisel juba terapunker tuttava kujuga aga kabiin ikka sihuke imelik.Kolmandal siis jah"klassikaline Niva".
Värv on ilus aga masstootmises olid 1973 kuni 1976? ikkagi pruunid isendid.Nagu enamus muu põllumajandustehnika.Kunas täpselt see värvivahetus toimus ja punasele üle mindi ei oska kommentaarida.
Vasta

Nüüd on SK-4st üleval ka pikem video. Suured tänud ksf! Illimarile info eest ja loomulikult ka kombaini omanikule masinast töövideo tegemise võimaldamise eest!

http://www.youtube.com/watch?v=neiwMQO9tdQ

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Üks asi,mis meenub rubriigist kombaini lood on üks juhtumine 90date lõpust.
Kus teismelise võitu poisid otsustasid teha ühele vanema härra kulul nalja teha ja toppisid kaltse õhupuhastaja täis. Ning ,et veel rohkem nalja saaks panid mitte töötava küünla käivitusmootorile.
No kuna mees kellele,mindi karuteenet osutama polnud ka päris papist, võttis ta alati tööriista kastist töötava küünla ja kui masin seisma jäi,siis keeras sinna suvalise küünla sisse. Seega,see üritus ebaõnnestus naljameeste jaoks. Kuid palju rohkem nalja sai siis kui mootor ei tahtnud tööle minna ja kui läks oli see jõle uimane ja jõuetu nagu oleks juba kokkujooksmise äärel. Ei ole teada,kui kaua selline käima ajamine ja lämbumine käis. Kuid ühel hetkel,kui vanahärral oli juba mõstus otsa saanud ja hakkas õhupuhastajat maha kerima tulid sealt kaltsud välja. Ja no peale selle troppi eest ära tõmbamist, käis mootor nagu vanasti.
Mis aga naljamehi puudutab,siis nende suur jutuajamine külapeal viis lõpuks selleni,et nad ise rääkisid end sisse. Ajalugu vaikib,mis karistuse kui üldse kombaini omanik neile välja mõtles. Aga siit moraal,kui SMD mootor käitub kahtlaselt käivitamisel vaadake õhupuhastajasse korraRolleyes
Eriti siis kui mootor aastaid seisnud, teinekord võib sealt välja tulla igasugu "üllatusmunasid" Big Grin


Vasta


Film Lenini nimelisest kolhoosist,kus näha ka kombaine ja muud vanatehnikat.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne