Projekt: JUMZ EO 2621-Turbo ( ЮМЗ ЭО-2621)

Kuna valged suveööd on otsa saanud siis võtsin käsile ja tegin jumzi elektrisüsteemi korda. Praktiliselt 98% juhtmetest vahetasin välja ...

Tuled, lülitid, releed said uued, kaitsmeplokk ja mõned näidikud jäid vanad. Töötulesid paigaldasin lisaks ette, küljepeale ja taha. Mastile on ka töötuled olemas, aga need paigaldan siis kui võsas tööd tehtud ja sügis käes.
Katusele sai kattega vilkur, justkui täpp I-le.

Kõik ühendused on joodetud, lähima kümne aasta jooksul ei tohiks küll ühtegi viga esineda... Rolleyes
Selle masina elektritöödele läks kaks korralikku päeva, seda aega mis üleüldse selle jumzi remondile olen kulutanud ei oska küll enam kokku lugeda... Toungue Big Grin

Töötuledesse on olemas tegelikult ka Xenon komplektid, hetkel paigaldasin tavalised H3-ed. Kui masin enam kodust eemal ei tööta, siis panen ka Xenonid külge. Metsas kipuvad tuled jalga laskma... mürakarud raisk Big Grin



[Pilt: DSC_0159.JPG]

[Pilt: DSC_0158.JPG]

[Pilt: DSC_0138.JPG]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Endiselt käib töö ja vile koos...

Üle pika aja sai jumziga sisule koormaid peale kühveldatud, sammuti sai õhtul veel soopeal käidud möllamas. Genekal hakkab taplett vist otsa saama, tahab tööleminekuks ergutust saada. Muidu hakkas ikka ise tööle, nüüd olen peale käivitamist kruvikaga klemmid kokku ajanud et ergutuse ots korraks voolu peale saaks...

Jäin korra äikse kätte, pani sellise nätaka et nii sisul kui jumzil lällar läks.... BLIN... Rolleyes


Aga muidu võib rahule jääda masinatega. Wink

[Pilt: Foto0072.jpg]

[Pilt: Foto0078.jpg]

[Pilt: Foto0086.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Üks hädine pilt lõunasest muterdamisest... Big Grin

Pool päeva veel vaba aega vaja, siis saab ehk valmis Wink

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

ootame huviga lõpptulemust, omalgi selline plaan korra peast läbi käinud, kuid kardan, et lendab laiali see suur mootor .
Vasta

Minumeelest sellise suunitlusega masinale küll turbot vaja poleks. Aga kui vaja siis vaja. Pane parem kapoti küljeplekid külge.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

(21-07-2013, 13:23 PM)hannest Kirjutas:  Minumeelest sellise suunitlusega masinale küll turbot vaja poleks. Aga kui vaja siis vaja. Pane parem kapoti küljeplekid külge.

Vaat selle masina põhitöö on ja jääb ka tulevikus olema metsas, kui mitte öelda et täitsa soos. Enamus ajast tolkneb veel haagis järel, kahesillaline tuleb suht raskelt järgi kui täislast peal. Ja jumz on ise juba raskekaalus oma 6 tonniga, pole mingi belaruss. Seega nagu elu on näidanud siis suht viimase piiri peal käib masin, jõuvaru puudub.

See turbo mõte oli kohe alguses, pole lihtsalt selleni jõudnud. Antud variant on lihtsalt prooviks kui palju D-65-est orginaalina välja annab pigistada. Teine mootor on garaasis juba valmis mille sügisel doonoriks ostsin. Vahepeal sai seegi ära komplekteeritud, uus vänt, paksud kolvid, uued hülsid, tasakaalustatud kepsud, uus nukkvõll, poleeritud sisselaske kollektor, uus ksp jne... Igaks juhuks. Ja kui need ei kesta siis on ka täiesti orginaal D-65 oma järge ootamas. Kuid olen enam kui 95% kindel et varumootorit ei lähe niipea vaja, D-65 on ikka väga tummine tükk.

Ei hakka pöördeid üles ajama ega muidu lolli mängima, turbo jääb vaikselt vahele puhuma, rõhku üle baari ei aja.


Vat need küljeplekid kahjuks kw juurde ei anna, muidu oleks juba ammu küljes. Suvel pole neist mingit kasu, tolknevad niisama ees. Las mootor "hingab". Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(21-07-2013, 14:08 PM)mlsluik Kirjutas:  Vaat selle masina põhitöö on ja jääb ka tulevikus olema metsas, kui mitte öelda et täitsa soos. Enamus ajast tolkneb veel haagis järel, kahesillaline tuleb suht raskelt järgi kui täislast peal.

Kuidas Jumzi läbitavusega lood on?
Ostaks omale ka ühe eluka, kui teaks, et sellega midagi peale on hakata.
Tagasild on blokeeruv või lukustuv kuidagi vähemalt?
Mis ta märja heina peal teeb? Lund lükata saab?
Metsast ja soost ei julgeks mõeldagi. Kuigi mul ka selline märg metsaaalune....
Vasta

Kui nüüd plekkide juurde korraks tagasi tulla siis vasakpoolse armatuurlaua kattepleki tahaks küll külge panna, see mis siduripedaali katab. Aga mida ei ole seda ei ole. Ehk kellegil üleliia ja soovib ära ärida... Wink

Üks viletsavõitu videolõik ka vahepeal...



[Pilt: DSC_0576.JPG]

Nüüd vaja veel õhupuhasti kuhugi ära mahutada ning väljalaskele toru teha. Sammuti vaja armatuuri turbokell lisada ning ülerõhu klapp paigaldada. Õhutorud tuleb ka soliidsemad paigaldada, polnud miskit paremat hetkel käepärast... Wink Intercooleri radikas jääb vist riiulisse oma aega ootama, võibolla tulevikus... Mootoripesu sai just tehtud, nüüd nõrgub. Polegi muud kui värske õli sisse ja tuld... Wink

(21-07-2013, 17:10 PM)pannkook Kirjutas:  Kuidas Jumzi läbitavusega lood on?
Ostaks omale ka ühe eluka, kui teaks, et sellega midagi peale on hakata.
Tagasild on blokeeruv või lukustuv kuidagi vähemalt?
Mis ta märja heina peal teeb? Lund lükata saab?
Metsast ja soost ei julgeks mõeldagi. Kuigi mul ka selline märg metsaaalune....


Läbitavuse poolepealt ei saa kurta, topeltratastest on palju abi. Mõte liigub juba kolmanda rattapaari poole... Cool

Tagasild on blokeeritav, kui tegu ekskavaatoriga siis jumz lükkab lund tunduvalt paremini kui russikutsikas... Kaalu ka rohkem.

Tehasekonditsioonis soolo jumz kipub metsas hätta jääma kui korralikku pinda all pole. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

vaatsi täna sõbra jumzi ja tuli ka jutuks, et esimene ots võiks vedada.
aga meie mõistus ei võtnud kinni kustkohast jumzil võiks esisilla jaoks ramm välja tulla? targemad ehk kommenteeriks.
Vasta

Ühel on põksinäks, teisel russikutsikasBig Grin Väljalaske pead nüüd äkki Ahto eeskujul lahendama, muidu murrab võibolla koos turboga küljest ära?

(21-07-2013, 21:24 PM)diesel Kirjutas:  vaatsi täna sõbra jumzi ja tuli ka jutuks, et esimene ots võiks vedada.
aga meie mõistus ei võtnud kinni kustkohast jumzil võiks esisilla jaoks ramm välja tulla? targemad ehk kommenteeriks.
Kui mul see probleem oleks, siis hüdrovedu. Seda esivedu niikuinii 99% ajast ei kasuta. Vastasel juhul küll hakkab ta kardaane, hoovimuru ja muid juppe sööma.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

(21-07-2013, 23:03 PM)hannest Kirjutas:  Ühel on põksinäks, teisel russikutsikasBig Grin Väljalaske pead nüüd äkki Ahto eeskujul lahendama, muidu murrab võibolla koos turboga küljest ära?

Arvan et kui õhema seinaga toru otse üles viia ei tohiks midagi juhtuda, tegin alumise vahetüki flansi vähe suurema et saaks pärast leegitorule põlvele tugevdused teha. Eks elu näitab.. Wink




Vaat ksf disel küsis hea küsimuse, kongreetset vastust sellele nagu ei olegi.
Need jumzid millel esivedu on teistsuguse käigukastiga, export Jumzil (Belarus 611 ja 652) on esisilla väljavõte käigukasti paremal küljel, vanemal väikse kabiiniga jumzil aga vasakul küljel, nagu MTZ 7-el. On mõned erandid, nagu see näiteks.

[Pilt: agriculture-agricultural-machinery-spare...-2.800.jpg]


MTZ 7

[Pilt: belarus-7.jpg]

JUMZ-i ratsid...

[Pilt: photo.php?photo_id=5711]


[Pilt: nuotrauka0581.jpg]

See variant asub eestis... Wink

[Pilt: 9582612.jpg]




Hüdropumba väljavõttest saab kergelt ettepoole veo võtta, aga seda ainult fikseeritud kiirusel. Kui soov nelikveoga jumzi ehitada, siis tuleb kas käigukast ümber teha(sest Belarus 652 käigukasti nagunii ei leia, vanemate 4*4jumzide oma ammugi mitte) või nagu hannest enne juba mainis -hüdrovedu.


Siinkohal olen isegi juba mõnda russi vedavat silda vaatand, et seda hiljem koos hüdromootoriga jumzile külge pookida. Silda veel ostnud pole, mõtlen sammuti nii gaz 66 kui ka zil 131 esisilla peale...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(21-07-2013, 17:10 PM)pannkook Kirjutas:  Kuidas Jumzi läbitavusega lood on?
Ostaks omale ka ühe eluka, kui teaks, et sellega midagi peale on hakata.
Tagasild on blokeeruv või lukustuv kuidagi vähemalt?
Mis ta märja heina peal teeb? Lund lükata saab?
Metsast ja soost ei julgeks mõeldagi. Kuigi mul ka selline märg metsaaalune....

Tuletan hakatuseks meelde, et soolo kaalub alla kolme tonni, kopp kahekordistab massi.Rolleyes

Soolol piirab haardekaal (veoratastel pole pidamist), kopalisel pinnase kandevõime. Jääl ilma kettideta palju ei lükka (kui just inertsi mõistusega ei pruugi).

Tagasillas on nukkblokeering pedaalilt lülitatavana. Mis omakorda tähendab, et juhmjuht suudab veolt lülitamisega nukid ära tappa ja seejärel enam ei blokeeri...Sad

Märjal heinal annab järele rehv, märjal mullal upub lihtsalt ära. Õnneks on kopa abiraam üsna sile - peaks kenasti lohisema kõhu peal. Kuis teemaomanik seda väidet kommenteerib?

Lund lükata kannatab, kuid rooli eriti ei kuula.

Vanaraua hinna eest tasub ikka soetada, palju enam maksta ei ole sisulist põhjust. Aga kui Vene tehnika meeldib, siis hobide peale kuluvat raha ju ei loetaBig Grin
Vasta

Ega siinkohal suurt miskit lisada polegi, ksf Võsa ütles nagu kõik ära mis soolojumzi puudutab. Nagu iga tavaline ilma esisilla veota masin.

Ekskavaatoril on raam suht sile tõesti, kui ennast korralikult sisse kratsida siis ainuke pääsetee on kopaga tagasi tõmmata, edasi lükata pole suurt midagi. Kui ette ka topeltrattad alla saavad siis läheb ehk olukord natuke paremaks, hetkel kipuvad esimesed rehvid läbi vajuma.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(22-07-2013, 11:20 AM)mlsluik Kirjutas:  ...
Kui ette ka topeltrattad alla saavad siis läheb ehk olukord natuke paremaks, hetkel kipuvad esimesed rehvid läbi vajuma.

See on huvitav... Ega pole olnud juhust tuvastada, palju esisillale kaalu langeb? Soolost erinevalt on seal kütusepaak (kuni 150 kg), tera (vist nii 300 kg) ja veidi abiraami (äkki nii 100 kilo jagu).

Ülejäänu peaks olema puhtalt tagasillal või sellest tagapool, esiotsa üles kaalumas...

Originaalrehvid on muidugi üsna terava servaga.
Vasta

(22-07-2013, 11:43 AM)v6sa Kirjutas:  
(22-07-2013, 11:20 AM)mlsluik Kirjutas:  ...
Kui ette ka topeltrattad alla saavad siis läheb ehk olukord natuke paremaks, hetkel kipuvad esimesed rehvid läbi vajuma.

See on huvitav...
On tõesti huvitav. Esisillale langevat koormust ei oska mina kommenteerida, aga on olnud paar juhust kus olen võtnud kopa otsa rippuma mõne kergema asja, selle üles tõstnud ja natuke sõitma pidanud. Ütleme nii, et kui kopa otsa paarsada kilo võtta ja kopp ka maksimaalselt lähedale on tõmmatud, kipub esiotsa üle kaaluma, nt sidurit vabastades. Esirataste sissevajumine on suisa uskumatu, minul on nii et sisse ei pea vajuma ka tagarattad kui juba kinni istun, nii olematu on selle junni kliirens. Välja saanud ikka kopaosaga aidates. Üldiselt on minule see masin läbivuse poolest jätnud nii äpu mulje, et kaalun sellest loobumist. Lihtsalt ei õnnestu liikuda. Istub sees kohas kus mõni parema maastikusuutlikkusega veoauto läbi läheb.
Vasta

(22-07-2013, 20:48 PM)KristjanT Kirjutas:  Üldiselt on minule see masin läbivuse poolest jätnud nii äpu mulje, et kaalun sellest loobumist. Lihtsalt ei õnnestu liikuda. Istub sees kohas kus mõni parema maastikusuutlikkusega veoauto läbi läheb.

Tänud.
Jumzi ma enam ei tahaSmile
Vasta

(22-07-2013, 21:20 PM)pannkook Kirjutas:  Tänud.
Jumzi ma enam ei tahaSmile

Enne kui lõpliku otsuse teed siis soovitan tulla vaatama kuidas topelratasega jumz metsas möllab Wink Toungue

Kui nüüd soolo jumzile tavaline mtz 80 kõrvale panna siis ega läbitavusel nagu vahet polegi...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Ega MTZ-80 ja JuMZ-i läbivusel ei saagi vahet olla, mõlemad samasugused tagaveolised traktorid. Kindlasti on vahe MTZ-82-ga. Aga EO ja soolo on nagu öö ja päev. Kopa suuremaid vigu on see, et ta on ääretult kehva kaalujaotusega, mis muudab ta ülikohmakaks. Lisaks kopaosast tulenev suur mass.

Reeglina käib selle masina keeramine külgpiduriga, sest roolist pole tolku. Eriti talvel. Aga nii kipub ta end kohe sisse kaevama. Ja kui see junn natukenegi vajub, siis sinna ta ka jääma kipub. Tõsi, kopaga olen mina saanud end seni alati ka välja. Aga tulenevalt masina tehnilistest iseärasustest on see enda kopaga välja aitamine ka üks võimlemine, millega keskmine kolhoosi traktorist enam hakkama ei saa.

Soolo on hea masin, kui pole tööde käigus kinnijäämise ohtu. Hea rahuliku käiguga mootor. Ka kopaga on üht-teist teha, aga ta on ülikohmakas. Kui maakohas aeg-ajalt vaja asju tõsta ja miskit kaevata, siis vast tasub ära kui endal käed küljes. Kuid lehes on nad paraku ülehinnatud.

Tegelikult on nii, et mis ma praktikuga vaidlen. Kui Meelis temaga toimetab, siis järelikult temaga midagi ka teha saabWink Lihtsalt mulle endale on see masin üleliigne eeskätt oma kohmakuse, aegluse ning sellest tuleneva madala efektiivsuse tõttu ja mina ütlen temast ilmselt lahti.
Vasta

(22-07-2013, 22:42 PM)KristjanT Kirjutas:  Ega MTZ-80 ja JuMZ-i läbivusel ei saagi vahet olla, mõlemad samasugused tagaveolised traktorid. Kindlasti on vahe MTZ-82-ga. Aga EO ja soolo on nagu öö ja päev. Kopa suuremaid vigu on see, et ta on ääretult kehva kaalujaotusega, mis muudab ta ülikohmakaks. Lisaks kopaosast tulenev suur mass.

Reeglina käib selle masina keeramine külgpiduriga, sest roolist pole tolku. Eriti talvel. Aga nii kipub ta end kohe sisse kaevama. Ja kui see junn natukenegi vajub, siis sinna ta ka jääma kipub. Tõsi, kopaga olen mina saanud end seni alati ka välja. Aga tulenevalt masina tehnilistest iseärasustest on see enda kopaga välja aitamine ka üks võimlemine, millega keskmine kolhoosi traktorist enam hakkama ei saa.

Soolo on hea masin, kui pole tööde käigus kinnijäämise ohtu. Hea rahuliku käiguga mootor. Ka kopaga on üht-teist teha, aga ta on ülikohmakas. Kui maakohas aeg-ajalt vaja asju tõsta ja miskit kaevata, siis vast tasub ära kui endal käed küljes. Kuid lehes on nad paraku ülehinnatud.

Tegelikult on nii, et mis ma praktikuga vaidlen. Kui Meelis temaga toimetab, siis järelikult temaga midagi ka teha saabWink Lihtsalt mulle endale on see masin üleliigne eeskätt oma kohmakuse, aegluse ning sellest tuleneva madala efektiivsuse tõttu ja mina ütlen temast ilmselt lahti.

Kristjan, kui müümiseks läheb, anna teada. Kui rahakott kannatab, oleksin ka ise huviline. Kuluks hädasti ära omale pisikeste toimetamiste tarvis.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Ega kõik on õige mis kristjan rääkis, maastikusuutlikuse parandamisega olen kõvasti vaeva näinud. Kui masin poolest-rummust saati sitas siis pööramine käib peamiselt külgpiduriga, soopeal sõites hoian ühe käega masti kangi, kui üks külge hakkab läbi vajuma siis kiirelt mast teisele poole vastukaaluks jne... Paras möllamine.

Miks ma jumziga üldse majandan, seda ikka sellepärast et pole leidnud veel kedagi kes on nõus oma lääne pille sinna võssa viima, vahemaad on suured ja roomikmasinaga ei kannata sammuti pidevalt üle teede kärutada...

Enda kaevamised saab sammuti tehtud ning rohkem pole nagu vajagi... Wink
Ülalpidamiskulud on nagunii olematud... Rolleyes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne