Küsin targematelt nõu, sest ise olen liialt asja sees ning ei suuda enam adekvaatselt mõelda...
Ühesõnaga probleem selles, et Gaz-53 mootor hakkas ühel heal päeval ülekuumenema.
Loetlen ette asjad, mis olen ära kontrollinud või teinud:
*Radiaator om maha käinud nüüd juba 4korda. Olen pesnud seda surveveega, ehmatanud õhuga, pannud sisse tugeva äädikalahuse ning keetnud seda (panin lõdvikute otste vahele raudtoru, mida keevituspitsiga kuumutasin). Auto ise olnud kogu aeg tosooli masin, seega katlakivi sees pole, äädikalahusega keetes tuli pärast välja täiesti selge vedelik. Natuke mehhaanilist sodi oli ülevalt august vaadates ribide avade ees, sai neid traadikonksuga ära nokitud. Survevesi käib ilusti radikast läbi. Ei tundu, et oleks umbes.
Ennetades küsimust, et kas lekkepeatajat olen pannud - jah olen pannud, aga seda aastaid tagasi, peale seda on töötanud kümneid tuh km, pole jahutusega siiani probleeme olnud.
*Veepump sai kontrolliks maha võetud, kuna kahtlustasin labade kulumist või murdumist või tiiviku lahtiolekut võllilt - see aga oli täiesti korralik, tiivik nagu uus.
*Radiaatori alumise lõdviku sees on täies pikkuses korralik traatspiraal, seega alumist lõdvikut kortsu ei saa tõmmata.
*Hiljuti sai ämbliku tihend vahetatud (selgus, et vähemalt 4 silindrit võtsid selle vahelt lisaõhku). Sai nüüd kontrolliks uuesti ämblik maha kistud, kuna kahtlustasin, et äkki on tihend paistetanud ja jahutuse avad sulgenud - tihend oli ilusti, jahutusvedeliku avad täiesti vabad.
*Termostaat sai nüüd üldse välja võetud. Ennetades soovitust, et äkki ilma termostaadita ei hakka suur ring õieti tööle ja lähebki kuumaks, nagu osade autodega on (näiteks MB), siis minu teada Gazidel visati juba veneajal esimese asjana termostaadid välja, lisaks sõidavad krossimehed ilma termostaatideta.
Kui radikakork eemaldada, siis jahutusvedelik ise käib ilusti silmnähtavalt ringi - gaasi andes lausa pritsib korgi avast välja.
*Ennetades pakkumist, et radikal on tuulekoda puudu - ei see on ilusti olemas ning korras masin ei kuumene ka ilma selleta üle.
*Plokikaanetihendid tunduvad ok, survet jahutusse ei löö. Panin katseks kantossi radika korgi asemele, paiste see ei läinud. Ka on jahutusvedelik ilus puhas, ära ei kao. Õli on normaalne (pole emulsioon).
*Olen katseliselt kruttinud ka süüdet siia-sinna. Ei saa öelda, et mingis asendis läheks vähem kuumaks, ikka ühtemoodi.
*Üks asi veel, mis võibolla ei tasu mainimistki - ämblikutihendi vahetamisel sai ämblikust veepumpa minev peenike voolik pandud uus ja korralik (nurgaga). Enne seda oli seal tavaline sirge voolikujupp, mis nurga alla painutatuna oli "poollötsis".
*Ennetades pakkumist, et äkki temp andur valetab - panin kraadiklaasi radika avast sisse, kui seier oli veidi üle 80C, kraadiklaas näitas 84C. Seega usun, et näitab õigesti.
*Peaks ka mainima seda, et mitte väga ammu läks korra vendika rihma purunemise tagajärjel temperatuuri seier veidi üle 100C, st sai ilma veepumba ja tiivikuta sõidetud mõned kilomeetrid. Mootor mulinal veel ei keenud. Põhimõtteliselt peale seda ongi mootor hakanud kuumaks minema. Aga täpselt samal ajal sai ka ämbliku tihend vahetatud. Ilmad olid veel külmad ja juba siis märkasin, et mootor on hakanud rohkem soojaks minema.
Nüüd räägin kuidas auto käitub. Sõites ära kuskil 15-20km hakkab tasahaaval temperatuuri seier pidevalt tõusma (ribid lahti, termostaat väljas). Üle 100C kriipsu pole ma lasknud, siis olen seisma jätnud. Sellise näiduga pole veel mulinal keenud aga jube kuum on mootor küll - enam ei käi korralikult ja bensu võtab meeletult.
Eriti läheb kuumaks koormaga sõites, ehk siis, kui koormus mootorile on suur, ka suurema kiirusega (65-75kmh) läheb rohkem kuumaks. Jättes auto tühikäigule käima, siis pigem seisab seier või õrnalt langeb. Kui sõita väikse kiirusega ilma koormata, siis on võimalik saada seier natuke alla 80C.
Olgu mainitud, et siiani oli termostaat sees ja seier seisis igas asendis ilusti 40 ja 80 vahel oleva kriipsu peal. Polnud mingeid probleeme jahutusega, ka kuumadel suvedel.
Jääb mulje, nagu toodaks mootor liialt kuuma ning radikas ei jõua seda maha jahutada. Katsudes alumist lõdvikut ja toru kohalt radika vanni, on see täiesti tuline. Nagu oleks radikas kinni, seepärast ma juba 4x olen seda maha võtnud. Samas ei saa ju radikas üle öö niisama kinni jääda ju?
Allika roadmachine.ru andmetel toimub ülekuumenemine sellistel põhjustel:
Praegu jääb mul kahtlustada vaid "Punkt 2." Kas ämbliku tihendi vahetusega muutus segu niivõrd, et see ei meeldi mootorile?
Või mis mul veel võib olla kahe silma vahele jäänud? Andke nõu...
Ühesõnaga probleem selles, et Gaz-53 mootor hakkas ühel heal päeval ülekuumenema.
Loetlen ette asjad, mis olen ära kontrollinud või teinud:
*Radiaator om maha käinud nüüd juba 4korda. Olen pesnud seda surveveega, ehmatanud õhuga, pannud sisse tugeva äädikalahuse ning keetnud seda (panin lõdvikute otste vahele raudtoru, mida keevituspitsiga kuumutasin). Auto ise olnud kogu aeg tosooli masin, seega katlakivi sees pole, äädikalahusega keetes tuli pärast välja täiesti selge vedelik. Natuke mehhaanilist sodi oli ülevalt august vaadates ribide avade ees, sai neid traadikonksuga ära nokitud. Survevesi käib ilusti radikast läbi. Ei tundu, et oleks umbes.
Ennetades küsimust, et kas lekkepeatajat olen pannud - jah olen pannud, aga seda aastaid tagasi, peale seda on töötanud kümneid tuh km, pole jahutusega siiani probleeme olnud.
*Veepump sai kontrolliks maha võetud, kuna kahtlustasin labade kulumist või murdumist või tiiviku lahtiolekut võllilt - see aga oli täiesti korralik, tiivik nagu uus.
*Radiaatori alumise lõdviku sees on täies pikkuses korralik traatspiraal, seega alumist lõdvikut kortsu ei saa tõmmata.
*Hiljuti sai ämbliku tihend vahetatud (selgus, et vähemalt 4 silindrit võtsid selle vahelt lisaõhku). Sai nüüd kontrolliks uuesti ämblik maha kistud, kuna kahtlustasin, et äkki on tihend paistetanud ja jahutuse avad sulgenud - tihend oli ilusti, jahutusvedeliku avad täiesti vabad.
*Termostaat sai nüüd üldse välja võetud. Ennetades soovitust, et äkki ilma termostaadita ei hakka suur ring õieti tööle ja lähebki kuumaks, nagu osade autodega on (näiteks MB), siis minu teada Gazidel visati juba veneajal esimese asjana termostaadid välja, lisaks sõidavad krossimehed ilma termostaatideta.
Kui radikakork eemaldada, siis jahutusvedelik ise käib ilusti silmnähtavalt ringi - gaasi andes lausa pritsib korgi avast välja.
*Ennetades pakkumist, et radikal on tuulekoda puudu - ei see on ilusti olemas ning korras masin ei kuumene ka ilma selleta üle.
*Plokikaanetihendid tunduvad ok, survet jahutusse ei löö. Panin katseks kantossi radika korgi asemele, paiste see ei läinud. Ka on jahutusvedelik ilus puhas, ära ei kao. Õli on normaalne (pole emulsioon).
*Olen katseliselt kruttinud ka süüdet siia-sinna. Ei saa öelda, et mingis asendis läheks vähem kuumaks, ikka ühtemoodi.
*Üks asi veel, mis võibolla ei tasu mainimistki - ämblikutihendi vahetamisel sai ämblikust veepumpa minev peenike voolik pandud uus ja korralik (nurgaga). Enne seda oli seal tavaline sirge voolikujupp, mis nurga alla painutatuna oli "poollötsis".
*Ennetades pakkumist, et äkki temp andur valetab - panin kraadiklaasi radika avast sisse, kui seier oli veidi üle 80C, kraadiklaas näitas 84C. Seega usun, et näitab õigesti.
*Peaks ka mainima seda, et mitte väga ammu läks korra vendika rihma purunemise tagajärjel temperatuuri seier veidi üle 100C, st sai ilma veepumba ja tiivikuta sõidetud mõned kilomeetrid. Mootor mulinal veel ei keenud. Põhimõtteliselt peale seda ongi mootor hakanud kuumaks minema. Aga täpselt samal ajal sai ka ämbliku tihend vahetatud. Ilmad olid veel külmad ja juba siis märkasin, et mootor on hakanud rohkem soojaks minema.
Nüüd räägin kuidas auto käitub. Sõites ära kuskil 15-20km hakkab tasahaaval temperatuuri seier pidevalt tõusma (ribid lahti, termostaat väljas). Üle 100C kriipsu pole ma lasknud, siis olen seisma jätnud. Sellise näiduga pole veel mulinal keenud aga jube kuum on mootor küll - enam ei käi korralikult ja bensu võtab meeletult.
Eriti läheb kuumaks koormaga sõites, ehk siis, kui koormus mootorile on suur, ka suurema kiirusega (65-75kmh) läheb rohkem kuumaks. Jättes auto tühikäigule käima, siis pigem seisab seier või õrnalt langeb. Kui sõita väikse kiirusega ilma koormata, siis on võimalik saada seier natuke alla 80C.
Olgu mainitud, et siiani oli termostaat sees ja seier seisis igas asendis ilusti 40 ja 80 vahel oleva kriipsu peal. Polnud mingeid probleeme jahutusega, ka kuumadel suvedel.
Jääb mulje, nagu toodaks mootor liialt kuuma ning radikas ei jõua seda maha jahutada. Katsudes alumist lõdvikut ja toru kohalt radika vanni, on see täiesti tuline. Nagu oleks radikas kinni, seepärast ma juba 4x olen seda maha võtnud. Samas ei saa ju radikas üle öö niisama kinni jääda ju?
Allika roadmachine.ru andmetel toimub ülekuumenemine sellistel põhjustel:
Tsitaat:Двигатель перегревается
Характерными признаками перегрева двигателя являются: падение мощности, появление звонких стуков, значительное повышение температуры охлаждающей жидкости.
Перегрев двигателя вы можете обнаружить легко, по показаниям указателя температуры воды, а также по аварийному сигнализатору, который имеется на автомобилях ГАЗ-5ЗА, ЗИЛ-130, «Волга» и ряде других. При повышении температуры охлаждающей жидкости сверх нормы на автомобилях («Волга» — 92—98°С, ГАЗ-53А — 105°С, ЗИЛ-130 — 115°С) загорается сигнальная лампочка. Обычно сильный перегрев двигателя характеризуется выделением пара из пароотводной трубки радиатора. Причины перегрева двигателя следующие;
1. Неисправна система охлаждения либо недостаточно количество охлаждающей жидкости в радиаторе;
2. В цилиндры двигателя поступает богатая или бедная смесь, либо применено топливо, не соответствующее типу двигателя.
3. Слишком позднее зажигание.
4. Неисправна система смазки (или перегрузка двигателя).
Praegu jääb mul kahtlustada vaid "Punkt 2." Kas ämbliku tihendi vahetusega muutus segu niivõrd, et see ei meeldi mootorile?
Või mis mul veel võib olla kahe silma vahele jäänud? Andke nõu...