Küsimused T-40 kohta

(18-01-2014, 22:44 PM)metsakohin Kirjutas:  Mtz-50/52-l sai käike vahetada ilma sidurit kasutamata, kuna seal plokeeringut pole. Vahet pole kas üles või alla, lihtsalt tuleb tabada mootori pöörded ära, ainus asi, mille peal jalg liigub on gaasipedaal. Põhiliselt küll 8. ja 9. käik.

Laigin ka seda postitust.
Isegi vana bellaarussiga siduri lõppedes paljalt gaasiga mängides käike vahetanud ja koju sõitnud.
Traktoriga ei sõideta ju ainult põhjagaasiga, käiguvahetusel lastakse ikka mootori pöörded parajaks, et järgmine käik sujuvalt sisse läheks.
Üldiselt on nii, et kui suuremaks vahetad käiku, siis lahutad siduri ja sujuvalt vähendad mootori pöördeid samal ajal õrnalt käigukangi järgmisele käigule viies, kui mootori ja käigukasti pöörded paigas läheb käik ise sujuvalt ilma jõudu tarvitamatta sisse.
Kui madalamaks, siis lased käiguga mootori pöörded madalaks ning madalama käigu peale kangi tõmmates lisad ennem mootorile pöördeid.
Minu tähelepanekute järgi on käikude vahe laiaslaastus nii traktoritel kui autodel umbes 500pööret, kui on 2000rpm ja tahad järgmist sisse saada, vähendad sidurit all hoides pöörded 1500 peale ja lülitad järgmise käigu.
Kui vahetad väiksemaks, siis lased mootoripöörded käiguga langeda 1500 pöörde peale lahutad siduri ning surud gaasi 2000 pöördeni ning paned madalama käigu.
Peaks olema puust ette ja punaseks
Vasta

Azlk2140 sidur lõppes otsa, tahhokat loomulikult pole. Kohapealt esimene sisse ja starteri abiga minema ning käigud saavad edaspidi vahetatud ilma suurema raginata. Kui pöörete vahemik ja liikumiskiirus on samad, hüppab käik ise sisse, ilma suuremat jõudu kasutamata. Koju ära. Wink
Vasta

Mitme KW T40 orig. starter on?
Vasta

(19-02-2014, 22:20 PM)tiit1990 Kirjutas:  Mitme KW T40 orig. starter on?

Vanasti oli neli kW-d.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(20-02-2014, 10:58 AM)metsakohin Kirjutas:  
(19-02-2014, 22:20 PM)tiit1990 Kirjutas:  Mitme KW T40 orig. starter on?

Vanasti oli neli kW-d.

Paraku siiski vähem. Mul pole käepärast Д-144 andmeid, kuid mootoril Д-37E oli kasutusel starter CT50-Б nimivõimsusega 3.5 hj (siit arvutades ~2.6 kW). Andmed 1969. aasta "Mehhaaniku käsiraamatust". Nimipöördemoment 4 kGm ehk 39+ Nm.
Vasta

(20-02-2014, 11:14 AM)v6sa Kirjutas:  
(20-02-2014, 10:58 AM)metsakohin Kirjutas:  
(19-02-2014, 22:20 PM)tiit1990 Kirjutas:  Mitme KW T40 orig. starter on?

Vanasti oli neli kW-d.

Paraku siiski vähem. Mul pole käepärast Д-144 andmeid, kuid mootoril Д-37E oli kasutusel starter CT50-Б nimivõimsusega 3.5 hj (siit arvutades ~2.6 kW). Andmed 1969. aasta "Mehhaaniku käsiraamatust". Nimipöördemoment 4 kGm ehk 39+ Nm.

1978 aasta raamat Ratastraktorid väidab,et 4,5 hj ja 1981 aasta raamat ratastraktorid väidab,et 3,3 kw. Mõlemad annavad starteri margiks CT-212 ja seda ka russil ja jumzil.
Vasta

Tänan vastuste eets.
Vasta

(20-02-2014, 12:05 PM)sndr81 Kirjutas:  
(20-02-2014, 11:14 AM)v6sa Kirjutas:  
(20-02-2014, 10:58 AM)metsakohin Kirjutas:  
(19-02-2014, 22:20 PM)tiit1990 Kirjutas:  Mitme KW T40 orig. starter on?

Vanasti oli neli kW-d.

Paraku siiski vähem. Mul pole käepärast Д-144 andmeid, kuid mootoril Д-37E oli kasutusel starter CT50-Б nimivõimsusega 3.5 hj (siit arvutades ~2.6 kW). Andmed 1969. aasta "Mehhaaniku käsiraamatust". Nimipöördemoment 4 kGm ehk 39+ Nm.

1978 aasta raamat Ratastraktorid väidab,et 4,5 hj ja 1981 aasta raamat ratastraktorid väidab,et 3,3 kw. Mõlemad annavad starteri margiks CT-212 ja seda ka russil ja jumzil.

Vanem raamat andis CT-212 ainult russile.

Siit tekib huvitav küsimus: kui kõik eelnimetatud pruugivad starterit CT-212, siis peaks russi starter igasugustele põkalistele ka istuma.

Hm, tekkis huvi proovida, mida teeb russilt laenatud 4kW reduktorstarter saska mootorigaBig Grin
Vasta

(20-02-2014, 16:43 PM)v6sa Kirjutas:  
(20-02-2014, 12:05 PM)sndr81 Kirjutas:  
(20-02-2014, 11:14 AM)v6sa Kirjutas:  
(20-02-2014, 10:58 AM)metsakohin Kirjutas:  
(19-02-2014, 22:20 PM)tiit1990 Kirjutas:  Mitme KW T40 orig. starter on?

Vanasti oli neli kW-d.

Paraku siiski vähem. Mul pole käepärast Д-144 andmeid, kuid mootoril Д-37E oli kasutusel starter CT50-Б nimivõimsusega 3.5 hj (siit arvutades ~2.6 kW). Andmed 1969. aasta "Mehhaaniku käsiraamatust". Nimipöördemoment 4 kGm ehk 39+ Nm.

1978 aasta raamat Ratastraktorid väidab,et 4,5 hj ja 1981 aasta raamat ratastraktorid väidab,et 3,3 kw. Mõlemad annavad starteri margiks CT-212 ja seda ka russil ja jumzil.

Vanem raamat andis CT-212 ainult russile.

Siit tekib huvitav küsimus: kui kõik eelnimetatud pruugivad starterit CT-212, siis peaks russi starter igasugustele põkalistele ka istuma.

Hm, tekkis huvi proovida, mida teeb russilt laenatud 4kW reduktorstarter saska mootorigaBig Grin

Proovi, mulle pakuks väga huvi selle paigutamine T-40-le. Just praegu on starteri ost plaanis, ja tahaks leida hetkel parima võimaliku variandi. Põllumehe kaubamajast küsisin, nemad pakkusid T-40-le max 3,2kw isendit.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Mis koht see põllumehe kaubamaja on ka?Rolleyes
Vasta

(20-02-2014, 16:55 PM)pannkook Kirjutas:  Mis koht see põllumehe kaubamaja on ka?Rolleyes

proovi Googlesse toksida see sõnapaar Cool
Vasta

(20-02-2014, 16:55 PM)pannkook Kirjutas:  Mis koht see põllumehe kaubamaja on ka?Rolleyes

Vaata siia: http://www.pmkaubamaja.ee/

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

http://www.soov.ee/jogevamaa/Starterid_M...m?ca=1&w=3 Siin üks kaaskodanik müüb startereid alumine pildil T-40 ja ülemine mtz,T-40 oma sobib ka T-25 ja T16M ainult viimastel saavad generaator ja starter sellisel juhul kokku aga reduktor starteril ei oleju vahet mis masinale paigaldada.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(20-02-2014, 18:58 PM)sndr81 Kirjutas:  http://www.soov.ee/jogevamaa/Starterid_M...m?ca=1&w=3 Siin üks kaaskodanik müüb startereid alumine pildil T-40 ja ülemine mtz,T-40 oma sobib ka T-25 ja T16M ainult viimastel saavad generaator ja starter sellisel juhul kokku aga reduktor starteril ei oleju vahet mis masinale paigaldada.
Nende puhul on tegu vanemate t40 ja mtz starteritega.

t40 startereid on 2 varianti. Otsa ja külje harjadega.
Kui otsas on muna siis nendele starteritele juppe pole saada. Minu praktika on näidanud, et vanemad d37 starterid "munaga otsas" on ka nõrgemad.
Uuemad sirge tagaotsaga starterid on võimsama jooksuga.

Kui võrrelda t40 ja magneton startereid siis ise pooldan juba tsehhi magnetoni.(hiina saasta ei soovita vihavaenlasele ka)
Samas t40 starterile saab anda start laadijaga näiteks hea ergutuse.
Magnetoni puhul on sõna "adios starter" tulemus kahjuks.

Olen mõlemaid startereid t25a/t16m mootorile d21 paigaldanud ja olgu seal vana või uuema tüübi generaator (plastik otsaga uuem) ja kummagil juhul ei lähe starter ja generaator otsapidi kokku. Jah sinna vahele jääb vähe ruumi, kuid ära nad mahuvad.

(seda võin 99% kindlusega väita, selle 1 protsendi jätan lahtiseks ka enda teadmiste tõttu. Sest tean ,et generaatori mootorikinnitus kronstein on mitme disainiga. Kas seal vahet on seda ei ole ise mõõtnud.)



Kui vähegi võimalik hoia nõuka aegsetest starteritest eemale. Nende kvaliteet ja töö olukord on väga kõikuv. Võib õnnestuda ja saada korraliku kasutatud starteri, kuid võid ka saada starteri, mis väliselt töötab, kuid masinat käima ei vea. Teisalt küsitakse raipe kasutatud starterist 30-50euri. Magnetoni uus 120 juures. Seega joppamise asi, kas asi töötab või mitte ja hiljem kas see kasulik on raisata pool magnetoni rahast saasta peale, mis sobib vaid paadi ankuriks.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Vana starteriga, mis ei viitsi enam õieti masinat käima vedada, saab hakkama küll kui puksid ära vahetada aga iseküsimus on see, et kas see rahalisse ekvivalenti kantuna ära tasub. Kui just endal pole treipink kodus ja pulk grafiitpronksi nurgas.

OT ka. Minul igatahes T-25 peale installitud T-40 starter ei võtnud genekat enne omaks kui viimasel plastikkaane tagumise otsa maha saagisin. Selle vanatüübilise starteri otsas oleva muna ehk otsapuksi ja geneka küljes oleva mingi takisti vahe on vaevalt 2mm.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(20-02-2014, 19:53 PM)unimüts Kirjutas:  
(20-02-2014, 18:58 PM)sndr81 Kirjutas:  http://www.soov.ee/jogevamaa/Starterid_M...m?ca=1&w=3 Siin üks kaaskodanik müüb startereid alumine pildil T-40 ja ülemine mtz,T-40 oma sobib ka T-25 ja T16M ainult viimastel saavad generaator ja starter sellisel juhul kokku aga reduktor starteril ei oleju vahet mis masinale paigaldada.
Nende puhul on tegu vanemate t40 ja mtz starteritega.

t40 startereid on 2 varianti. Otsa ja külje harjadega.
Kui otsas on muna siis nendele starteritele juppe pole saada. Minu praktika on näidanud, et vanemad d37 starterid "munaga otsas" on ka nõrgemad.
Uuemad sirge tagaotsaga starterid on võimsama jooksuga.

Kui võrrelda t40 ja magneton startereid siis ise pooldan juba tsehhi magnetoni.(hiina saasta ei soovita vihavaenlasele ka)
Samas t40 starterile saab anda start laadijaga näiteks hea ergutuse.
Magnetoni puhul on sõna "adios starter" tulemus kahjuks.

Olen mõlemaid startereid t25a/t16m mootorile d21 paigaldanud ja olgu seal vana või uuema tüübi generaator (plastik otsaga uuem) ja kummagil juhul ei lähe starter ja generaator otsapidi kokku. Jah sinna vahele jääb vähe ruumi, kuid ära nad mahuvad.

(seda võin 99% kindlusega väita, selle 1 protsendi jätan lahtiseks ka enda teadmiste tõttu. Sest tean ,et generaatori mootorikinnitus kronstein on mitme disainiga. Kas seal vahet on seda ei ole ise mõõtnud.)



Kui vähegi võimalik hoia nõuka aegsetest starteritest eemale. Nende kvaliteet ja töö olukord on väga kõikuv. Võib õnnestuda ja saada korraliku kasutatud starteri, kuid võid ka saada starteri, mis väliselt töötab, kuid masinat käima ei vea. Teisalt küsitakse raipe kasutatud starterist 30-50euri. Magnetoni uus 120 juures. Seega joppamise asi, kas asi töötab või mitte ja hiljem kas see kasulik on raisata pool magnetoni rahast saasta peale, mis sobib vaid paadi ankuriks.

Palun anna selle Magnetoni täpsemad parameetrid? Mitu kw ja kust ostsid?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(20-02-2014, 21:42 PM)saarrand Kirjutas:  Palun anna selle Magnetoni täpsemad parameetrid? Mitu kw ja kust ostsid?

Eestis ju vähe neid, kes toovad Magneton startereid maale.
Võru traktorikauplus kreutzwaldi tänaval ja Flint kaubandus. Ülejäänud edasimüüjad. Ise ostsin Tartust vitamini tn. Hind oli seal 120euri juures.
Pakutakse neid 80euriseid ka - tõeline saast.

Magneton starter ikka 2,7kw.
http://www.flintkaubandus.ee/a/starter-m...282,7kw%29

Mul oli vaid vanem mudel süsimusta värvi.
http://img04.slando.ua/images_slandocomu...rev011.jpg

Starter mida on saada palju palju läbikärsatatuna:
http://www.flintkaubandus.ee/a/starter-m...282,8kw%29

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Ise kasutan tsehhi magnet starterit ja pole siiani probleeme täheldanud. Kui vunki väheks jääb, siis tuleb talveks vähe leebem õli sisse panna, kui tavaline mineraal, mis on talvel kui tavott.

Ja dekompressiooni hoob tuleb ka paika timmida, et mootor käiks vabatahtlikult ringi, mitte ei toodaks kompressiooni, siis kui seda vaja pole.

Ja kui siis ka ei keera 2,7kW-ine starter mootorit käima, siis on mingi jombe mootoris või kütte süsteemis.

Muidugi, kui õlle kõht on maru suur ja seda dekompressiooni hooba on raske sikutada, siis pole tõeseti midagi muud teha, kui võimsam aku ja starter kasutusele võtta. Big Grin

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

Härra phyl te olete valesti aru saanud. Isiklikult ei oma muret ei paindumisega ega ka õli vedelusega. Probleem pigem traktori omanikes.
Teate kui palju ma olen kuulnud, et kiidetakse dt20 - et vot see oli hea masin sai vändaga käima panna. Polnud akut üldse vaja.
Tänapäeva väikepotimees peab endale soetama suure ülikalli aku - ja kestab ta ka vaid paar aastat. ( kes see viitsib siis talvel aku sooja ruumi vedada ja jumala eest veel täis laadida)
Reaalsus on selline, et traktor on kohviveski, peale paigaldatakse sõiduauto kasutatud aku (55a ja 620ah enamjaolt parimal juhul 75a ja 800ah)
Räägitakse, et masinat ei kasutata palju - eks see õige ole ka kui vaja vaid 0,3ha põldu harida siis vaja heal juhul 20 käivitust aastas.

Seetõttu olengi näinud 10a vanu akusid traktorite peal ja peale kevadist esmakäivitust (tavaliselt teise aku abiga) kasutatakse traktori käivitamiseks start akulaadijat käivitamiseks.

Seetõttu on ka see 150a ja tavaliselt 1200ah aku liiga kulukas. Arvestades et selle hind võiks jääda sinna 200euri juurde tuleks üks käivitus sinna 2euri juurde. Arvestades aku elueaks 4a. Kui aga hooldada akut laadida, talvel soojas hoides saaks seda kindasti vähendada.

Õli osas soovitan addinol.ee ja Diesel Longlife MD 1548

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

(20-02-2014, 22:34 PM)unimüts Kirjutas:  Härra phyl te olete valesti aru saanud. Isiklikult ei oma muret ei paindumisega ega ka õli vedelusega. Probleem pigem traktori omanikes.
Teate kui palju ma olen kuulnud, et kiidetakse dt20 - et vot see oli hea masin sai vändaga käima panna. Polnud akut üldse vaja.
Tänapäeva väikepotimees peab endale soetama suure ülikalli aku - ja kestab ta ka vaid paar aastat. ( kes see viitsib siis talvel aku sooja ruumi vedada ja jumala eest veel täis laadida)
Reaalsus on selline, et traktor on kohviveski, peale paigaldatakse sõiduauto kasutatud aku (55a ja 620ah enamjaolt parimal juhul 75a ja 800ah)
Räägitakse, et masinat ei kasutata palju - eks see õige ole ka kui vaja vaid 0,3ha põldu harida siis vaja heal juhul 20 käivitust aastas.

Seetõttu olengi näinud 10a vanu akusid traktorite peal ja peale kevadist esmakäivitust (tavaliselt teise aku abiga) kasutatakse traktori käivitamiseks start akulaadijat käivitamiseks.

Seetõttu on ka see 150a ja tavaliselt 1200ah aku liiga kulukas. Arvestades et selle hind võiks jääda sinna 200euri juurde tuleks üks käivitus sinna 2euri juurde. Arvestades aku elueaks 4a. Kui aga hooldada akut laadida, talvel soojas hoides saaks seda kindasti vähendada.

Õli osas soovitan addinol.ee ja Diesel Longlife MD 1548

Ära longlife õlisid soovita, enamus mootoreid on nendega persse keeratud. Kui ise kasutad ja rahul oled, siis see selleks. Tihedam õlivahetus tagab pikema eluea mootorile, kui koonerdada nüüd õli pealt. (selle väite peale ei pea nüüd vaidlema hakkama)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne