Kas ostaksid endale elektriauto?

Kõigil huvilistel nüüd võimalik endal järele proovida. http://www.reporter.ee/2013/06/28/ahhaa-...iautodega/
Vasta

Kusjuures pange tähele kui kiiresti seal videos bensiiniliitrid jooksevad.

Elmo peaks ka leafe ja i-mieve rentima, kahjuks ma ei suutnud hinnakirja välja googeldada. Nii et pooldajad ja vastased - proovige ennem ära, kui taevasse kiidate või maapõhja vannute.
Vasta

Ülevalpool välja toodud Tesla S tankimise video on üsna klassikaline näide sellest, kuidas müügiolukorras tuleb veidi tingimusi "väänata" enda kasuks, sest muidu jääb laval lolli olukorda. Audi esimesed pool minutit kulub pangakaardi otsimisele ja tankimise alustamisele. Kas päris elus seda (hüpoteetilises) "akuvahetusjaamas" elektriautoga tegema ei pea?
Teiseks on mõlemal autol erinevas suuruses anumad energia hoidmiseks. Samas aga on mõlemal autol teineteisest täiesti erinevad tegevusraadiused. Tesla teoreetiline peaks olema 400 km juurde (reaalne aga pole ilmselt päris see). Pange Audisse (või mõnda muusse kaasaegsesse autosse) sama suure kilometraaži läbimiseks vajaminev vedelekütuse hulk ning pange ka elektriauto juht autost väljuma ja tankimise eest maksma, siis hakkab katsel jumet olema. Enne seda on paraku tegemist järjekordse mulliga.

Muide, rääkides ökolt/ekolt liiklemisest, siis kaasaegsed suured veokad on kordades ökonoomsemad, kui sõiduautod. Pange mass ja kütusekulu omavahel suhtesse.
Vasta

Tsitaat:veoautojutt...

V6ta sõiduautos ka alati kõik istmekohad täis ja jaga kütusekulu viiega. Vaat kui odav tuleb.

Pole midagi targemat teha
Vasta

(01-07-2013, 23:58 PM)Jahimees Kirjutas:  Muide, rääkides ökolt/ekolt liiklemisest, siis kaasaegsed suured veokad on kordades ökonoomsemad, kui sõiduautod. Pange mass ja kütusekulu omavahel suhtesse.

Muuladega mäekuru ületamine pidavat veel ökom olema. Ainult see kuramuse ajakadu ja istekoha mugavus (konditsioneeri puudumine) nullivad öko ära.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Tegelikult ühel või teisel moel, vaatamata meie armastusele, on fossiilsel vedelkütusel liikuv auto pikas perspektiivis surnud idee. Iseasi kas ennem leitakse parem alternatiiv või saab nafta otsa. Üks võimalik areng on muidugi isikliku auto kui sellise hääbumine. Vanema põlvkonna jaoks on auto või mootorratas vabaduse sümbol, tänase päeva omad hoolivad rohkem internetist kui muust. Ja kui auto ise sõidaks ja samal ajal lõustaraamatus seerida ja tsättida saaks oleks elu kohe palju parem Wink

Eestlane ongi selline konservatiivne loom. Ma mäletan hästi seda hüsteeriat, mis toimus diiselautode ümber eesti aja alguses. Kuidas diisliga napilt sõita võimalik ei ole. Siis käis sama asi LPG ja CNG ümber. Nüüd on gaas rahule jäetud ja igaüks tögab eletrijõudu, ise sügavamalt asja üle järele mõtlemata.

Elektriautoga on ju olemuselt parem sõita kui sisepõlemismootoriga. Ükskõik mida sa siis ka ei hinda. Kui luksust, siis vaikus ja vibratsioonivabadus. Kui sportlikkus, siis palju parem ja ühtlasem pöördemoment. Kui ökonoomsus, siis hooldevabadus ja (hetkel) odavam energiaallikas. Iseasi, et hetkel ikka veel ei suudeta neid eeliseid realiseerida piisavalt hästi kasutatavalt. Aga potensiaal on ju olemas.
Vasta

(05-07-2013, 13:34 PM)Mahno Kirjutas:  Kui ökonoomsus, siis hooldevabadus ja (hetkel) odavam energiaallikas.
Lisaks ühe nüansi veel - elektrit on ise toota tehnoloogiliselt lihtsam kui vedelkütust. Tõsi küll, korterelamus elades selleks võimalust pole...

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Et Tallinnas vuravad viimasel ajal naljakad elektriautod, mida saab vaid 10neka eest päevas
www.autorent.ee
siis otsustasin proovida. Kui on endal laadimisvõimalus, siis suvel on ilmselt isegi rahaliselt kasulik (eeldusel et sõidad päevas üle 100 km linnavahel ja laadimine on ca 1 eur ja omal on laadimisvõimalus). Aga andke andeks see on ikka naljaauto (Mia Electric). 3 kohta ja kummalise välimusega. Aru ma ei saa kuidas see rendihind nii odav saab olla. Ilmselt on odavam rentida, kui endale osta...
Vasta

ehh mulle kah helistati, ja hakati pakkuma et
"Teil on firmas kaubikud" ?
"jah"
"aga kas olete mõelnud elektrikaubikute peale" ?
"ütlesin et mitte sest oman arvamust selliste kohat mis pole positiivne"
samal ajal jooksis film silme eest ja seal olid mingid sellised "berlingo tüüpi" masinad osatäitjateks.
noh jutt läks ja läks, pressiti peale ja uuriti - ütlesin et ei ole võimalik nendega hakkama saada.
aga siis lubasin saata e-postile info ja sealt tulid just need samad "miad"
krt. ma pidin krambid saama
selliseid asju pakutakse ettevõtetele töö tegemise kaubikuteks Big Grin

http://elmo.ee/mia-u/
Vasta

peaks vist mainima, et mul hää semu võttis ka mitmeks päevaks kohe selle rendi datsuni. no nii sportlikust huvist. sõitis linnas ja käis mööda eestit ringi ja üldse uhas iga päe paar-kolmsada versta maha.
mõningaid pisikesi märkuseid tegi kokkuvõtteks aga üldine emotsioon oli seuke, et vaja ikka ostma hakata. pidi asi olema juba piisavalt küps igapäevaseks tarvitamiseks.
eks tegelikult oleks vaja ka külmal talvel katset korrata, siis oleks pilt oluliselt selgem.
samas idanes tal veel idee, et ostaks suisa kaks masinat ja tooks kordamööda õhtul koju tulles ka elektri majapidamise jaoks kaasa. ja ee liini polekski tarvis.

edit:
minu arvamus muutus sellest vaid õige pisut. endiselt olen skeptiline ja arvan, et diisliga on odavam sõita.
Vasta

(10-09-2013, 23:30 PM)kapsas Kirjutas:  Et Tallinnas vuravad viimasel ajal naljakad elektriautod, mida saab vaid 10neka eest päevas
www.autorent.ee
siis otsustasin proovida. Kui on endal laadimisvõimalus, siis suvel on ilmselt isegi rahaliselt kasulik (eeldusel et sõidad päevas üle 100 km linnavahel ja laadimine on ca 1 eur ja omal on laadimisvõimalus). Aga andke andeks see on ikka naljaauto (Mia Electric). 3 kohta ja kummalise välimusega. Aru ma ei saa kuidas see rendihind nii odav saab olla. Ilmselt on odavam rentida, kui endale osta...

See Mia on minu arvates konkurentsitult kõige coolima väljanägemisega elektriauto. Mitte mingisugune "tahan-olla-pärisauto-moodi" väike isikupäratu mollusk, nagu need teised meil promotavad el.autod.
Peaks huvi pärast rentima.
Vasta

(11-09-2013, 09:28 AM)MeelisV Kirjutas:  selliseid asju pakutakse ettevõtetele töö tegemise kaubikuteks Big Grin
http://elmo.ee/mia-u/
Vaatasin kah sportlikust huvist üle. Silma hakkas näpukas, norija nagu ma olen. Aku mahtuvus "8-12Ah" ehk siis UPS-i aku! Toungue
Üllatas n.n. "tsentraalne juhipositsioon" Et siis nagu vormelis või traktoris?
Inimeste arv 1-2 ehk keskmiselt poolteist inimest.
Miskipärast tekkis assotsiatsioon veneaegse raudteejaama pagasikäruga, mida on veidi edasi arendatud.
Kuna ise sõitnud pole, siis lõplikku hinnangut anda ei saa. Äkitse on ikka ea?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Mulle saadetud tutvustusest mis sisaldas ka tehnilist infot polnud võimalik välja lugeda kandevõimet.
Samas tuli arvutuslik laadimiseks vajalik kaitse/vool 13A ehk igal ühel pole korterist sellise vooluga pistikut võtta.
Vasta

Ostaksin küll, kui päikese ja tuulega nädala jooksul niipalju särtsu pagaznikusse saab, et siis korra linnas käia kannataks. See ots tuleks maks. 30 verstapostivahet.

Tervitab Veteran.
Vasta

Olen siin teemas juba varem ka sõna võtnud. Tänaseks oman tänu tööle elektriautoga sõidukogemust juba 14 kuud ja 18000 kilti. Ikka sellesama i-Mieviga. Ja ei kurda endiselt. Tõsi- endale sellist raha eest soetama ei hakkaks, aga tasuta võtaks küll. Peamine porr, mis masinaga kaasa käib, on talvist laadi. Teadagi.
Ent mis ma öelda tahan, on see, et infra ei jõua sellele elektriautode majandusele järele siin meie kodumaal. Tõsi ta on, et kiirlaadjaid on üle Eesti igale poole püsti lükatud, ent tõsi on ka see, et mõnd laadjat ei kasutata peaaegu üldse. Samas tean reaalset olukorda, kus kiirlaadja taga on järjekord ja eks sa passi seal kolmandana oma laadimisjärjekorda oodates, aeg tiksumas ja kellapealt kohtumine ees seismas- minimaalselt pooleteise tunni pärast saad laadja juurest minema allesSmile. Tegelikult tuleks laadimispunktid üle vaadata, mõnda kohta ehk kaks laadjat isegi paigaldada ja teisest kohast mõni ära võtta. Eks see asi sedasi areneb ka.
Ent ehkki sõidan elektrikaga pea igapäevaselt, sisepõlemismootoriga masina vastu ikka ei need punnid veel kahjuks ei saa.
Vasta

(11-09-2013, 10:03 AM)Basilio Kirjutas:  
(11-09-2013, 09:28 AM)MeelisV Kirjutas:  selliseid asju pakutakse ettevõtetele töö tegemise kaubikuteks Big Grin
http://elmo.ee/mia-u/
Vaatasin kah sportlikust huvist üle. Silma hakkas näpukas, norija nagu ma olen. Aku mahtuvus "8-12Ah" ehk siis UPS-i aku! Toungue
Üllatas n.n. "tsentraalne juhipositsioon" Et siis nagu vormelis või traktoris?
Inimeste arv 1-2 ehk keskmiselt poolteist inimest.
Miskipärast tekkis assotsiatsioon veneaegse raudteejaama pagasikäruga, mida on veidi edasi arendatud.
Kuna ise sõitnud pole, siis lõplikku hinnangut anda ei saa. Äkitse on ikka ea?
Miaga tegin mõni aeg tagasi väikese ringi. Väga omapärane masin, positiivselt. Istekohti on sõltuvalt versioonist 3 või 4, viimasel juhul on taga keskel nö. lapseiste.
Üllatavalt ruumikas sellise väikese punni kohta, kõigil on jalaruumi, põlveruumi, pearuumi. Omapärane uste skeem, kuid päris mugav. Sisuliselt saad ukse avades kohe jalad maha panna ja püsti tõusta, tavalise autoga seda teha ei saa. Sõit oli suhteliselt elamustevaene, kiirendusel ilmselt kellelegi jalgu ei jää, mingi püss ka ei ole. Leaf kiirendab muidugi kordades ägedamalt.
Mis häiris - midagi klobises vedrustuses kergelt, kui väga ebatasasel teel sõita. Kas on vedrustuse ja kere kokkupuutepunktis midagi mööda arvestatud, aga mingid imelikud helid sealt aeg-ajalt salongi kandusid.
Vasta

(12-09-2013, 13:32 PM)vootele Kirjutas:  Kas on vedrustuse ja kere kokkupuutepunktis midagi mööda arvestatud, aga mingid imelikud helid sealt aeg-ajalt salongi kandusid.
Äkki on küsimus õhemas polsterduses ja vaiksemas autos, kus iga asi kõrva riivab? Kuidas müratase oli, sahises vaikselt või tegi "trollibussi häält"?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(12-09-2013, 13:32 PM)vootele Kirjutas:  Mis häiris - midagi klobises vedrustuses kergelt, kui väga ebatasasel teel sõita. Kas on vedrustuse ja kere kokkupuutepunktis midagi mööda arvestatud, aga mingid imelikud helid sealt aeg-ajalt salongi kandusid.

See http://www.autorent.ee MIA, millega sõitsin oli täitsa tutikas (läbisõit 300 km) ja esisild klobises (nagu stabika varda otsad vms). Suurema punnitamisega jooksis 100 km/h välja, kuid siis tuli salongi kõrvulukustav müra. Aga linnavahel sileda asfaldiga on täitsa timm. Järgmisel nädalal on rohkem linnasõitu, siis võtan uuesti. Lubati lisadega variant anda. Sellel pidi topsihoidja ja raadio ka olema Smile ja selline funktsioon, et kui laadija juhe küljes saab kellaaja peale juhtmest salongi soojaks. Sellisel juhul kannatab isegi talvel vbl kasutada - saab aknad üles sulatada ilma et aku tühjaks saab.
Vasta

(12-09-2013, 21:13 PM)Basilio Kirjutas:  
(12-09-2013, 13:32 PM)vootele Kirjutas:  Kas on vedrustuse ja kere kokkupuutepunktis midagi mööda arvestatud, aga mingid imelikud helid sealt aeg-ajalt salongi kandusid.
Äkki on küsimus õhemas polsterduses ja vaiksemas autos, kus iga asi kõrva riivab? Kuidas müratase oli, sahises vaikselt või tegi "trollibussi häält"?

Mootori heli ei kostnud mingisugust.
Vasta

(12-09-2013, 21:14 PM)kapsas Kirjutas:  Järgmisel nädalal on rohkem linnasõitu, siis võtan uuesti. Lubati lisadega variant anda. Sellel pidi topsihoidja ja raadio ka olema Smile
Ää siis väga sügavale topsipõhja vaata ja väega kõvasti tümmi lase! Aku läheb tühjaks! Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: ivoalaska, Mart Laanelepp, MeelisV, 1 peidetud kasutaja(t), 29 külali(st)ne