Vist läinud jutt kombainidest veidi mööda, aga vene autojuppe müüvast kauplusest öeldi mulle, et siduris kasuta ikka DOT 4-ja. Muud ei pidavat mansetid taluma. Minu kogemus aga Volga ja Moskvitši siduriga näitab, et ka DOTiga on tihendid läbi vaid mõne aastaga. Samal ajal kui mõni suvaline sama palju maksev lääne sõiduauto töösilinder käib 15 aastat... Uute vene juppide kummidetailide kvaliteet on ikka olematu.
(Seda postitust muudeti viimati: 07-09-2013, 21:10 PM ja muutjaks oli krossifänn.)
Mõned nostalgiapildid siis.Keegi David Cardiff on need 1973 aastal N-Liidus pildistanud ja praegust Picasas kõigile nähtaval.
Hämmastavalt hea on piltide kvaliteet.Ei kujuta ette kuidas see saavutatud on?
Tegelikkuses tulid esimesed Nivad ja ka Kolosid pruuni värvi nagu SK-4 oli.
Üks video ka venelastelt.Tegu mitte valgekabiiniga ehk siis vanem kui 1984 aasta väljalase.
Ma pakun,et see kvaliteet on saavutatud omaegse Nikoni fotoaparaadi ja Konika või Fujiju filmiga(välistada ei saa ka moodsaid pildi parandus programme). Paljud ei kujuta,et 1973.a oli ideaal foto tegemine väga keeruline ja aega nõudev ettevõtmine. Pildid on head ja annavad ülevaate. Samas hakkasid silma kaks asja:
1. mootor on hõbehall,mitte kombainiga sama värvi.Ilmselt tingituna sellest,et tegu näituse masinaga.
2. Starter on kombainil paremal,mitte vasakul pool.
Mina pole aru saanud,et kas tehase kombain tuli starteri või käivitusmootoriga? Jutte on igasuguseid aga mis siis õige on?
(Seda postitust muudeti viimati: 07-09-2013, 22:35 PM ja muutjaks oli krossifänn.)
(07-09-2013, 21:16 PM)MAZ Kirjutas: Ma pakun,et see kvaliteet on saavutatud omaegse Nikoni fotoaparaadi ja Konika või Fujiju filmiga(välistada ei saa ka moodsaid pildi parandus programme). Paljud ei kujuta,et 1973.a oli ideaal foto tegemine väga keeruline ja aega nõudev ettevõtmine. Pildid on head ja annavad ülevaate. Samas hakkasid silma kaks asja:
1. mootor on hõbehall,mitte kombainiga sama värvi.Ilmselt tingituna sellest,et tegu näituse masinaga.
2. Starter on kombainil paremal,mitte vasakul pool.
Mina pole aru saanud,et kas tehase kombain tuli starteri või käivitusmootoriga? Jutte on igasuguseid aga mis siis õige on?
Täpsustuse mõttes see video on Ukrainas tehtud.
Nõus sinu väidetega et jaapani fotokad ja filmid mängus.Ja kui negatiivid alles siis võimalik filmiskänneriga "imet teha".
Arvan et need siiski pärisfotodest skanneeritud.
Pole just 70-ndate ulmefilme näind aga vaevalt sealgi digitehnkat oli
mlsluik kirjutas: Silma hakkas aga see et kütusepaak on väiksem ja turbo on teistpidi peal ja mingit X marki. Radika tolmurest on ka ristküliku kujuline...
Radika tolmurest oligi sihuke tol ajal.Nii Nivadel kui Kolositel.Täpset aastaarvu ei oska öelda kunas need pealt kumeraks muutusid aga see võis olla 70-ndate lõpupoole.80-ndate algusest sai ikka kombaine vaatamas/pildistamas käidud ja siis olid veel mõned pruuni värvi ja kandilise tolmurestiga.Tuttuus ja erkpunane Niva oli siis muidugi tegija ! Oma esimesed pildid tegingi 80-ndal ja just kombainidest.Mõni pilt pruunidest ja kandilise tolmurestiga kombainidest 1980 Nõo sovh.Nõgiaru osak.
Ja üks pilt juba punasest Niva-st millel samuti kandiline tolmurest.
(Seda postitust muudeti viimati: 08-09-2013, 00:28 AM ja muutjaks oli pen.skar.)
Kandilisel tolmurestil oli sees kaks vertikaalsel teljel laba. Nende hüdraulilise pööramisega sai tolmu kastilt maha laksutada kasvõi sõidu ajal. Viimasel pildil heedripõlle kaitseks ise pandud plekkplaat alla.
Oskab keegi midagi E(516B) jahutusventilaatori labade kohta midagi öelda. Täpsemalt, kas neid sai tagurpidi ka tööle lülitada? Kuskilt jäi see kõrva. Seal käib jõumajandus läbi suure reduktori. Seal peal paisis mingi lülitus olevat, aga pole kindel. Ehk keegi oskab täpsustada?
(Seda postitust muudeti viimati: 31-08-2014, 14:32 PM ja muutjaks oli E303.)
Krossifänn -
Selle väljalaskeaasta oli miskit 1980/81.
[/quote]E303- Tegelikult selle kombaini tootmise aasta on 1977 ning tõenäoliselt on tegemist selle erepunast värvi nivaga mida toodeti ainult sellel aastal. 1978 tulid ümara radiaatori tolmukogujaga masinad.Lisaks on sellel kombainil ka kollakas valge heeder mis oli tüüpiline element 1976-78 aasta nivadel . Ning tehase pirka oli terapunkri ülemises osas oli kõikidel nivadel mis oli toodetud ennem 1979 aastat .Hilisematel asus see juba kabiini alumises nurgas ning heeder muutus ka üleni punaseks ning haspli kettajamile lisati 2 hammasrattaplokki et tagada heedri parem töökindlus ..
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(Seda postitust muudeti viimati: 10-09-2013, 21:44 PM ja muutjaks oli Daff.)
See hõbedane mootor on kindlasti hõbedane sellepärast, et see on näituse variant. Seda esiteks.
Ja teiseks: tundub, et tegu pole tõupuhta NIVA mootoriga, vaid mingi ülemineku variandiga SMD-15 pealt SMD-17 peale.
1. Sidurikoja järgi otsustades on tegu veel alaliselt lahutatud siduriga,mis oli kasutuses CK-4 kombainidel.
2. Turbo on pahupidi peal. Sellist lahendust SMD-17 ei kasutanud.
3. Kasutusel on veel SMD-15 pealt tuntud karterituulutussüsteem, kus väljuvad heitkaasid tekitasid klapikambri kaane all alarõhu.(peenike toru, mis on pildil näha summuti küljes)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oma esimesel kombainil oli mul samuti tegemist veel sellise siduriga, mis pildil. Turbo oli küll juba õigetpidi ja karterituulutus oli avatud süsteemiga aga turbokas oli umbes sama kujuga kui see mis pildil. Nimelt oli ta teiste NIVAdega võrreldes tunduvalt kobakam.
Mootor oli lühikeste pihustitega.
Keegi märkis, et starter on valel pool. Ei ole. Starterid on kõigil tagantvaates paremal. Käivitusmootor on vasakul.
Kindlasti on see mootor veel lühikeste pihustitega.
See väike paak mahutas 150 liitrit, uued, suured aga 250 liitrit. Neid väikseid paake tuli algul tumepruunidega ja esimesed punased olid samuti veel väikeste paakidega.
Üllatav on rooli all olev neljakandiline näidik, mis tundub olevat teradekao näidiku moodi, see vigur tuli komplekti tunduvalt hiljem. Kuid mis tühi auk see ümmargune seal all on?
Ksf. E303 kui tsiteerid siis ära lisa kogu eelnevat juttu ja pilte oma postitusse.Natuke tüütu on vaadata kõike uuesti...
See Niva oli jah päris vanake.Üks toonane kutsekoolis õppiv sõber oli praktikal selle peal.Tal õnnestus ka trummlit kinni lasta ja pärast lahti kangutada.Ükskord jäi kombainiga keset külavaheteed seisma sest rihmad jooksid maha/või läksid puru
Eelmine kombainer(kes läks ära pensionile) oli masinale ehitanud topelt kütusebaagid.
(Seda postitust muudeti viimati: 24-02-2018, 03:55 AM ja muutjaks oli E303.)
Veel sellest punasest näituse nivast.Selle niva mootor on küll küll CMD-17 esimene variant ning sama mootor oli ka 1972-73 aastal toodetud CK-4A. Kõik pruunid nivad olid sellise mootoriga varustatud.Umbes 1975 aastal muudeti mootori siduri ja õhupuhasti ehitust ja ning heitgaaside püstine toru muutus ajuvabalt kõveraks toruks suunaga põhupunkrile.Seepärast keerasid osad kombainerid selle külje peale et vältida väljalaske torust tulesädemete sattumist põhupunkrile.See ümarik auk kabiinis seal terakao mõõturi näidiku kõrval on mootori tahhospidomeetri oma ning see näitab mootori pöördeid ja kombaini liikumiskiirust. Terakao mõõtur tuli kombaini standartvarustusse 70-kümmnendate lõpus ning tahhomeeter oli vaid osadel nivadel olemas ning valge kabiiniga kombainidel CK-5A/M kadus tahhomeeter sootuks ära.Suurem kütusepaak tuli 1978 ning samal ajal asendati kandiline radiaatori tolmukogur ümara kujuga omaga
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(16-09-2013, 18:40 PM)deeremees Kirjutas: Kindlasti on see küsimus siit läbi käinud, aga ei viitsi hetkel otsida. Nii et kui palju on Niva CK 5 teravilja punkri maht tonnides.
No vastaks sulle nüüd, endal maal Niva olemas aga olen sellest eemal ja ei saa kellegilt hetkel küsida
(16-09-2013, 18:40 PM)deeremees Kirjutas: Kindlasti on see küsimus siit läbi käinud, aga ei viitsi hetkel otsida. Nii et kui palju on Niva CK 5 teravilja punkri maht tonnides.
Mahtu on raske tonnides mõõta ehk ikka kuupmeetrites ?
3 kuupmeetrit Nival.Selline tabel siis vene teraviljakombainide teh.andmetest. http://cxm.karelia.ru/machins/22.html
Huvitav teraviljapunker(pealt lahtine) on Rostovi tehase praegustel kombainidel.Pildil poolroomik Acros 580.
Palju sihukese punkrisse mahub ja kunas see täis saab ? Siis kui üle serva hakkab ajama või
Enamikel tänapäevastel kombainidel on punker pealt lahti ja kõrgendused peal. Kõrgendused pakitakse lahti alles põllule jõudes, kui töö saab valmis lähevad kõrgendused kinni ja punker jääb suletuks. Seda kui täis on punker, näitab mõõdik.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Enamustel uutel kombainidel hakkab 75% täituvuse pealt vilkur väljast tööle, et vedaja saaks asrvestada, millal alla peab minema. Kabiinis hakkab ka miskit piiksuma.