Väike 4x4 koll
#1

Tere kõigile
Hetkel siis käsil uue putuka ehitamine.
Täpselt ei tea veel, kas kasutan vana auto keret ja algul ka mootorit või saan vana kolli ning Bagi maha müüa ja mingi 2,5-3 l diisel mootoriga ja universaalkerega auto sinna peale tõsta.Alusvanker pärineb gaz-66-elt Ühtedeks ratasteks jäävad originaalid ja teisteks tulevad arvatavasti T-150-ne omad.
Vana auto on selline

[Pilt: 2009Nov115.jpg]
[Pilt: 2010Jaan323.jpg]
[Pilt: 2010Mrts069.jpg]

Vanast autost saab pikemalt lugeda nendelt linkidelt:

http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=59&t=18197

http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=59&t=18197



Raam peale kojutoomist
[Pilt: 2011Mrts095.jpg]

Üleliigne eemaldatud
[Pilt: 2011Mrts105.jpg]

Telgedevahe 400 mm lühendatud ja otstest kokku üle 1300 mm maha lõigatud

[Pilt: 2011Aprill067.jpg]

Nüüdseks on veel uued otsad raamile keevitatud ja tagavedrudelt pooled lehed ära võetud ja sama paksud klotsid vahele pandud.
Muudest plaanidest seoses autoga üritan kirjutada hiljem.

Ahti
Vasta
#2

Seda esimest putukat sai juba talvel Autolehes (ehk oli seal, ühes autoajakirjas igatahes) imetletud, väga vahva töö ära tehtud.
Edu uue masina ehitamisega!
Vasta
#3

Lõpuks on keegi ka passatist auto teinud Big Grin
Vasta
#4

tere tulemast tagasi Wink

hea mõte ehitamiseks - võtta 66 raam-veermik (kui selle masina paremik) ning ehitada sinna peale see, mis endale sobib. Kust neid 66 alusvankreid leiab? Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#5

Punasest saaks hea seajahi torni. Tuul ei puhu, vast on mingi maastikuläbimisvõime ja peaasi et ei kägiseks enda asendit muutes.
Vasta
#6

(20-05-2011, 23:03 PM)pen.skar Kirjutas:  Punasest saaks hea seajahi torni. Tuul ei puhu, vast on mingi maastikuläbimisvõime ja peaasi et ei kägiseks enda asendit muutes.
On sedagi tehtud ja seda suht edukalt.
Kuna keegi seda isegi juppide hinna eest ei tahtnud ja nüüdseks on ta natuke katki ka siis läheb arvatavasti osa vanarauaks ja osa mujale kasutuseks.


(20-05-2011, 20:16 PM)13piisab Kirjutas:  tere tulemast tagasi Wink

hea mõte ehitamiseks - võtta 66 raam-veermik (kui selle masina paremik) ning ehitada sinna peale see, mis endale sobib. Kust neid 66 alusvankreid leiab? Smile
Tere-tere!Tore on tagasi olla.Kuna ei saanud Uhti nime alt enam kuidagi sisse siis tegin uueWink
Oleksin pidand kohe 66-e aluse peale auto tegema aga läks teisiti.Vähemalt sain kogemuse võrra rikkamaks.Mina leidsin selle Eestimetallist.

Vasta
#7

Tere jälle.
Pole siia mõned aastad enam postitand aga parandan selle vea nüüd.

Doonorauto: W124 universaalkerega
Väljalaskeaasta: 1992
Mootor: 3,0 Diisel
Käigukast: Automaat
Läbisõit spidol : 314700 km
Värvus: Valge

Lisad:
Defa mootori ja salongi soojendus.
Signa
Lisatuled
Nahksisu
CD-Raadio
ASD tagadiffer(läheb müüki nagu teisedgi veermikuosad mida mul vaja ei lähe)

Alusvanker koos vahekasti ja muu sinna juurde kuuluvaga pärineb vene sõjaväe veoautolt Gaz 66
Raam on tehtud kokku u 1500mm lühemaks
Telgedevahe on lühendatud 400 mm


[Pilt: 2011Juuni039.jpg]

[Pilt: 2011Juuni043.jpg]

[Pilt: 2011Juuni031.jpg]

[Pilt: 2011Juuni047.jpg]

[Pilt: 2011Juuni052.jpg]


[Pilt: 2011Juuni051.jpg]

[Pilt: 2011Juuni057.jpg]

[Pilt: 2011Juuni054.jpg]

[Pilt: 2011Juuni055.jpg]

[Pilt: 2011Juuni056.jpg]

[Pilt: 2011Juuni058.jpg]
[Pilt: 2011Juuli160.jpg]

[Pilt: 2011Juuli165.jpg]

[Pilt: 2011Juuli168.jpg]

[Pilt: 2011Juuli170.jpg]

[Pilt: 2011Juuni149.jpg]

[Pilt: 2011Juuli182.jpg]
[Pilt: 2011Juuli373.jpg]
[Pilt: 2011Juuli376.jpg]
[Pilt: 2011Juuli380.jpg]

[Pilt: 2011Juuli386.jpg]
[Pilt: 2011Juuli387.jpg]

[Pilt: 2011Juuli951.jpg]

[Pilt: 2011Juuli401.jpg]

[Pilt: 2011August321.jpg]

[Pilt: 2011August336.jpg]
[Pilt: 2011August334.jpg]

[Pilt: 2011August360.jpg]
[Pilt: 2011August359.jpg]

[Pilt: 2011September002.jpg]

[Pilt: 2011September005.jpg]
[Pilt: 2011September141.jpg]

[Pilt: 2011September256.jpg]

[Pilt: 2011September246.jpg]

[Pilt: 2011September251.jpg]

[Pilt: 2011September271.jpg]
[Pilt: KOLLII008.jpg]
[Pilt: KollII012.jpg]
[Pilt: KollII014.jpg]
[Pilt: KollII010.jpg]
[Pilt: KollII018.jpg]
[Pilt: 2011September289.jpg]

[Pilt: 2011September290.jpg]
[Pilt: 2011September305.jpg]
[Pilt: KollII032.jpg]
[Pilt: KollII031.jpg]
[Pilt: KollII026.jpg]
[Pilt: KollII029.jpg]
[Pilt: KollII027.jpg]
[Pilt: KollII083.jpg]

[Pilt: KollII096.jpg]

[Pilt: KollII113.jpg]
[Pilt: 2011Oktoober014.jpg]
[Pilt: 2011Oktoober012.jpg]
[Pilt: 2011Oktoober005.jpg]
[Pilt: 2011Oktoober002.jpg]

[Pilt: 2011Oktoober019.jpg]
[Pilt: 2011Oktoober459.jpg]


[Pilt: 2011Oktoober462.jpg]


[Pilt: 2011Oktoober463.jpg]
[Pilt: 2011November052.jpg]


[Pilt: 2011November063.jpg]


[Pilt: 2011November066.jpg]


[Pilt: 2011November065.jpg]
[Pilt: Detsember2011199.jpg]

[Pilt: Detsember2011200.jpg]

[Pilt: Detsember2011203.jpg]

[Pilt: Detsember2011205.jpg]

[Pilt: Detsember2011206.jpg]

[Pilt: Detsember2011208.jpg]

[Pilt: Detsember2011209.jpg]

[Pilt: Detsember2011212.jpg]

Hetkeseis on selline

[Pilt: 2013Nov005.jpg]

[Pilt: 2013Nov004.jpg]

[Pilt: 2013Nov006.jpg]

[Pilt: 2013Nov010.jpg]

[Pilt: 2013Nov009.jpg]


[Pilt: 2013Nov007.jpg]

[Pilt: 2013Nov003.jpg]


[Pilt: August2013387.jpg]


Mõned väiksed kivid segasid muruniitmist

[Pilt: August2013389.jpg]

Üks ilusam lumelükkamise pilt

[Pilt: DSC_0103.jpg]
Vasta
#8

Päris kõva masin on! Kord tahtis üks inimene Mersule niidukit ette panna, sellise alusvankriga oleks juba mõeldav. Big Grin
Vasta
#9

See lumelükkamispilt on ikka eelmise aasta aprillis pidistatud.Pole meil ka veel lund ollagi.Mürgipritsi kohta ei oska täpsemalt rääkida kuna to oli äial kuskilt külapealt laenatud.

VIDEOD MU AUTODEST LEIAB SIIT:


www.youtube.com/user/omegakupee
Vasta
#10

Uhti, saan ma õigesti aru riikliku reg.numbri järgi, et Sinu Koll on kenasti ümberehitusload saanud ja omab hetkel suisa värsket liikluskindlustust? Või... saad sellest rääkida Wink
Vasta
#11

(03-12-2013, 10:35 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Uhti, saan ma õigesti aru riikliku reg.numbri järgi, et Sinu Koll on kenasti ümberehitusload saanud ja omab hetkel suisa värsket liikluskindlustust? Või... saad sellest rääkida Wink

Kahjuks pole sellise auto arvele võtmine Eestis võimalik.Registreerisin MB enda nimele ja tegin talle igaks juhuks ka kindlustuse,et kui politsei mu külavaheteel peaks lumelükkamise ajal kinni võtma oleks mul midagigi ette näidata.Kas sellest on kasu või kahju ei oska hetkel öelda?
Vasta
#12

(03-12-2013, 12:11 PM)uhti4x4 Kirjutas:  Kahjuks pole sellise auto arvele võtmine Eestis võimalik.
...

MB veermiku ümberehituse legaliseerimise soov pole kindlasti hea mõte.

Aga ma ei oleks üldse nii kindel 66 kabiini ja mootorivahetuse registreerimise võimatuses. Sest sisuliselt istutasid MB mootori ja käigukasti 66 raamile ning tõstsid auto kere sinna peale agregaate (ja sohvrit) vihma eest kaitsma.
Vasta
#13

tööarvutiga näen nüüd ka pilte ilusasti ja peab ütlema, et see mersu näeb nõnna hää välja, et silm kohe puhkab pääl.
au ja kiitus tegijale!
Vasta
#14

Aga üksikkorras isevalmistatud traktorina arvele??? Sina kui VALMISTAJA ju ütled, mis on selle masina kiirus või milleks on ta mõeldud.
Tsitaat:L kategooria sõiduki pidurisüsteem peab olema tehases seeriaviisiliselt valmistatud sõidukilt. Vähemalt järgmised osad ja seadmed peavad olema EÜ- või E-tüübikinnitatud:
- rehvid
- valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed

Või siis isevalmistatud maastikusõiduk? Sest emb-kumb see ju on? Ratasmaastikusõidukiga tohib erandkorras teedel liigelda ja vaevalt et Sinu Koll oleks mõeldud Tartus diskoteegis käimiseks (kuigi sellega lööks laineid ikka mehemoodi ja kõik bemmivennad võiks pihensit teha...).
Tsitaat:§ 3. Mõisted
ratasmaastikusõiduk (MS2 kategooria) on vähemalt kolmerattaline maastikusõiduk, mille sisepõlemismootori töömaht on üle 90 cm3 ja mis on valmistaja poolt ette nähtud maastikul liikumiseks. Ratasmaastikusõidukiks loetakse ka maastikusõiduk, mille kõik rattad on asendatavad või asendatud roomikutega. Ratasmaastikusõidukiks ei loeta mootorsõidukit, mis on valmistaja poolt lisaks maastikul liikumiseks ette nähtud ka teel liikumiseks;

Ma lihtsalt ei taha uskuda, et nii ülikorraliku töö legaliseerimiseks pole ühtegi võimalust. See on ju suisa musternäide, kuida PEAB üksikkorras sõidukeid ehitatama! Viimane variant on aga offroad alakomiteega rääkida ja asi punaste sportnumbritega regada. Võistlus-veoautona. Kindlustus on muidugi hea, "Kui" peaks kasvõi keegi loll talvel lumelükkamise ajal otsa põrutama või tuleb kusagilt hangest selline mahajäetud autoke välja nagi tol Padaoru tormiööl põhja-eestis palju oli.
Vasta
#15

(03-12-2013, 14:32 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Aga üksikkorras isevalmistatud traktorina arvele??? Sina kui VALMISTAJA ju ütled, mis on selle masina kiirus või milleks on ta mõeldud.
Tsitaat:L kategooria sõiduki pidurisüsteem peab olema tehases seeriaviisiliselt valmistatud sõidukilt. Vähemalt järgmised osad ja seadmed peavad olema EÜ- või E-tüübikinnitatud:
- rehvid
- valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed

....

siin võib takistuseks saada järgmine üldsõnaline nõue

..... Sõiduki välimus peab erinema tehases valmistatud sõiduki välimusest.

vaata kust otsast tahad on tegu siiski mersu välimusega.

kui oleks nina muudetud ja ka tagumikus nt. kast siis oleks ehk lihtsam vaielda.

kunagi ammu uurisin zil-i kabiiniga kastika (nagu väiksed chevy-d ) legariseerimise kohta mille kohta isevalmistatud punkti juures just see välimuse probleem kohe ette tõstatati.

kindlasti saab arvele pole kahtlust aga selleks on mingid "omad" labürindid vaja läbida
Vasta
#16

(03-12-2013, 15:43 PM)MeelisV Kirjutas:  ...
kindlasti saab arvele pole kahtlust aga selleks on mingid "omad" labürindid vaja läbida

See on nii ulatuslik ümberehitus, et ekspertiisi saadetakse ikka. Seega, igasugune säärase asja legaliseerimine algab sobiva eksperdi leidmisega ja tema näpunäidete järgimisega. ARK vaid vormistab tema nõusoleku roheliseks paberiks.
Vasta
#17

See auto on jah liiga mersu,et teda omavalmistatud auto vms. arvele saaks.
Oma estfieldi ehitamise aegadest ähmaselt [/align]mäletan,et mootor,kast ja tagasild ühelt masinalt oli max lubatud protsent e, vist 70%.
Peale suuri ümberehitusi saaks ehk selle masina ka arvele aga arvatavasi ei tasu see ära.
Vasta
#18

(03-12-2013, 16:05 PM)uhti4x4 Kirjutas:  ...
Peale suuri ümberehitusi saaks ehk selle masina ka arvele aga arvatavasi ei tasu see ära.

Tea midagi - töö on olnud üsna põhjalik.

Tasuvus sõltub aga enam rõhuasetusest ja tahtmisest. Rahaliselt ilmselt ei tasu ära. Aga seljavõit ARK üle on ka midagi väärt. Iseasi, mis lõpuks joone alla tuleb seljavõidu rahaliseks väärtuseks...Rolleyes
Vasta
#19

(03-12-2013, 15:43 PM)MeelisV Kirjutas:  siin võib takistuseks saada järgmine üldsõnaline nõue

..... Sõiduki välimus peab erinema tehases valmistatud sõiduki välimusest.

vaata kust otsast tahad on tegu siiski mersu välimusega.
Täpselt nii ongi: see on eriti üldsõnaline ja kui eemaldada selged kaubamärgi tunnused ehk "sihikud", olgu siis ka iluvõre ja tekstid, siis pole ju asi kuidagi sarnane õige Mersuga??? Kui SEE monster ei erine tavalisest Mersust (ja just ju ERINEVUS on nõutud!), siis mis veel erineb??? Ta erineb absoluutselt kõikidelt mõõtudelt ja vaid "meenutab" Mercedest, mis teatavasti ei ole "keelatud tegevus". Näiteks mulle meenutab Audi Q7 metssiga - on siis "villisiga" või mina selles süüdi??? Et üks oli enne samasugune kui Q7 ja et minu silma ning aju ühenduvus läbi absoluutselt subjektiivse kunstimeele mõiste on just selline?

Karta on, et kui vaid see oleks probleemiks, leiduks kindlasti mõni paberitega autofännist tegelane, kes lihtsalt põhimõtte pärast sellist asja tahaks kasvõi kohtus vaidlustada. Jah, on kasutatud TURVALISUSE JAOKS tuntud algkeret, ristatud see spetsiifilise veermikuga, tehtud asjakohased muudatused MÕLEMAL ja saadud täiestu UUS liiklusvahend nii välimuselt kui olemuselt.

Auu, tuntud paberitega advokaadid (nimesid nimetamata Wink )????

Edit: Kindlasti on meil siin ka digi-disainereid. Idee: autosid saab üle kleepida ja kleepsule saab peale trükkida "mida iganes" ja sellega tekitada optiline "petu"efekt. Kas selle valge Monsteri saab optiliselt muuta täiesti "teistsuguseks". Kleepsud ei riku värvi, klaase jne. Jah, sulaselge Mersu esivõre ja "sihikud" peaks ära kaotama aga kõik muu??? On's keegi piltide põhjal mingi sellise asjanduse valmis meisterdama: millalgi oli see digituunimine ju igavene popp tegevus.
Vasta
#20

Kiire ja suvaline kavand – esikandle asemel plekk "sisselõigetega" (-peaks olema ju kergesti tehtav?) + näiteks suunad valge klaasiga (usun, et kusagil netiavarustes ikka saadaval?). Peaks olema suht lihtne lahendus liikuri näo "mittemersulikuks" muutmisel:

[Pilt: XXX.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne