23-02-2013, 01:23 AM
Albumis viimastel piltidel Maz-id millel Eesti numbrid ja piltide allkirjas Karjala. Küsimus- kas autobaasi(de)st kupatati siis autod ja mehed Liitu tööle või on kusagil siinamail Karjala nimeline koht?
(23-02-2013, 01:23 AM)cesium Kirjutas: Albumis viimastel piltidel Maz-id millel Eesti numbrid ja piltide allkirjas Karjala. Küsimus- kas autobaasi(de)st kupatati siis autod ja mehed Liitu tööle või on kusagil siinamail Karjala nimeline koht?No tol ajal oli N-Liit meie kõigi suur kodumaa ja kedagi sunniviisiliselt Karjalasse ei kupatatud.(Tšernobõli puhul olid muidugi teised reeglid)
(24-02-2013, 16:09 PM)E303 Kirjutas: Ei olnud tol kommuuna ajal peamiseks motivaatoriks mitte raha vaid inimese ideoloogiline teadlikus mida kujundati massiivse propagandaga nii meedias kui töökohtadel.Kus igas ettevõttes oli olemas selline ametikoht nagu partorg kes tegeleski inimeste ajupesuga.Tol ajal ülistati tööd ja tööinimest ning inimesed läksid rõõmuga tööle tihti ka viina uimas et teha ära midagi kodumaa heaks. Tihti ülemused ise andsid traktoristidele koos põllule toodava toiduga ka viina kätte et nood põllul kauem tööd teeks.Nii lõbusas tujus viinavine all tehtigi 12 tundi ja rohkemgi tööd. Kuid Gorbatsovi perestroika lõhkus selle idülli ja paiskas nõukogude majanduse kaosesse. ETV-s jooksis pühapäeviti dokfilmi sari kommunistliku süsteemi kokkuvarisemisest ida-euroopas ja see oli väga hariv film tolleaegse elu olu mõistmiseks.Jah absoluutselt nõus selle jutuga ja tööinimine võis toona ka rahulikult end tunda(seda siis kas viinaga või viinata). Polnud probleemi et äkki homme tööd pole,et pank võtab elamise käest jne,jne...
(24-02-2013, 16:09 PM)E303 Kirjutas: ... Kuid Gorbatsovi perestroika lõhkus selle idülli ja paiskas nõukogude majanduse kaosesse. ETV-s jooksis pühapäeviti dokfilmi sari kommunistliku süsteemi kokkuvarisemisest ida-euroopas ja see oli väga hariv film tolleaegse elu olu mõistmiseks.Tore dokumentaalfilm oli aga palju asju oli seal möödas. Pooltõde segatud valedega. Nõukogude liidu kokkuvarisemine ei olnud pelgalt päeva pealt juhtunud sündmus. Selle tagamaad on palju keerulisemad, kui lihtsad olmeprobleemid ja süsteemis parasiteerijate poolt, tekitatud kurnamine.
(25-02-2013, 21:42 PM)Kodanik2 Kirjutas: Mina arvan, et see on üks lihtsamaid võimalusi veojõu edasi andmis võimet suurendada.