Postitused: 861
Teemad: 133
Liitus: Mar 2005
Maine:
1
Sattusin juhuslikult väljas seisma ja kõrval mürises miski uuem lõõtsaga buss.
Andis gaasi ja turbo vilises ja siis ma avastasin , et sel mootor asub tagaotsas.
Siis tekkiski mul küsimus, et ega sel ju ometigi tagumised rattad ei vea vaid ikka vast keskmised? Aga kuidas on siis ülekanne lahendatud kui mootor asub taga?
Pole midagi targemat teha
Postitused: 3,161
Teemad: 61
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
Aga mis vahet seal on, millised rattad veavad?
Keskmine ühendus on piisavalt jäik, et tervet komplekti edasi lükata. Jõuülekanne läbi keskmise painduva ühenduse oleks piisavalt keeruline ja kapriissne ja nii ongi madala keskosa nimel mootor taha viidud, "haake" sild vedama pandud ja ka muud mootori süsteemid tagaseina viidud.
eristada on lihtne veovõllide otste järgi rattarummudes: vedava silla otstes on poolteljed, või rummureduktorid.
Postitused: 861
Teemad: 133
Liitus: Mar 2005
Maine:
1
Ma m6tlen näiteks ristmikul pöörates talvel libedaga. See tagaots hakkab ju imetrikke tegema?
Pole midagi targemat teha
Postitused: 3,010
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
32
ega seal lõõtsa varjus pole liigendiks polt läbi silmuse
seal on ikka tõsine raud ja süsteem
vägagi paljud lõõtsad veavad tagumiste ratastega
Postitused: 861
Teemad: 133
Liitus: Mar 2005
Maine:
1
Selge-selge ma lihtsalt ei kujutanud ette, et see vaheühendus saab nii massivne olla.
Pole midagi targemat teha
Postitused: 1,192
Teemad: 24
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
Mõned stiilinäited.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Narvas, kui 90-date lõpus raudteed remonditi ja kohalikud humanitaarabibussidega komplekteeritud pargid reisijaid ja vedurijuhte ülesvõetud raudteelõigust mööda transporditi, siis sai juhtidega lobisetud. Ja on meeles, et idavirulased kirusid neid tagavaguniveoga akordioneid, et kippuvat kiilasjääl vinklisse viskama (keskmised rattad külglibisemisse)
Iseasi mis teed seal olid ja kuidas hooldati jne.
Postitused: 1,216
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
6
Vaadates neid videoid, tekkis mul mõte, et miks ei võiks sarnaselt trammidele ka bussidel olla veorataste ees torud, kust libeda korral saab nt. paigaltvõtmise hõlbustamiseks puistata rataste ette liiva või peent killustikku?
Puruks ja pool pööret tagasi!
Postitused: 861
Teemad: 133
Liitus: Mar 2005
Maine:
1
Ju on eeldatud, et bussidel on korralikud rehvid all. Trammile sa talveks ei pane ju talverattaid

.
Pole midagi targemat teha
Postitused: 1,216
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
6
Ei aita tõsise kiilasjää korral vähegi järsemal tõusul suurt masinat üksi rehv, ükskõik kui hea ta ka poleks. Kui, siis vaid ehk jääraja piikrehv. Mõne tunni pärast võivad aga teeolud juba teised olla ja 2-3 korda päevas bussil või autorongil rehve vahetada läheks küllalt tüütuks, ajakulust parem ei räägigi. Samas, oma kogemustest võin öelda, et kõigest kamalutäis killustikku, visatuna libedal tühja kaapiva ratta alla, võib täislastis poolhaagisega rekka väga edukalt liikuma aidata.
Puruks ja pool pööret tagasi!