Postitused: 9
Teemad: 2
Liitus: Aug 2011
Maine:
0
On muret sellega, et roolisüsteem kiilub hetketi kinni. Vahel koguni nii tuugalt, et peab seisma jääma ja nõkerdama, kuidagi saab jõnksutades siiski jälle roolida.
Millegipärast langeb kahtlus roolikarbile?
Kas on sarnaseid kogemusi ja mida hakata esmajoones uurima? Rooliotsad jm on esialgsel uurimisel ok.
Postitused: 872
Teemad: 14
Liitus: Sep 2008
Maine:
26
Kas tegimist ilma võimuta või võimuga variandiga? Esimene peaks suht lollikindel olema. Võimuga võib jamasid märksa rohkem olla, alates sellest et mingi võõrkeha on õli sisse sattunud ja omatahtsi toimetama hakanud.
Postitused: 9
Teemad: 2
Liitus: Aug 2011
Maine:
0
Roolivõimuga. Homme kruvin pika hoova roolikarbi juurest lahti ja vaatan, kas midagi muutub, võibolla läheb siiski õnneks ja on mingi rooliots kavalaks muutunud. Palju aastaid tagasi oligi nii, üks ots oli puhta kandiline ja kiilus kinni, vahetusega saabus õnn ja rahu.
Viimane kord jäin juba metsa lõksu, hulk jukerdamist, aga sain ikka tulema. Käruga oli vaja palju lapata ja kitsastes oludes liikuda. Nüüd vaja samuti metsa minna.
Postitused: 872
Teemad: 14
Liitus: Sep 2008
Maine:
26
18-08-2011, 23:24 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-08-2011, 23:25 PM ja muutjaks oli
oltsberg.)
Hoova lahti võtmine on õige mõte. Kui siis rool kergelt ja normaalselt liigub, peaks võimu mehhaanika OK olema. Hüdraulika toimimisest saab reaalse pildi vaid tööolukorras. Minul oli nii, et "kuivalt" keerles kogu värgendus väga kenalt, aga tegelikult võimendus ei toiminud, sest mingi kummijupp oli siibri kanalisse sattunud.
Mis puutub "kandilistesse" rooliotstesse, siis kas roolilõtku ei ole? Kui asi juba nii hullult kulunud on, peaks see lõtkuna väljenduma. Kuigi jah - keskmine külamees ei tee suurt numbrit, kui rool pool ringi tühjalt käib. Rooliotste kehva seisukorra põhjus algab kunagi tegemata jäänud hooldusest, mis pole tegelikult üldse raske ega aeganõudev. Kui mälu väga ei peta, kulus JUMZi rooliotsa uueväärseks muutmiseks 60 eeku (sõrm, kausid, kattekumm)
Postitused: 563
Teemad: 11
Liitus: Jan 2011
Maine:
21
Mul on nii, et kui hüdroõli hakkab väheks jääma, siis tõmbab ka tuugaks.
Postitused: 9
Teemad: 2
Liitus: Aug 2011
Maine:
0
19-08-2011, 14:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-08-2011, 14:19 PM ja muutjaks oli
RetroC.)
Võtsin pika otsa lahti: keerab kenasti, vahel on natuke ehk õrnalt "laisemad" kohad, aga kurta ei saa. Täitsa ok, mingit viga ei tohiks seal olla. Lappasin kohe tükk aega, lootes trehvata vastupanule. Ei hakanud vastu ja roolis äärest ääreni.
Seega: rooliliigendid, kõik määrimispunktid roolisüsteemis vaja üle käia, neid on päris mitu! Pean nad kõik korralikult üle käima kuna metsavahel või kodunt eemal pole mingit tahtmist võidelda fikseeritud asendisse jäämisega.
Asun nüüd määrima. Määrdenipli vindiosa on 10mm, nüüd pean korraks nuputama, millega ma sinna surun. Kui saan tehtud, tõstan traktori nina (esirattad) maast lahti ja lappan, kuniks enam mingeid anomaaliaid ei esine. Siis veel tõrts määret peale.
Võibolla ilmneb ka mõni ots, mis vajab varsti vahetust, siis läheb lähiajal (kui natuke rohkem aega) vahetusse. Töö ootab, vaja kähku töökorda saada!
Üldiselt kinnikiilumine juhtus küllaltki kaootiliselt, see viiski mõtted suuremale veale, et võibolla roolikarp vms.
Postitused: 872
Teemad: 14
Liitus: Sep 2008
Maine:
26
Kui juba määrimisega tegeled, siis ära unusta ka käändtelgi (nippel silla esipoolel) ja seda hooba, mille külge karbist pikk varras tuleb ja millest roolivardad lähtuvad.
Muidugi võiks lahtise varda korral korraks tule katlasse teha ja hüdraulika toimimist kontrollida, kuigi selline test on väheütlev. Nagu mainisin, selgub võimu toimimise tõde vaid tegelikus tööolukorras.
Ja uut rooliotsa ära ostma kiirusta. Sotsialistliku tehnika võlud kapitalistliku ees seisnevadki selles, et peaaegu kõike on võimalik lahti võtta ja vahetada ainult see, mis tegelikult vahetamist vajab, mitte terve sõlm.
Edu!
Postitused: 872
Teemad: 14
Liitus: Sep 2008
Maine:
26
No näed, edu tuleb!
Sellele nn radikaalusele hoovale peaks lähenema nii, et määrdenippel välja keerata, natuke torkida ja alustuseks püüda mingit vedelamat ollust (MoS2, WD 40) vahele ajada ja seejärel korralikku määret panna.
Väga hea oleks see hoob üldse pesast välja võtta, puhastada ja määrida, aga minu arusaamist mööda seda sel juhul teha ei saa, kui sild traktoril küljes on.
Rooliotsad oleks küll mõistlik lahti võtta, puhastada-määrida ja vajadusel detailid vahetada. Kui korkide stoppertraadid ilusti paigas on ja neil tehasevärv peal, siis ei ole neid keegi traktori sünnist saati näppinud.
Nõukogude traktorite mõneti kurb saatus ongi tingitud sellest, et majandites oli olemas süsteem, spetsialistid ja võimalused korrektseks tehnohooldeks, aga samas said masinad parajat valu ja kõigil oli sügavalt poogen. Hiljem erakätesse sattudes vähenes küll töökoormus ja tekkis konkreetne peremees, aga temal ei pruukinud hooldamiseks jälle ressursse jaguda.
Aga ka liigne hoolikus ei ole alati hea. Mina tegin JUMZi rooli oma kätega raskeks nii, et korrektsuse huvides vahetasin ära käändtelgede puksid. Olin siis noor ja loll ega teadnud, et kõikvõimalikud pronkspuksid on põhimõtteliselt toorikud, mis vajavad järeltöötlust. Vägistasin käändteljed sisse ja ega nüüd muud mõistlikku teha ei olegi, kui oodata, mil ajapikku asi kergemaks läheb. Teine lugu juhtus roolivõimu remontides. Ostsin vastava tihendikomplekti ja panin ka võimendi kolvile uue kummirõnga ja mõlemale poole seda rõngast vastava plastseibi. Uued seibid tegid aga kolvi liikumise nii tuugaks (ja seega rooli raskeks) et ei jäänudki üle muud, kui vanad plastrõngad tagasi panna.