Lume lükkamine

(30-12-2012, 08:43 AM)v6sa Kirjutas:  Lisame siia lumetõrjeinstrumendi kaalu: lihtne roop või ristsahk umbes 500 kg, korralik roop või pöördsahk - tonn. Ketid vaid tagaratastel - 400 kg, ketid kõigil ratastel - 500+ kg. Veovõime tagamiseks peaks traktori mõlemas otsas raskust olema...

Seega: 3+ t eluskaalu + juht 100+ kg (russimehed on ikka Tõelised Mehed)+lumetõrjepreparaat tonn + vastukaal tonn +ketid 500 kg - saab kenasti 6600+ kilu grammi kätte küll.

Minu kommentaar kolme tonni kohta käis viidat müügikuulutuse pihta, millel paistis pisike vastukaaluta russike - kenasti 3+ tonni.

Ketid tagaratastel 400kg? Kõigil ratastel 500kg? Olge nüüd, ühe ratta kett üle 50-70kg ikka ei kaalu.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(30-12-2012, 17:53 PM)mlsluik Kirjutas:  Ketid tagaratastel 400kg? Kõigil ratastel 500kg? Olge nüüd, ühe ratta kett üle 50-70kg ikka ei kaalu.

Nu, saabki kergemalt läbi.Rolleyes Ma tõesti ei tea, palju ketid kaaluvad. Soomes sai 15,5-32 rehvile kette igatahes kopaga peale venitatud - ei viitsinud keegi neid käsitsi tirida.

Kas see ~70 kg on tehaseketi kaal?
Vasta

Kette ei tirita käsitsi peale,ketid keeravad ennast ise pealeSmile
Vasta

No oleneb jälle milliseid rehve silmas peetakse.
Tehase rehvid on jube kitsad - enamus vennad on ikka laiad rehvid alla toppinud, ergo ketid ka tunduvalt raskemad.

Aga palju nad täpselt kaaluvad ei tea aga sinna 100kg kanti peaks tk jääma kui kets on u. 50 cm lai.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

(30-12-2012, 21:39 PM)Rapsijuurikas Kirjutas:  Kette ei tirita käsitsi peale,ketid keeravad ennast ise pealeSmile

Ei tiritagi. Aga enne pealesõitmist peavad ketid kuidagi laost välja ja lumele pikaks saama...

Igatahes oli kaks 15,5-32 rehvile mõeldud ketti kopas täitsa tunda...
Vasta

Selline küsimus, et kas JCB-tüüpi traktoriga tööandja alluvuses lund tõugates peavad kindlasti olema traktoristi load + võibolla mingisugused muud tunnistused või piisab siiski vaid BC-katekooria autojuhiloast ning veoautojuhi kutsetunnistusest?
Vasta

Minuteada peaks olema nii, et töötades mistahes traktoriga tööandja alluvuses ja saades selle eest ametlikku tasu, peavad olema ka traktori juhtimist lubavad load. Ise omal käel võib sõita ka B vms kategooriaga.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Kui JCB tagarattad ka keeravad siis peab olema T-kat, kui ei piisab C-kat lubadest (Mingist kaalust sobis isegi B-kat luba). See jutt, et tööd ei tohi teha tuleb sellest, et tööandja peab olema kindel, et tööline oskab kasutada masinat.
Vasta

(08-01-2013, 14:44 PM)Romka Kirjutas:  Selline küsimus, et kas JCB-tüüpi traktoriga tööandja alluvuses lund tõugates peavad kindlasti olema traktoristi load + võibolla mingisugused muud tunnistused või piisab siiski vaid BC-katekooria autojuhiloast ning veoautojuhi kutsetunnistusest?

Kui jutt käib JCB 4CX-ist siis peavad peab sul olema T kat juhiload et üleüldse selle masinaga teel sõita. "Bellarussiga" saad veel sõita, ilma haagiseta muidugi. (kuna kerghaagist ei loeta haagiseks siis seda võib vedada) Autokoolis ju õppisid seda? Toungue


JCB 4CX registrimass olenevalt varustusest on 7.5-8.5t, seega vajad T kat lube.

R - kategooria alla kuuluvad esiratastega pööravad ratastraktorid registrimassiga kuni 5 t.

T - kategooria alla kuuluvad esiratastega pööravad ratastraktorid registrimassiga 5 t ja üle, samuti tagaratastega pööravad ratastraktorid, keskliigendiga- ja roomiktraktorid.

B - kategooriaga tohib sõita R (T) kategooria traktoriga, kuid haakes ei tohi olla haagist ega muid haakeriistu.

T - kategooria tegemiseks vajalik ka arstliku komisjoni tervisetõend, sama ka C kategooriale.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Selle arstitõendiga on nüüd küll meie riigis nii koomiline lugu, et ka C kat tõendit võib väljastada perearst. Vähe sellest, ka E-kat käib perearsti kompetentsi. Ainult buss ja traktor on nii ohtlikud liikumisvahendid, st tõendi väljastab ainult komisjon. Tuleb välja, et raskeveoki juht, kes kimab kuude kaupa mööda euroopat, ei ole mitte nii ohustatud, kui traktorist. Üks minu sõber arvas selle peale, et nii peabki ju olema - traktorist peab ka purjus peaga sama tugev olema!
https://www.riigiteataja.ee/akt/945393

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

Nende kategooriatega seoses. Kas teleskooplaaduriga (nii täis-, tühi- kui ka registrimass 7890kg) tohib sõita B-kategooriaga? Või vaja C? Töö tegemiseks vaja tõstukijuhi tunnistust, T-kategooriat pole vaja? Mis kategooriat lisaks tõstukijuhi tunnistusele veel vaja?
Vasta

(08-01-2013, 16:29 PM)hillar2 Kirjutas:  See jutt, et tööd ei tohi teha tuleb sellest, et tööandja peab olema kindel, et tööline oskab kasutada masinat.

Huvitav, mul vend käis ca pool aastat tagasi autokoolis ja just küsis, kuidas sellega on, kui traktoriga on vaja sõita ja vastuseks oli, et kui ei teha palgalist tööd, piisab autojuhi lubadest (jutt oli konkreetselt MTZ-82-ga sõidust). Kui aga tehakse palgalist tööd, peab olema ka traktori juhtimist lubavad paberid.
Ju siis oli neile endile ka asi segane.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Vabandust, panin vanema versiooni lingi, kehtiv on selline:

https://www.riigiteataja.ee/akt/121062011008
Ja vastav rida sealt:
Tsitaat:§ 7. Tervisekontrolli tegija

(1) Tervisekontrolli A-, AM-, B-, BE-, C- ja CE-kategooria ning nende alamkategooriate mootorsõidukite, välja arvatud B-kategooria takso ning A-, B- ja C-kategooria alarmsõiduki juhid, ja T-kategooria traktori ning liikurmasinate juhtidele ja juhtimisõiguse taotlejatele teeb perearst, kaasates vajaduse korral teisi eriarste.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

(08-01-2013, 16:52 PM)zazik Kirjutas:  Nende kategooriatega seoses. Kas teleskooplaaduriga (nii täis-, tühi- kui ka registrimass 7890kg) tohib sõita B-kategooriaga? Või vaja C? Töö tegemiseks vaja tõstukijuhi tunnistust, T-kategooriat pole vaja? Mis kategooriat lisaks tõstukijuhi tunnistusele veel vaja?

Kui selle tegevuse eest saab palka, siis kuna tööandja ei tohiks lubada tööle väljaõppeta töötajat, peaks olema vastava kategooria (lahja 8 t on T-kat traktor) luba.

Oma lõbuks enda masinaga teel sõites C1 ei piisa (eluskaal!), vaid on vaja C-katti. Kes teisiti arvab, relvastagu end vastavate pügalatega patrull tarbeks, minule ei ole vaja miskit tõestama hakata.Big Grin

Oleks juba aeg välja kasvada väärarvamusest, et iga juhm oskab traktorit juhtida... See pole teil nissanmikra, millega butiigist butiiki veereda.
Vasta

Üks asi on juhiluba mis PEAB vastama sõiduki kategooriale, teine asi on see et JCB puhul on tegu ekskavaatoriga ning selle juhil peab olema "Ekskavaatori või laadur-ekskavaatori juhi tunnistus". Tööandja ei tohiks ilma selleta juhti masina lähedalegi lasta. Trahvid on päris korralikud.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(08-01-2013, 17:55 PM)mlsluik Kirjutas:  Üks asi on juhiluba mis PEAB vastama sõiduki kategooriale, teine asi on see et JCB puhul on tegu ekskavaatoriga ning selle juhil peab olema "Ekskavaatori või laadur-ekskavaatori juhi tunnistus". Tööandja ei tohiks ilma selleta juhti masina lähedalegi lasta. Trahvid on päris korralikud.

Paradoksaalsel kombel neid Laadurite ja tõstukijuhtide tunnistusi jagatakse saja euro eest vaat et kohal käimatagi.
Ekskavaatoritel võibolla on keerulisem, nemad peavad vist suutma paberimajanduses ka orienteeruda, päris igas kohas ikka koppa maasse lüüa ei tohi.
Vasta

(08-01-2013, 17:55 PM)mlsluik Kirjutas:  Üks asi on juhiluba mis PEAB vastama sõiduki kategooriale, teine asi on see et JCB puhul on tegu ekskavaatoriga ning selle juhil peab olema "Ekskavaatori või laadur-ekskavaatori juhi tunnistus". Tööandja ei tohiks ilma selleta juhti masina lähedalegi lasta. Trahvid on päris korralikud.

Just tööandja ise käib pinda, et keegigi kabiini roniks. Kedagi ju võtta pole, kõik on otsapidi juba Soomes! Wink

Leidsin kaks vanemat teemat, mis asjaga haakuvad:

http://www.rasketehnika.ee/foorum/foorum.php?tid=132670

http://www.maaleht.ee/news/maamajandus/m...d=30581053

Asi on ikka väga segane... üks äärmus see, et mõned töötavad JCB peal lausa B-katekooria vahtralehega või on juba 3a töötanud, teepeal on peetud ja pole midagi tehtud samas üks teine sai ühe öö sahatöö eest 4200kr trahvi. Enamuse suhtumine ongi umbes selline et "ei tehta vast midagi!" või "kes seda ikka küsib?" ning kolmas kes nõuab: "näidake seadusepügalat" ja arvavad, et inimesed mõtlevad asju üle ja näevad igalpool tonte.
Vasta

(08-01-2013, 18:33 PM)Romka Kirjutas:  
(08-01-2013, 17:55 PM)mlsluik Kirjutas:  Üks asi on juhiluba mis PEAB vastama sõiduki kategooriale, teine asi on see et JCB puhul on tegu ekskavaatoriga ning selle juhil peab olema "Ekskavaatori või laadur-ekskavaatori juhi tunnistus". Tööandja ei tohiks ilma selleta juhti masina lähedalegi lasta. Trahvid on päris korralikud.

Just tööandja ise käib pinda, et keegigi kabiini roniks. Kedagi ju võtta pole, kõik on otsapidi juba Soomes! Wink

Leidsin kaks vanemat teemat, mis asjaga haakuvad:

http://www.rasketehnika.ee/foorum/foorum.php?tid=132670

http://www.maaleht.ee/news/maamajandus/m...d=30581053

Asi on ikka väga segane... üks äärmus see, et mõned töötavad JCB peal lausa B-katekooria vahtralehega või on juba 3a töötanud, teepeal on peetud ja pole midagi tehtud samas üks teine sai ühe öö sahatöö eest 4200kr trahvi. Enamuse suhtumine ongi umbes selline et "ei tehta vast midagi!" või "kes seda ikka küsib?" ning kolmas kes nõuab: "näidake seadusepügalat" ja arvavad, et inimesed mõtlevad asju üle ja näevad igalpool tonte.

Üks asi on töömasina transamine objektilt teisele liikluses. Olgugi "kollane kopp" raske, on see päris hästi hallatav (sh pidurdatav) ja kui tüübil rooli taga mingigi luba ette näidata on, siis politseinik ilmselt eriti ei pinni. Eriti juhul, kui tuled põlevad ja suurte lollustega silma ei hakanud...
Lume lükkamine või transporttööd on natuke keerukam ettevõtmine. Seal peaks ikka teadma ka mida tehakse.

Töö objektil on pigem töökaitse teema - et masina kasutaja end või teisi ää ei tapaks. Ning juhtimisõiguse kategooriatega ei ole siin enma miskit teha - need on ikka avaliku tee ja liikluse teema.

Kes nii kõva käpp on, peaks suutma vajaliku paberi ju lennust ää tehaWink
Vasta

(08-01-2013, 17:23 PM)v6sa Kirjutas:  
(08-01-2013, 16:52 PM)zazik Kirjutas:  Nende kategooriatega seoses. Kas teleskooplaaduriga (nii täis-, tühi- kui ka registrimass 7890kg) tohib sõita B-kategooriaga? Või vaja C? Töö tegemiseks vaja tõstukijuhi tunnistust, T-kategooriat pole vaja? Mis kategooriat lisaks tõstukijuhi tunnistusele veel vaja?

Kui selle tegevuse eest saab palka, siis kuna tööandja ei tohiks lubada tööle väljaõppeta töötajat, peaks olema vastava kategooria (lahja 8 t on T-kat traktor) luba.

Oma lõbuks enda masinaga teel sõites C1 ei piisa (eluskaal!), vaid on vaja C-katti. Kes teisiti arvab, relvastagu end vastavate pügalatega patrull tarbeks, minule ei ole vaja miskit tõestama hakata.Big Grin

Oleks juba aeg välja kasvada väärarvamusest, et iga juhm oskab traktorit juhtida... See pole teil nissanmikra, millega butiigist butiiki veereda.

Kui traktori täismass on 7890 kg siis kehtiv Liiklusseadus § 94 lõige 10

(10) T-kategooria mootorsõidukit ja masinrongi, mille täismass ei ületa 8000 kilogrammi, võib juhtida ka isik, kellel on B-, C- või D-kategooria mootorsõiduki või C1- või D1-alamkategooria mootorsõiduki juhtimisõigus.

Ning kas traktor on lahja või mitte, kuulub see T-kategooria alla. Liiklusseadus §93 lõige 9

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta

Just nii, viimane kasutaja on õigesti aru saanud. Eesti seadustes pole kuskil juttu asjast, et ei tohi teha palgatööd ilma t-kat loata, kui masin ei ületa 8t anna minna b-kat iga. Kui aga vaja sõita laaduriga, siis las tööandja saadab su tõstukijuhi koolitusele ja anna minna.
Kui midagi peaks juhtuma ja sul pole vastavat luba, siis vastutab selle eest tööandja, et ta su rooli saatis ja sina kui sa oled süüdi liiklusõnnetuse põhjustamises.
Neid majandeid on väga palju kus traktorristidel on ainult b või c-kat load
Ja küsitud politsei enda käest nende lubade kohta, temagi ütles, et kui kaalu ei ületata, siis tema ei saa ühegi seaduse järgi trahvi määrata
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne