Postitused: 223
Teemad: 38
Liitus: Feb 2003
Maine:
0
Olen kuulnud et enne tavalise võrri võidukäiku olid ringi sõitnud ka 25 kuupcm asjandused?Olen suhteliselt võhik sellel alal aga kas keegi teab neist pillidest ka midagi?
Miks need puud alati vale koha peal on?
Postitused: 225
Teemad: 2
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
hmm esimest korda kuulen.... eestis selliseid rattaid eei tea kyll et olex liikunud aga raja taga tehti kindlasti igasugu imeloomi
Ostan Mini juppe!
Postitused: 1,238
Teemad: 40
Liitus: Mar 2003
Maine:
2
pole ka sellistest midagi kuulnud, aga tükk aega tagasi olid populaarsed jalgrataste abimootorid, mis kinnitati esikahvli külge või ka kuskile tahaotsa. piltidelt vaadates võivad nad umbes nii suured mootorid olla küll.
Postitused: 223
Teemad: 38
Liitus: Feb 2003
Maine:
0
Need võisid olla vist jah kusagilt raudse eesriide tagant pärit, kuigi üks vana mees rääkis et omal ajal oli neid muhu saarel ja saaremaal peris mitmeid ringi liikund, mootorid olid vist ikkagi \"mootori kohapeal\" mitte lenksul.aga ei tea kah.pead ei anna.:???
Miks need puud alati vale koha peal on?
Postitused: 382
Teemad: 42
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
ma tean et müüakse 35 cm3 masinaid. välja näevad umbes nagu mini. mingi ptakha nimeline masin
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Enne tavaliste võrride (D4, umbes 1957)
levikut oli pilt abimootorite osas väga
kirju.
1. Venelane tootis prantsuse eeskujul 1950te
algus Irtõshi, mis andis kummirulliga jõu
tagrattale (mul selline mootor pakendis
olemas 1951. aasta oma). Kubatuur kuskil
40-50.
2. Ida-Saksast toodi sisse MAW abimootoreid,
mina tean kollektsionääride käes praegu
nelja töökorras isendit, Kurtna laada mõned
aastad pakuti kahh sellist. Kubatuur veidi
üle 50 oli kindlasti.
3. Ennesõjaaegsest ajast on teada ka paljusid
abimootoreid, nt ILO. Osa käis jalgrattale
raami vahele, osa pakiraamile, osa esiratta
kohale.
4. Huvitavaim abimootor oli ÖWA, mis levis
siinmail 1920te lõpul-30te alguses.
Jalgrattale käis ta alla koos esiratta ja
abikahvliga ning mootor oli ühes tükis esiratta
rummuga - ühel pool süüde, teisel pool
karbuss. Tal on babiinosüüde, st kõrgepinget
ei ole, kolb käib kolaki vastu kontakte.
Mul on ÖWA enam-vähem komplektsena olemas,
puudu on heeblid/trossid, summuti ja
porilaud. Kurtna laadal 2-3 aastat tagasi müüdi
üsna komplektset isendit. 1985. aasta UNICu
näitusel oli üks selline väljas ka... kui
ma ei eksi, siis Hendriksoni oma Tartust.
Ma tean Eestis huviliste käes hetkel kuut
ÖWAt.
Parimat,
Valdo
vanatehnika huviline
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 104
Teemad: 8
Liitus: Jan 2004
Maine:
0
oman üht sellist mootorit,ilmselt siis Irtõsh.Puuduvad karbuss ja summuti.Tegemist on \"nõukogude liidus\"toodetud \"jalgratta mootoriga\".Ülekanne on rulliga otse rattale.
Oleksin väga tänulik ,kui kellegil on sellise riista pilte,jooniseid ja kirjandust või oskab keegi juhatada linke,kust mingisugust infot saaks.
PS kui pildid kätte saan ,siis üritan siia ka panna
Ei ole sellisest mopist midagi kuulnud:???.
Või kas seda asia sai ültse mopiks nimetada?:lol:lol
Postitused: 104
Teemad: 8
Liitus: Jan 2004
Maine:
0
Oma silm on kuningas:rull