Treileri lubade tegemine?
#1

Pikemat aega peas olnud plaan otsida mingit infot treilalubade tegemise kohta.Täna hakkasin infot otsima, kuid isegi kõikvõimas guugle ei suutnud mind aidata.

Loodan et siin foorumis on mõni inimene kes viitsiks natuke mulle asja seletada.

B-kat on olemas kuid tahaks ära teha ka treilajaoks load, treila all pean silmas 2teljelist tavalist sõiduauto treilat.

Ette tänades, Rando

vanad volvod, sekka mõni muu liikur...

Ostan vanu VOLVOSID! 200,700 ja 900 seeria, igas seisukorras 52 93 905
Vasta
#2

Vaata kohalike autokoolide kodulehtedelt. Aasta tagasi oli endal sama teema aktuaalne ja siis sai just nii infot hangitud.
Vasta
#3

Mõtle välja, kas soovid BE kategooriat, või piisab ka B96-st?
www.mnt.ee/public/Mootorsoiduki_kategooriate_tabel.pdf
http://www.mnt.ee/index.php?id=14495
http://www.sõiduõppe.ee/be-kategooria/
Vasta
#4

BE oleks vist kasulikum.Treila võib olla siis kuni 3500kg.

Aga suured tänud!

vanad volvod, sekka mõni muu liikur...

Ostan vanu VOLVOSID! 200,700 ja 900 seeria, igas seisukorras 52 93 905
Vasta
#5

(19-10-2013, 10:11 AM)randoA Kirjutas:  BE oleks vist kasulikum.Treila võib olla siis kuni 3500kg.

Aga suured tänud!
Maksimaalse treileri suuruse määrab siiski sinu sõiduki tootja ja see number on kirjutatud sõiduki tehnilisse passi lahtrisse O.1-piduritega haagis ja O.2-piduriteta. Ja pole vahet, kas on BE või CE Big Grin
Vasta
#6

(31-10-2013, 16:18 PM)maaks Kirjutas:  
(19-10-2013, 10:11 AM)randoA Kirjutas:  BE oleks vist kasulikum.Treila võib olla siis kuni 3500kg.

Aga suured tänud!
Maksimaalse treileri suuruse määrab siiski sinu sõiduki tootja ja see number on kirjutatud sõiduki tehnilisse passi lahtrisse O.1-piduritega haagis ja O.2-piduriteta. Ja pole vahet, kas on BE või CE Big Grin

Jah, aga BE (või CE) puhul tohib kasutada vastava masina taga ka vastavalt massiivset haagist. B96 puhul on piirangud rangemad, kuid kategooriat palju lihtsam omandada.
Vasta
#7

Mina soovitaks ikkagi teha ära CE. Teatavasti kasvab süües/sõites isu ja tihtipeale ka vajadus suurema treileri järgi...

Mul näiteks auto(või ka ehitusmaterjali)transpordiks on peres 7,5m pikk ja 3900kg täismassiga haagis, mille eest ei pea ma ju maksma. Aga leia sellele vedur ette, mida võid BE-ga julgelt ja legaalselt täiskaalus kasutada...

Ise läksin seda teed et käin hetkel autokoolis tegemas C-kat-i ja kui see käes siis tuleb E takkajärgi ja on kogu eluks mure murtud...
Siiani sai sedasama treilat aeg-ajalt veetud ainult B-ga(kui sohvrit võtta ei olnud). Aga tihtipeale on just vaja vedada selliseid asju mis lähevad napilt - napilt järgmisesse kaalukategooriasse...

Jah on küll esialgu vähe kulukam ja keerulisem teha, aga ega märge ei kao sealt lubadelt enam kuhugi ja kunagi ei tea mida või millega vedada on vaja...

Ja noh ütleme nii, et plaanitava soetatava sõiduki kategooria, millega võib seda treilerit üsna julgelt vedada on C1

Seega minu julge soovitus on ikkagi CE, mida kaaluda...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#8

haja autokoolis,kui tallinnas asud...
Vasta
#9

Kusjuures B96 ja BE tegemise vahe pole kuigi suur. B96 ei vaja autokooli tõendit ja teooriaeksamit. Samas teooriaeksam ära teha pole teab mis raketiteadus. Autokoolid küsivad BE eest vähemalt 150 eurorubla.

Mis sõidueksamit maanteeametis puudutab, siis on need väidetavalt mõlemal juhul ühesugused.

3900kg haagisele B kategooria vedurit ette leida pole reaalne. USAs saaks, aga euronõuded sunnivad ka suurtele USA pikapitele passi 3500kg max. Skeemita sellelt haagiselt 400kg maha Wink. Rangelt seaduse järgi ei tohiks sellist haagist ka mitte tühjalt B kat auto järgi vedada, aga nii palju kui ma olen aru saanud, pigistab hetkel politsei silma kinni ja vaatab reaalset massi, mitte registrimassi. Mis tulevikus saab, muidugi ei tea. Vaevalt, et midagi vabamaks lastakse.

Siit: http://www.hm.ee/index.php?045117 saab exceli tabeli, kus on ära toodud kõik koolitusluba omavad autokoolitajad. CTRL-F ja otsi BE järgi.
Vasta
#10

(01-11-2013, 22:56 PM)Mahno Kirjutas:  Kusjuures B96 ja BE tegemise vahe pole kuigi suur. B96 ei vaja autokooli tõendit ja teooriaeksamit. Samas teooriaeksam ära teha pole teab mis raketiteadus. Autokoolid küsivad BE eest vähemalt 150 eurorubla.

Mis sõidueksamit maanteeametis puudutab, siis on need väidetavalt mõlemal juhul ühesugused.

3900kg haagisele B kategooria vedurit ette leida pole reaalne. USAs saaks, aga euronõuded sunnivad ka suurtele USA pikapitele passi 3500kg max. Skeemita sellelt haagiselt 400kg maha Wink. Rangelt seaduse järgi ei tohiks sellist haagist ka mitte tühjalt B kat auto järgi vedada, aga nii palju kui ma olen aru saanud, pigistab hetkel politsei silma kinni ja vaatab reaalset massi, mitte registrimassi. Mis tulevikus saab, muidugi ei tea. Vaevalt, et midagi vabamaks lastakse.

Siit: http://www.hm.ee/index.php?045117 saab exceli tabeli, kus on ära toodud kõik koolitusluba omavad autokoolitajad. CTRL-F ja otsi BE järgi.

Uue seaduse järgi vaadataksegi ainult reaalseid masse.

3D modeleerimine.
Vasta
#11

(01-11-2013, 22:56 PM)Mahno Kirjutas:  Rangelt seaduse järgi ei tohiks sellist haagist ka mitte tühjalt B kat auto järgi vedada, aga nii palju kui ma olen aru saanud, pigistab hetkel politsei silma kinni ja vaatab reaalset massi, mitte registrimassi.

Politsei vaatab seadust, mille taustal trahvida saaks. Pole viimasel ajal näinud ühtegi menti, kes reaalselt olukorda hindaks, mitte punkte ei korjaks.
Hiljuti oli mul endal apsakas, kus vedasin tühja treilat, mille reg mass ei kattunud minu lubade katiga. Tulemuseks muidugi trahv. Ma küll proovisin seletada mendile ja hiljem vastulausena, et tühja piduritega treila vedamine on ju tegelikult ohutum, kui näiteks koormaga 750 kilose, ilma piduriteta vedamine, kuid see asi jäigi hüüdja hääleks kõrbes.
Mendid peaksid seadusrikkumistesse suhtuma kaalutletult. Kui ikka seadus on perses omadega, siis vastavalt ka käituma. Kusagil siin seaduspügalates on ka vastav punkt selle kohta, kuid nad ei tee seda. Mentide olemasolu liikluses on kahjuks piiritletud kassa suurendamisega, mitte ohutuse tagamisega liikluses. Viimase välja karjumine on lihtsalt pilet libedamale trahvimisele.
Kurat küll, närv läheb mustaks ja ma võiks edasi siin jaurata, kuid teema on vale. OT lõpp.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#12

Mulle ka autokoolis nädal tagasi öeldi, et milkud peavad vaatama tegelikku massi, mitte reg. massi.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#13

(02-11-2013, 00:19 AM)viplala Kirjutas:  
(01-11-2013, 22:56 PM)Mahno Kirjutas:  Rangelt seaduse järgi ei tohiks sellist haagist ka mitte tühjalt B kat auto järgi vedada, aga nii palju kui ma olen aru saanud, pigistab hetkel politsei silma kinni ja vaatab reaalset massi, mitte registrimassi.

Politsei vaatab seadust, mille taustal trahvida saaks. Pole viimasel ajal näinud ühtegi menti, kes reaalselt olukorda hindaks, mitte punkte ei korjaks.
Hiljuti oli mul endal apsakas, kus vedasin tühja treilat, mille reg mass ei kattunud minu lubade katiga. Tulemuseks muidugi trahv. Ma küll proovisin seletada mendile ja hiljem vastulausena, et tühja piduritega treila vedamine on ju tegelikult ohutum, kui näiteks koormaga 750 kilose, ilma piduriteta vedamine, kuid see asi jäigi hüüdja hääleks kõrbes.
Mendid peaksid seadusrikkumistesse suhtuma kaalutletult. Kui ikka seadus on perses omadega, siis vastavalt ka käituma. Kusagil siin seaduspügalates on ka vastav punkt selle kohta, kuid nad ei tee seda. Mentide olemasolu liikluses on kahjuks piiritletud kassa suurendamisega, mitte ohutuse tagamisega liikluses. Viimase välja karjumine on lihtsalt pilet libedamale trahvimisele.
Kurat küll, närv läheb mustaks ja ma võiks edasi siin jaurata, kuid teema on vale. OT lõpp.

Tegelikult on kaks erinevat olukorda.

1) E kategooria puudub. Seaduses on väga selgelt öeldud, et B kategooria sõiduki puhul ei tohi haagise registrimass ületada veduki tühimassi ning registrimasside summa ei tohi ületada 3500kg (4250kg B96 puhul). Siin polegi ju vaielda midagi. Politsei lähtub seadusest ja Sina seda rikkusid.

2) BE kategooria olemas. Nüüd enam pole nõuet, et haagise registrimass peab jääma alla poole veduki tühimassi ja samuti pole nõuet masside summa kohta. Küll aga on seaduses tulenev nõue, et haagise MASS (seadus siinkohal ei täpsusta, milline mass) ei tohi ületada vedukile lubatud suurimat haagise massi. Ja kuna siinkohal täpsustust pole, arvestatakse üldjuhul haagise tegelikku massi.

olli. BE omanik
Vasta
#14

Heh, mis mõttetu vaidlemine siin käib. Kui on vaja vedada raskemaid koormaid, siis käituge ka vastavalt - vaja suuremat kategooriat?, taotle endale. Milleks vaja nii pikalt siin seletada ja igasugu erinevaid arvamusi kuulata.
Ise ma lähtun sellet, mis suksu passis kirjas ning kui seda ei ületa on kõik bueno.
Kui miilits tahab n***** siis ta teeb seda niiehknaa, seega, oleneb inimesest kellele munder antud oo.

Päikest
BE;CE;DE omanik Cool
Vasta
#15

(02-11-2013, 16:40 PM)olli Kirjutas:  1) E kategooria puudub. Seaduses on väga selgelt öeldud, et B kategooria sõiduki puhul ei tohi haagise registrimass ületada veduki tühimassi ning registrimasside summa ei tohi ületada 3500kg (4250kg B96 puhul). Siin polegi ju vaielda midagi. Politsei lähtub seadusest ja Sina seda rikkusid.

Loomulikult ma eksisin seaduse vastu, kuid mitte selles ei ole küsimus. Liikluseeskirjad on tehtud liikluse turvalisuse tagamiseks. Politsei ülesanne on järelvalve ning olla osa sellest turvalisuse tagamisest, läbi adekvaatselt olukordi kaalutleva tegutsemise. Ka seadused eksivad teinekord. Konkreetse seaduse eesmärk on siiski nn. täismasside piiramine, mille ületamise korral on suur tõenäosus õnnetuse juhtumiseks. Tühja käru vedamine, mille vahe madalama katekoorija käruga on ainult paar erinevat kirjamärki passis, ei ole kohe kuidagi ohtlik liikluses. Ka ment peaks sellest aru saama, ning vastavalt ka käituma. Kuid kahjuks on mentide eesmärgid muutunud. Esmane ülesanne mentidel on siiski trahve korjata ning riigikassat täita, alles seejärel tulevad liiklusohutusest tulenevad kohustused. Tänase seisuga, enamus meist, siiski proovib mendiga liikluses mitte kohtuda, kuna mendist liikluses on saanud vaenlane, mitte abistaja.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#16

Registrimassid ei ole enam päevakorras. Mul näiteks Volvo 740 võib vedada kuni 1500 kg tegeliku massiga piduritega käru. Treiler kaalub 600 kg, seega võin ma seda vabalt E katiga tühjalt vedada ja kuni 900 kilogi veel peale panna. Olen nii 2 aastat sõitnud, 2 korda on koormaga kinni peetud, vaadatud tegelikke masse, ja edasi lastud sõita. Viimane kord küll ütles, et sul käru reg. mass ju 2000 kg, nii ei või vedada. Ütlesin siis vastu, et uue seaduse järgi ju võib. Siis vaatas, et ei saagi trahvi ära väänata ja lasi minema. Ise peab seadustega kursis olema, muidu tõmbavad kohe naha üle kõrvade.

3D modeleerimine.
Vasta
#17

Kuni 25 km/h võib vedada mida iganes, seda on peatamisel hea vastulausena kasutada.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#18

(02-11-2013, 20:54 PM)tarko Kirjutas:  Registrimassid ei ole enam päevakorras. Mul näiteks Volvo 740 võib vedada kuni 1500 kg tegeliku massiga piduritega käru. Treiler kaalub 600 kg, seega võin ma seda vabalt E katiga tühjalt vedada ja kuni 900 kilogi veel peale panna. Olen nii 2 aastat sõitnud, 2 korda on koormaga kinni peetud, vaadatud tegelikke masse, ja edasi lastud sõita. Viimane kord küll ütles, et sul käru reg. mass ju 2000 kg, nii ei või vedada. Ütlesin siis vastu, et uue seaduse järgi ju võib. Siis vaatas, et ei saagi trahvi ära väänata ja lasi minema. Ise peab seadustega kursis olema, muidu tõmbavad kohe naha üle kõrvade.

Olid ise ebapädev ja Sinu õnneks oli ka antud miilits ebapädev.

Registrimassid on päevakorras kuni 1. jaanuarini (või isegi 1. detsembrini, peast nii täpselt ei mäleta) 2015. Peale seda peavad Hummerimeestel C-kat load olema.

Võimalik, et antud seadust väänatakse "üleminekuajal" kodaniku kasuks, et vältida kohtuvaidlusi.
Vasta
#19

(02-11-2013, 16:40 PM)olli Kirjutas:  Tegelikult on kaks erinevat olukorda.

1) E kategooria puudub. Seaduses on väga selgelt öeldud, et B kategooria sõiduki puhul ei tohi haagise registrimass ületada veduki tühimassi ning registrimasside summa ei tohi ületada 3500kg (4250kg B96 puhul). Siin polegi ju vaielda midagi. Politsei lähtub seadusest ja Sina seda rikkusid.

2) BE kategooria olemas. Nüüd enam pole nõuet, et haagise registrimass peab jääma alla poole veduki tühimassi ja samuti pole nõuet masside summa kohta. Küll aga on seaduses tulenev nõue, et haagise MASS (seadus siinkohal ei täpsusta, milline mass) ei tohi ületada vedukile lubatud suurimat haagise massi. Ja kuna siinkohal täpsustust pole, arvestatakse üldjuhul haagise tegelikku massi.

olli. BE omanik

väljavõte kehtivast liiklusseadusest

B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]


BE – autorong, mis koosneb B-kategooria autost ning haagisest või poolhaagisest, kui haagise või poolhaagise lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi;

seega räägitakse esimesel juhul täismassist mitte registrimassist
ja teisel juhul on selgelt määratletud täismassi piir

täismass on valmistaja määratud juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõiduki suurim mass

registrimass on juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõidukile registreerimisel määratud suurim mass, mis ei tohi ületada täismassi

ja rakendussätetes on toodud siis välja selline punkt

B-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigusega isik võib 2016. aasta 1. jaanuarini juhtida B-kategooria mootorsõidukit koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, tingimusel et haagis on kantud enne käesoleva seaduse jõustumist liiklusregistrisse ning haagise registrimass ei ületa 750 kg.
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]
Vasta
#20

On ikka kole küll, kui kordnik seadust kodaniku kasuks ei riku...Toungue

Praegustes dokumentides on eraldi väljad registrimassile ja täismassile. Kes pole trikitanud seaduseaugust läbipugemiseks, selle paberites on need võrdsed.Big Grin Veoautode ja busside korral võib trikitamise põhjuseks olla ka maksude optimeerimineRolleyes

Korduvalt on läbi erinevate kanalite tehtud ettepanek panna B-kati juurde täpsustus tegeliku massi kasutamise kohta. Senini ei ole seda sisse viidud.

Ehik praegu jätkub praktika, kus kehtib passi kantud suurm võimalik number ja politseinikud (need austustväärivad kaalutlemis- ja mõtlemisvõimelised korrakaitsjad) rikuvad seadust kodaniku kasuks. Aga peast miilits võib seadust ka täht-tähelt lugeda...

Eriveosena veetav pukseeritav seadeldis ei ole sama, mis haagis. Kui veetav asi on registris haagisena, siis ei aita ussi eha püssirohi - tegu on haagiseveoga koos kõigi sellele kehtestatud reeglitega.
Eriveosena veetav pukseeritav seade on miski, mis ei ole ette nähtud transpordiks, vaid liigub töökohalt töökohta (olgu see töö, siis mis tahes laadiline). Kiirusepiirang kuni 25 km/h, täielik tulevarutus, aeglase sõiduki tunnusmärk (ja mitte ohukolmnurk!) on kohustuslikud.

Üldiselt on valutum teha load, kui pidevalt skeemitada.

Muide, kes kardab "täiseed", siis on võimalik lihtsamalt ja odavamalt teha "kood-96" load.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne