16-09-2013, 22:13 PM
(16-09-2013, 20:14 PM)raulex Kirjutas: Proovisin suvalise 4 mm paksuse C-profiili vastupidavust külgsuunalisele (profiili jaoks kõige ebasobivam suund) koormusele.Umbes 800 kg andis minimaalse läbipainde, koormuse kadudes võttis profiil esialgse kuju.Veoka raam peaks olema lausa 6 mm.Ma kaldun arvama, et Hr Võsa pidas silmas väänet mitte külgsurvet. Selle suhtes on tal kindlasti õígus. Eks veoauto raam ongi arvatavasti sellepärast C profiilist tehtud, et raam liiga jäik ei oleks ja natuke vetruda annaks. See vääne toimib muidugi aga terve pika raami ulatuses ja kuskiltmaalt jääb kindlasti ka koormaga Gazikul üks ratas õhku rippuma kui pind alt kaob- esimene ratas muidugi ... . Esilaaduri puhul on aga lahtised C profiili osad nii lühikesed, et mina ei suuda kuidagi selle väände toimimisse uskuda... C- profiili puhul võlub mind see, et on võimalik õlutorud... paigutada profiili sisse varju ..ja teine meeldiv asi on see, et see raam on mul olemas . Kusagilt tuleb nagu ette, et olen sellist esilaadurit ka näinud kus hüdrotorud C profiili sees on ? Ebameeldiv on aga kindlasti see, et selle raami külge on igasugu arsenali kinni needitud- õnneks mitte keevitatud ....neid needipäid tuleb siis hakata sealt eemaldama et raam siledalt kätte saada ja ma ei kujuta ette kas need augud tuleks ka puht esteetilisest seisukohast lähtudes kinni keevitada- tugevuse pärast ma ei muretseks.
Kui aga asi kipub kobakaks kätte minema, siis saan ka kasutada Tifti nõksu ja siilud vahelt välja lõigata. Ei mõõtnud, aga silmajärgi on see raam jah paksem kui 4 mm .