t 25 küttesüsteem
#41

Sellisel pumbal pole mingit sund õlitust. Korpusesse käib "pitsi" täis mootori õli. Selleks on punn etteandepumbast veidi paremal.14 padruniga keeratav. Selle augu äärenipaned pritsiga õli ja kork ette tagasi. Tagumine kõver toru jääbki tühjaks. See on nagu tuulutus korpusele.
Vasta
#42

Kokkuvõtteks: sa vajad asjatundjat, veel parem olks kaks ühes, üks oskab vene keele tehnilist sõnavara ja teine jagab vene tehnikat.
See huupi katsetamine on rohkem rahameeste lõbu. Võid ju uuesti alustada.
Ühenda kütusepaak filtritega.
Siis filtrist etteandepumpa.
Sealt kõrgsurvepumpa.
Sealt edasi pihustid.
Ülejäänud torud lähevad ämbrisse.
Pumpa kütus ülesse, siis näed, millest hakkab ämbrisse voolama, see toru vii filtrisse või paaki.
Üldjuhul kõrgsurvepumbal ei ole ülevoolu, mis läheb filtrisse või paaki.
Mõned pumbad vajavad tagasivoolule filtri juurde kuulklappi (vedruga), mis aitab hoida torudes õiget survet.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#43

(11-11-2009, 20:00 PM)metsakohin Kirjutas:  Üldjuhul kõrgsurvepumbal ei ole ülevoolu, mis läheb filtrisse või paaki.
Mõned pumbad vajavad tagasivoolule filtri juurde kuulklappi (vedruga), mis aitab hoida torudes õiget survet.

Vedruga kuulklapp on selle stutsi sees,millest läheb voolik alla käsipumbast mööda.See klapp laseb töörõhu ületamisel kütuse süsteemist paaki tagasi.
Belarusil on mitu varianti,kuid kõige uuemal läheb sealt voolik pihustite tagasivoolu esimese pihusti juurest ja viimasest pihustist paaki.
Ilmselt aitab pihusteid jahutada ja talvel soojendab kütust.
Selliseid ridapumpasid kuhu õli sisse käib ei tehta enam ammu.
Õli tuleb mootorist pumpa läbi augu,mis on pumbal mootori külge käival liitepinnal all 2 poldi vahel.Osadel vanematel mootoritel seal õliava pole ja siis tuleb kombineerida.Õli jookseb pumbast tagasi mootorisse läbi pumba laagri.
Sellega hoitakse õlitase selline,et nukkvõll ja regulaator ulatuvad õlisse.
Õli voolu pumpa piiratakse mingi ahendiga õlikanalis.Kui pumbal on otsavõllil
tihend ja korpusel õlipunn,siis kallatakse õli pumpa sisse.Kui aga liitepinnal on
õliauk ja mootoril mitte,siis on ka toruga õlitust tehtud kompressori õlitorust
läbi 2,5mm düüsi.
Vasta
#44

Nii, nüüd mine ja nokitse natuke.
http://static2.album.ee/files/861/88/ori...5_SGzE.jpg pildil oleva ja pumba peast tulev peenem voolik tuleb ühendada etteandepumba alumise vooliku külge. Hangid pika stutseri mille külge see ühendada ja see kütte karterisse jõudmine lõppeb. Suvalise MTZ-i pealt võid üle vaadata. Pumba ülevool praegusel juhul läheb pumba tuulutusse kuskohast siis jookseb pumpa sisse ja sealt karterisse. Ei süvenenud ennem piltidesse - andeks!
Vasta
#45

Olin mõned päevad eemal, ega vaadanud foorumisse. Meistrimees leidis põhimõtteliselt vea üles. Pumba tempriklapist tulev ülevoolutoru/voolik tuleb ühendada etteandepumba imipoolega. Mingil juhul ei tohi seda ühendada pumba tagaküljel oleva kõvera torukesega. See toruke on (nagu ma mõni aeg tagasi ka kirjutasin) mõeldud plunsripaaride vahelt lekkiva kütuse välja laskmiseks, et see kütus ei läheks mootori karterisse. Uute plunsritega pumbal sealt praktiliselt midagi ei tule, küll aga kulunud paaride puhul tilgub pidevalt. Iseasi, kas see kütus just vastu emakest maad peab tilkuma. Vene värk, nagu vene ajal õeldi: Bakuu on meie, kütus ei maksa midagi. Eriti roheline see lahendus muidugi ka pole.
Kusjuures kütuseleke peab sealt torukesest saama vabalt tulla, seega kuhugile ülespoole voolikuga seda viia ka ei saa, sest miks peaks kütus voolama ülespoole, kui on lihtsam voolata allapoole ehk mootori karterisse.
[attachment=31369][attachment=31370]
Vasta
#46

Njah
Sealt see probleem alguse saigi. Ise vaatasin ma vaid kaugelt kuidas seda ühendada. Seejärel vaid "ühendasin" loogika järgi. Kõik augud pidid ju kinni saama. Ligidalt pilt ei olnud mina veel enda elus kuskil netilehel või siis reaalsuses kohanud. Rus on jah erand, kuid ei teinud piisavalt kodutööd.
Teisalt sealt voolikust tuli alguses ka mingit möginat välja seega oletasingi, et ülevalt plunserite juures tuleb sinna suunata kogu küte.
Algselt on endal küll plaan panna voolikud. Kütusetorude jaoks, Hiljem arvatavasti tuleb need asendada torudega. ( hetkel käivad veel otsingud, kes selliseid torusid valmistaks.)
Igaljuhul homme tuleb põnev päev ja võtame pumba uuesti ette. Lasen igaks juhuks ja süüte ja klapid üle kontrollida. Ei tea kuna neidki viimati tehti.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#47

Vabandan, et pisut teemast kõrvale kaldun, ent küttesüsteemi alla käib seegi. Ehk on kellegil vana, ümara kapotiga T-25 kütuse jämefiltrit ehk settepotti (uuema oma ei lähe). Selge, et sinna võib ka mis iganes masina jämefiltri aretada, kuid üritaks uunikumi originaalsust säilitada.
Vasta
#48

Tere kas keegi oskab öelda mis võib olla kui pumpad käsipumbast siis traktor töötab ja kohe kui lõpetad siis ei tööta,kas kütusepumba peab välja vahetama või on võimalik seda ka kusagil remontida?
Vasta
#49

(10-06-2013, 19:51 PM)argolainevee Kirjutas:  Tere kas keegi oskab öelda mis võib olla kui pumpad käsipumbast siis traktor töötab ja kohe kui lõpetad siis ei tööta,kas kütusepumba peab välja vahetama või on võimalik seda ka kusagil remontida?

Ei ole vaja üldse pumpa remontida, võta etteandepump küljest ära ja pane kolb uuesti liikuma, kõrgsurvepumba karterist lase vesi välja ning vala õli asemele. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#50

Milles võib olla probleem kui traktoril enam kütust üles ei tule? Paak praktiliselt täis. Töötas ja töötas ja jäi korraga seisma. Nagu oleks kütuse nälg korraga tekkinud.
Vasta
#51

(14-03-2014, 11:07 AM)ajaleht993 Kirjutas:  Milles võib olla probleem kui traktoril enam kütust üles ei tule? Paak praktiliselt täis. Töötas ja töötas ja jäi korraga seisma. Nagu oleks kütuse nälg korraga tekkinud.

Kas kinnas torustikus või vooliku purunemine on väga ootamatud võimalused? Või umbes filter?

Hakka paagist minema ja vaata, kuhumaani kütust imeda annab.Wink
Vasta
#52

Filtrid vahetatud. Torustik korras. Kui kütust imeda üles siis ta tuleb küll. Ise arvasin, et võib viga olla ette ande pumba juures kuskil. Käsipumbaga ka ei tule kütust üles.
Vasta
#53

(14-03-2014, 11:11 AM)ajaleht993 Kirjutas:  Filtrid vahetatud. Torustik korras. Kui kütust imeda üles siis ta tuleb küll. Ise arvasin, et võib viga olla ette ande pumba juures kuskil. Käsipumbaga ka ei tule kütust üles.

Klapivedrud korras? Kinnast pumbas ei paista?
Vasta
#54

Klapivedrud korras. Kinnast ei ole kohanud. Traktor suri lihtsalt välja. Mehaanik ütles, et kütuse nälg tekkis. Samas jällegi ei saaks kõrgsurve pumba viga olla.
Vasta
#55

(14-03-2014, 11:22 AM)ajaleht993 Kirjutas:  Klapivedrud korras. Kinnast ei ole kohanud. Traktor suri lihtsalt välja. Mehaanik ütles, et kütuse nälg tekkis. Samas jällegi ei saaks kõrgsurve pumba viga olla.

Paagi tuulutus korras?

KSP viga ei saa välistada. Kas etteandepump ikka lööb? Kas surveklapp tagasivoolustutsis peab?

Hakka järjest lahkama, neti teel seda korda niikuinii ei tee.
Vasta
#56

Nii ta on jah, et läbi neti ei saa midagi korda. Kui ei küsi, ei saa ka targemaks, ega saa vigu hakata otsima.
Vasta
#57

(14-03-2014, 20:39 PM)ajaleht993 Kirjutas:  Nii ta on jah, et läbi neti ei saa midagi korda. Kui ei küsi, ei saa ka targemaks, ega saa vigu hakata otsima.

OLen ise maadelnud paljude d21 mootoritega. Enam ei viitsi ilma ettevalmistusteta isegi pead vaevama hakata.

Kuid

Kui sul julgust siis võta 1 toru lahti. kütusepaagist tuleb küte jämefiltrise. sealt läheb etteande pumpa ja etteande pumbast uuesti filtrisse.
Selle toru võtaks lahti filtri juurest ja annaks korra starterit vaataks mis teeb. (kuigi originaalis alt tuleb pisike tagasivoolu toru ümber pumba samasse torru - mistõttu võib ülalt tunduda nagu kõik ok)

Ise usun just, et etteande pump on õhtal ehk kinni vms. See on nagu esimene koht kust ise alustaksin vea otsimist.

Teisena kas tasuks kontrollida kütte jõudmist pihustitele. Võta pumbapeast pihustisse jõudvad torud lahti ja anna starterit vaata kas kütet pritsib. Kui jah siis võiks eeldada ka pihusti otsa ummistust.

üks väike kahtlus on veel. ega sa juhuslikult küttefiltri vahetusega peenfiltri kopsiku tihendit ära ei lõhkunud või peenfiltrit valesti ei paigaldanud. See kuigi annaks tunda koheselt. Küte hakkab sealt vahelt välja purskama koheselt.


Kolmandana vahetaks kõik vasktihendid välja toruotstes. Pole ma veel kohanud taaskasutatavaid originaal tihendeid. Enamikul sellised kraatrid sees, et anna olla ja imevad hapniku ka.
Selle vahetusega samal ajal kontrolliks: kas toru otsad on sirged. Poes müüdavad kummivooliku alumiin otsad näiteks viilin ma iga kord kodus üle kuna nad ei ole sirgelt lihvitud ja omavad valu defekte.

Tean, et uuemal pumbal ehk ridapumbal vahetasin ise ka pihustid välja.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#58

Kõik vaskseibid tuleks iga kord,kui torud lahti võetakse ära karastada....see tähendab ajada tules punaseks ja supsti külma vette. See teeb vanad kõvad seibid uuesti pehmeks ja peavad paremini. Võib ka uued seibid osta aga nendega sama protseduur siis teha! Vask nimelt läheb seistes kõvaks ja mingite defektide puhul saab asja igaljuhul paremini pidama. Alumiiniumist seibide puhul on asi teine,neid tuleb siis vastavalt vajadusele vahetada.
Mis aga puutub vea otsimisse siis ajalehepoisile soovitaks sellist asja,et võta vana autopump ja löö kõik torustik sellega läbi....... aitab ka kompressorist....Wink Ja lao kõik asjad tagasi kokku.....vaata mis teeb.
Vasta
#59

Lutitamise ajaks keera filtrikorpuse õhutuspolt lahti. Siis hakkab alles kütet üles pumpama. Vaskseibid tuleks kõik uued panna. Üleliigse õhu lased starteriga läbi pihusti välja.
Vasta
#60

Kas paagist väljuval torul sõela pole,kui on siis võib umbes olla.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne