Teema on suletud

MTZ 52 suri äkitsi ara
#21

Pole see käivitusmootoriga käivitamine nii tülikas kah et 8 operatsiooni.
Kunagisel Mtz-82 oli peal T-150k käivitusmootor(sai ka käsistarteriga panna).
Membraankarbussil oli kraan pidevalt lahti ja pendiksi-siduri kang oli kabiinis.
Astusid sisse, mass sisse, tõmbasid pendiksikangi enda poole ja starteriga liigutasid korra et sisse läheks.
Siis starterit, õhuklapp sekundiks kinni ja käivitusmootor käis.
Nüüd lükkasid vasaku jalaga siduri sisse ja kui käivitus, siis kohe nupust seisma ja olemas.
Alla -15 panin ilma pendiksita kuskil 15-30 sek käima ja siis seisma ja pendiks sisse et mitte ragistada ja hammasvööd rikkuda ja reeglina läks käima peale 10 sek käivitamist.
Kunagi võtsime aega kah ja start käsu peale käis mootor peale 6 sek niiet polnud ka midagi ületamatut.
Paagitäiest bensust sai kuuks ajaks ilusti ja paar korda aasta jooksul tõmbas küünla ka märjaks.
Selle vastu lasin vahel tal käia kuskil minuti.
Starterist on muidugi mugavam käivitada kui kellegagi juttu peab ajama ja korra seisma panna.
24v starter käivitab külma mootori väga kiirelt ka -25 juures niiet see pole ka argument niiet saab mõlemaga käima.
#22

Olen seda juba paar korda maininud aga ei saa veelkord mainimata jätta. Kui tahad mingit teemat elustada, kirjuta postitusse "võlusõna" käivitusmootor. Siis on sajaprotsendiliselt tagatud aktiivne kuid kahjuks mitte konstruktiivne arutelu teemal käimar versus starter.
#23

Kuna aku oma mahtuvusest külmaga kaotab kolmandiku või poole võid osta kalli aku ja selle ka 2 päevaga ära tappa ja jälle uue osta..

Küttele vee lisamine mahu tõstmiseks ei ole ka uudis, et selliseid debiilsusi tehakse


Alla -20 on päras raua lõhkumine ja külmaga kui mõistlik ja vajalik

Miks vaja käima saada on just see, et kui on vaja käima saada teed lumest lükata puhtaks, tööle.On sul kiirabi või tuletõrjet vaja mida iganes öösel tuiskab on võtta masin...pikk jutt ja ega ennem mõtlema ei hakka kui rootori "nuga" läbi kabiini lendab või metsas kuiva puu latv läbi kabiini lae tuleb?

Võid ju käivitsmootorile ka mikuni või walbro panna aga aastas korra või 2 aasta järelt tahavad ka need korralikult puhastamist ja sisu uuendamist, nõelad, filtrid tihendid membraanid ja süütemängu võid välja vahetada kui magneeto ei meeldi

Minutiga traktori käima saab aga käivitusmootor vajab soojendamist ennem koormamist ja suur mootor kui mineja on siis läheb kui ei siis ei lähe ka starteri ja tugeva akuga ja kui "täis" käiad siis saad oma startreri ja akuga nalja kui seda tõmmata ka ei saa!

Hea näide siin..

Ja oma uimase akuga kompressioonsüüte juures.. naljanumber ausõna

Ühes teemas mõni tegelane teeb elektriautot maha aga siin ei suuda oma akut ja starterit ära imetleda...Smile


Elementaarne kütte, ploki ja õli soojendus ei tee paha 50/52 puhul kui ta on kehv käivituja nagu sa kirjutad aga üldine seisukord on vast määrav

30l kanistri jaoks võid ju ka kasti teha ja sooja kütet tuua kasti või libeda haakeraua otsas turnida kanistriga ja üles viia taha...
Teinekord on mõni liigutus targem teha pikemas perspektiivis ja natuke vaeva näha

Sinu enda valik
#24

(08-02-2013, 22:05 PM)Moto555 Kirjutas:  ...

OFFTOPIC

"Prooviks oma mõtte edasiandmiseks rohkem kirjavahemärke kasutada, nagu punktid, komad ja muud sellised vahvad vigurid.
Väga halb on lugeda teksti mis sarnaneb kroonilise düsgraafiku omale."

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
#25

Küll sina ikka närid tähti..edasi mõtle ise.

Sellega sa oled ikka nõus, et tehnika peab korras olema.
#26

Ega korras mõistus ka paha ei tee... Toungue Käivitusmootorile walbro "karpa" paigaldamine ja magneeto väljavahetamine.. Milleks jalgratast leiutada? Rolleyes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
#27

Käivitusmootori kvaliteedi viisid alla inseneride uued ratsid......Olen peos hoidnud uuemaid magneetosid,kus on siis kasutatud uuemat tehnoloogiat.
Ehk siis magnetid on ankru külge liimitud......Big Grin Need lahti tulnud ja kõik untsu keeranud. See membraaniga karburaator sama käkk.... nii et, tehti ära. Tuldi uute asjadega välja aga kasu asemel kahju. Kui need uued käkid mootorilt eemaldate,saate asja eesmärgipäraselt kasutada. Kindlasti olete näinud traktoriste ketramas starteriga käivitusmootorit. Selleks ongi vaja akut ja starterit...Big Grin
#28

(08-02-2013, 23:08 PM)mlsluik Kirjutas:  Ega korras mõistus ka paha ei tee... Toungue Käivitusmootorile walbro "karpa" paigaldamine ja magneeto väljavahetamine.. Milleks jalgratast leiutada? Rolleyes
Ma plaanisin küll magneeto pensionile saata ja sae süütemängu installeeridaSmile
#29

OT, kuid ikkagi

Asjade vastupidavus on alati hea küsimus.

Starter ja aku on mõistliku kasutaja käes väga töökindlad asjad. Samuti on käivitusmootor mõistliku kasutaja käes töökindel asi.

PS: "Mõistlik" kasutaja on alati laiahaardeline mõiste.

Mõlemad nõuavad "HOOLT" ja "ARMASTUST".

Küsimus on kasutaja mugavuses. JA MA KORDAN ENNAST JA TEISI EELKÕNELEJAID:

Kui on vaja kord kuus massinale hääl sisse ajada siis iga hetk eelistaks käivitusmootorit. Aga kui on vaja käivitada mõni päev 100 korda siis KES KURAT VIITSIB N...IDA KÄIVITUSMOOTORIGA.

See, kui masin on "kohvi" siis tuleb kolvigruppi remontida mitte vägistada iga hinna eest käima. (võib vägistada ka käima, aga üks hetk ei teki enam tuld kolvile)

Maailmas on olemas lolli kindlaid käivitus viise, kus mitte miski ei lähe katki ega kulu NT: vändaga või siis mägistarter. (mõni "leidur" võib neid kindlasti veel nimetada ja leiutada.)

Ma usun, et minu järgnevast küsimusest/ettepanekust võiks uue teema teha.

1. Kes oleks nõus paigaldama autole käivitusmootori, starteri asemel?
Hull töökindlus ja iga ilmaga läheb käima....

2. Või kes oleks nõus iga päev autot vändast käima ajama?
-15 kraadise pakasega jäävad näpud vända külge ja, no kuradi jurre mees pead olema, et iga ilmaga käima lüüa DIISEL pilli vändaga.

3. Kui keegi laenata tahab pilli siis endale võivad need käivitusmootori nõksud selged olla, aga seleta neid kaasmaalasele, siis - oi johhaidii.

Auto ja traktor ei ole küll täpselt samad asjad, aga effekt on sama.

Ei ole enam diisel, ega bensiin ka nii odavad, et jätaks tiksuma nii 10-15 minutiks kohapeale.

Nagu ma ennist mainisin, (selle üle võibki vaidlema jääda) ühele ema, teisele tütar.

Come to the dark side, we have cookies!
#30

(08-02-2013, 19:58 PM)meli666 Kirjutas:  
(08-02-2013, 19:36 PM)umm Kirjutas:  Sa võid ju seda "kõike" kabiinis või väljas teha. Toimetuste hulk jääb ikka samaks. Teema mõte selles kas 1 või 8 liigutust.

Väljast käivitades pead enne kabiinis ära käima, käik välja, pidur peale jne. Siis tuled uuesti välja ja hakkad käivitama.
Kabiinist käivitades topelt välja käimist ei ole. Nii et toimetuste hulk ei jää ikka samaks küll. Mõni liigutus on siiski vähemBig Grin.
Aga noh mis siin ikka vaielda, eks igaüks otsusta oma äranägemise järgi, mis see taevamanna on.


Minu traka seisab käik väljas ja käivitusel ei pidurda.
#31

(09-02-2013, 14:42 PM)umm Kirjutas:  Minu traka seisab käik väljas ja käivitusel ei pidurda.

Selle teadmisega äraharjumine võib elu maksta.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
#32

Aga traktoritel on ka ju olemas käsipidur(vähemalt belarussidel on),kuid enamus seda ei kasuta ja tihti on see rikkis. Siis jäetakse käik sisse aga kui teine mees läheb masinat, käima panema võib juhtuda,et tõmbab masina endale selga. Sellepärast ma seda käigu sisselülitamist, seisupiduri asemel ei poolda.


#33

(09-02-2013, 17:43 PM)MAZ Kirjutas:  Aga traktoritel on ka ju olemas käsipidur(vähemalt belarussidel on),kuid enamus seda ei kasuta ja tihti on see rikkis. Siis jäetakse käik sisse aga kui teine mees läheb masinat, käima panema võib juhtuda,et tõmbab masina endale selga. Sellepärast ma seda käigu sisselülitamist, seisupiduri asemel ei poolda.

Kui veel ise ainukese mehena traktoriga toimetad,võivad sellised vead olla aga kui juba mitu meest seljas,ei siis õnnetus kaugel pole. Kui tegu vana 50 mootoriga,pole veel hullu,sest käivitamine kehva ja kohe näed,et käik sisse jäänud aga kui juba 80 mootor mis kohe peale esimest sutsu käima kargab,hoia,hoia....... kas mitte pole isegi elu selle jama pärast jäetud. Nalja pole.
#34

(09-02-2013, 18:31 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kui veel ise ainukese mehena traktoriga toimetad,võivad sellised vead olla aga kui juba mitu meest seljas,ei siis õnnetus kaugel pole. Kui tegu vana 50 mootoriga,pole veel hullu,sest käivitamine kehva ja kohe näed,et käik sisse jäänud aga kui juba 80 mootor mis kohe peale esimest sutsu käima kargab,hoia,hoia....... kas mitte pole isegi elu selle jama pärast jäetud. Nalja pole.

Elusid on sellise tegevuse peale jäetud ainuüksi Eestis tõenäoliselt ikka mitmeid kümneid .
Ega asjata polnud varasemal ajal traktorite kapottidele/kabiinidele käivitusmootorile maalitud suurte tähtedega: "KÄIK VÄLJA!".
#35

Teooria on poistel tugev aga praktikat vähevõitu...

Ei tea mismoodi ma selle käsipiduri -20°C juures maha saan? Suur võimalus on et piduri lindid on trumli külge kinni külmund. Klotsidega sama lugu...

Niipalju niiskust ikka masin saab töötades et külmaga on nagu naksti kinni. Vägistama hakates tõmbad lindi puru või katted maha...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
#36

Ma nüüd ei mõista,et kust see niiskus sinna sisse saab? Kondents? Ise asi,kui tegu on metsaveo traktoriga,mis peab soppa ja veesees olema. Kuid, kas selle kondentsi vastu ei aita,mitte korralikult ära õlitatud hoovad? Pole endal olnud probleemi kinni külmunud käsipiduriga. Küll on ühel T-16M olnud külgülekandes vesi ja see sellepärast on küll palju pahandust olnud.


#37

Asi pole hoovastikus vaid pidurilint külmub trumli külge... Selleks et kinni külmub ei peagi pidevalt masinat uputama. Hetkel väljas sula, kui nüüd kõvem külm tuleb siis ongi korras.... T 40-el see talv mitu korda pidurid kinni olnud, pole nagu eriti masinat kuskil vees uputamas käinud. Väikse timmimise peale on küll lahti tõmband kuid iga kord nii ei pruugi minna.

T 16-el olen piduri lindi talvel puru tõmband, masin seisis sügisest saadik ja talve hakkasime käima vedama...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
#38

Ma asjatult vaidlema ei hakka, igal meistril on siiski omad võtted ja tööriistad+ elukogemused,ühes või teises valdkonnas.


#39

Vahet pole, kas masinal üks omanik või mitu. Enne käivitamist tuleb ikka kontrollida, et käik väljas ja pidur peale tõmmata.
Ainukasutajana ka ei julgeks ealeski minna rapsti käivitama, ilma käigukangi kontrollimata. Olgu peakolus see mõistus kui hea, ükskord on mingil põhjusel sees ja...
Seepärast on ka kangidega kabiinist käivitusmootori juhtimine ohutum. Istud ise rooli taga ja saad ruttu jaole.
Ainult piduritega traktori paigalejätmist seisva mootoriga täielikult küll ei usaldaks, parem kui käik ka sees. See võibolla minu eripära, autoga jätan ka alati lisaks käsipidurile ka käigu sisse.
Kui rääkida pidurite kinnikülmumisest, siis hoovastiku õlitamine seda probleemi ei lahenda. Ikkagi katted külmuvad kinni ja neid ju ei õlita.
Sopa sees sõitmine võib külmumisele kaasa aidata, aga teiseks teguriks on niiöelda raua "higistamine" teatud temperatuuride muutudes. Ja siis need veepiisad külmuvad ära.
Enda traktoritega nagu ei ole kokku puutunud selle külmumisega. Ei ole pikemaks seismiseks muidugi pidureid peale ka jätnud.
Aga autoga on küll paar korda trummelpiduritega nii olnud, et jäänud klotsid kinni. Natuke kuuma vett ja lahti nad ongi.
#40

Lugesin ka natuke nüüd mis kribatud on siia, ise ma pole kunagi pidureid peale pannud kui russi tööle panen(ptüiptüiptüi), ennne käivitamist kontrollin kas käik väljas ja siis asun kutsika kallale toimetama.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 11 külali(st)ne