Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Seal foorumis arvatakse et nii suur summa on utoopia. Ühest küljest küll: raudkere on ju olemas, pealegi veel põhi hiljuti vahetatud.
Teisest küljest - masin ju praktiliselt maja suurune, kui palju kulub siseviimistluse ja akende jaoks, eriti, kui need peavad vastama mingisele normile, mis lubab neid laeva, mitte maja juures kasutada.
Pealegi selliseid, täiesti sõitvaid ja korras laevu müüdavat Venemaal mõnesaja tuhandega.
Postitused: 4,169
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
08-11-2012, 17:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-11-2012, 17:54 PM ja muutjaks oli
PlyVal64.)
See ei ole utoopia, SEE ongi tegelik elu merel ja mereasjades!
Muidugi kui teha tartlaste jälekuutite kombel euroaluse laudade ja tõrvapapiga, kruvides seda kokku veel kipsikruvidega, saab jah odavamalt. Miski vana belarussi mootor peale, tavaline aknaklaas etc.
Aga vaid ja ainult uus katel koos kasti ja sõuvõlli ning propelleriga ja nii, et sillas "vajutad nuppu ja laev sõidab" koos muu sinna juurde vaja minevaga läheb maksma mitte vähem, kui 150 000 eur...
Sellise reisilaeva restaureerimine on pisut teine asi, kui Ikarussile elu sisse puhumine!
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Ehk et kisub sinna Järvajaani Ikarus620 taastamise teemasse - odavam on osta ja kohale tuua samasugune sõitev masin...
Postitused: 4,836
Teemad: 58
Liitus: Dec 2003
Maine:
26
08-11-2012, 22:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-11-2012, 22:15 PM ja muutjaks oli
Regardman.)
Tartu Sadam ju pankroti äärel, ilmselgelt on tulevik tume. Tuttav jõel seilaja rääkis suvel, et aasta olla Kilgile aega antud Vanemuise osas. Kui midagi ei toimu, lõigatakse puruks.
Augustis sai sõidu pealt pilti klõpsida, soovikorral pakun vaadata.
Postitused: 1,814
Teemad: 125
Liitus: May 2007
Maine:
16
Lihtne küsimus, et mis sellise aluse käigushoidmise aastakulu võiks olla?
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Muuseas, selle teema algust meenutades selgub, et Vanemuise kõrval on väga hiljuti toime pandud tegu, mille kõrval kahvatub kõik: tselluloosi tsisternvagun, Ülemiste vanavagunite park, Järve sõjaaegsed elektrirongivagunid jne...
Nimelt lõigati seal rauaks Uku-nimeline laevuke, mille kerel vanust tubli 100 aastat, pealisehitus kohandatud lõbusõiduks jne. Aga... algselt oli see suurtükipaat ja VIIMANE, AINUS SÄILINUD SÕJALAEV, MIS OLI OSA VÕTNUD VABADUSSÕJAST. Selline kurb lugu siis.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Kurb jah.Alles aastate pärast ehk aru sadud millest ilma jäädud.
Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Kõik probleemid on ikka inimestel pea sees kinni. Samuti on inimeste pea sees kinni need mastaabid, mille piires nad toimetavad. Siin foorumis pole laevade taastajaid palju just ette tulnud, aga mõni auto või tsikli taastaja on ikka sõna võtnud. Seega kogemusi vanatehnikaga hakkama saamisel peaks nagu olema. Mul enesel hetkel pole mahti tegeleda jõelaevanduse päästmisega aga erinevate suuremahuliste esemete restaureerimise skeemi võiks ikka tutvustada neile, kel on entusiasmi selle teemaga tegeleda veidi rohkem kui mul. Nimelt on mul nutitelefonis kalendermärkmik, kuhu on korraga ära mahutatud viie vana bussi ja ühe mootorratta renoveerimiste graafik, ehk siis korraga on töös viis bussi ja üks külgkorviga tsikkel. Nii kummaline kui see ei tundu, siis tsikli renoveerimisel (ei julge juba ammu oma tegemisi nimetada restaureerimisteks) on kulunud täpselt sama palju aega, energiat ja töid kui Ikaruse või mõne puust bussi tegemiseks. Liivapritsi tuleb mingid detailid ikka organiseerida, mingid jupid lähevad kroomimisse ja keegi peab polstrit õmblema ja väntvõlli otseks saama või rehvid alla muretsema. Vahe on ainult kilohinnas, ehk siis rohkemate tööprotsesside eest tuleb tasuda suuremaid arveid. Küsimus ei ole rahas, raha on ainult vahend oma ideede teostamiseks, ehk siis raha antakse ainult nendele inimestele, kellel on mõistusega hoomatavad ja loodetavasti teostatavad ideed. Enamasti ei ole nii, et kõige paremal keevitajal või poldi poleerijal on kõige rohkem raha, raha on ikka neil, kes selle majandamisega pidevalt tegelevad ja kellel ei ole aega ega huvi olla väga hea keevitaja. Seega tuleb ühe laua umber kutsuda kokku need, kes oskavad väga hästi keevitada ja need, kes oskavad koostada arusaadavat finantsskeemi.
Tähelepanu nüüd järgmise lõigu osas!!! Raha ei ole kellegi eraomand, seega ei saa laua ümber kutsuda neid, kes mõtlevad ainult sellest, kuidas teiste laua ümber istujate käest endale rohkem raha saada. Ehk siis erinevate juhtimismeetooditega tuleb vältida suhtumist, et keevitaja hakkab tööle alles siis kui makstakse rohkem kui Soomes.
Kõikidele osapooltele arusaadavalt tuleb sõnastada eesmärk. Näiteks on arusaadav eesmärk bussinduses: "Ikarus tuleb taastada nii nagu ta oli meie nooruses igapäevaselt sõites, pole vaja peenutseda tehase originaaliga, mida pole võimalik tuvastada" ja üsna arusaamatu on eesmärk "Päästke liinibussid 2". Väiksemad otsused võetakse vastu töö käigus. Laevanduses peaks olema sama: "Taastada Vanemuine Emajõel seisvaks museaaliks, mida huvilised saavad külastada" või midagi sellist. Nüüd on vaja kedagi, kes astuks sammu rivi ette ja hakkaks projektijuhiks. Projektijuht saab alguses igalt poolt peksa, aga eduka projekti puhul lõpetab miljokana. Kõik asjad saavad kusagilt alguse ja edukad on need, kes on olnud alguste juures otsustajad. Lõpuks surevad ikkagi kõik ühtemoodi...
PS Minu hetke suurem probleem on hoopis selles, et ma olen laupäeva hommikul lobisenud foorumis ja olen garaazi pool tundi hiljaks jäänud.
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 2,125
Teemad: 74
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Elukene- kas Raha või ASJADE loterii?????
Raha on ainult juu de vandenõu. (nood, kes ennemalt põlatult linnaservas kuudis pesitsesid)
Küll see ideede ja asjade aeg ka jälle tuleb!
loll on loll olla.
Postitused: 1,214
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
6
10-11-2012, 22:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-11-2012, 22:39 PM ja muutjaks oli
Mossemees.)
(10-11-2012, 21:24 PM)IIIFFFAR Kirjutas: Elukene- kas Raha või ASJADE loterii?????
Raha on ainult juu de vandenõu. (nood, kes ennemalt põlatult linnaservas kuudis pesitsesid)
Küll see ideede ja asjade aeg ka jälle tuleb!
Elus on nii, et kellel on idee, sel pole asju ega raha. Kellel on asjad, neil pole ideed ega raha. Kellel on raha, neil on ideedest ja asjadest pohhui...
(10-11-2012, 02:47 AM)Soobel Kirjutas: Viimastel fotodel tundub, et Uku on kaunis halvas seisus, vett ei pea jne. Ma natuke kahtlen, kas üldse olnuks tasuv teda sealt mättast lahti saada, veetihedaks teha ja Tartusse utiili tarida ja ma natukene loodan, et utiili läks ikka mingi muu laev.
Milleks veetihedaks teha? Lihtsam on vedamise ajaks pontoonid külgede alla panna.
Puruks ja pool pööret tagasi!