Ise ei tohi enam autot lammutada.

Mu sõbral oli juhus kui ta udusel varahommikul hirmsa pohmakaga tööle sõitis, et ei saanudki enne aru, et esiklaas on ära varastatud kui kojamehed sisse lülitas Big Grin.
Vasta

Küljeklaas puruks, uks lahti, väljaspool oli "püüdja" ja seest löödi jalgadega esiklaas välja.

Lugesin just hiljuti 81 aasta "Tehnika ja Tootmisest", kuidas liimida kojameeste vartele tükk kummi, et õhtul kojamehi eemaldades varred klaasi ei kriimustaks ja poleks vaja kanda kaasas tavapäraselt kasutatavaid kummivooliku juppe. - Kust me küll tulnud oleme! Riigist, kus plaanimajanduse tõttu ei olnud vabalt kojamehi saada ja kui ei tahtnud neist "videvikus" ilma jääda, siis oli mõistlik nad õhtul koju kaasa võtta...
Vasta

2 nädalat on möödunud teema algusest.

Kas kellelgi on keeldutud pooleldi lammutatud autot vanarauaks vastu võtmast?
Vasta

Kuusakoski hinnakirjas on puhastatud kuiv sõiduk igatahes alles. Kiirustage, seltsimehed unetud!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(26-07-2013, 07:52 AM)v6sa Kirjutas:  2 nädalat on möödunud teema algusest.

Kas kellelgi on keeldutud pooleldi lammutatud autot vanarauaks vastu võtmast?

Ei, Ainuke nõue on see, et kas oled omanik - siis peavad paberid kaasas olema, või kui oled lammutaja, siis omaniku volitus lammutamiseks, või vead jälle omaniku kaasa vanaraua kokkuostu.

Ei mingeid numbreid ja mingist kompleksusest ei jahu keegi.

Ainukesed kaks erinevust on siis, kui lõikad romu gabariitseks ja võetakse isegi plekki all vastu. (hind kõrgem)

Ainult kere number peab säilima - kõik muu on vanaraua kokku ostus pohh.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

(26-07-2013, 11:11 AM)phyl Kirjutas:  Ainuke nõue on see, et kas oled omanik - siis peavad paberid kaasas olema, või kui oled lammutaja, siis omaniku volitus lammutamiseks, või vead jälle omaniku kaasa vanaraua kokkuostu.

Ei mingeid numbreid ja mingist kompleksusest ei jahu keegi.

Ainukesed kaks erinevust on siis, kui lõikad romu gabariitseks ja võetakse isegi plekki all vastu. (hind kõrgem)

Ainult kere number peab säilima - kõik muu on vanaraua kokku ostus pohh.

Nii see peabki jääma.Cool

Teab keegi, millist konkreetset paragrahvi me peame muutma, et ajakirjanduses vigaselt avaldatud teema ei põhjustaks edaspidi probleeme?

Sest ka minu punktid puudutavad tegelikutl mitut seadust. Nende elluviimiseks on vaja teha ettepanek vastavate paragrahvide muutmiseks. Ettepaneku tegemiseks peab need esmalt tuvastama...Rolleyes
Vasta

Olen otsinud, aga ei suuda seaduste ja määruste rägastikus leida.
Tavalise libauudisega siiski tegu pole, Keskkonnainspektsiooni lehel on kirjas selline info:
Metallikokkuost, kellel endal puudub ohtlike jäätmete käitluslitsents, võib puhastatud kuivatatud sõiduki kokku osta vaid litsentseeritud lammutuskojast, koodiga 16 01 06 (romusõiduk mis ei sisalda vedelikke ega ohtlikke osi), hetkel kuulutavad metallikokkuostjad, et ostavad eraisikutelt 16 01 06 sõidukeid, (kõigil hinnakirjades), samas kui see on seadusega keelatud. (kodustes tingimustes on romu käitlemine keelatud!)
Otselinki panna ei oska, info on pärit siit (KKI ettekanne alates lk 21):
http://www.kki.ee/est/?part=html&id=57
Vasta

See seadus on tehtudkäibemaksu kontrollimiseks, et kokkuostjad ei maksaks sularahas, mida on raske kontrollida MAKSUAMET`il Samas muudab seadus ka tervet elukorraldust, mis toimis normaalselt

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(26-07-2013, 00:59 AM)maitus Kirjutas:  Mu sõbral oli juhus kui ta udusel varahommikul hirmsa pohmakaga tööle sõitis, et ei saanudki enne aru, et esiklaas on ära varastatud kui kojamehed sisse lülitas Big Grin.

"Jääknäht" pidi küll päris korralik olema Big Grin

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(26-07-2013, 21:30 PM)raulex Kirjutas:  ...
hetkel kuulutavad metallikokkuostjad, et ostavad eraisikutelt 16 01 06 sõidukeid, (kõigil hinnakirjades), samas kui see on seadusega keelatud. (kodustes tingimustes on romu käitlemine keelatud!)[/b]

Kas keegi on viimasel ajal "puhastatud ja kuivatatud" romusõidukit müünud? Mis kood paberile tuli?
Minu paberid on eelmisest aastast ja seal küll säärast koodi ei ole... Tõsi, mul oli "ropp ja märg" kah.Toungue Romutõend jäi ARKi ja selle sisu ei mäleta, äkki seal oligi kood kirjas.Rolleyes
Vasta

koodi ei tea aga just värskelt viidi ära romu hinnaga vist 162 raha tonn ja seda kujul kus salong oli tühjaks kistud aga nt. mootor ja kast küljes veel "mustemana" oleks olnud ehk 100 raha tonn
kas veel "puhtam" on kallim seda ma ei tea
Vasta

(05-08-2013, 13:01 PM)v6sa Kirjutas:  
(26-07-2013, 21:30 PM)raulex Kirjutas:  ...
hetkel kuulutavad metallikokkuostjad, et ostavad eraisikutelt 16 01 06 sõidukeid, (kõigil hinnakirjades), samas kui see on seadusega keelatud. (kodustes tingimustes on romu käitlemine keelatud!)[/b]

Kas keegi on viimasel ajal "puhastatud ja kuivatatud" romusõidukit müünud? Mis kood paberile tuli?
Minu paberid on eelmisest aastast ja seal küll säärast koodi ei ole... Tõsi, mul oli "ropp ja märg" kah.Toungue Romutõend jäi ARKi ja selle sisu ei mäleta, äkki seal oligi kood kirjas.Rolleyes

Kolm erinevat autot viidud , peaaegu komplektne st. ratastel arvel olev söiduk 100 euri tonn, Dokumendid olid kadunud u
6 euroga sai ARK ist vastava töendi, et auto kuulub minule. Lisaks sai vabas vormis kirjutatud volitus vedajale, et Mina volitan oma autot metallikokkuostu ära andma.
Aga refondaga suheldes tel. teel sain niipalju targemaks, et politsei käib pidevalt autoromusid kontrollimas ja ilma dokumentideta mingit vastuvöttu ei toimu.

Lihtsam lugu on siis kui ... kabariitseks löigata ja hind ka parem. Aga arvestades töö ja aja kulu siis suht mötetu tegevus.
Vasta

(22-07-2013, 17:43 PM)tak35744 Kirjutas:  Suht sama asi mul:seisev auto,ÜV-d ja kindlustust pole juba mitu aastat.Kindlustus läheks ka mul ulmekalliks:
12 kuud 397,43 eurot
11 kuud 364,74 eurot
10 kuud 332,06 eurot
9 kuud 299,37 eurot
8 kuud 266,69 eurot
7 kuud 234,00 eurot
6 kuud 201,31 eurot
5 kuud 168,63 eurot
4 kuud 132,67 eurot
3 kuud 98,35 eurot
2 kuud 76,37 eurot
1 kuu 56,68 eurot
Alaealisele vaevalt keegi odavamalt annabki... Esimene auto ju kah.
Vasta

Eks ka tavaelus on nii,et noored saavad mööda päid ja jalgu.....Big Grin
Vasta

(06-08-2013, 22:58 PM)Regardman Kirjutas:  
(22-07-2013, 17:43 PM)tak35744 Kirjutas:  Suht sama asi mul:seisev auto,ÜV-d ja kindlustust pole juba mitu aastat.Kindlustus läheks ka mul ulmekalliks:
12 kuud 397,43 eurot
11 kuud 364,74 eurot
10 kuud 332,06 eurot
9 kuud 299,37 eurot
8 kuud 266,69 eurot
7 kuud 234,00 eurot
6 kuud 201,31 eurot
5 kuud 168,63 eurot
4 kuud 132,67 eurot
3 kuud 98,35 eurot
2 kuud 76,37 eurot
1 kuu 56,68 eurot
Alaealisele vaevalt keegi odavamalt annabki... Esimene auto ju kah.
Siin on kindlasti midagi valesti. Ebareaalselt suur number, nagu reisibussi kindlustaks. AZLK-2140 kindlustamine ei lähe kohe kindlasti nii kalliks, ka juhiloata isiku korral.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

See ei ole tegelikult arutelu teema, kas me saaksime kontsentreeruda sellele miks ei või oma autole doonori küljest juppe võtta? Keskkonnakaitsega ei ole siin ju mingit pistmist, loodust reostada saab ka tavalise õlivahetusega, pealegi on see tegevus tuhandeid kordi sagedamini teostatav (teostatud) kui lammutamine. Ma olen viimased 15 aastat keeldunud lammutusi nuumamast, kõik oma hoovi peal korda aetud. Sodi äraviimise koht ei ole ka kaugel,, pealegi sääst toob kümnetes kordades tagasi...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(07-08-2013, 23:08 PM)Edel Kirjutas:  Siin on kindlasti midagi valesti. Ebareaalselt suur number, nagu reisibussi kindlustaks. AZLK-2140 kindlustamine ei lähe kohe kindlasti nii kalliks, ka juhiloata isiku korral.
Kui kindlustusvõtja on Tallinnast või Tartust ja masinaks mõni levinum/kunagi levinud "rakett", siis ei ole siin midagi imestada.
Aastal 1999, oli teise, oma nimel oleva auto - Ford Escort Cabrio 1.6 58 kW kindlustus mulle 360 krooni kuus, mis tol ajal oli nii kümmnendik palgast. Ei olnud mul siis ühtegi avariid hingel ega ole ka praegu. Tuues sama suhtarvu tänasesse...

Meeles lihtsalt seetõttu, et masinat sai hooajaliselt kasutatud ja kui siis vahepeal oli vaja sõitmiseks kindlustus teha...
Vasta

(07-08-2013, 23:23 PM)Marko Kirjutas:  See ei ole tegelikult arutelu teema, kas me saaksime kontsentreeruda sellele miks ei või oma autole doonori küljest juppe võtta? Keskkonnakaitsega ei ole siin ju mingit pistmist, loodust reostada saab ka tavalise õlivahetusega, pealegi on see tegevus tuhandeid kordi sagedamini teostatav (teostatud) kui lammutamine. Ma olen viimased 15 aastat keeldunud lammutusi nuumamast, kõik oma hoovi peal korda aetud. Sodi äraviimise koht ei ole ka kaugel,, pealegi sääst toob kümnetes kordades tagasi...

Keelud ja piirangud tulevad ikka madalama ühise nimetaja järgi, mitte nende järgi, kes oma sodi korralikult õigesse äraviimise kohta viivad. Seni, kuni suurem osa seaduse adressaatidest majandusliku miinusmärgiga kraami metsa alla veab (vt lisatud pilt Harjumaa metsast, lisaks auto mitte-metallosadele võis leida ka pesumasinate plastikosi jms) või maja taga tünnis ära põletab (foorumi varasemate teemade alusel levinud praktika), on sellisel piirangul oma eesmärk ja mõte olemas.

Seega, kui soovitakse teha mingeid ettepanekuid seaduste muutmiseks, võiks selle sisuks olla mingite konkreetsete ja kontrollitavate erandite tegemine üldisest reeglist. Lisaks jäätmeseadusele ja selle alusel antud määrustele kehtib riigi suhtes romuautode direktiiv. Sellist varianti, et riik laseb romuautode lammutamise vabaks, lihtsalt ei ole.

Ja veel - see päris õige pole, et riik ei luba lammutada. Nõuded on ju olemas: sobivalt ettevalmistatud plats, et õli maasse ei imbuks, plaan selle kohta, kuidas käideldakse edasi plastik ja poroloon jne jne. Tõendad, et suudad seda kõike teha, taotled jäätmeloa ja palun väga, lammuta palju kulub.

Kuigi mul puudub igasugune himu kodus autosid lammutada, saan ma murest põhimõtteliselt aru. Puhkuse ajal ei saanud ma näiteks hommikul poes käies õlut osta, kuna mingid lambad võivad ennast väidetavalt sellise jabura piirangu puudumisel surnuks juua.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

OT:

Seoses selle viimase piiragu mainimisega, oli alles uudistes statistika uurimine, mis tõestas, et kellaajaline piirang pole alkoholi tarbimist vähendanud mitte ühtegi protsenti.

Miskipärast arvan, et see autode lammutamise piirang/seadus, ei ole kõigutanud õlinäppe ka mitte kuidagi.

Enamus inimestel on lihtsalt ükskõik mis see seadus ja määrus ette näevad, senikaua kuni seaduse järelvalve hoovipeal tiire ei tee, nagu kärbes sita hunniku peal, senikaua ei hakka õlinäpp mõtlema ka mis ta valesti teeb.

Eriti veel siis, kui pääseb suulise hoiatusega ja mõne vidina konfiskeerimisega - see ei mõjuta mõhkugi, rahaline trahv on ka eilne päev - õige on need inimesed kohe pokri pista, seal on aega mõelda oma tegude üle.

Miskipärast ma arvan, et päris paljud inimesed on hakanud kiiruse piirangutest kinni hoidma ja joobes peaga ka enam rooli ei roni, kui kuulsid, et sellise rikkumise peale taotletakse kohe pokri pistmist.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

(08-08-2013, 11:26 AM)phyl Kirjutas:  ...
õige on need inimesed kohe pokri pista, seal on aega mõelda oma tegude üle.

Miskipärast ma arvan, et päris paljud inimesed on hakanud kiiruse piirangutest kinni hoidma ja joobes peaga ka enam rooli ei roni, kui kuulsid, et sellise rikkumise peale taotletakse kohe pokri pistmist.

Ühtepidi õige, kuid teisipidi - miks peaks nemad saama sanatooriumituusiku? Ikkagi prii lobi ja peavari kindlustatud... Kaugemale ju enamus sellest kontingendist ei mõtle.

Sunnitöö (ülalviidatud saasta koristamine, lammutustööd jms.) oleks vast asjalikum, omamoodi töökasvatus.Rolleyes
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne