29-03-2013, 09:58 AM
(29-03-2013, 01:39 AM)maitus Kirjutas: ...
Esisilla valik on jah üks asjadest mille kohta ma veel oma peas mingit lahendust leidnud ei ole. Enamus esilaaduriks ehitatud masinatel tundub see esisild olema ka vedav kuna kui tagumik korraliku "suutäiega" emakese maaga kontakti kaotab, siis on selle masina eemaldumine liivahunnikust suure küsimärgi all. See aga läheks juba liiga keeruliseks- mitte teoreetiliselt, esisilla ja ratta suurus (arvestades ka kliirensit) on lihtsalt välja arvutatavad, aga proovi sa sellise ülekandega silda leida...
...
Kui esilaadur peab olema, siis vaheta sillad ära. Ehk jäik vedav sild "ette" ja keerav sild taha. Nagu kombainil või enamusel tõstukitel.
Või riputad laaduri hoopis taha...
Universaalse asjaga on see häda, et see on kompromiss, mistõttu kipub kasutatavus kannatama. Kui ideaali taga ei aja, siis pole ka probleemi. Aga pahatihti kipub eestlane tahtma sapika raha eest maibahi, millega põldu künda... Kaunikesti keeruline ettevõtmine.
Eks kasulikum on mõelda enne ja tegutseda pärast. Kuid mingid põhimõtted võiks endale lukku lüüa, mille ümber ideed kujundada.
Mulle tundub, et Marta puhul on selleks läbivaks jooneks esialgu vaid Multicari tagasild...
Säärase pisikese põksi puhul ei ole väga tummiste rippsüsteemi tõstevõllide või paaritonnise kandevõimega esisildade kasutamine mõistlik raskuse või meeletu tugevusvaru tõttu. Mis muidugi ei tähenda, et neid pruukida ei võiks - võib ikka.
Minu kriitilise noodiga mõtisklusi ei tasu kellelgi võtta mingi püha tõena - mina ei ole endale ise traktorit ehitanud. Olen vaid teisi kõrvalt õpetanud ja ise selle käigus palju õppinud. Ning seda mitte ainult netis.

Kuid oma senise elukäigu tõttu tean üsna hästi seda, kuidas on ehitatud põldudel toimetav tehnika ning miks on see või teine lahendus valitud. Tihtipeale ongi küsimus just valikus ja mitte konreetses füüsikalises põhjuses. JD kumerad kabiinid kaheksakümendatel olid valik - reaalset põhjsut selleks ei ole. MF 6-postiline kabiin on valik - sama tugevuse ja nähtavuse tagavad teised neljapostise kabiiniga. Heitgaaside puhastamise süsteemid SCR või DPF TIER3 mootoritel on valiku küsimus.
Nii ka Sinu puhul: sillatala kõrgus on valiku küsimus. Raamiõõnsuste kasutamine paakidena on valiku küsimus. JSV ajami viimine hüdroajamile on valiku küsimus. Traktori värv on valiku küsimus...
Esilaadur on valiku küsimus, kuid see eeldab tugevamat esisilda ja piisava vastukaalu paigaldamist (just paigaldamist, sest ei ole mõtet teha traktorit nii raskeks pelgalt mõne raskema suutäie tarbeks).
Ehk kuula vähem meie targutusi otstarbekuse teemal ja joonista rohkem skeeme
