(01-08-2013, 16:19 PM)aavu Kirjutas: Teginoma mõtte selgituseks joonise. Esimesel hooratas suur, vändaring ülemäära suur, vänt ise ebaloomulikult kõrgel maapinnast, ülemine nool näitab puuduva piiraja asukohta ja alumine vikati murdumiskohta.
Alumisel peaks asi normis olema.
Üks seik veel, oleneb ka kepsu pikkusest, mida pikem keps, seda vähem tekib üles-alla jõukomponent, siis läheb enamus vikati edasi-tagasi liigutamisele. Kui alumisel tuua vänt kannale 3x lähemale näiteks.
Ja vaadanud neid jooniseid üks asi veel, nimelt pöörlemissuund. Kui ülemist seisu läbiv vänt kisub kanda üles, on asi halb. Ülemist seisu läbiv vänt peaks vist kanda alla suruma ja alumist seisu läbides tõmbama vikatit võimalikult sirgelt tagasi. Kas latt kanna kohal on ikka tasapinnaline või on kulunud kumeraks? Lisan kanna joonise ja sellel jõukomponendid.
Samuti tahab vikat kergeks liikumiseks aegajalt õlitada. Vanasti vähemalt nii tehti.
Nii,hooratas on paras ja õigel kõrgusel. Nende asjadega kõik hästi. Piirajad ka olemas. Lõtkud on sees aga neid päris kaotada ei saa,sest osa kandasid kobedamad,kui teised.
Pöörlemissuunda veel täpsustan....
Kõik asjad on kulunud... Aga silma järgi kanna tasapind peaks olema normis. Täpsema mõõtmise saan korraldada siis,kui sõrad vikati küljest minema löön. Selge on see,et kui seal peaks olema kulumisega midagi teise suunda läinud,tulebki sealt see kanna murdmine. Silmaga hetkel aga midagi ei tuvasta väga hullu. Aga tähelepanekud on huvitavad.
Kanda olen vanaõliga aeg-ajalt õlitanud aga see rohkem naljategemine,kuna see õlitamine on väga lühiajaline...ja rohkem maa väetamine.....
(01-08-2013, 14:50 PM)v6sa Kirjutas: Kui kindel võib austet Talupoeg olla, et keegi usin ratsionalisaator ei ole vänta suuremaga asendades üritanud vikatit parendada?
Kui murdub kanna juurest, siis kisub miski üles (või väänab alla).
Kui vaba on kepsu kinnituse liikumine vikati kannast?
Kombainidel oli samal põhjusel kasutusel vahenookurid, kus vikati ajamis olid pikad hoovad, mille külge omakorda kinnitus sobivale kohale keps. Sellega saavutati väiksem püstsuunaline liikumine.
Kepsu otsas on siis põsed mis muna ümber kokku tõmmatakse. Seal lõtku ei ole,kuna hoian sellel pidevalt silma peal.
No see ratsija olengi mina....
,sest originaal hooratast polnud saada ja panin hobumasina oma. Kuigi suurusjärk on sama... ja kepsu sain ka külapealt.... ja arvasin,et hea saab küll. Ei oska paremat tahtagi. Ja nüüd kuulen,et teistel ka samad mured.
Lähiajal teen ka asjast pilte aga hetkel traktor metsas...