Värskes TM-is elektriautode laadimisest jutt. Mul tekkis selline mõte seoses sellega, et oletame, olen tavaline lasna-musta-õismäelane, töötan kuskil ministeeriumis, riigiasutises või mõnes muus kontoris (kus on võimalik tasuta parkida) ja sõiduvajadus oleks täpselt elektriautole sobiv: Hommikul max 10-15km tööle, õhtul sama palju koju, koos poe, lasteaia, vms stopiga. Selline u 40-50 km päevas ehk.
Ostan elektriauto, aga.....
Kuna elan magalarajooni maja x korrusel, maja ees ja ümber on parkimiskohti umbes 5-le autole ja oma elektrikäru hoian paarisaja meetri kaugusel tasulises parklas näiteks.
Kus krdi kohas teda laadima peaks? Näiteks 220V tavapistikust 6-9 tundi.
Kodus, ei tule vist kõne alla, isegi kui õnnestuks otse akna alla parkida.
Tööl? on miskisugune hoov või plats parkimiseks, elektrit pole.
Kiirlaadjaid? ei jõua vist iga päeva kiirlaadimas käia...
Nii, et selline hüpoteetiline "mina", kellele elektriauto teoreetiliselt väga sobiks, läheb ja ostab mõne 1l bensumootoriga punni, maksab selle eest 3a 140€ kuus liisingut ja ongi asi otsas.
Ja liising on poole odavam kui koos toetusega soetatud imev või mõni teine.
Aga tegelikult lähen järgmine nädal rendin päevaks-kaheks elektriauto, lihtsalt huvi pärast