(22-11-2012, 16:03 PM)v6sa Kirjutas: Oot, Sa väidad, et sinu "talverallisitikas" sai eelmisel talvel talveralli rada tehes kätte tehase lubatud maanteekulu? Mis on vist 4,8 l/100 km...
Kuskohast Sa selel välja loed??? On ju sõnaselgelt kirjas - SUVEL!!
Aga palun, mul ju absoluutselt kõik arhiveeritud ja need on nüüd TEGELIKUD kulunumbrid läbiaetud väikeautol väga rasketes sõidutingimustes. Üldläbisõidule tuleb lisada ~7000 km sest sellise aja oli odokas korrast ära. Muuseas, Sitikal on siiani peal alles 2 komplekt küünlaid jne.
22.01.2012 oli tanklas spidonäit 205196 km, õhtuks kodus 205500. Rallirada tehes tangin alati korgini täis, oli tilgatu, sisse läks 38 liitrit. Kirjas mul "II poole raja tegu, sportlaste rada".
26.01.2012: tanklas 205582 km ehk eelmisest tankimisest sõidetud 386 km. Sellest nädal aega Tiina linnas 5 päevaga 82! Sisse läks 26,21 liitrit, mis teeb kiire arvutuse tulemusena kuluks 6,79 l/100km kohta ja õhtune spidonäit 206060 km. Ilm külm, talverehvid, päris paks lumi ja sõidustiil ning ka keskmine kiirus täpselt sama, mis sõidad Tallinnas. Me seisame vahepeal, mootor käib kohapeal et auto oleks soe etc.
Leidsin mingid vanad
tehnilised andmed Saxo jaoks, kus on kirjas nii:
Fuel consumption (economy) - urban 8.6 l./100 km.
Fuel consumption (economy) - extra urban 5.3 l./100 km.
Fuel consumption (economy) - combined 6.1 l./100 km.
Veel: 05.01.2012 alustasin ju raja tegemist eelkvalifikatsiooni rajaga. Spido näit 203465, läks täispaak. 07.01.2012 hakkasime Keilast rajateoga pihta aga tankisime täispaagi 08.01, sisse läks 30,5 liitrit ja spido näitas 203 898 km. Seega terve selle ajavahemiku keskmine kulu oli 7,04 liitrit sajale, mis sisaldas kahte ringi Pakri ps-l. ja rajategu AKP-2'ni (millest peale suurt lund tuli osa ära muuta) aga ka töönädalat Tallinnas!
Huvitav fakt: 22.02.2012 on viimane märge koduõuelt peale sportlaste träkkerite sissesõitu (kogu rada Keilast Roostani) ja spidonäit 207 565. Seega läks ralliraja tegemiseks 4100 km + ralli enda päeva läbisõit. Sest selle 1,5 kuud elame vaid rallile, muid sõite samahästi polegi.
No nii ja öelge nüüd, kuidas me teeksime seda näiteks mistahes maailma parima elektriautoga??? Ja isegi seda võiks välja pakkuda, et millise konkreetse autoga saaks seda rahaliselt veel ökonoomsemalt teha? Alustades selelst, et see auto peab suutma kvalifikatsiooniraja-laadsetes oludes lõdvalt sõita ja ei tohi katki minna, teda peab olema võimalik kahekesti lumehangest/lumevaalust välja tõsta/kaevata/lükata etc. Jah, mõni uus superdiisliga väikeauto vast saaks aga selliste hinnad on täiesti arust ära: alates 15K eur saad õlipõletajast punni. Aga mitte vaid otsene bensukulu vaid kõik tuleb kalkulatsiooni panna, millest amortisatsioon absoluutnumbrina teatud ajavahemikus on väga oluline. See on lollimast lollim jutt, et "ostan kalli auto ja "saja aasta pärast mais" on see kunagisest 3-4 korda odavamast autost ikka veel poole kallim müües"... kui teise auto müügihind on siis näiteks 100 ühikut!
Mind on kuradi raske veenda milleski muus, kui ma lihtsalt tean ülitäpselt nüüd juba arvet pidades 10 aastat, milline isiklik ja ise üleval peetav auto on reaalselt odavaim pidada. Jutt on seejuures absoluutsetest rahanumbritest ilma igasuguse "meeldib, mugav, tahan etc" jamata. Kuiv matemaatika.