Projekt T-40AM
#41

Kui juba projekt, siis mina ei kahtleks nupu ja luku vahel. Pane ikka originaal nn. "süütelukk". Siis saad ka eelsoendi peale mõelda ja on võimalik kõike ühest nupust juhtida. Esimese veerand pöördega rakendad eelsoendi tööle ja kui "vedru" kuum veel veerand pööret ja start.
Ja käivitusblokeering pole ka paha kui ta korras on. Ohutustehnika on üks püha asi. NB! Jumal hoiab neid, kes ennast hoiavad.
Vasta
#42

(03-04-2013, 09:22 AM)saarrand Kirjutas:  Kes on nüüd hiljaaegu vahetanud käivitusmootori starteri vastu, siis rääkige, kuidas tegite elektriskeemi? Kas panite mingi süüteluku või lisasite käivituseks lihtsalt nupu? Kuidas üldse selle elektriskeemi lahendasite, kas tegite käivitusblokeeringud ka korda, nagu tal originaalis olema peaks?

Kasutaja Daff´il on ohutustehnika kohapealt küll õigus. Samas tuleks kogu süsteem võimalikult lollikindlalt üles ehitada mis välistab käivitusblokeeringu. See sunnik on niivõrd kapriisne "lulla" mis teeb rohkem kahju kui kasu.
Eelsüüte küünla võiks vabalt teise nupu alla asetada, vaja läheb teda haruharva. (Ise pole veel kasutanud). Korralik massilüliti ja juhtmed ning mõni kobedam starteri lüliti/nupp. Väga hästi sobib see tavaline nn "vene" keeratav lüliti.

T40 omanikuna küsiks üle, kas soovid tõesti seal "kuldnokapuuris" loksuda ja väiksest aknast välja piiluda nagu koer kuudist? Kui juba vahetamiseks läheb siis vanema jumzi kabiin sobiks peale, seest palju avaram ning soliidsem. Kandiline avaarium oleks juba lux aga investeering ei tasu vist ära ning sel juhul tuleks ka ülejäänud masin otsast lõpuni üle käia.

Kabiini leiad võru tagant, 100-200€ vahemikus küsitakse nende eest.
Traktorid.ee

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#43

Kas vene keeratava lüliti all pead silmas nagu näitesk MTZ käivitusmootori starteril on? Selline võtmega.
Kas sul oli ka varem käivitusmootor peal? Kuidas starteri juhtmed vedasid? + aku pealt starterile? Geneka + läheb otse aku + klemmi peale läbi ampermeetri. Ja peakski toimima?
Siin on kunagi varem elektri üle arutletud: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=36605 Ma olen elektri kohapealt suht võhik ja üldiselt eriti parem ei näpi...., seega ärge pange pahaks kui lollid küsimused. Smile

Kabiini kohapealt on sul õigus, ta on ehtne kuldnokapuur ja uut akvaariumi ei raatsi kindlasti osta. Jumzi oma olen peal näinud, ei tea kuidas ta sinna istub, on väga palju ümber ehitamist?

Võru tagant juba küsisin, T-40 mitte parimas vormis kabiin ilma usteta 120€.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#44

Jah, alguses mõtlesin ka, et viskan selle putka sealt pealt maha. Siis aga hakkasin mõtlema, et krt teinekord on ikka kehva ilmaga hea, kui natuke tuule ja vihmavarju saab

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#45

Elektriskeem. . .
   

. . . ja legend ka.
   

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#46

Tänud asjakohase skeemi eest! Smile

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#47

Ehk on kellegi üle T-40AM esisilla kardaani kaitset? Oleksin huviline! Info PS või siia teemasse.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#48

Eile õhtul hakkasin roolimunakute kausse vahetama. Nagu ikka, asjad ei läinud nii libedalt, nagu võiks. Tekkis ka üks küsimus, nimelt kui hakkasin keskelt rooli hoova küljest lahti võtma, siis oli näha et see rooli hoog liigub roolivõimendi küljes kuskil 2 cm üles-alla. on see normaalne või peaks ta ikka paigal olema?
Ehk on kellelgi vedelemas mõnd kasutatud roolimunakut (ühe poole omad ni läbi, et on kohe läbi, keere ka maas).

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#49

Nii, eile sai esimene pikem tööpäev T-40-ga ette võetud, tõtt öelda sai teda üldse esimest korda peale 3 jaanuari käivitatud. "Reduktoriga mägistarterilt" käivitus traktor koheselt. Esimeseks tööks sai ette võetud põhimõtteliselt tühjalt põllul sõitmine ehk põllu rullimine ja praegused esimesed kilomeetrid näitasid, et traktor tundub suht heas korras olema, kuigi välimus ei ole just kiita. Kabiin on küll selles suhtes nagu "sitanikerdus", et muidu otse välja vaadata on täitsa ladna, aga seda, lkuskohal põllupiir on ja et näeks kuidas rullid taga joksevad, vot see on juba keerulisem tegevus.
Üks küsimus ka laiale ringile, oskab keegi kommenteerida ka ümarik summuti ongi lärmakam kui lapik (Nagu MTZ-l)? Mul on ümarik ja samal ajal kõrval MTZ-ga paps külvas, tolle hääl on ikka oluliselt vaiksem.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#50

Kui rääkida T-40 müratasemest, siis ei aita seal ei ümarik ega lapik summuti, lärmi teeb ta MTZ`st igas asendis rohkem. Ja kabiin toimib tal ka kui müravõimandi.
Ja üldse: see masin mõeldi nõukogude inseneride poolt välja töörahva ahistamiseks, kui mitte otse välja öelda n.....

Lärmakuse põhjuseks on esiteks juba õhkjahutuse olemasolu. Pole vett ümber kolvi, mis hulga lärmi kinni püüab. Iga krõps, mis mootoris käib, pääseb otse atmosfäri, ilma et peaks läbima müratõkestavaid keskkondi, nagu vesi näiteks.

Aga kui kõik halvad küljed välja jätta, siis on ta äge masin. Minule tõi ta kunagi leiva ja isegi vorsti lauale.

Ära lase ennast sellel kõigel segada ja anna vahel teada kuidas masina ellupuhumine edeneb. EDU.
Vasta
#51

Samas vesi kannab ka suurepäraselt helisid edasi ja mitte ainult kahejalgseid helisid Smile
Vasta
#52

Eilne päev möödus jälle rullides. Teada oli, et mootor õli võtab, aga et ta nii palju võtab, see tuli mõnevõrra üllatusena. Eile hilisõhtuks kui traktori parkimiskohale panin ja õli vaatasin, siis oli see jõudnud miinimumi. Seega ei pääse ikka kohasest silindrite-kolvide-rõngaste vahetusest. Tuleb jupid valmis varuda ja vaadata, mis karul kõhu toimub.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#53

Selle aastastest kevadtöödest ka üks koondpilt Kevadtööd

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#54

Nii, eile õhtul muldasin kartuleid, tegin kogu põllu ära ja peatusin peale viimaseid vagusid korraks põllu otsa juures. Käisin traktorist väljas ja uuesti sõitma hakates tekkis nagu tohutu vedu paremasse esirattasse, st kaapis esirattaga muru üles keerates, kuigi varasemalt seda kunagi teinud ei olnud. Sõitsin koguaeg 4. käiguga põlluotsast teise otsa ja varem oli kõik kena, muru jäi alles. T-40AM-il ei saa ju esisilda ise sisse välja lülitada, et oleksin ise midagi valesti teha saanud. Sõites oli ka tunda, justkui koormus oleks taga rohkem kui varem.
Tean, et loll küsimus, aga endal esiveoga igasugused kogemused puuduvad (teatavasti ka MTZ on hetkel veel ühesilla veoline). Asjalikud kommentaarid teretulnud!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#55

Ma puusalt tulistades pakun, et esisilla blokeering "aktiveerus" - ehk siis esi silla differ oli lukus.

Pöörata peaks olema hullult raske siis kui differ on lukus. Otse sõites ei tohiks aru saada aga pöörates on kohe näha, et masin tahab otse minna ja üks ratas vinnab ennast kaasa.

Kui mul sääne jura juhtub siis tavaliselt tagurdan paar meetrit ja tuleb lukk maha. (eks esi silla differ on korralikult kulunud mul, aga ennem lahti ka ei võta kui jupid taga, Juhtub kord kuus seda pulli)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#56

(20-06-2013, 10:17 AM)phyl Kirjutas:  Ma puusalt tulistades pakun, et esisilla blokeering "aktiveerus" - ehk siis esi silla differ oli lukus.

Pöörata peaks olema hullult raske siis kui differ on lukus. Otse sõites ei tohiks aru saada aga pöörates on kohe näha, et masin tahab otse minna ja üks ratas vinnab ennast kaasa.

Kui mul sääne jura juhtub siis tavaliselt tagurdan paar meetrit ja tuleb lukk maha. (eks esi silla differ on korralikult kulunud mul, aga ennem lahti ka ei võta kui jupid taga, Juhtub kord kuus seda pulli)

Tänud, ise arvasin sama juhtunud olema ja peale tagurdamist läkski asi korda tõepoolest.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#57

Sild kulunud ja "konnad" mis töötavad hõõrdumisele lihtsalt ei suuda oma kohale tagasi minna ning jääbki mõni tööasendisse ja hakkab ratast kaasa vedama.
Sain kunagi uue 40 ja see tegi algusest saati sellist pulli. Ja just kui pidurdasid pööramise ajal, siis hakkas välimise ratta alt kruusa ja muru lendama.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#58

Teeneljakümnel ei ole difriblokki tavamõistes. Tal on vedu aeglasemalt pöörleva ratta kaudu.

Kas mõlemale poole pöörates kaabib sarnaselt ("vedava ratta poole" ei tohiks...).

On võimalik, et veolink jäi kinni ja nüüd veab ühte poolt kaasa. Kuigi päris loogiline see ei ole, sest kõval pinnal peaks link rataste erineva kiiruse tõttu pingest vabanema...
Vasta
#59

(20-06-2013, 13:32 PM)v6sa Kirjutas:  Teeneljakümnel ei ole difriblokki tavamõistes. Tal on vedu aeglasemalt pöörleva ratta kaudu.

Kas mõlemale poole pöörates kaabib sarnaselt ("vedava ratta poole" ei tohiks...).

On võimalik, et veolink jäi kinni ja nüüd veab ühte poolt kaasa. Kuigi päris loogiline see ei ole, sest kõval pinnal peaks link rataste erineva kiiruse tõttu pingest vabanema...

Seda kahjuks ei testinud, kuna sõitsin põlluotsast ära vaid pöörates vasakule (seejuures kaapis parem esimene ratas muru üles) ja siis tagurdasin otse kuurialla. Seega paremale poole (nn vedava ratta poole) ei pööranud kordagi. Kartul vajab muldamist ja lähiajal katsetan jälle!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#60

kas t40 elektriskeemist ja juhtseadmetest saaks pilti teha?
oleks vaja üks t40am käima panna ja liikuda veits :p
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 28 külali(st)ne