Ühe T-40'ne lugu

Rattamutrid on täitsa libestamata veel. Kavatsen nad kenasti käima saada ja seejärel mõne kergema keermeliimiga kokku monteerida. Selline tegevus välistab igasuguse keerme roostetamise ka 5 aasta pärast. Samuti saab neid hiljem hästi lahti jälle. Ma kipun arvama, et ega ma neid velgi sealt ära ei hakka võtma iga aasta, kui just mõni rehv saba ei anna.

Kui sa russi veljest räägid, siis see on ju 3cm laiem Smile 40'nel jääb sõrmede jaoks, rehvi ja velje vahele, täpselt sõrmelaiune pragu. Lohvi paikaajamisest on asi kaugel, hea kui sõrmeotsaga saad ventiili nihutada cm võrra. Mina tegin peenemast kõvemast traadist konksu, sellise u kujulise ja nurga all oleva. Ventiil sai sätitud nii, et ta võimalikult augu läheduses oleks. Seejärel, läbi ventiiliaugu, haakisin konksu kuhugile sinna kübara taha ja tõmbasin otsa nats välja, teises käes olevate näpitsatega haarasin kübarast kinni. Lohvil oli õnneks alumine mutikas ka olemas, millega ventiil ära stoperdada. Lohvid muretsesin uued, kuna see kepp ei tasu end ära, kui mõni pragunenud vana lohv seal saba peaks andma.

Selle sihi kohta ei oskagi öelda midagi. Lindi järgi olid asjad nagu paigas. Poltide augud möödas ei olnud. Poolraamid olid ühepikkused ja sirged. midagi nagu kõver ka ei tundu olevat. Eks kui ma tagumise otsa kallale lähen, ning kere eemaldan, saab täpsemalt juba vaadata ja mõõta. Kere ise on küll, rataste suhtes, veits vilt peal. See võib ka visuaali petta.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Vahepeal polegi nagu midagi jõudnud korda saata. Krutid siit ja sealt, ning jebid mingite teiste asjadega. Mul on plaanis järgmiseks pihustid ära teha. Siiani oli probleemiks stend, kuid eelmise nädala rassimise tulemina, on seegi olemas. Stendist tegin ka eraldi teema, äkki on kellelgi veel tulevikus seda infi vaja. http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=46494

Ainult roolisüsteemi sai veits näpitud. Neli uut rooliotsa ja vasja suutis isegi seal midagi perse keerata. Ühel rooliotstest ei olnud kausil keeret. Hakkasin näpuga keerama seda kaussi ja kuidagi lihtsalt liikus asi. Võtsin traadid maha, ning kauss kukkus potsti välja. Õnneks olid vanad otsad veel alles, sai sealt uus kauss võetud. Lipetski traktoritehas ei tööta lihtsad vasjad, nad on ka pimedad.

   
   

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Tagumine ots töös.

   
   

Kiskusin lahti ka jaotuskasti, ning tagumise jvv otsa, simmerite vahetuseks.

   

Tegelikult oli kastis ikka julm löga. See pruun tatt voolas sealt kaks päeva välja. Hea on see, et metallipuru ei leidunud õlis. Aasta pärast teen uue õlivahetuse.

   

Kas keegi oskab öelda, mis selle konksu külge kinnitatakse?

   

Mille jäägid need malmist killud on, mis ümbritsevad jvv ja on veel paari poldiga kinni seal?

   

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Malmist tükid on jvv pikenduse jäägid ja aasad külgülekande küljes selleks, et saaks sinna aisade horisontaaltõmmitsad kinnitada. Kui need on aisade vahel ja jvv pikendus küljes, siis tõstes peab ju kusagilt järele andma. Tulemus on näha.
Vasta

Ei imesta käigukasti õli, seisukorra üle. Hea,kui seda ollust seal on 1-2 korda masina elu jpoksul vahetatud. Vahest pole sedagi tehtud nagu elu näitab.Sad
Soojalt soovitan lääne hüpoidülekande õli sinna panna 80W-90. Või asendada praeguse aja Tad 17i-ga või häda pärast ka TeP-15ga.


Vasta

Huvitav kas kusagilt oleks veel võimalik osta T-28, МТЗ-5 või 50'ne, vana T-40'ne esiotsa plekke, või miskit sarnast ümarat?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(27-11-2013, 01:59 AM)viplala Kirjutas:  Huvitav kas kusagilt oleks veel võimalik osta T-28, МТЗ-5 või 50'ne, vana T-40'ne esiotsa plekke, või miskit sarnast ümarat?


http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...d=47759191


Võin Sulle edasi müüa sama hinnaga kui vaja... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(27-11-2013, 01:59 AM)viplala Kirjutas:  Huvitav kas kusagilt oleks veel võimalik osta T-28, МТЗ-5 või 50'ne, vana T-40'ne esiotsa plekke, või miskit sarnast ümarat?

Vana malli T-40 nina ei ole sama,mis MTZ-5,50 ja T-28 oma. Väliskuju on sama aga kinnitused ja disain öö ja päev.


Vasta

Sul praegu 40-l kandiline kapott? Terve ja korralik, üle?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(27-11-2013, 07:27 AM)mlsluik Kirjutas:  Võin Sulle edasi müüa sama hinnaga kui vaja... Wink

Oleks huvitatud küll. Kus kandis asub?

(27-11-2013, 09:46 AM)MAZ Kirjutas:  Vana malli T-40 nina ei ole sama,mis MTZ-5,50 ja T-28 oma. Väliskuju on sama aga kinnitused ja disain öö ja päev.

Tean. Lihtsalt mõte liigub vähe teises suunas Smile

(27-11-2013, 11:18 AM)saarrand Kirjutas:  Sul praegu 40-l kandiline kapott? Terve ja korralik, üle?

Momendil veel ei ole üle, sest mu idee alles otsib oma kohta traktori küljes, kuid kui üle jääb, võin teada anda.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(27-11-2013, 17:02 PM)viplala Kirjutas:  
(27-11-2013, 07:27 AM)mlsluik Kirjutas:  Võin Sulle edasi müüa sama hinnaga kui vaja... Wink

Oleks huvitatud küll. Kus kandis asub?

(27-11-2013, 09:46 AM)MAZ Kirjutas:  Vana malli T-40 nina ei ole sama,mis MTZ-5,50 ja T-28 oma. Väliskuju on sama aga kinnitused ja disain öö ja päev.

Tean. Lihtsalt mõte liigub vähe teises suunas Smile

(27-11-2013, 11:18 AM)saarrand Kirjutas:  Sul praegu 40-l kandiline kapott? Terve ja korralik, üle?

Momendil veel ei ole üle, sest mu idee alles otsib oma kohta traktori küljes, kuid kui üle jääb, võin teada anda.

Kui jääb üle, olen huviline!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Minul olemas ümara ninaga T-40 kapott, mille saaks teatud meelehea eest ringi vahetada küll. Võib ka lihtsalt vahetada uuetüübilise kapoti või muu T-40, Zil 157/131 või UAZ 469 nänni vastu. 5220718 Raul

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta

(27-11-2013, 17:02 PM)viplala Kirjutas:  
(27-11-2013, 07:27 AM)mlsluik Kirjutas:  Võin Sulle edasi müüa sama hinnaga kui vaja... Wink

Oleks huvitatud küll. Kus kandis asub?


Hetkel peaks kuskil kambja kandis asuma, kui oled huvitatud siis annan kontakti ja mine ise järgi. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(27-11-2013, 21:09 PM)mlsluik Kirjutas:  
(27-11-2013, 17:02 PM)viplala Kirjutas:  
(27-11-2013, 07:27 AM)mlsluik Kirjutas:  Võin Sulle edasi müüa sama hinnaga kui vaja... Wink

Oleks huvitatud küll. Kus kandis asub?


Hetkel peaks kuskil kambja kandis asuma, kui oled huvitatud siis annan kontakti ja mine ise järgi. Wink

Olen vägagi huvitatud, saada kontakt. Polegi tükimat aega mööda maid ringi uhanud. Väheke tuulutamist kulub ära Big Grin.

(27-11-2013, 19:34 PM)kytz Kirjutas:  Minul olemas ümara ninaga T-40 kapott, mille saaks teatud meelehea eest ringi vahetada küll. Võib ka lihtsalt vahetada uuetüübilise kapoti või muu T-40, Zil 157/131 või UAZ 469 nänni vastu. 5220718 Raul

Ma proovin kõigepealt selle vana russi omaga, too on veits lähemal disainile mis mul mõttes mõlgub, kuid pole välistatud, et mul ka 40'ne ümarat vaja läheb Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Ma vist olen neist üks "kiiksuga" kodanikest,kellele meeldib kandiline T-40 kapott enam kui see vanamalli variant.


Vasta

Ega kandiliselt kapotet miskit viga pole aga see T40-e kuramuse kuldnokapuur on endiselt väike...


Vana ümara kapotega koos sobiks T40-le hoopis vanema jumzi kapiin peale istutada, nii silmailu kui ka grammike avarust rohkem...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Traktorite disainist võiks teha suisa eraldi teema.

Mul on ehitades olnud aega mõelda ja kaaluda, mida teha värviga või kabiiniga või plekkidega. Ma olin alguses täiesti kindel, et asi läheb originaali. Kõik see kuldnokapuur ning ülejäänud rõvedused, kuid mida aeg edasi, seda vähem tekkis tahtmist panna trakatsile kest mis meenutab kolhoosi sööklat.
Ega see kerge pole, leidmast end jälle uue probleemi eest, mille ma ise endale tekitanud olen. Lihtsam oleks vanad plekid puhastada ja üle värvida, ainult et... mu süda ei jääks tulemusega rahule. Tahaks natukenegi ilusamaks neid proportsioone.
Mul ei ole siiani veel kindlat plaani ega kindlat kujundust, ainult värelused silme ees, kuid esialgu ma loobun üldse kabiinist. Loobun ka kandilisest esiotsast.

Vanasti natukenegi püüti midagi teha. Vähemalt prooviti kopeerida ja tulemused olid ka silmale enam vähem hääd. Tõestuseks on ju too sama mtz-5, mis omab ka mingisugust disaini. Tegemist on venelaste äratuntavate joontega, kuid siiski.

   

Ma saan aru, et ajad olid rasked, ning enamus helgetest peadest olid pandud disainima haamreid, kirkasid ja sirpe, kuid vähemalt mõne kaine tegelase oleks ka võinud T-40 projekteerimisse kaasata. Päris tõsiselt kohe. Kuidas muidu saab tekkida selline rõvedus?
Vanasti hirmutati lapsi niiviisi, et kui kohe magama ei jää, tuleb Lenin ja annab vitsa. Sellepeale lapsed olid naernud ainult, aga kui öeldi, et Lenin sõidab kohale T40'ga, läksid lapsed paugust nuttes magama. Hiljem kasvasid neist lüpsjad.

   

Näiteks 50'ndate alguses tootis Ford sellist traktorit.

   

Kui seda oleksid disaininud vene kõrgema pilotaažiga tegelased, oleks Ford pankrotti läinud vist.

Selle kõige valguses, ma mõtlesin, et proovin. Proovin lõigata, sobitada ja kui midagi välja ei tule, panen originaali tagasi. Kaotada pole midagi, ainult võita Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Omalt poolt soovitaks ikka kabiin peale sobitada, eesti ilm on selline heitlik enamus ajast. Üks variant on veel vana mtz kabiin, neid on kõige suurem valik ja kõige paremad hinnad. Kuigi ümar jumzi kabiin näeb endiselt vähe soliidsem välja... vist Wink

http://www.soov.ee/polvamaa/MTZ_82_kabii...m?ca=1&w=3

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(28-11-2013, 07:28 AM)mlsluik Kirjutas:  Omalt poolt soovitaks ikka kabiin peale sobitada, eesti ilm on selline heitlik enamus ajast. Üks variant on veel vana mtz kabiin, neid on kõige suurem valik ja kõige paremad hinnad. Kuigi ümar jumzi kabiin näeb endiselt vähe soliidsem välja... vist Wink

http://www.soov.ee/polvamaa/MTZ_82_kabii...m?ca=1&w=3

Point on õige muidugi. Peab mõtlema veel Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

minuarust pole sellel kabiinil midagi hullu häda,t-16-l palju hullem,minu 1,9 pikkuse juures ei mahu jalad t-16-sse ära aga 40-ga pole hullu,uksevahe võiks laiem olla ja ma pole kunagi aru saanud mis mõttega lõigatakse traktoril kabiin maha,korra juhtusin 16-ga lörtsi sajuga sõitma ilma esiklaasita ja ukseta ja peale seda sai ostetud uus klaas ette ja uks keevitatud.Et pika jutu kokkuvõtteks,vahet pole kui väike see kabiin on aga alati on parem kui ilma kabiinita!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 14 külali(st)ne