Otto Saare metallitööstuse Original "S" nr 8244, 1940
#1

   
Eelneva nädala jooksul õnnestus ostapbenderliku tegutsemise tulemusena ära päästa üks õige magus jalgratas - Saare "S". Tegu oli tõesti peaaegu päästeoperatsiooniga, sest vähegi hilisema reageerimisaja korral oleks antud ratast oodanud häving ning tänasel päeval oleks antud ratta jäänuseid ehk pakutud juba Hiina ja Ukraina varuosadega üleskohendatult ning erkroheliseks värvitult müügis soodsa 70€ eest. Nii mõnigi siinne lugeja oli hiljuti tunnistajaks ühe ETK naistejalgratta (7xxx, Original?) käekäigule - see läks just kirjeldatud teed.
       
Aga nüüd siis rattast endast. Margiks on Original "S". Siinses foorumis läbijooksnud Saare raaminumbrite hulgas on see seni suurim - 8244, mis võiks eksimatult viidata 1940. aastale ehk on toodetud viimastel esimese EW kuudel. Samas on tagarumm aastast 39 ning see on ülitõenäoliselt originaal. Küllap ei peetud ebakindlal ajal enam oluliseks õige aastaarvuga rummu valikut. Säde nime all jõuti foorumis läbi käinud andmete põhjal juba üle 11000 raaminumbriteni.
       
Seisukord ja komplektsus vastavad vast hindele 3+/4-. Suurem osa originaalvärvist ja kaunistustest on alles ning eriti hästi on säilinud porilaudadel olev galvaanika. Küljes olevatest vidinatest on valedeks detailideks esiratas, ketikaitse, ketiratas, lenks, vändad ja pedaalid. Palju pisividinaid on mõistagi veelgi puudu, kuid samas on antud isendil küljes esiporilauaembleem. Saare porilauamärki on foorumis varemgi käsitletud ning ühelgi varasemalt teada oleval Saare jalgrattal ei ole embleem säilinud. Seega ei oska isegi kindlat seisukohta võtta, kas on originaal või mitte. Kinnitus justkui sobib. Samas tundub olevat üsna standardne 30ndate kataloogikaup, mis iseenesest sobiks samuti Saare maitsele. Ava esiporilauas viitab, et ratas on olnud varustatud trossajamiga esipiduriga. Peaks piduri külge panema ning vaatama, kas ka siis embleem hea välja paistab, sest ruumi embleemi ja piduri vahel saab olema vähe.
       
Kaunistatud on rohemusta marmoreeringuga "kiirtega". Tähele tasub panna ka seda, et raami kaelamuhvidel pole Saarele iseloomulikke väljalõikeid, vaid muhvide servad on täiesti sirged.
       
Pakiraam on Saare enda oma. Mul on ka varasemast üks ird-pakiraam, kuid numbrikinnituse kronstein on antud pakiraamil erinev - kasutusel on pikk needitud lisakronstein. Tavaliselt on puuritud ava pakiraami põhipleki tagaküljel asuva poolkaarekujulise osa sisse. Samas on antud mugandusel täiesti arusaadav mõte - kui kinnitada number ülespoole, siis jääks see ju pakiraamil veetavatele asjadele ette. Kuigi lisakronstein on robustselt needitud, on see tõenäoliselt siiski õige.
       
Tagumine ratas tundub olema terviklik - 39. aasta Torpeedo, Saare kodarad ning porilaudadega ühilduv kaunistustriip pöidadel. Kahjuks esineb pöial läbivat roostetust.
   
Saarele iseloomulikult on esikahvli alumistes otstes kummalgi harul üksnes ava, seega tuleb esiratta vahetamiseks kahvel laiali painutada.
   
Üldvaatelt võisite märgata, et on vaid üks raami vahepulk. On olnud ka teine, kuid see on eemaldunud. Ka allesolev on jootekohtadest juba peaaegu lahti. Seega Saare tehase jootekvaliteet andis antud ajal soovida.
   
Pöördepiduri mutter on üsna iseloomulik ja kõrge.
   
Esikahvli kroonmutrite originaalsuses pole päris kindel.
Vasta
#2

Tore! Tänan teavitamise ja tutvustamise eest! Cool
Vasta
#3

tore, väga tore!
sügav kummardus elupäästjale.
kuna teatavatel põhjustel on saare rattad mulle eriti hingelähedased, siis seda suuremat heameelt tunnen.
Vasta
#4

Kahvel on tuttav. Kui laiali võtad ja kahvli alt otsast (vist seespoolt) sisselöödud kaalude märgi ka leiad, siis on kohe eriti tuttav. Oli kunagi sarnane meeste Saar, aga varastati ära. Midagi selle kahvlivärgiga juhtus (vist hakkas läbi murduma) ja kahvlivart sai kasutatud LeFurani kahvli taastamisel ja harud läksid Varbolasse aita.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne