Postitused: 3,783
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
03-09-2013, 12:26 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-09-2013, 12:35 PM ja muutjaks oli
Basilio.)
Ülipikal kolvikäigul on üks häda veel - väntvõll läheb kole jämedaks kätte ja karter suureks. See omakorda muudab asja raskeks jne. Sõiduautol aga püütakse mootorit nii pisikeseks kägistada kui saab. Eks siis otsitakse keskteed...
Peltier element on jah, väga ebaefektiivne ja kasutatakse seda vaid seal kus muu lahendus oleks veel halvem. Odavad ja väikesed autokülmikud ning kaugmatkaja "elektrijaam". Peltier elemendi plussideks on väiksed mõõtmed, kerge kaal ja odavus.
http://www.ebay.com/itm/250782168397?ssP...ESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649
Statsionaarselt soojuse ärakasutamiseks (ahi jms.) oleks ehk Stirling mootor etem. Olen ka ise selle peale mõelnud, aga pole aega selliste hobiprojektide jaoks. Kogu aur läheb enda elushoidmiseks ja see pisku mis üle jääb, kulub põnnide karjatamiseks.
Muidu oleks ehk asjal jumet küll, kui talvel kasutada korstnasse mineva sooja ning õues valitsevat pakase temperatuurivahet elektri tootmiseks. Autosse jällegi ebapraktiline lahendus.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 3,013
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
32
termomeetri järgi -18...-20 (olenes termomeetrist)
siis Transit aastast ´02, mootoriga 2,4 käivitus pea poolest pöördest
jah kui käima läks siis tahtis rähn mootorist välja tulla aga see rahunes kah kohe maha
aga see valge ja rõvedalt haisev suits sundis mind suurest häbist tuppa peitu kuigi seegi vaid ehk 5 minutit seal hõljus.
küünla leegi pikkust reguleerib auto ise ja täna andis ta seda päris pikalt võrreldes eelneva 0 ja + ilmadega.
auto läbisõitu ma ei tea aga seda ikka on omajagu palju (s.t. kellal olevat näitu ma ei usu) samas jah pump on sügisel pandud nn. tehase taastatud pump.
Postitused: 84
Teemad: 3
Liitus: Jul 2010
Maine:
2
Mondeo 2003 läbisõit 310k 2.0tdi peale nädalavahetuse seismist (-10 ja alla) ei läinud enam käima. Ajasin väikese leeklambiga kapotialuse kütusetorustiku soojaks ja läks. Peale diislilisandi lisamist enam probleeme ei esine, läheb poolest pöördest. Ilmselt viga siis küttes mitte autos.
Postitused: 1,408
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
Selle müsteeriumi lahendus, et Lada kone ei kesta on selles et Zigulis käib ikka Ziguli õli.
Uhiuus Scania käiks AC-8ga vist vähem kui kapremondi 51 millel 50 000 oli väga hea.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
(22-01-2014, 16:32 PM)Tegelane5 Kirjutas: Selle müsteeriumi lahendus, et Lada kone ei kesta on selles et Zigulis käib ikka Ziguli õli.
Tahad öelda, et vene õli on paremate omadustega kui lääne kvaliteetne õli?
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
2003 sprinter, läbisõit 420k + km, arvuti järgi kaks eelsüüteküünalt ei tööta üldse, ülejäänd poolpidused, -21 eile homikul ja 7-8nda korraga läks käima.
Postitused: 2,142
Teemad: 91
Liitus: Sep 2009
Maine:
21
Kui ma autojuhina töötasin kooli kõrvalt (ajavahemikul 2005-2009, siis oli selline huvitav juhus, et ettevõttel oli kaks pikka Sprinterit ja kaks lühikest jupatsit, neil olid erineva kubatuuriga mootorid ja alla -25 kraadi pikad bussid suurema mootoriga käivitusid alati, aga pisikesed pidi käima vedama. Siis oli tegu uute autodega (osteti uuena, kasutati 3 aastat). Kahjuks enam ei mäleta, mis mootorid neil olid. Kõik küünlad ja asjad olid töökorras, sest autod käisid vägagi regulaarselt hoolduses aga väiksemad bussid väga madalatel tempidel ei käivitunud.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Postitused: 1,142
Teemad: 268
Liitus: Feb 2003
Maine:
9
Passat 2000a. 1,9td ls: 496000km -23C probleemideta (kui välja arvata, et aku hakkab nõrgaks jääma, kuid veel toimib siiski)
Galaxy 1996a. 1,9td ls: 365000km -23C probleemideta (paremini, kui Passat)
Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638, Velorex 16, 2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Täna öösel oli temp -28, hommikul -25. Samuti VAG 1996 1.9td urises aga läks teisest pöördest käima.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 2,685
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
31
Minu Mitsu Coldil on kolmepotine 1,5 liitrine diisel, mis vist on originaalis MB toodang. -23 kraadiga käivitus peale paari sekundit, siis korraks suri välja ja uuesti käivitamisel läks poolest pöördest, enam välja ei surnud. Ja üllataval kombel ei kolisenud ka jubedalt.