(26-01-2014, 22:34 PM)phyl Kirjutas: Kui nüüd pool vastukaalu maha lõikasid, siis jääd küsimuseks see, et kas vastukaal täidab enam oma eesmärki - ehk siis peaks balanseerima kepsu alumise osa ja väntvõlli eksentrilisust.
Nagu ma loogika järgi pildi kokku panen, siis sa said väntvõlli tasakaalu - aga kepsu kaal, mis ringi käib on ikka "õhus". Kui nüüd kepsud on lihtsalt ühte kaalu ajatud, (ei ole mõlemad otsad kõikidel kepsudel ühe massiga) siis on pöörlev mass ikka mõni gramm balansist väljas.
Ma nüüd ei tea täpselt, kuna enda harimine on veel algstaadiumis, aga õigeks mootori tasakaalustamiseks, tuleb kepsu kaela külge ühendada kepsu alumise osa massi imiteeriv raua "jupp", et saada väntvõll nii tasakaalu kui ka kolvigrupiga balanssi. (ma nüüd võin ka eksida oma loogikaga - eks mõni targem parandab)
Ehk siis jahun samast asjast, mida see herr teeb: http://www.youtube.com/watch?v=LvgVI2PTKzI
Neid lisaraskusi pole vaja ridamootorite vända tasakaalustamiseks kasutada.
Nimelt on ridamootoril vändakaelad vastamisi ehk 180kraadi omavahel ja seega tasakaalustavad teineteist täielikult eeldusel, et kepsude mass on sama.
Vastukaalud on tehtud vända väändumise vähendamiseks tsentrifugaaljõu mõjul ja reeglina on nad midagi lähedast kepsu alumise pea massile et tasakaalustada selle massi.
Kui nüüd vastukaalud maha võtta on vänt ikka tasakaalus.
Paljudel aeglasekäigulistel mootoritel neid polegi näiteks Mtz-50 ja Jumzi mootoril.
Ka Mosse mootoril lõikasime need maha ralliks, kuna seal on tugev terasvänt sees ja väga edukalt käis ja ei mingit vibratsiooni.
Nüüd v8 vändal on see õnnetu asi, et seal pole vändakaelad ühes tasapinnas vaid 90 kraadi omavahel ja puudub tasakaalustav jõud.
Reeglina käib seal asi tasakaalu kummagi otsa kaupa ja selleks võetakse kummagi kepsu alumise pea kaal, mis loetakse pöörlevaks massiks nagu ridamootorilgi ja sinna lisatakse 50% edasitagasi liikuvate osade massi.
ehk siis kahe alumise kepsupea kaal pluss ühe kepsu ülemise pea kaal ja kolb-sõrm mis annavad selle poole kahe silindri liikuvast massist.
Siis kinnitatakse see raskus vändakaelte külge ja aetakse asi tasakaalu.
Seega on v8 mootoril raskem tasakaalustust teha sest kes see hakkab vastukaalusid tegema ja kes on teinud juba ja sa lähed oma erilise sooviga et on pandud teine keps või kergem kolb või misiganes asi ja siis tehakse selle vale massiga vastukaaludega asi ära ja pole tulemust paraku.
53 mootorist veel, et tehases võis see ollagi tasakaalus aga vändakaela koguneb vastavalt õlitusele kas ette või tagumisse kaela rohkem saasta ja ongi tasakaal rikutud.
Sinna sisse mahub muide 175ml vedelikku ja see on ka vaja juurde arvestada kindlasti.