Projekt: MTZ80L 1987a. ---> Mtz82 Turbo Luxury
#41

Nagu eelpool mainisin, siis sain esisillas korraga kaks võlli hiljuti pooleks. Need võllid sai asendatud kõige kallimatega ja siiani on kestnud(palju lükkamis on praegu). Veidi sai ka kardaanipuki "sidurit" peale keratud, sest juba väiksel koormusel libises läbi.
Nv aga käis kerge krõps koormuse all Big Grin

[Pilt: DSC_0043.jpg]

Esi silla kardaani puki võll siis. Paras hapupiim on see tegelt. Terasest pole lõhnagi. Smile
Vasta
#42

(21-06-2013, 07:27 AM)AhtoP Kirjutas:  Nagu eelpool mainisin, siis sain esisillas korraga kaks võlli hiljuti pooleks. Need võllid sai asendatud kõige kallimatega ja siiani on kestnud(palju lükkamis on praegu). Veidi sai ka kardaanipuki "sidurit" peale keratud, sest juba väiksel koormusel libises läbi.
...

Siduri ülesanne on olla kaitsvaks elemendiks. Selle pealekeeramisel muutub kaitsmeks mõni teine detail... Käesoleval juhul siis vahepuki võll.

Üsna levinud kaitsmeks on ka nurkülekanded ja toruvõllid käänmikes.

Näikse olevat võll kenasti näksitud ketastest. Ime siis, et järele andis.
Vasta
#43

Uuemal vahepukil pole enam sellist asja ja soovitaks seda.
Seal toru nuutidega läbi ja lähevad kumbagi otsa samasugused flantsid nagu vanal suurema nuudiga flants on.
Nurkülekannetesse pole mõtet panna väljafreesitud nuutidega võlle vaid ainult valtsitutega.
Seal materjal plastsem ja seni pole metsas järgi andnud jäiga vahepukiga.
Vasta
#44

No kardaani pukki otsa detail sai ikka õige Nm kinni keeratud ja kõik nagu raamat ette näeb. See krdi võll oli pigem liiga pehme Smile
Teras oleks teisiti murdunud.


Aga jah, see esiseilla võlli asi on küll nii, et odav võll on paras puu varras, ja kallim on väga kõva.
Vasta
#45

Uus võll sai võetus nüüd originaal. Ja keerasin veidi nõrgemalt kinni.

Huvitav on see, et eestikeelses belarusi raamatus on märgitud 70nm, teises raamatus 150nm ja vanas venekeelses raamatus 200-300nm.
Smile

Aga üldiselt hakkab heina aeg kätte jõudma ja see aasta saab esimes korda niidukile muljur külge. Varem ei oleks mootor sellega hakkama saanud. Niiduki jõu vajadus on koos muljuriga ligi 100Hp.

Haakesüsteem saab ka ilmselt väikese lisa silindri paremale poole. Väänab muidu liiga palju ühte poolt.
Vasta
#46

Mitte, et selle masina kallal tööd vähe oleks tehtud, aga kas nüüd mitte ei oleks järgmine loogiline upgrade uuema russi pikemad poolraamid ja plastik kapott?

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#47

Uuem kapott ei sobi sinna. Ei istu nagu ülejäänud asjaga kokku. Mu masinal peal olev kapott on korralik ja sobib kõige muuga Smile
Uuemad russid üldse kuidagi inetumad. Ses mõttes, et ümar on kena ja läänekad on väga hea välimusega.

Aga see on siiski 1987a. Mtz...Kõik on kandiline!


Pikemad pooraamid? See eeldaks siis ju R6 mootorit?

Praegu ei oskagi millestki unistada. Kont oleks vaja lõpuni ehitada.
Vasta
#48

Kuidas suhtuda Belarussi monoplokki?
Hakkesüsteem on küll kõvasti järgi aidatud, kuid lahja ikka. Kas see uuema tüübi on kõvem?

Niiduk koos muljuriga on ikka jube raske. Kui kun-i ees poles, siis oleks vist esi rattad maast lahti Big Grin
Või peaks vanale veel paar silindrit juurde "keevitama" Big Grin
Vasta
#49

Russ loodi omal ajal üsna hästi tasakaalus komponentidega. Mis tähendas muu hulgas seda, et veermik ja jõuülekanne seedisid kenasti ära mootori pakutud momendi ja rippsüsteemi tõstetud raskused. Kui gaasipedaali muljumisel pruukida rohkel ajusid, siis saab jõuülekannet säästa, kuid väga jõuliseks arendatud rippsüsteemi korral on oht murda maha sillakäised/veovõllid...

Kui hakata asju paremaks tegema, siis ühel hetkel jõuame olukorrani, kus vanaisa pärandkirvel on kaks korda vahetatud tera ja kolm korda vart...

Monoploki korral ei ole surumist. Tõstab enam, positsioonreguleerimine töötab paremini.

Ma ei ole kindel, kas seda saab vanema asemele paigaldada. Kuigi varemloetu põhjal ei ole erinevuste likvideerimine teemaalgatajale probleemiksCool
Vasta
#50

Veovõllide elu on tehtus lihtsamasks sellega, et veljed on teist pidi keeratud(velje koonus sisse poole) ja seega pole raskus punkt enam nii võlli otsa peal kui originaalis.

Aga jah, kui saaks selle monploki kuskilt kätte hea hinnaga, siis küll selle ka külge saaks ilusti Smile


Aga eks jah, teatud punktis tulevad piirid ette. Ilmselt on nendest juba nagunii üle astutud veidi.

Veovõllide pärast ei tunne muret(võibolla peaks) aga rippsüsteemi poldid ja pea võll on lahjad. Teisel Belarusil mis on sama modifikatsiooniga on see ripsüsteemi ülemine peavõll korralikult keerdu läinud aastate jooksul, sest niiduk on töö asendis ühel poolel.
Vasta
#51

Kas alumine võll on jämedam?Näiteks minu vanal 100 oli alumine võll tüki maad jämedam ja veolatide otsad samuti.Tagasillas vist olid mingid puksid sees vanemal mudelil,,persevõll,,siis peenem.
Vasta
#52

Veidi segasek jäi.


Alumine võll on peenem jah, kuid jõud mis sellele mõjub on oluliselt väiksem. Enamus raskust ripub ikka aisa küljes mis omakorda istub ülemise võlli kukil. Alumine võll ainult toetab.
Suur koormus langeb ka tõmmitsale mille kinnitus kõrvad pole ka teab mis mehised.

Peamine mure on aisa poldi ja ülemise "käpa" poldiga, mis on mõlemad 18-20mm poldid.
Siis jäme võll ja vast ka silindri külge minev kronsa, ning tõmmitsa kinnitus.

Aisa peale on keevitatud 10mm teras latt pea kogu pikkuses, ülemised käpad on kahest käppast kokku keeviatud. Alus raam kuhu kogu süsteem kinnitub on saanud kõvasti lisa seinud ja tugesi ja ka silindi kinnitus mis taga silla peal, on tugevamaks tehtud. Ülemiset käpast alla rippuv "tõmmits" on liigutatud ka traktorist eemale, aisa tipu poole(seal on tegelt ka auk olemas, aga originaalis ei kasutata seda), et jõud oleksid väiksemad.

Tuli vist üsna sega jutt kokku Big Grin
Vasta
#53

Ei tulnud,aga aeg on vist suuremat traktorit otsima hakata.Smile
Vasta
#54

Mul on pandud 100 ülemine võll koos hoobadega,silindri kinnitus on tagasilla kaane küljes,silinder on 125-ne.Aisad originaalid ja nendega pole muret veel olnud.100 asjad on kõik jämedamad.
Ca 10 aastat tagasi läks kogu pull maksma kuskil 10k eeki.
Mida see Luxury tähendab?
Vasta
#55

Kohe alustuseks küsin, et mis see 100 on? Roomik?

Silindri kinnitus mis kasti peal, on minu masinal ka juurde ehituse saanud. Kupivad sealt järgi andma.
Ühele aisale olen päris korraliku prao saanud ja selletõttu läks teras latt peale.

Praeguse seisuga läheb parema käpa ja tagasilla vahele üks lisa silinder, mis niidumasina ühe poole väänamist peaks kõvasti kompenseerima.

Kuna ilm jukerdab, siis sai eile ja täna asju paremaks tehtud. Kevadel oli traktor lükkaja ametis ja sai päris suurt koormust (kui KUN-i kopa ots ajada piisavalt maa sisse, siis jõuab suhteliselt vaevata traktori tagumise otsa õhku tõsta) ja tekkisid praod. Ei hakanud niisama keevitus jutte tegema, vaid kun küljest ära, kõik vigased kohad korralikult keevitusega kinni ja mõned kohad said ka lisa vinklid, et oleks ikka tugevam ja pragusi jälle ei tekiks. Hiljem kõik puhtaks ja uus värv selga.

[Pilt: DSC_0067.jpg]
[Pilt: DSC_0068.jpg]


Aga miks nimes on "luxury"? No originaalis on tegu ühe lärmaka ja ebamugava traktoriga. Väga palju on muudetud kõike paremaks, vaiksemaks ja eelkõige mugavamaks. Esimeses postituses on lühidalt kirjas.
Aga korralik ja toimiv helis isolatsioon, uus roolivõim, pehme ja väike rool, korralik traktori iste, kvaliteetne heilitehnika, nahatatud salong, toonitud klaasid, lääne jagaja jne jne võiks olla belarusi puhul piisav, et nimele lisada luxury. Smile
Vasta
#56

Aga mis TÜV selle toonklaasi peale ütleb?

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#57

Seadus ütleb, et selajtoest tahapoole võib olla kasvõi 100% toon.
Tegelikult on seljatugi taga pool, kui külje klaas, aga siiani pole ükski ülevaataja selle üle virisenud.


Korduvalt on küll küsitud, "see pole ju see traktor"?
Vasta
#58

Peab ikka tõsiselt aega olema, et vene rauda nii heas korras ja käigus hoida.
Vasta
#59

Pilt kus KUN kopp, on tagaplaanil ka üks Mtz. Kas tema ka töös või seisab niisama. Huvipärast küsin siisSmile
Vasta
#60

Mtz 100/102 on ikka ratastega. Esimene turboruss. Teine generatsioon omas juba tehasest toonklaaside ringi tervel kabiinil.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 13 külali(st)ne