06-10-2012, 15:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-10-2012, 15:34 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(06-10-2012, 14:05 PM)v126 Kirjutas: Huvitav mida see tihend teha saab, kui traktoril rattad all tühja käivad, tuleb masinast välja ja lükkab takka või.
...
Tihendi ülesanne on (eriti lumetõrjel!) tagada, et need rattad ei hakkas tühja põtkima! Vajadusel kihiti koorides, vajadusel kalasabana lükates, vajadusel lollimängimisest loobudes ja abi kutsudes.
Ülal oli paar head postitust teemapüstituse kohta. Nii Maamees kui Daff räägivad õiget juttu. Arvutada tuleb, mitte arvata...
Legend kõrgemast kütusekulust on visa kaduma. Erikulud on samas suurusjärgus, mõni gramm kilovatt-tunni kohta siia-sinna. Küsimus on selle erikulu realiseerimises. Peamine vastutus on siin juhil, kuid ka omanik saab sobiva seadmega komplekteerimisel palju kaasa aidata.
Enamus neist kõrge kütusekulu kurtjatest ju kasutavad ~120 kW traktorite küljes 60 kW jaoks tehtud riistu. Ime siis, et kütusekulu üles läheb... Vaadake mootori karakteristikust kütusekulu kõverat - mõlemad otsad tõusevad üles...
Vene tehnikal on üks vaieldamatu eelis - peale termotuumalööki käivad need edasi. Kõik uuemad aga on surnud raud, räni ja nafta.
Samuti ei elaks sellist uputamist enamus sama veojõu(võimsus-)klassi lääne masinaist üle:
http://www.youtube.com/watch?feature=pla...FrHHJv5h18
600 vedada lastes on kirovetsi mootor peatselt kutu. Ning ega seda pöördemomenti kah enam suurt järgi ole... Mul ei ole hetkel käepärast regulaatorkarakteristikut ja mu vene keel ei ole nii hea, et seda netist otsida. Aga usun, et sealt leiab selle.
Üldiselt on 200 kW tootmiseks vaja rohkem kütust, kui 38 liitrit. Minu mäletamist mööda on arvestuslik kütusekulu täiskoormusel 60 l kanti tunnis. Iseasi, kus seda täit koormust üldse rakendada annaks, kui võimsuskasutustegur haardekaalu järgi isegi betoonil oli 70%... Alles kiirusel 12 km/h ületas rehvide pakutav haardejõud mootori poolt rakendatava momendi... Oijah, sai kunagi neid numbreid arvutatud...
Igasuguste lükkamiste ja tõmbamiste juures tasub meeles pidada, et harva piirab mootorivõimsus - traktoritel on palju aeglustavaid käike kasutada... Enamasti jääb puudu pidamisest ehk haardekaalust. See mure vaevab ka kollast kirovetsi. T-150K on oma väiksema mootorivõimsuse tõttu veidi paremas olukorras - üleliigset jõudu ei ole nii palju... Russ on kenasti tasakaalus.
Ärge saage minust valesti aru - mul ei ole vana tehnika , sealhulgas vene raua vastu midagi. Ning mul ei ole ka midagi nõukogude aja vastu - see oli, elati-töötati siis ja elatakse (mõni isegi töötab) praegu.
Aga nõukaihalus ajab karva turri...