Teema on suletud

Projekt kuidas ehitada Mercedes W124-le. heinaniiduk.

(03-07-2013, 08:21 AM)41Degree Kirjutas:  Mõni teine mõtleb kolme leheküljega niiduki välja, teeb valmis ja niidab esimesed vaalud takkapihta... Huvitav, kaua see arutelu siin veel kestab?

Mina isiklikult loodan, et aastaid. Meelelahutus missugune! Cool

(03-07-2013, 12:21 PM)Tom Kirjutas:  
(03-07-2013, 08:21 AM)41Degree Kirjutas:  Mõni teine mõtleb kolme leheküljega niiduki välja, teeb valmis ja niidab esimesed vaalud takkapihta... Huvitav, kaua see arutelu siin veel kestab?

Mina isiklikult loodan, et aastaid. Meelelahutus missugune! Cool
Ei saa viriseda jah. Postitused-kommentaarid lähevad üha paremaks ja naljanurk jääb juba alla! Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.

Kes õlut laseb, eks sellelgi on võimalus kommenteerida, iseasi, kas sellest õllesest peast ka mingi innovatiivne mõte tuleb.

Tehnilist joonist ma pole pidanud elus tegema, sellepärast tuleb välja nii nagu tuleb.


Läheme nüüd teemaga edasi ja kõigepealt võtaks ette niiduki osa, kas panna pikkust muuta võimaldava kardaani otsa rihmaseib või reduktor?

Ainult rihmaseibidega asja lahendades tuleb arvestada sellega, et rihmad hakkavad jooksma 90 kraadise nurga all. On plaanis panna topeltrihmad 13-nese mõõduga, ehk siis põhiseib kardaani otsa tuleb neljane ja ketaste otsa kummalegi poole kahene NB!(joonis on tehtud nagu jookseks kummagi ketta peale üks rihm)

Reduktoriga asja lahendades plussid oleks rihmade otse jooksmine.
Miinused:1. reduktori muretsemine. 2. ilmselt tuleb keerukam raam niidukile, kuna reduktor tuleb kõrgemale tõsta et sealt saaks rihmadega ülekande teha ketaste rihmaseibidele.

Küsimus on selles, kas niimoodi 90 kraadi all rihmad jooksevad, loomulikult tuleb sinna mingid 45 kraadi alla olevad vedrudega pingutid (väikeste rihmaseibidega suunajad) vahele panna.


   
   
   

lihtsalt vaheküsimus - mis aastal sa selle ehitusega algust tahad teha, või millal on määratud projekti valmimisdaatum?

Kas sulle tundub et on liialt pikalt venima jäänud?

Keerame nüüd aega tagasi: minu asemel oleks sina ilmselt peale teist kolmandat postitust hakanud ehitama?Smile Ja kaugel sa oleksid, oleksid sa suutnud omale soodsa hinnaga vajalikud jupid osta mõne päevaga, oleks sinu tehniline lahendus praegu niikaugel nagu see praegu on? Aga sa võid omale projekti püstitada ja kohe ehitama hakataSmile Ma võin sulle öelda, et raha, mis ma olen juppide peale pannud, on tühine, mul pole kahju, kui see projekt ka ebaõnnestuks. Sina seevastu oleks oma projekti sada korda ümber teinud, mõttetu raha kulutanud jne.


Kui sa veel aru ei ole saanud, siis kõik on praegu kuhugile kadunud, ju läksid vist häbenema kuhugile, kui nägid projekti paberil, või läksid ise ka ehitamaSmile sellist asja pole enne olnud, et päeva möödas ja keegi ei kommenteeri.


.


.

Veel üks küsimus, kas alumisel joonisel näidatud M on Mersu või Mootor? Antud rpm vahemiku järgi võib eeldada, et Mootor. Igasugune haake- või rippriist, mille antakse jõuülekanne peab olema tehtud selliselt, et seda saaks lülitada. Ega sa kogu niidukit ja mootorit koos starteriga käima vea, tean et saab, aga hea see pole. Seega, kui ülekanne mootorilt teha rihmaga, peaks ka seal pingutusrull olema.

90° rihmade pöötamist ei soovita, pigem kasuta reduktorit. See pealsevõtja oma on kobe tükk küll ja ära näe vaeva, et kettaid teineteisele vastassuunas tööle panna. Meie majapidamise isetehtud niidukil on kolm ketast, mis töötavad samas suunas ja viskabki teisele ette ning teeb ilusti peeneks, mingeid vaalusid ei teki, mida pria jaoks veel korjama peaks.

Terv, IP

M teisel pildil on mootor.

Pingutusrull tuleb, töötab ka sidurina. Kui tahad niidukit tööle panna, siis tuleb kapoti alla minna ja rull vastu rihma suruda ning ka fikseerida.

Mulle endale meeldib rohkem rihmade idee, tuleb otsida korralikud kõrge kraega rihmaseibid ja kui vaja, siis panna niipalju juhtrulle palju vaja.

Ehk teed enda isevalmistatud niidukist, eriti tehnilisest lahendusest, mõne pildi ja laed siia üles või saadad mulle meilile tiit456@hot.ee


.

Üks asi mida võin veel kommenteerida, on see, et kui kogu niiduk hakkab lõpuks kaaluma mingi 400-500kg ja toetab oma massiga vastu maad, siis tekib mersukesel probleem pööramisega - nimelt nina on autol liiga kerge, et suunad muuta (efekt on sama, nagu talvel sahatades, kui sahk on ees ja nina masinal kerge).

Ma kujutan ette, et isegi kui ees on 100kg massi, ja VÄIKESED neli ratast (kõik laagrite peal ja pööravad 360 kraadi) isegi siis tekib probleeme suuna hoidmisega. (suurte ratastega, 300mm vähemalt pole vast probleemi)

Teine küsimus on see, kui tahe on minna natuke maastikulist pinda ka hööveldama - siis nelja ratta süsteem ei kopeeri normaalselt pinnast ja mõne kõrgema kundi peal on kettad mõnusalt mullas.

Sarnane efekt nagu muru traktoril, lihtsalt muru traktor on meeter pikk ja selline vahemik kopeerib juba pinnast + kujuta ette, kui muru traktoril on käru jäigal taga, siis maastiku peal on mäkke tõus maru raske.

Ühesõnaga, ega ilma asjata pole välja mõeldud liigendid ja vedrustus.

Jäigalt ühendamisel (kolme punkiga) mersu külge pole sellest niidukist kasu (mõni kõrgem kunt ja nina mullas ja mersu kinni). Kui kaks ühendust on jäigad, aga sellisel juhul peab ülemine liigend edasi tagasi liikuma, lihtsam viis on kõik kolm liigendit muuta liikuvaks (nagu traktori rippsüsteem)

Kuidas muuta see leiutamine lihtsamaks? Mõni kaasfoorumlane on juba ehitanud sarnase asja ja lihtsamalt - tõmbad oma niidumasinat. Sellisel juhul tõmbad täpselt sama moodi nagu auto käru ja kõik probleemid on lahendatud.

Muidugi on probleem ka veel siis rihmadega, kui ees olev niiduk liigub vabalt, rihmad ei talu pikkuse muutumist, kardaan talub.

Jällegi, ega ilma asjata pole välja mõeldud nurk reduktorit ja kardaani + nurk reduktor suudab suurendada niidumasina pöörikut (olgem ausad 800 - 3000 rpm-i on vähe) ja on vastupidavam, kui iga päev rihmasid vahetada. Ei talu rihmad igatepidi väänamist, eriti kui rihmad muutuvad kuumaks, siis on kohe jupid taga, olgem ausad, hõõrdumisel muutavad asjad kuumaks.

(03-07-2013, 01:42 AM)comoon Kirjutas:  
(02-07-2013, 14:04 PM)raivo45 Kirjutas:  Tüübil pole keevitus aparaatigi ja tema räägib siin mingi projekti ehitamisest. Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin

Ma pole keevitajaks õppinud ja ei hakka tööd narrima oma oskustega, las seda tööd teevad need, kes on õppinud. Olen neid isehakanud keevitajaid näinud küll, kuidagi keevitavad ära. Minu ülesanne on asi teoreetiliselt valmis mõelda, koos teie abiga muidugiSmile Jupid muretseda ja ise ka muidugi nõu ja jõuga abis olla meistril.


.

Vot täpselt siin räägid sa endale vastu. Mis sa arvad, et inimesed omavad kodus tööristu selle jaoks, et välja nähe kõvad mehed? Ei, vaid selle pärast, et meil ei ole raha, et poest vastavaid asju alati osta ja teenuseid kogu aeg sisse osta, aga tööriistade abiga saab ära leiutada mingi asja.

Ma rõhutan, et ISE saab ära leiutada, sest kui lähed mingi küla sepa juurde ja palud abi, et tema enda tööristadega teeks sulle mingi jublaka valmis, siis maksad ennast "ogaraks". Ka selles lauses on omad agad, kui on vaja elu jooksul üks asi treida, siis ei ole mõtekas ise omada nt: treipinki, aga kui sul on vaja iga päev mingi asi treida, siis kogud raha, ostad masina, õpid masinat kasutama ja teed tööd.

Võin näite enda pealt tuua, remondin masinaid, tihtipeale vaja plokikaane pind üle lihvida (üks aasta ostsin teenust sisse) järgmine aasta pakkusin ise teenust.

Kui see veel motti maha ei tõmba siis Big Grin

(03-07-2013, 11:04 AM)raivo45 Kirjutas:  Veel lisaks sellise info teemaalgatajale, et PRIA-lt toetuse saamiseks tuleb kas hein purustada või siis niita aga niitmise korral tuleb see hein sealt ka ära viia. Aga selle vastu on ravim: mersule heina koristuseks looreha taha. Cool

Õige märkus.

Suure ringi küsimus, et kas mitte püsirohumaa euro toetus ei ole mitte väiksem kui 100 euri/ha kohta. Lühi ajalise rohumaa toetus määr on minu teada 100 euri/ha ja iga nelja aasta tagant pead mingit põllu kultuuri kasvatama. (ei aita siin sahkerdamine ka, et lõpetad lepingu mingiks ajaks Nt 2 aastaks ja siis hakkad uuesti euro toetus taotlema, lühiajaline heinamaa on lühiajaline heinamaa.)

Come to the dark side, we have cookies!

Kui tegu on lühi ajalise heinamaaga, siis varsti kuuleme sellest, et vaja mersu atra vedama panna Big Grin Big Grin

Come to the dark side, we have cookies!

(04-07-2013, 11:59 AM)phyl Kirjutas:  Kui tegu on lühi ajalise heinamaaga, siis varsti kuuleme sellest, et vaja mersu atra vedama panna Big Grin Big Grin

Gaz 66 sillad alla, kirovetsi rattad alla ja pagass betooni täis valada + tagaripp ja läheb. ToungueToungueToungueToungue

Aga alati võib ka mersu kirovetsi peale keevitada.

Ühtset pindalatoetust (ÜPT) saad olenemata sellest, mida sa seal kasvatad, külvad või koristad. Kui midagi ei tee, siis ka saab...aga mõne aja pärast võib valusasti tagasi saada. Täpsemad nõuded kirjas
ÜPT Ühikumäär 2012.a 100,48 €/ha, ESA lisaks veel 25€/ha

Kes vene sõjaväes on käinud, see teab mis tähendab sõna рубаник, ehk venekeelne sõna рубитза. Olid sellised vennikesed vene sõjaväes, kes ajasid iga asja puhul näpuga järge. Tavaliselt olid nad nohikud ja said kolki igaühe käest.

Sama on siin, ise pole midagi kunagi leiutanud, istuvad arvuti taga ja on kõvad mehed kommenteerima, tulevad sulle tänaval vastu, siis situvad püksid täis.

Mis PRIA nõuetest te räägite, hein peab olema niidetud, kedagi ei koti kui kõrgelt või kui peenelt, lennatakse lennukiga üle ja tehakse fotod. Mõni võib tõesti pistelise kontrolli käigus vahele jääda, see on tavaline kadu, nagu liikluses saab Eestis aastas 100 inimest surma, nii jäävad mõned vahele sitasti tehtud tööga.


.

(04-07-2013, 13:36 PM)comoon Kirjutas:  Kes vene sõjaväes on käinud, see teab mis tähendab sõna рубаник, ehk venekeelne sõna рубитза. Olid sellised vennikesed vene sõjaväes, kes ajasid iga asja puhul näpuga järge. Tavaliselt olid nad nohikud ja said kolki igaühe käest.

Sama on siin, ise pole midagi kunagi leiutanud, istuvad arvuti taga ja on kõvad mehed kommenteerima, tulevad sulle tänaval vastu, siis situvad püksid täis.

Mis PRIA nõuetest te räägite, hein peab olema niidetud, kedagi ei koti kui kõrgelt või kui peenelt, lennatakse lennukiga üle ja tehakse fotod. Mõni võib tõesti pistelise kontrolli käigus vahele jääda, see on tavaline kadu, nagu liikluses saab Eestis aastas 100 inimest surma, nii jäävad mõned vahele sitasti tehtud tööga.


.

Pole vene sõjaväes käinud, (thank god), nohikuks ka ennast nimetama ei hakka, aga leiutamise koha pealt oled sina see, kes midagi oma kätega valmis ei tee, vaid joonistad paberile, kõvatad foorumis, virised kriitika üle.

Kui kriitika ei meeldi, siis lase teema lukku panna, või hakka oma mersut ehitama. (tavaliselt käivad asjad vastu pidi - hakkad ehitama, teed prototüübi valmis, siis kirjeldad oma pilli foorumis (saad kiita või laita) ehitad vol 2 versiooni ja oled õnnelik.)

Kui juba 12 lehekülje kriitika peale pole kohale jõudnud, et mersust niiduk ehitada on surnud idee juba sündides, siis no pikad juhtmed.

Jätkuvalt rõhutan, et mersu võib niidukit (eraldiseisvat haagist) vedada mööda põldu (lihtne teostus). Aga, et mersu tõukab, või mersu ajab ringi niidukit, see on surnud idee.

Aga mis sa teed? Nui - neljaks on kinnisidee mersu.

Mina eriline leidur ei ole (ei hakka iga asja pärast jalgratast leiutama) küll aga ümber ehitused on minu teema, ka rohkem mootori poole pealt, kuna pleki tööd mulle eriti ei istu.

Ja pria kohapealt, kui suhtumine on juba selline, et pohh.. - äkki veab, siis mille kuradi jaoks sa üldse niidad? Pohh.. - äkki veab, kaks aastat saad toetust ära, kolmandal maksad tagasi - pohh..!

Come to the dark side, we have cookies!

Üks mõttetu mõte minu poolt ka:

Rihmade ja kardaanide kõrval on jäänud vaatluse alt välja elektriline ülekanne. M ajab ringi generaatorit, niiduki peale jooksevad kaks juhet, mis toidavad elektrimootorit. Igatepidi sõltumatu ajam, kus saad niiduki pöördeid ja M-i liikumiskiirust üsna vabalt paika sättida, omavahelisest asendist rääkimata.

Muidu aga, comoon, suhtu teistesse vähe lugupidavamalt ja ära keskendu rusikatele, pükstele ja nendevahelistele seostele. Sina tulid ju abi otsima siia, kui ma ei eksi. Kui respecti tahad, siis see tuleb välja teenida ja kahtlaste mõtetega kõvatamisega siin foorumis ei teeni mitte midagi. 4x4 foorumis oleks Sind juba sellel tasemel teemaaretuse eest (peale põhjalikku mõnitamist) IC-sse tõstetud. Nii et hinda inimeste heatahtlikkust siin. Usu mind - kui sa midagigi juba valmis teinud oleks, siis viitsitaks sinuga ka rohkem kaasa mõelda. Kui sa sama tempoga jätkad, siis oleks mõistlik mõte niidukiprojekt seisma panna ja lumesaha või -puhuriga alustada.

(04-07-2013, 00:25 AM)comoon Kirjutas:  Kas sulle tundub et on liialt pikalt venima jäänud?

Keerame nüüd aega tagasi: minu asemel oleks sina ilmselt peale teist kolmandat postitust hakanud ehitama?Smile Ja kaugel sa oleksid, oleksid sa suutnud omale soodsa hinnaga vajalikud jupid osta mõne päevaga, oleks sinu tehniline lahendus praegu niikaugel nagu see praegu on? Aga sa võid omale projekti püstitada ja kohe ehitama hakataSmile Ma võin sulle öelda, et raha, mis ma olen juppide peale pannud, on tühine, mul pole kahju, kui see projekt ka ebaõnnestuks. Sina seevastu oleks oma projekti sada korda ümber teinud, mõttetu raha kulutanud jne.


Kui sa veel aru ei ole saanud, siis kõik on praegu kuhugile kadunud, ju läksid vist häbenema kuhugile, kui nägid projekti paberil, või läksid ise ka ehitamaSmile sellist asja pole enne olnud, et päeva möödas ja keegi ei kommenteeri.


.


.

mul on lihtsalt tunne, et ehitusega pole algustki tehtud Big Grin Mina sinuasemel oleks teinud (nagu juba räägiti) kõigepealt midagi juba valmis ja kui mingi sõlm ei toimiks, siis uuriks, kuidas seda ümber teha. Lihtsalt isiklik kogemus sellise leiutaise kohalt, et plaani, mis sa plaanid, ikka peab töö käigus ümber tegema. Lihtsam on ehitama hakata ja loominguliselt lähenedes asja lahendama hakata. Muidugi lõppprodukti kujutis peab silme-ees olema, muidu tuleb välja peldik Big Grin

Küsimus oli küsitud sellepärast, et siis teaks, millal uuesti teemat vaatama tulla, et näha, kuidas valmis asi paistab.

Aga noh, mida mina tean, mul on 10 lehmanisa näppude asemel ja peopesast kasvavad pöidlad välja.

(04-07-2013, 13:36 PM)comoon Kirjutas:  Mis PRIA nõuetest te räägite, hein peab olema niidetud, kedagi ei koti kui kõrgelt või kui peenelt, lennatakse lennukiga üle ja tehakse fotod. Mõni võib tõesti pistelise kontrolli käigus vahele jääda, see on tavaline kadu, nagu liikluses saab Eestis aastas 100 inimest surma, nii jäävad mõned vahele sitasti tehtud tööga.

Kotib küll. Nõuetele vastavuse raames kontrollitaks ka, kuidas töö on teostatud. Rikkumiste korral täidetakse hindamismaatriks, mille põhjal leitakse vähendamise protsent.
Lennukilt teeb Maaamet ortofotosid, kaugseire teostatakse satelliidi piltide põhjal - kevadel enne töid ja sügise poole pärast tööde teostamise tähtaega. Kergesti eristatav tehtud/tegemata tööd. Kultuuride tuvatamine pole ka mingi kosmoseteadus. Kontrollitakse 5% nii nagu mujal Euroopas.

(04-07-2013, 01:27 AM)comoon Kirjutas:  Ehk teed enda isevalmistatud niidukist, eriti tehnilisest lahendusest, mõne pildi ja laed siia üles või saadad mulle meilile tiit456@hot.ee

Lisan paar fotot: '

Käib teine traktorile taha haakesse, kolme lendteradega ketastega, töölaius 180 cm, tehtud selliselt, et terad saab vertikaali tõsta, tõstmine on veel lõpuni väljaehitamata. Pildilolevale lisaks on rattad tehtud vert. kahvlivõlli peal pöörlevaks. See, et tal kohati värv maas on ja ise pepri täis, tähendab seda, et ta töötab juba aastaid.

Terv., IP

[Pilt: large_26917285_nkGU.jpg]

[Pilt: large_26917301_Ad2G.jpg]

[Pilt: large_26917291_Uomi.jpg]

[Pilt: large_26917287_Cccd.jpg]

(04-07-2013, 00:25 AM)comoon Kirjutas:  Kui sa veel aru ei ole saanud, siis kõik on praegu kuhugile kadunud, ju läksid vist häbenema kuhugile, kui nägid projekti paberil, või läksid ise ka ehitamaSmile sellist asja pole enne olnud, et päeva möödas ja keegi ei kommenteeri.


.


.

Jah, neid, kes siin häbenema peavad, on ainult 2 meest. Ja need ka mitte korraga. Üks peab praegu häbenema ja teine siis, kui see esimene võib häbenemise ära lõpetada ja peab tagumiku paljaks tõmbama.
Mina isiklikult ei ole kusagile häbenema kadunud, mina olen jooksurajal, teen trenni! Cool

(04-07-2013, 00:25 AM)comoon Kirjutas:  Kui sa veel aru ei ole saanud, siis kõik on praegu kuhugile kadunud, ju läksid vist häbenema kuhugile, kui nägid projekti paberil, või läksid ise ka ehitamaSmile sellist asja pole enne olnud, et päeva möödas ja keegi ei kommenteeri

.


Projekt paberil... ega Sina seda ometi ju ei teinud?

Kui tegid, siis edusamm seegi. Aga rihmadega purustaja on juba paberil hukule määratud.

Sellisest reduktorist, nagu Sul pildil, saaks juba miskit valmis teha... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

To: Isapull

Mind huvitaks lendterade mõõdud, kuju ja kus kohast soetasid, kas need ka sellise kujuga mis heina tõstavad? Kuidas oleks terade pildiga ja mõõtudega, kas terad võiksid paremad olla või toimivad normaalselt?



Aitähh.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne