Postitused: 2,690
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
31
Uurisin nende vanade karburaatorite ja mikserite ehitust ja sain natuke targemaks. Witte mikseril peaks ikkagi olema selle imeliku kambri põhjas väike auguke, võibolla see on mingit sodi või kõntsa täis. Idee on siis selles, et see peaks olema käivitusvedeliku paak. Valatakse sinna nüüd vist bensiini , aga vanasti vist piiritust. Kusagil kambri põhjas peab olema kanal, mida saab reguleerida "nõeldüüsiga" ja see kanal peab välja minema segukoonusesse. Nõelale sobiv koht võiks olla pildil näidatud positsioon 5 või hoopis 6 , tuleb täpsemalt uurida mikseri pealt. Algselt siis pannakse mootor käima selle mikseris oleva vedeliku pealt, kütusepaagi kraan peab olema kinni. Vedelikku peaks jätkuma 2-3 minutiks, vajadusel võib juurde valada pealmise ava kaudu. Selle paari minuti jooksul peaks siis mootor natuke soojemaks minema, eriti kolb ja silinder. Kui anumast hakkab käivitusvedelik otsa saama, siis tuleb tasakesi avada kütusepaagi kraan , sulgeda nõeldüüs ja reguleerida samaaegselt kütusepaagist tuleva vedeliku hulka teise nõeldüüsiga. Kütusepaagis peaks olema petrooleum ja külma mootorit petrooli pealt käima ei saa. Mootori kiirema soojenemise huvides ei ole hea kohe alguses jahutusvedelikku sisse valada, seda tuleb teha siis , kui mootor töötab juba petrooleumi pealt. Jahutusvedeliku valamisega ei tohi hiljaks jääda.
See on siis ühe vana motoristi juhend petroolimootori käivitamiseks. Ei ole kindel, kas Wittel on kõik need düüsid ja kanalid olemas, Deutzi karburaatoril igatahes on ja asi toimib. Põhimõtteliselt ma seda kambrit ei kasuta tavaliselt, kuna põhipaagis on bensiin ja ümberlülitamist ei ole vaja. Petrooli ei ole kusagilt võtta , aga katsetamise jaoks natuke sain ja Deutzi saab selle õpetuse järgi käima küll.
Postitused: 19
Teemad: 8
Liitus: Aug 2009
Maine:
0
Lisan siia informatsiooniks, et sain Witte tööle. Mootori pea, süütemängu ja süüteküünla renoveerisin ära ja käima ta läkski. Kahjuks pilte pole sellest milline see mootor enne välja nägi. Kuna ta oli väljas seisnud, siis kolb oli silindrisse kinni roostetanud, klapib kinni roostetanud ja segu mikser (karburaator) samuti.
Tegin ka video, kuid kvaliteet on kehv.
Postitused: 117
Teemad: 8
Liitus: Nov 2004
Maine:
2
Kuna siin teemas on paljud mehed magneetudega kokku puutunud siis küsimus selline kas saab magneetot ka tagurpidi käima panna. Tahaks nimelt UZMD 6.2 peale panna M47B-I magneetot aga too pagan annab ainult teisipidi sädet. Originaalmagneeto hoopis neljasilindrise oma ja ei ole eritihea sädemega. Asjatundjad mis kostate.
Postitused: 5,368
Teemad: 261
Liitus: Apr 2010
Maine:
75
No selle nukiga selline lugu,et ei ole ikka nii,et keerad kohe teise kohapeale ja lugu tuleb.....
Nimelt tuleb siis otsida ka koht üles,kust säde tuleb. Ükskord pusisin ühe magneetoga mailma aja ja ei saanud asjale pihta. Keegi lukksepp oli vahetanud magneetol otsakaane ära ja pannud sinna asemele teistpidi pöörlemisega magneeto otsakaane..... Sain lõpuks asjale pihta ja vahetasin osad ringi. Nii et asja peab teadma ja tundma. Ja targaks saad siis,kui katsetad.
Postitused: 2,690
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
31
02-02-2013, 09:00 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-02-2013, 09:08 AM ja muutjaks oli
Raudpats.)
Kui võlli pöörata, siis on tunda , millal magnetid "hoiavad kinni" ja millal lahti lasevad. Kontaktide avanemine peab olema täpselt selle piiri peal, kus käega tasakesi keerates jõnks käib. Siis on nende jõujoonte lõikumise ja ristumisega kõik korras ja on lootust sädeme tekkimiseks. Kui vaadata nuki profiili, siis kontaktide avanemine peaks toimuma järsku ja sulgumine võib olla lauge graafikuga. Pannes nuki teistpidi liikuma, saavutame avamise ja sulgemisega vastupidise olukorra - avamine aeglane ja sulgemine kiire. See teeb täpse süütenurga reguleerimise keeruliseks ja isiklik kogemus ütleb ,et pidevalt toimuvad sellisel juhul mingid anomaaliad kuni +-5 kraadi ulatuses. Seetõttu oleks siis soovitav ka nuki profiili muuta. Mõnel magneetol on "universaalne" nukk, mõlemalt poolt ühesugune, seda ei ole vaja ümber lihvida. Kahepotise mootori vene magneetol on nukk vist kiilu peal ja seda on tiba keerulisem ümber ehitada. Aga ühepotise oma tavaliselt on ainult koonuse peal ja seal nurka muuta on lihtne. Kui otsapolt on kinni, siis ei ole äralibisemist karta vaja.
Neid magneeto marke ma ei jaga peast. Kui see Sinu oma on nn GAZ AA või MM oma, siis seal on jah tiba keerulisem. Nukki võlli suhtes nii lihtsalt ei liiguta, peaks kiilule uue pesa tegema. Aga võib ka nukki mitte puutuda, siis tuleb kontaktide asukohta muuta. Otsakaant ei pea vahetama, aga kontaktiplaadi peab küll reeglina panema teise poole pöörlemise oma. Ja kui on käivituskiirendi, siis see tuleb ka panna teistpidi toimima. Selleks vedru teistpidi sisse ja stopper 120 kraadi edasi (või tagasi) tõsta.
Postitused: 117
Teemad: 8
Liitus: Nov 2004
Maine:
2
26-02-2013, 10:03 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-02-2013, 10:12 AM ja muutjaks oli
valdy.)
Küsimus siis selle mootori kohta. Minul on 47.a. mudel ja sellel nukkvõlli peal keskel kaldhammastega hammasratas. Sealt kuskilt läheb ka mingi asi nagu karteri põhja poole. Kirjade järgi ei tohiks tal õlipumpa olla või on ikkagi. Kas kellelgi mingit joonist on , ei viitsi lihtsalt uudishimust karterit lahti kiskuma hakata. Samas otsin kontakti inimesega kes treiks selle mootori kolbidele uued rõngad. Kolvid on 66mm, rõnga paksus kuskil 3mm. 1.5mm pilu on vist isegi selle mootorile liiast. Tartust Muru tn. vanasti sai, kas ka nüüd ja mis aadress täpsemalt oli ei mäleta. Armas foorum avita!
[/quote]
Nii, asi selgem. Kuna mootori kokkupaneku ajal kukkus paar vidinat karterisse pidin ta ikka lahti arutama ja selgus et ongi sel mootoril tigupump mis tõstab õli karteripõhjast vaheplekile kust see väntvõlli poolt laiali paisatakse. Ka on olemas Tartus Aasa tn. mees kes treib kolvirõngaid. Panen siia lõppu ka selle, et vahetaks meelsasti selle vasakpoolse pöörlemisega magneeto parempoolse vastu. Magneeto on tutikas.
Postitused: 2,690
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
31
30-06-2013, 15:30 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-06-2013, 17:40 PM ja muutjaks oli
Raudpats.)
Seoses ühe vanakese taastamisega on vaja nelja kolvirõngast. Silindri diameeter 70.00mm, rõngasoone laius 2.9mm ja sügavus 2.65mm. Rõnga paksus (kõrgus) peaks olema umbes 2.3mm. Vana rõnga kõrgus praegu 1,9-2.15mm, lukupilu 5mm. Rõngad on kulunud väga ebaühtlaselt ja silinder ka kergelt ovaalne. Aga mõõtsin silindrit kohe mitu tundi ja loodan uute rõngastega siiski mootori käima saada,esialgu puurima ei hakka. Mootor on 4-taktiline, Deutz MA608. Kui kellelgi on midagi pakkuda, siis suurimad tänud! Mingid rõngad ma tegelikult leidsin, kuid nende laius on 2.7mm ja jäävad soones loksuma - ei julge panna, ilmselt lähevad ruttu katki.
raudpats1@hot.ee
55670500
Postitused: 187
Teemad: 1
Liitus: Jul 2013
Maine:
2
Kas tuksutate neid statsionaare aegajalt niisama või rakendate nad tööle oma majapidamise kasuks?
Postitused: 123
Teemad: 11
Liitus: Jan 2009
Maine:
2
Kindlat otsust veel vastu võtnud ei ole, kas taastan või võtan plastiku jaoks malliks. Samas kangesti need "pot-pot" aeglase pöördega mootorid meeldivad.
Teemasse ka siis. Mootorit sai veidi harutatud, tuvastatud, et üks klapp käib raskelt, ujuk on kinni paakunud ja magneeto ka niiskuskahjustustega. Ei ole veel leidnud kohta kust tuvastada väljalaske aastat. Samas kahtlustan, et tegu vanema mootoriga: karburaator on malmist ja plokikaanel on topka kruvid.