Postitused: 700
Teemad: 26
Liitus: May 2004
Maine:
10
Õnneks on juba selliseid metsaomanikke kes ei ole nui neljaks valmis kõike kohe rahaks tegema.Uskuge või ei aga mulle kui ülestöötajale öeldi,tee see kinnistu ära.Tegi,nii kaua kui arvasin heaks välja öelda,et jätame järgi,teeme natuke hiljem,siis saab kõik kätte ja jääb asi viisakas.Oldi hea meelega nõus.Niikaua teeme sealt kus saab.Asi on positiivne ,siiamaani.
Postitused: 20
Teemad: 0
Liitus: Nov 2012
Maine:
0
Postitused: 643
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
9
Selline küsimus vedavate sildadega metsaveo kärude kohta. Kumb on parem pehmel ja ebatasasel maastikul kas selline mehaanilise veoga käru kus pannakse rattad vedama läbi kardaani jõuvõtu võlli pealt või siis hüdroveoga moodsad kärud.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Kahtlemata on täismehaaniline veolahendus läbivuselt peajagu üle misiganes hüdroveost.
Pole kohanud veel piisavalt suuri mootoreid, mis jõuaks rattaid ringi vedada poole koormaga kärul.
Kuhugi hooga minna ei saa, kuna rullid pidurdavad ja kiirused lähevad nõnda madala käiguga kokku et hoost pole midagi rääkida.
Niisama kui kuskil läheb vedu raskeks ja mootori pööre langeb siis läheb ka hüdraulikal surve maha ja traktor lihtsalt kraabib kohapeal 1500 pöördega end sisse.
Siis suht tihti tahavad vahetust need puksid ja teljed, kus mootorite kinnitus on sest veab mootorid risti ja pole õiget vedu.
On muidugi ka teatud eeliseid, nagu teel sõites hästi kerge vedada ja kardaane pole vaja korras hoida.
Väikeste ja hea pinnasega lankidel on aga väga hea töötada ja kuna ise sellise peal siis ei võtagi teha mägesid ja soid.
Mehaanilise puudused oleks lagunemine nii jõuvõtu kui ka sildade kinnituse ja kardaanide osas.
Kindlasti peab sel juhul esimene kardaanliigend jõuvõtuvõlli otsas olema püsikiirusega kas kuulide või topeltristiga, kuna muidu hakkab üle 30 kraadi keeratuna vastikult jõnksutama ja lõhub ka jõuvõttu ja kardaaniristi.
Siis kui keeramise peal hakkab traktori tagaotsa lükkama on ainus võimalus välja võtta, kuid ei tule ju kui ülekanne pinges ja peab tagurdama pool meetrit.
Ühesõnaga on mõlemad paras jama ja mulle meeldis rootslaste hübriidsüsteem kõige rohkem.
Seal rullidega sild rataste vahel mehaanilise kardaanveoga ja sillas õhuga lukk sees.
Kurvis ja läbi kraavide käies andis just parajalt järgi, et mitte traktorit lükata ja pehme peal pannes luku sisse sai kõik 4 ratast ringi.
Maanteel aga rattad laiali ja veeres väga hästi.
Siiski rõhutaks, et mõlemad on hädalahendused töötamaks üles väikseid lanke talutaval maastikul kuni 300tm.
Sealt edasi tuleb päristehnika, mis liigub roomikutega seal kus ka mehaaniline käru hätta jääb, korjab ka 30 kraadisel kallakul koorma peale ja manööverdab lihtsalt nupuliigutuse peale kitsastes ja ebamugavates kohtades üle selliste kändude, kuhu Zili sildadega käruga asja pole või on töö piinamine.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Eh, harige mind ka veits... mis need rullidega ülekanded või veod vms. on?
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Ei tahaks nagu teise teemat väga segada oma algteadmistega, kuid kuda see vedu seal ikka käib?

. Mis mõttes rullid? Nagu hammakad ja kett või miskit muud?
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Mnjaa, päris kavalad süsteemid ikka

, ega nad talvel lumega üle ei hakka kerima?
(Eks Jaanus9112 annab teada, kui ta seda mulinat enam oma teemas näha ei taha

)
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 531
Teemad: 3
Liitus: Jan 2012
Maine:
6
Nähtud iseehitatud käru, mille rattaid vedasid hüdromootorid (vist kombaini omad). See oli peaaegu samahea lahendus, kui kardaani vedu. Koormaga võttis lumes ratta ringi.
Postitused: 531
Teemad: 3
Liitus: Jan 2012
Maine:
6
Viies käik russal läks kokku käruga ja mingi käik veel, aga üldiselt jah on suht jama see hüdrovedu. Tekib ju ka lisatöö, et suuna muutmisel peab hüdrojagaja kangi liigutama.
Kui paljudel kardaaniveoga kärudel on sildades kaitsesidur? Weimeri kärul hakkas midagi sildades ragisema eriti rasketes oludes. Zilist tehtud kärudel seda vist ei ole.
Postitused: 531
Teemad: 3
Liitus: Jan 2012
Maine:
6
Vabalt järgi jooksma? Tiisel pööravaks ja maastikul tagumine sild keerab sinna kuhu ise tahab?
Postitused: 5,292
Teemad: 71
Liitus: Oct 2011
Maine:
131
03-01-2014, 00:51 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-01-2014, 00:54 AM ja muutjaks oli
mlsluik.)
Enne pane ratastele lindid peale kui kolmandat silda külge pookima hakkad, tänapäeval on tõusev trend ikka võimalikult vähe üleliigset metalli metsa vedada. Mida kergem seda parem.
Sildu võib sul kümme paari ka järgi lohiseda kuid peale seda kui esimene ratas rööpa sisse lõikab on ülejäänud rattad ainult nuhtluseks.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB