Klass "Moodne klassik" ja olevik-tulevik
#81

(01-12-2013, 17:44 PM)supp Kirjutas:  ma ikkagi juhiks tähelepanu sellele, et sellist autot pole veel leiutatud, mis 24h saaks paugutada, ilma et sellel ei tuleks midagi vahetada.
veermik ja mootor vast kannataks aga pidurid mitte, seega oleks vast ca 6h sõiduga passlik alustada, ma isiklikult osaleks ka 24h sõidus, aga see on ikka harcore fännidele, vörridega ei saa päris autosid võrrelda, autod on keerulisemad ja kiirused suuremad
tegelikult on nii talveralli kui ka tähesõit sisuliselt 12h sõit, väikeste peatustega ja maastikul, aga asfaldil järjest sõitmine on hoopis teine teema


No mis on piduriklotsi vahetus tee või raja ääres tõsisele vanatehnika fanaatikule,kel nii kui nii on näpud ja küünealused 24/7 õlised.
Esialgu oleks muidugi ka 8 tunni sõiduga kindel käpp,mõnd oma youngtaimer opelit piitsutama,tegelt mul üks juba jõuallika täienduste poolest juba pretendent........

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#82

(01-12-2013, 17:44 PM)supp Kirjutas:  ma ikkagi juhiks tähelepanu sellele, et sellist autot pole veel leiutatud, mis 24h saaks paugutada, ilma et sellel ei tuleks midagi vahetada.
veermik ja mootor vast kannataks aga pidurid mitte, seega oleks vast ca 6h sõiduga passlik alustada, ma isiklikult osaleks ka 24h sõidus, aga see on ikka harcore fännidele, vörridega ei saa päris autosid võrrelda, autod on keerulisemad ja kiirused suuremad
tegelikult on nii talveralli kui ka tähesõit sisuliselt 12h sõit, väikeste peatustega ja maastikul, aga asfaldil järjest sõitmine on hoopis teine teema

Näiteks Mägramajaga seda piideritekõngemisepropsi ilmselt ei esineks, sest suure tõenäosusega tuleks kogu rada läbida põhjagaasiga ilma pidruneid kasutamata.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#83

(01-12-2013, 17:46 PM)90Deville Kirjutas:  (naeltega ilmselt lastakse juba väravast sissesöidul maha)
Hakatuseks ntx...noh... 5 tundi?
Kas oleks huvilisi?

eh, seal pärnus raja avamisel sõitis minu warre naeltega
Vasta
#84

Igasugune ringrajal koossõitmine eeldab siiski teatud turvavarustuse olemasolu. Minimaalselt poltpuur, korviste ja traksid + spetsiaalriietus ja kiiver. Alla selle ei luba keegi seda teha ja oleks ka reaalselt ohtilik. Eriti vanatehnikaga!
Just selle pärast olengi ma propageerinud sedasorti vidinaid, soovitanud neid mitte keelanud (nagu rahvaspordis tehakse).

Teine teema on orinteerumis-regulaarsus-kestvussõit mööda avalikke teid. Samal põhimõttel kui oleks ringrajal, ainult et a'la kogu 3-liikmeline tiim asub kogu aeg autos. On kontrollpunktid, kus peab toimuma juhi vahetus. Ajagraafik "tihe", keskmine kiirus suurusjärk 55 km/h, see teeb põhimõtteliselt 1300 kilomeetri jutti sõitmine 24 tunniga. See oleks selline korralik baltikumi tiir.
Vasta
#85

(01-12-2013, 19:40 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Teine teema on orinteerumis-regulaarsus-kestvussõit mööda avalikke teid. Samal põhimõttel kui oleks ringrajal, ainult et a'la kogu 3-liikmeline tiim asub kogu aeg autos. On kontrollpunktid, kus peab toimuma juhi vahetus. Ajagraafik "tihe", keskmine kiirus suurusjärk 55 km/h, see teeb põhimõtteliselt 1300 kilomeetri jutti sõitmine 24 tunniga. See oleks selline korralik baltikumi tiir.
Mees, sa oled õigel teel! Kusjuures säärpillid pidasid 24 tundi järjest rajal raiumist vastu suurepäraselt. Juhul kui kodutöö oli tehtud.
Vasta
#86

Mina oleksin huvitatud nii 6h rinkapaugutamisest kui ka maraton-regulaarsusrallist.

Ja umbes 4 sõitu aastas oleks vägagi lahe.

Talvel võiks tegelikult isegi 2 olla, traditsiooniline talveralli ja siis ka miskit kiiremat endise sportklassi asemele.


(28-11-2013, 22:19 PM)kalacompany Kirjutas:  On ka tänapäeval kiiremaid ringe tehtud Laitses

http://album.ee/node/15961124/50117083
http://album.ee/node/15961125/50117083
http://album.ee/node/15961128/50117083

Ei oleks ka talvisele rajale sellise kolhoosi tjuuningu toomine probleem ... Aga see auto koos DKW ga näeksid välja nigu vöörkehad....

Selle peale ütleks, et vanatehnikaga tegelemine ongi ju üks omamoodi edevuse laat. Kui kardad silma torgata, sõida Mazda 6-ga ja hoia mokk maas.

Mulle ei jõua üldse kohale, mida see "võõrkeha" tähendab. Selline kolhoosibemm sobiks Talverallile nagu rusikas silmaauku. Kuidas need autod siis vanemaks peaksid muutuma, kui need, kel omal masinad olemas, teevad püksid märjaks ja ainult halavad. Tule ja näita eeskuju, küll siis järgijaid ka tekib.

Vanade masinate rohkem esindatus toob taas päevakorda ka händikäppide teema, millest aeg-ajalt juttu olnud.
Vasta
#87

Klge vabandust väga, aga Maa kutsub, 24h? Alustuseks 8h?

Minge proovige alustuseks oma sõidukiga mõni teisipäev seal rajal näiteks pool tundi järjest täiega kimada, kui selle aja peale on veel autol ja sohvril pilt ees ning mahlad sees, siis võib edasisi samme plaanima hakata. Rajapäevadel pole mingi häbiasi, kui ka tavamõistes väga sportlikud tänavaautod stiilis Porsched jms teevad järjest nii umbes 6-7 ringi ja siis jahutama tulevad.

Muidu üldiselt ei keela Eestis keegi vanatehnikaga võidu sõitmist, Superkrossi raames on olemas Volga ja Lada-Mosse klassid kohe eraldi ning noh ega vast muudes klassides ka vanemaid autosid minema ei aeta. Saab sõita nii ringrada, rallikrossi, jäärada, iga aasta on korra Hipodroomil kuuma antud jne. Osavõtutasud on ka täiesti mõistlikud.

Üleüldse on reaalselt autospordiga tegelemine täna Eestis rohkem kättevõtmise asi, tuleb valida meeldiv distsipliin ja võistlusklass, soetada/ette valmistada tehnika ning varustus ja lihtsalt starti tulla. Igasugu sarju ja masinaklasse on piisavalt, pole üldse vajadust mingit poliitikat ajama hakata. Samas muidugi alati on kergem tuua välja 48 põhjust ja muidu polemiseerida et miks ikkagi kõik on halvasti ja midagi ei saa jne, selle asemel et reaalselt käised üles käärida, ehitada, kihutada, võita ja kaotada.
Vasta
#88

eks siin tuleb ikka eristada asju, ehk kas kimada või lihtsalt FUN FUN
Vasta
#89

Siin ei ole midagi väga eristada, ringrajal võib sõita 10/10 peal "in anger" ja 9/10 peal "for fun", aga kõik sellest aeglasem on surmavalt igav, tee on nii lai ja kurvid nii lauged et nagu parklas sõidaks ringiratast pmst Smile Ausõna ma üldse ei liialda siin mitte karvavõrdki, ma olen veetnud umbes 20 minutit Safety Cari taga ja see on hullem kui tund aega linnas 30-ga sõita.

Keskmise "youngtimeri" vastupidavuse seisukohast samas tähendab 30 minutit 9/10 peal ka minimaalselt võidusõiduks mõeldud piduriklotse, enam-vähem mõistlikke sillaseadeid ja suure tõenäosusega ka jahutussüsteemi mõningast järgi aitamist. Jällegi, ma absoluutselt ei lahmi ega liialda, kuigi mul see tavaliselt üsna kombeks on Smile

Aga soovitan nii või teisiti ringrajal sõitmine järgi proovida, kes pole veel seda teinud - teisest küljest on see jälle selles suhtes vahva ala et ka üsna nõrga autoga piiri peal sõitmine on üsna lõbus.
Vasta
#90

(01-12-2013, 23:08 PM)kalacompany Kirjutas:  
(01-12-2013, 22:13 PM)zazik Kirjutas:  Mina oleksin huvitatud nii 6h rinkapaugutamisest kui ka maraton-regulaarsusrallist.

Ja umbes 4 sõitu aastas oleks vägagi lahe.

Talvel võiks tegelikult isegi 2 olla, traditsiooniline talveralli ja siis ka miskit kiiremat endise sportklassi asemele.


(28-11-2013, 22:19 PM)kalacompany Kirjutas:  On ka tänapäeval kiiremaid ringe tehtud Laitses

http://album.ee/node/15961124/50117083
http://album.ee/node/15961125/50117083
http://album.ee/node/15961128/50117083

Ei oleks ka talvisele rajale sellise kolhoosi tjuuningu toomine probleem ... Aga see auto koos DKW ga näeksid välja nigu vöörkehad....

Selle peale ütleks, et vanatehnikaga tegelemine ongi ju üks omamoodi edevuse laat. Kui kardad silma torgata, sõida Mazda 6-ga ja hoia mokk maas.

Mulle ei jõua üldse kohale, mida see "võõrkeha" tähendab. Selline kolhoosibemm sobiks Talverallile nagu rusikas silmaauku. Kuidas need autod siis vanemaks peaksid muutuma, kui need, kel omal masinad olemas, teevad püksid märjaks ja ainult halavad. Tule ja näita eeskuju, küll siis järgijaid ka tekib.

Vanade masinate rohkem esindatus toob taas päevakorda ka händikäppide teema, millest aeg-ajalt juttu olnud.


Sulle ei jöudnud eelmine aasta kohale ka Celica replica mille vastane sa olid.......Vaadates täna neid autosid millega rajale tullakse on EMW tösiselt ymmargune ufo....

Keegi ei hala ja ei märga keegi tahab asja lihtsalt utsitada ja panna sydamele, et tegu on oldtimerite yritusega mitte youngtimeriteWink

Puukodaratega autod talverallile...


Celica replica jõudis vägagi kohale. Ja selge on see, et nii uued autod mahuvad minu silmis sellele üritusele vaid juhul kui nad on stiilipuhtad. Näiteks null-kaheksa ja feissliftitud Niva, samuti ka kahesajase Volvo viimased modifikatsioonid ei ole minu arvates need autod. Mis sest, et tehniliselt sügaval seitsmekümnendates.

Aga kellele sa seda südamele paned? Kui Sul endal on reaalsed võimalused vana auto rajale tuua ja Sa seda ei tee, mis südamest siis rääkida?
Maailma parandamist alusta ikka iseendast.
Vasta
#91

(01-12-2013, 23:14 PM)zazik Kirjutas:  
(01-12-2013, 23:08 PM)kalacompany Kirjutas:  
(01-12-2013, 22:13 PM)zazik Kirjutas:  Mina oleksin huvitatud nii 6h rinkapaugutamisest kui ka maraton-regulaarsusrallist.

Ja umbes 4 sõitu aastas oleks vägagi lahe.

Talvel võiks tegelikult isegi 2 olla, traditsiooniline talveralli ja siis ka miskit kiiremat endise sportklassi asemele.


(28-11-2013, 22:19 PM)kalacompany Kirjutas:  On ka tänapäeval kiiremaid ringe tehtud Laitses

http://album.ee/node/15961124/50117083
http://album.ee/node/15961125/50117083
http://album.ee/node/15961128/50117083

Ei oleks ka talvisele rajale sellise kolhoosi tjuuningu toomine probleem ... Aga see auto koos DKW ga näeksid välja nigu vöörkehad....

Selle peale ütleks, et vanatehnikaga tegelemine ongi ju üks omamoodi edevuse laat. Kui kardad silma torgata, sõida Mazda 6-ga ja hoia mokk maas.

Mulle ei jõua üldse kohale, mida see "võõrkeha" tähendab. Selline kolhoosibemm sobiks Talverallile nagu rusikas silmaauku. Kuidas need autod siis vanemaks peaksid muutuma, kui need, kel omal masinad olemas, teevad püksid märjaks ja ainult halavad. Tule ja näita eeskuju, küll siis järgijaid ka tekib.

Vanade masinate rohkem esindatus toob taas päevakorda ka händikäppide teema, millest aeg-ajalt juttu olnud.


Sulle ei jöudnud eelmine aasta kohale ka Celica replica mille vastane sa olid.......Vaadates täna neid autosid millega rajale tullakse on EMW tösiselt ymmargune ufo....

Keegi ei hala ja ei märga keegi tahab asja lihtsalt utsitada ja panna sydamele, et tegu on oldtimerite yritusega mitte youngtimeriteWink

Puukodaratega autod talverallile...


Celica replica jõudis vägagi kohale. Ja selge on see, et nii uued autod mahuvad minu silmis sellele üritusele vaid juhul kui nad on stiilipuhtad. Näiteks null-kaheksa ja feissliftitud Niva, samuti ka kahesajase Volvo viimased modifikatsioonid ei ole minu arvates need autod. Mis sest, et tehniliselt sügaval seitsmekümnendates.

Aga kellele sa seda südamele paned? Kui Sul endal on reaalsed võimalused vana auto rajale tuua ja Sa seda ei tee, mis südamest siis rääkida?
Maailma parandamist alusta ikka iseendast.

Kas seda tsiteerimise nuppu siit ära koristada ei saa?
Üldsegi mitte sorry OT

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#92

Küsimus Priidule. Kas Toyota MR2 aastast 1986, kvalifitseeruks klassi moodne?
Vasta
#93

(02-12-2013, 09:54 AM)Myrka00 Kirjutas:  Küsimus Priidule. Kas Toyota MR2 aastast 1986, kvalifitseeruks klassi moodne?
Jälle üks keeruline auto. W10 ehk "seinameisel" on absoluutne klassika kõiges, k.a. tootmise ajalt. Teiseks on MR2 Mk.1 olnud korra ka vahepala Celicate vahele enne Corollat ehk auto nimega MR2 222D, mis oli Toyota B-rühma rallika projekt. Valmis ta tehti aga nagu Fordi RS200, ei jõudnud korralikult rallit sõita. Pluss kõik see, et esiemse põlve MR2 on kogu aeg saanud erinevaid "auhindasid" oma sportlikuse pärast, küll ajakjkirjade top-kümneid jms.
Ehk minu arust on MR2 tõesti nii absoluutne klassika, et anna aga tuld!

PS: tuletan meelde, et näiteks Porsche 924 ja selle arendus 944 pole mitte moodsad klassikud vaid ausad ehedad uunikumid! Kui 944 on kuni 1987 ja oma 2,5-liitrise 112 kW katlaga, siis poleks palju midagi ette heita. Kui, siis võiks öelda nii: 924 on igal juhul "turist" ja 944 "moodne". Ma olen seda imestanud, et keegi pole tahtnud "agraarporgega", mis siiski on kiire, mugav, jõuline jne talvel rallitada... Isegi 928 on ju loodud 70'tel ja liinile läks 1977! See tundub ju kummaline aga tervele posule 924'dele, 928'tele ja G-wagenitele saaks juba täna Musta Numbrit!!! Rääkimata sellest, et selliseid võib saada 500 euroga, mis küll natuke tegemist vajavad aga peale seda sõidavad jälle murevabalt aastaid ja kümneid tuhandeid... See on nagu nii totter, et saab öelda: INIMESED, miks Te ostate omale junntükke? Ostke Porsche!!! Mina isiklikult "sügelen" juba päris mitu aastat just 924 peale ja just nii, et leiaks väga korraliku, võtaks Musta Numbri ja rõõmu jagub 12 kuud aastas IGASUGUSTEL vanatehnikaüritustel. 928'st ei kipu jõud ei ostuhinnalt ja ülalpidamiselt üle käima aga 924 on ju "sitaks ilus ja hea volksvaagen" Smile
Vasta
#94

924 on ikka volksvaagen sisuliselt Smile
928 ja 944 aga teisest hinnakategooriast ja talvel mina enam ei raatsiks nendega paugutada, suvel aga mõõdaks kilomeetreid küll.
928 olen piilunud kuid ilusas korras masin on ilus number rahas.
Ja ma pole kindel et lumel porgandiga hea kulgeda on, pole sellepärast et ise pole oma tagumiku all tundnud.

Toyo MR2 MK1 on aga klassik, pole neid liikumas kuskil enam eriti.
Vasta
#95

Täpselt selline 24 h sõit millest siin osad unistavad teiselpool ookeani täiesti toimib http://www.24hoursoflemons.com/
Vasta
#96

(02-12-2013, 13:30 PM)nymmik Kirjutas:  Ja ma pole kindel et lumel porgandiga hea kulgeda on, pole sellepärast et ise pole oma tagumiku all tundnud.
Mina olen: ideaalne kaalujaotus teeb asja väga lõbusaks ja pole üldse "tail happy" ega midagi. Kuigi kogemused vaid kõige ehedama 1977 aasta "Porgandiga", mis oli ristatud veel "tomatiga", tehases värvitud porgandi/tomati sohilapse värvi jne, oli ikkagi lõbus Smile Aga see oli oi-kui-ammu, äkki võis aastaarv olla 1993/4 talv... Oli veel teinegi "ulmepill" talveks: Sm.Supp'i Volvo 343 Variomatic. Täpselt sama keiss: kaalujaotus ideaalne, teel püsis "segaselt" hästi, aint bensu kulus a'la 20 toopi sajale olematu 1,4 katlaga, sest pedaal oli kogu ainult põrandas. Kolmas selline on ju Alfa 75!

(02-12-2013, 14:02 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Täpselt selline 24 h sõit millest siin osad unistavad teiselpool ookeani täiesti toimib http://www.24hoursoflemons.com/

Jah, neid on veel ja KÕIGIL on puur, iste, traksid, sõiduülikond, kustuti või süsteem kohustuslik! Vaid ja ainult avalikel teedel regulaarsusrallidel on lubatud ILMA turvavarustuseta autodega võistelda.
Vasta
#97

kusjuures transaxle alfa on mul ikka väga tailhappy, ei tea miks rehv on ka mul nagu on, muuseas proovin vana veterani volvo 343 ehk "Ly on libu" ralliks elluäratada - äkki õnnestub, aga 300jane volvo CVT on tõesti kehva tee ja paksu lume kunn masin, sellega võib ilmselt kuu peal ka tagurpidi 100km/h sõita (ta sõidab tagurpidi sama kiiresti kui edaspidi, sest käike tal pole, hollandis on isegi rinka sari, kus sõidetakse tagurpidi nendega)
Vasta
#98

See 24h mõte on lahe. Ega Le Mans24 Classicul kah päris 24 tundi jutti vanakestega ei põletata. Autod on jaotatud vanuse järgi 6-te gruppi ja iga grupi summaarne sõidu aeg tuli 4h (seda koos peale ja maha tulekutega). Parandage kui eksin aga minu meelest oli vist ainult kolm 1h20min setti sõiduaega per auto. Kui see aeg jagada veel kolme sõitja vahel teeb see 3x25 mintsa per nina 24h jooksul. Suvel ja asfaldil paneb see tehnika proovile aga ei midagi ületamatut. Eeldab jah tiba rohkem ettevalmistust kui paagi täisvalamine. Talvel (jäärajal) ei ole koormust piduritele, Laitse jäärajal on kupatatud pimedast pimedani (loe hangest hangeni ja tõsise näogaWink), aga labidamehed saavad vatti (vajavad sparco labidaid ja eri ettevalmistust) ning juht samal ajal puhata Cool kui auto hanges. Talvel korraliku jää peal oleks asjal jumet, kuna iga hang tähendas ajaliselt ringi-paarilist kaotust siis ei ole ka mõtet väga rabeleda sest lund kühveldada ei viitsi nigu-nii mitte keegi. Probleem tekib muidugi rajaga, sest pikka ringi kuhu näit. 10 masinat saaks korraga peale lasta 1h ringe nühkima eeldab... vist pisut rohkem kui head peale hakkamist ja kõrgeid hangi. Aga mõttel on jumet, nagu öeldakse "seltsimehed igatahes" Toungue.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#99

Tervist.
Siin kõigest pikalt-laialt juttu aga mis saab stardinimekirjas olevast Nivast ? Saab sõita või ei saa ?
Läheb kuskile klassi alla või ei lähe ?

Võibolla oli siin kuskil juttu aga palju huvitavat infot ja lihtsalt ei leidnud endale vastust.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne