Postitused: 699
Teemad: 26
Liitus: May 2004
Maine:
10
Aga kuidas sellel siloaugu jossil juurija küljes on?
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
05-02-2013, 20:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-02-2013, 21:03 PM ja muutjaks oli
Daff.)
See jossi kummulikeeramine toimus Valga rajoonis. Majandiks oli vist Hummuli sovhoos, täpselt ei julge väita. Mul üks praegune tuttav oli Tihemetsast saadetud sinna majandisse praktikale. Ma ei teagi mida ta seal täpselt tegi ja praktiseeris, aga mingil põhjusel oli järsku vaja kedagi, kes silo tallaks vana jossiga no ja eks siis noor praktikant torgati sinna augutäiteks. Ohutustehnikast ja töövõtetest keegi sõnakestki ei lausunud, anti masin pihku ja anna minna.
Pool päeva oli mehel juba praktikat rasketehnika vallas ja ta proovis, kas joss on suuteline üle laiali ajamata koorma ronima. Oli küll. Kaks või kolm korda sai ta seda võtet proovida kui joss järsku, külg ees, libisema hakkas. Kutt õnneks jõudis uksest välja hüpata aga masin pani allamäge. Kirsiks tordi peal oli muidugi see pagana silohoidla, mis oli maapealne, betoon paneelidest ehitatud. Masin veeres hunniku otsast alla ja maandus katuse peale silohoidla kõrval. Päris kõva mütakas oli käinud.
Peale seda mütakat oli poiss nagu filmitäht, kõik tahtsid isiklikult teda näha. Isegi ATK rahvale andis intervjuud. Teadaolevalt sellist avariid pole veel keegi ennem suutnud organiseerida.
_________________________________________________________________________________________________________________________
Need Talleksi paljukopalised kasutasid jõuallikana MTZ mootorit. Oleks huvitav teada kas ka SMD-d?
Postitused: 65
Teemad: 5
Liitus: Mar 2011
Maine:
0
Kus viga näed laita, seal tule ja laida!
Postitused: 1,171
Teemad: 55
Liitus: Mar 2012
Maine:
18
Eks ma püüan siis vähem kasutada
Postitused: 1,171
Teemad: 55
Liitus: Mar 2012
Maine:
18
Eks ta ole jah siis rabapõletaja. T 130 tüüpi traktoreid eriti ei kasutata rabades, kui ainult mõnedes siis. Põhiline ikka DT
Postitused: 97
Teemad: 2
Liitus: Feb 2013
Maine:
1
Vabandan,et natuke teemast kõrvale lähen.Olen näinud Norras maanteemuuseumis vana Caterpillarit, mis väliselt sarnanes täielikult jossiga.Ma tean, et enne 2.MS rajasid ameeriklased NSVL-u üle 300 erineva masinaehitustehase,alates tankitehastest ja lõpetades kellatehastega.Oli isegi õppeaine fordism,kus õpiti vooluliinil tootmist ja logistikat.Ei tea,kas joss on ehitatud litsensi alusel või on lihtsalt tuimalt maha tehtud?
Endal on kodus kaks täiesti töökorras DT-75.Olen nendega 20 a. teinud erinevaid mulla- ja transporditöid mägisel maastikul(elan Otepää lähistel) ning seetõttu tean nende õnne ja õnnetusi päris hästi.Paraku kipub jääma mulje,et ka DT on kellegi pealt maha tehtud, kuid pole hästi aru saadud,mida õieti tehakse.Mullatöid tehes võib öelda,et kõik,mis jääb roomikute piirkonda võib suvalisel hetkel puruneda.Kui sa pead selle siis üksinda jälle töökorda seadma,siis on selge see miks neid masinaid vanarauas nii tihti kohtab.
Muide,nägin venekeelse pealkirjaga YOUtubes(saksa tank hoovi peal),et(kui see ikka oli saksa tank) sellel masinal olid DT-ga äravahetamiseni sarnased kärud,juhtratas ja veotähik.Ei tea,kas oli see kellegi nali või oli tõesti saksa seltsimeestel sellise alusvankriga masin olemas.
www.tammetonu.ee
treimis - jm. metallitööd.
Postitused: 1,183
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
Õnneks/kahjuks ei tea ise jossindusest midagi, aga väidatavalt olevat kopeeritud selle pealt:
Eks need, kes on jossi seljas ratsutanud, kommenteerivad, kas detailid tulevad ette tuttavad või "ei oma maailmas analooge" oli teistusgune.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 97
Teemad: 2
Liitus: Feb 2013
Maine:
1
Videol nähtud Cat.on ilmselgelt mingi vanem mudel.Venelastel oli 2.MS ajal ka sarnane juba olemas,kuid Norras nähtu oli (T100) sarnane nii augulise radiaatorikaitse,roomikute ehituse,kabiini kuju kui ka käivitusmootori poolest.
www.tammetonu.ee
treimis - jm. metallitööd.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Võin tammetonut toetada tema poolt püstitatud väite tõestamisel. Olen käinud saksamaal Sinsheimis tehnikamuuseumis ja seal on ka seesama Caterpillar, mis hiljem võluväel muutus jossiks. Äravahetamiseni sarnased on, kui mitte öelda identsed, radiaatori võre, käivitusmootor ja selle käivitamine vändast, suur malmist küttefilter, roomikud, kärud jne. Samas raiskasin ära terve euro , et näha videot selle massina käivitamisest ja sõidust. No kõik klappis jossiga üks ühele. Isegi tühikäigul kahe silindri peal töötamine.
Olen veel näinud mingist vene telekanalist saadet, kus oli juttu sellest samast jossist ja tema sarnasusest Caterpillariga. Sealt selgus, et vene üliõpilased olid venemaal oskusi täiendamas ja kuidagi olid seotud selle Caterpillari projekteerimisega. Koju tulles hakkasid nad ise projekteerima roomiktraktorit, mis ei oma maailmas analooge, kuigi tootmisliiniltliinilt veeres maha vaata et Caterpillar ise. See teleajakirjanik aga suutis luua mulje, et kui siin on midagi ültse kopeeritud, siis Caterpillari mehed meie pealt.
Mina igatahes usaldaks antud juhul silmi ja teeks iseenese tarkusest mõne järelduse.