mina olen oma G- 21 värvinud vene garaazi kompressorit ja vene värvipritsi kasutades. Jamasin alul vee sattumisega värvile, millest jäid süvised värvi pinna sisse. Kasutasin vene päritolu tööstuslikku filtrit ning filtri sisse proovisin panna kaltsusid ja tualett paberi rullist paberit, mis aitas ainult lühiajaliselt, siis olid nad märjad ja jälle jokk. Leidsin lahenduse ja nüüd jätan kompressori ressiiveri paagi põhja punni kompressori töötamise ajal natuke avatuks, et õhku välja tuleb ja koos sellega ka kondensaat. Samuti filtri põhja kraani natuke avatuks.
Iga kord enne tööle asumist keeran maha ressiiveri punnid ja käivitan kompressori, siis lööb sealt välja vee ja õli seguse sodi, mis muidu satuks kõik värvi sisse. Teale seda enam probleeme ei olnud.
Värvile tekkisid ikka tolmust kõrgemaid täpikesi. Lihvin värvitud pinnad üle veekindla liivapaberiga nr 2000 ja poleerin pinnad üle poleerpastaga. Poleermasinaks kasutan reguleeritava pöörete võimalusega el. drelli, mille otsa panin plastist taldmikku, mida on müügil igal pool. Seda kasutatakse tavaliselt liivapaberi kinnituseks rooste maha ajamisel. See oli alustoeks suurema läbimõõduga plast kettale, millele liimisin pehmest riide materjalist katte ja oligi poleerketas valmis. Kasutasin masinpoleerimise pastat. Tulemus sai väga hea.
Oma kogemustest... Tellisin kunagi Biltemast 999 FIM maksva 2HP ja 24l paagiga kompressori (siis neid Eestis veel eriti laialt ei müüdud). Varem kasutasin tolmuimejapüstolit või sõbra isalt laenatud ilma paagita (!!!) läti(?) kompressorit. Arusaamatu, aga omal ajal oli sõbra isa üle mitme valla tunnustatud autovärvija...
See Biltema saadetis osutus esimesel katsel esmaspäeval tehtuks. Manomeeter ja rõhulüliti ei töötanud; ilma erilisi vaevata vahetati see garantiikorras välja. Praeguseks teenib ta mind juba üheksandat aastat ega ilmuta mingeid lõppemise märke. Paberite järgi max rõhk 8, aga minu konkreetne isend annab 10 välja. Pidevalt suudab anda 6, millest värvimiseks igati piisab, aga liivapritsi kasutamine on võimatu (kui just tohutult aega ja hobusekannatust ei ole). Üldjoontes ajab asja ära. Värvimise kvaliteedist niipalju, et vaatamata kõigi halbade tegurite koostoimele (odav lääne püstol, kehv värv, veidi kõikuv rõhk, enda väiksed kogemused) on siiani tulemused suht OK. Samas pole ka väga "ilutööd" ette võtnud, rohkem see põhimõte, et asjal oleks värv peal; esmasteks kogemusteks ongi sellised aparaadid valitud, kus väline hiilgus väga oluline pole. Aga teatud tegevust on võimalik õppida ainult naisterahva peal värvimisega sama lugu
Kel huvi, see leidku ja võtku yhendust Pärnu Autobaasiga. Müüvad parasjagu oma ühte halli vene riistadest tyhjaks. Lukksepalauad, töökojakäijad etc.
Mälu järgi oli ka paar vene kompressorit saada. Nendega saab täiesti edukalt autot värvida. Ise kasutan küll itaallast, paak 100 l ja tootlikkus 350 l/min.
Selle ja handymanni stiilis värvipüstoli kombinatsioonis värvisin üle ka selle auto kabiini, kusjuures tuulevaikse ilmaga õues. Minu arust tuli enam-vähem ok kabiin välja.
Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Üldiselt Metabo on visualselt ümberpakendatud Powercraft, kui mul ikka õieti meeles, nii et päris saast ta olla ilmselt ei saa, muidu Metabo oma silti sinna ei paneks..
Ise olen pisikest Ingersoll-i kasutanud. On küll kallim, aga silndri ja kaane ribistatus sellel märgatavalt suurem teistest analoogidest. Praktika on näidanud, et see riistapuu võib töötada ka pidevreziimis.
Vigu ja praaki esineb siingi. Esimene eksemplar oli kas liigtiheda kolviga, või vigase mootoriga. Ei suutnud jahedas alati esimese laksuga käivituda. See sai talle lõpuks ka saatuslikuks, kuna ükskord ei märganud, et relee lülitus, aga mootor ei käivitunud. Inises päris teadmata aja niiviisi, reklaamitud, mootori termokaitse ei rakendudnud, avastamisel oli juba kärsahaisu ja mootor üsna tuline. Peale jahtumist katsetasin, ja funkas ja funkas pea paar aastat see mootor veel. Siiski, auto värvimisel ükskord mootor kustus ja õnn oli, et mul teine samasugune kõrval oli millega asi lõpule sai viidud. Teisel eksemplaril seda käivitusraskust pole esinenud...
Püstoli õhutarve sõltub sajast asjast, on madal või kõrgsurve, millisel rõhul reaalselt töötad ja kuidas püstoli oled reguleerinud... Pisike kompressor reaalselt üle 2 ati pidevrõhku püstoli sisendis hoida ei suuda.
(Seda postitust muudeti viimati: 24-11-2012, 21:31 PM ja muutjaks oli Erik.)
Teemat lugedes tekkis endalgi "j. tatika" küsimus.
Nii palju kui vaja on olnud, siis vene püss + vene kompressor on asjad ära ajanud. Tõsi, kondentsi viskab püssi küll...
NÜÜD aga sattus majapidamisse profi HVLP püss ja tekkis mõte asi uuesti läbi mõelda. Vee saab vast filtriga välja aga suurem küsimus on see, et püss töötab rõhul kuni 2bar ja tarbib kuni 540l/min...
Kui kompressori tootlikus ei ole vähemalt 540l/min siis ei tasu pikalt edasi mõelda?
Värvida tervet autot korraga ei taha. Mootorrattast aga küll. Kui autot vaja ikkagi kodus värvida, siis võiks ju rendist ka vastava kompressori laenata.
Igaljuhul püssidest olen nüüd nii palju lugenud/videosi vaadanud, et suveks tuleb väike "upgrade" värvimisvõimalustes teha. Kui nüüd selge, et selle HVLP püssiga kodus pole midagi teha, siis tuleb püssile uus omanik leida ja endale LVLP püss hankida.
PS! katsetada ise ei taha sellepärast, et püss on uus ja karbis!
Arusaadavalt on vastusurvel 8at üks topotlikus ja vastussurvel 10at toolikus midagi muud, seega ei ole vaja väga põdeda kompressori "andmete" pärast, kui kompressor lööb välja 10at, siis reeglina on madalsurve püstolitele sellest maa ja ilm.
Vee välja saamine on aga teine teema ja seal juures pole suurt vahet, kui kallist kompressorit sa pruugid, kolbkompressori häda rohkem selles, et lõpuks hakkab õli üles vedama ja selle kättesaamine on natuke vaevalisem.