zubrjonok haagis, väärtus?

(17-03-2014, 10:09 AM)Naabrivana Kirjutas:  Kui nüüd haagistest rääkida, siis hetkel on minu valduses neli erineva tootja haagist.
1. Vene ajal Tartus toodetud haagis. Üldiselt käib kah, aga tegelikult on tal raam väga nadi. On vajadus olnud kasti all olevat raami keevitada.
2. Tiki treiler - 2 aastat ja rattalaagrid + mõlemad amordid jooksid kinni ja lõid raami küljest lahti.
3. Respo - ported ja luugid painutaud plekist väga halb midagi peale veeretada. Paraku lõpetas oma maise teekonna kurvalt, ootab hetkel taastamist.
4. Brentex - 2 aastat ja rattalaagrid. Kuna tegemist oli suht esimeste nendepoolt toodetud haagistega siis jättis kooste kvaliteet soovida. Üldolukord rahuldav.

Paraku on juhtunud nii, et mingil seletamatul asjaolul on kõigil üks tule klaas puru Smile Esimesed valged gabariit tuled kui nad asuvad kasti alumisel äärel on kruusateel esimese 2 päevaga peeneks lastud.

Rattalaagrite kulumist kindlasti ei põhjustanud üle koormamine pigem nende kehv kvaliteet.

Kindlasti tasub uurida oma haagise ratta lokse, ka sealt tuleb see vänderdamine.

Minul olid poest uuena ostetud Tiki rattalaagrid jumala kuivad/määrdevabad.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(16-03-2014, 23:18 PM)Jansa Kirjutas:  miks sa nii emased koormad oled teinud.
Tasakaalus võiks ikka olla.
Seda minagi vaatama jäin. Ei saa siiani aru, miks paljud kärukasutajad ignoreerivad vajadust koorem tasakaalu panna. Ja mitte ainult selles mõttes, et esi ja tagaotsa peale ühepalju koormat vaid raskus peaks olema nii telje lähedusse koondatud kui võimalik.
Kui lauavirn puhtast laiskusest pika käru tagaotsa peale visata ja sellega maastikul rallitada, siis pole ime kui lähevad kahed tuled päevas. Või hakkab maanteel loperdama. Kurvilisel kruusateel hakkab liiga taga asuva raskuskeskmega käru auto tagumist otsa jõuliselt kraavi suruma. Kui kurv korralikult trepiline ka on, siis on võimalik fataalne kääriminek.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(17-03-2014, 10:23 AM)saarrand Kirjutas:  Minul olid poest uuena ostetud Tiki rattalaagrid jumala kuivad/määrdevabad.

Ka minul olnud need kõik uued haagised ja pole sisse piilunud, et mis seal on-oli.
Eeslmisel suvel vahetasin 2 haagisel laagrid ja rehvid ära. Üks haagis sai SKF-i laagrid ja teine mingid? eks elame näeme.
Vasta

(17-03-2014, 10:23 AM)saarrand Kirjutas:  Minul olid poest uuena ostetud Tiki rattalaagrid jumala kuivad/määrdevabad.

Ma oma Respole soetasin eelmisel kevadel täitsa kärupoest "õiged" laagrid. Mis osutusid esiveduse Lada omadeks (eks mujalgi leiduvateks). Pisikesed kollased käekesed olid ühe laagri määrdeseks teinud, kuid teine oli ilus ja särav. Määrdeta, loomulikult.Toungue

Näis järgmise seitsme aasta jooksul, kas katte alla lisaks susatud määrdetilgast on abi ka...Rolleyes

(17-03-2014, 10:09 AM)Naabrivana Kirjutas:  ...
2. Tiki treiler - 2 aastat ja rattalaagrid + mõlemad amordid jooksid kinni ja lõid raami küljest lahti.
...

Kas ülekoormusest põhjalöömine on välistatud? Omal ajal Respot soetades oskas müüja rõhutada, et amordid ei ulata põhja lööma, enne võtab sild piirajatesse.
Vasta

(17-03-2014, 09:48 AM)v6sa Kirjutas:  Piltidel kenasti näha, et tikiliste põhjajad võiks enne kirumist korra peeglisse vaadata.Toungue
Sõiduautole loodud haagisega peaks ikka olema igal pool võimalik haagist kasutada kust auto ise tervelt läbi läheb siis peab ka haagis terveks jääma.Tikidega kas jääd kinni hõi haagisel sahk puru.See tehakse ju teadlikult nii,sest iga remont ju valmistaja kasum paraku.Paadihaagistel käivad tuled küljest järelikult saab ka tavahaagise nii teha ja tuled külje peale panna ja saha likvideerida.Respodel sahk poole väiksem.
Kui nüüd laagritest rääkida siis taas tavotti pannakse nii palju tehases,et rooste ei läheks.2 aastat tagasi tõin jäätmejaamast ajuga pesumasina millel ka juba laagrid laulsid,1€ uus laager ja töötab tänaseni.Eile just vaatasin ostas paljud uued masinad müügis kuna laagrid laulavad.Vene ajal ostsid tehasest uue auto mis tuli osadeks võtta ja uuesti koostada määrida,tänapäeval lääne tehnikaga paistab sama teema olema kui soovid,et asi kestaks!

Pildil kena saun haagisel ja kui sellise haagisega sooviksin kodunt 1km kaugusele jõe äärde sõita sõiduautoga siis paraku haagis ilmselt terveks ei jää kui haakekonksus,paela otsa lohisema siis veel.Plaanis ka endale selline saun teha ja vailkuteks ka olemasoleva skifi peale teha või siis täiesti uus haagis valmistada.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Mul saun zubrjonksi peal, olen mööda kive ja kände ja mitmekümneid kilomeetreid mööda maanteed söita... Ei juhtu midagi sellega...

Juurikad, pehme pinnas, pole probleemi. Kindlasti on see küna raskem kui eelkõneleja oma...

[Pilt: 20556687ef48bc_l.jpg]



Vasta

(17-03-2014, 12:07 PM)muska71 Kirjutas:  [b]Sõiduautole[b/] loodud haagisega peaks ikka olema igal pool võimalik haagist kasutada kust auto ise tervelt läbi läheb siis peab ka haagis terveks jääma.'
...

Millised need sõiduautod siis on, millega tikiliste tulepaneelid puruks sõidetakse?

Maasturid, traktorid, veoautod ja pakibussid on teema omaette ja nende puhul peabki väga ettevaatlik olema.
Vasta

(17-03-2014, 11:02 AM)v6sa Kirjutas:  
(17-03-2014, 10:09 AM)Naabrivana Kirjutas:  ...
2. Tiki treiler - 2 aastat ja rattalaagrid + mõlemad amordid jooksid kinni ja lõid raami küljest lahti.
...

Kas ülekoormusest põhjalöömine on välistatud? Omal ajal Respot soetades oskas müüja rõhutada, et amordid ei ulata põhja lööma, enne võtab sild piirajatesse.

Ei kindlasti pole süüdi ülekoormus. maksimaalne kaal koormal on kuskil 350 kg.

Amordid mädanesid lihtsalt kinni ja kuna enam ei liikunud, siis põrutas raami küljest kronsteini lahti.
Ostsin respost uued amordid ja ka natuke lühemad, nendega probleeme pole enam olnud.
Vasta

(17-03-2014, 09:48 AM)v6sa Kirjutas:  Mida pikem on käru, seda enam mõjutab haakepea kõrgus tagaosa kõrgust. Maasturitel on veopea üsna kõrgel - seega on paratamatu, et tahapoole lääpas kärul kipub saba maad kaapsama.
Ning mida pikem on kast, seda sügavamale noogutab...Rolleyes

On ju olemas reguleeritava tiisliga kärud. Käib parallelogrammi põhimõttel ja võimalus igasuguse kõrgusega konksule sobitada nii, et käru jääb horisontaali ja haakepea on ka horisontaalne.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

kas seuke asi käib kuidagi lukku ka?
Vasta

(17-03-2014, 22:27 PM)diesel Kirjutas:  kas seuke asi käib kuidagi lukku ka?

Jah, tal selline kahest hambulisest "seibist" poldiga pingutatav fikseering, seibid miski 10cm läbimõõduga. Peaks olema eestis müüdav.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(17-03-2014, 21:52 PM)aavu Kirjutas:  
(17-03-2014, 09:48 AM)v6sa Kirjutas:  Mida pikem on käru, seda enam mõjutab haakepea kõrgus tagaosa kõrgust. Maasturitel on veopea üsna kõrgel - seega on paratamatu, et tahapoole lääpas kärul kipub saba maad kaapsama.
Ning mida pikem on kast, seda sügavamale noogutab...Rolleyes

On ju olemas reguleeritava tiisliga kärud. Käib parallelogrammi põhimõttel ja võimalus igasuguse kõrgusega konksule sobitada nii, et käru jääb horisontaali ja haakepea on ka horisontaalne.

Arvestades siingi teemas esinenud hala kärude kõrge hinna üle, siis reguleeritava kõrgusega tiisli maksumuse peale langeb enamus virisejatest koomasse.Toungue

Ei pea olema parallelogramm, võib olla ka lihtsalt kaks fikseeritavat liigendit. Üsna levinud Tõsiste Haagiste juures, kus kasutajad mõistavad raskuskeskme ja veopunkti kõrguse olulisust ohutuse tagamisel erinevate vedukitega kasutamisel. Teedeehituses on neid päris palju kasutusel väiksema tehnika liigutamiseks.
Vasta

(17-03-2014, 21:52 PM)aavu Kirjutas:  On ju olemas reguleeritava tiisliga kärud. Käib parallelogrammi põhimõttel ja võimalus igasuguse kõrgusega konksule sobitada nii, et käru jääb horisontaali ja haakepea on ka horisontaalne.

Haakepea kõrgus omaette teema ja sellest paraleelsüsteemist pole abi kui lohust läbi sõidad.Auto läbib lohu puhtalt,aga lubatud koormaga tiki istub saha peal kinni ja tükid taga.Samal haagisel sahk nahui toruraam ja midagi ei juhtu kui toruraam mööda maad nõks käib.Läheb kõveraks siis tungiga taas õigeks ja korras.
Vasta

(18-03-2014, 13:54 PM)muska71 Kirjutas:  ... midagi ei juhtu kui toruraam mööda maad nõks käib.Läheb kõveraks siis tungiga taas õigeks ja korras.
Karmilt paned, vana! Big Grin
Kui aeg-ajalt on tarvis käru tungrauaga sirgu ajada, siis ei tasu vist kurta ka et fekaal käru, vänderdab taga.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(18-03-2014, 13:54 PM)muska71 Kirjutas:  ...
Auto läbib lohu puhtalt,aga lubatud koormaga tiki istub saha peal kinni ja tükid taga.Samal haagisel sahk nahui toruraam ja midagi ei juhtu kui toruraam mööda maad nõks käib.Läheb kõveraks siis tungiga taas õigeks ja korras.

Mis imeauto see on, millega saab 30 cm sügavusi lohke võtta puhtalt, kuid tikilise tõmbab kohe ribadeks?

Haakepea ja saba kõrgused on omavahel seotud. Kui tahad saba päästa, lased veopead allapoole. Tõsi, siis kipub jälle tiisliga maad kaapamaToungue
Vasta

(17-03-2014, 21:52 PM)aavu Kirjutas:  On ju olemas reguleeritava tiisliga kärud. Käib parallelogrammi põhimõttel ja võimalus igasuguse kõrgusega konksule sobitada nii, et käru jääb horisontaali ja haakepea on ka horisontaalne.

Wawrzaszek on see Poola tegija, kelle toodet ma mainisin.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(18-03-2014, 14:16 PM)Basilio Kirjutas:  
(18-03-2014, 13:54 PM)muska71 Kirjutas:  ... midagi ei juhtu kui toruraam mööda maad nõks käib.Läheb kõveraks siis tungiga taas õigeks ja korras.
Karmilt paned, vana! Big Grin
Kui aeg-ajalt on tarvis käru tungrauaga sirgu ajada, siis ei tasu vist kurta ka et fekaal käru, vänderdab taga.

Kus see õveraks läks traka taga paraku ei tea,aga kõver oli ja luuki enam kinni ei saanud.Sügisel hi liftiga 1 jõutõmme ja oli tagasi.Autoga vast naljalt kõveraks ei saa.Käru tõesti 5 aasta jooksul ikka hirmsat vatti saanud kuid häda miskit.
Vast 10 aastat tagasi kartulaid vedades ca 500kg skifi peal pani ratas alt punuma kuna keegi oli poldid lahti kruvinud.Kuna varuratast polnud siis sõber tõi enda tiki ja kodus keldrini ei jõudnud laugjal rohumaal.Miks sest kärul rattad õhus sahk vasta maad ja istusin kinni,vedukiks vene sigull.Tollal venivat köit ka polnud,100 m tuli kartul seljas keldrisse tassidaSad
Ksf aavu piltidel olevta pole ei kuulnud ega näinud
Vasta

(18-03-2014, 16:45 PM)muska71 Kirjutas:  ...
Kus see õveraks läks traka taga paraku ei tea,aga kõver oli ja luuki enam kinni ei saanud.Sügisel hi liftiga 1 jõutõmme ja oli tagasi.Autoga vast naljalt kõveraks ei saa.Käru tõesti 5 aasta jooksul ikka hirmsat vatti saanud kuid häda miskit.
Vast 10 aastat tagasi kartulaid vedades ca 500kg skifi peal pani ratas alt punuma kuna keegi oli poldid lahti kruvinud.Kuna varuratast polnud siis sõber tõi enda tiki ja kodus keldrini ei jõudnud laugjal rohumaal.Miks sest kärul rattad õhus sahk vasta maad ja istusin kinni,vedukiks vene sigull.
...

Huvitav, tikilised on sitad, aga näide on 10 aasta tagant... Mitte eelmisest nädalast.Rolleyes

Et kerghaagis traktori taga katki läheb, pole vast kellelegi üllatuseksBig Grin Olen näinud ka alttõmmatud sillaga haagist, kusjuures vedava russi rooli taga istuv juhm ei saanud arugi, et haagis osandus.

Muide, kartuli mahukaal on vähemalt 700 kilo. Teadmata tikilise täpset kastimõõtu on paha pakkuda, kuid 1,25x2.65x0,33 Respo kasti vesimahutavuseks on 1.1 kanti. Võin öelda, et kerge kuhjaga kartulikoorem kaalub seal peal 850 kilo...Wink Ehk räägime jälle haagise väärkasutamisest.

Pidi ikka hoogu olema, et sigulliga tõmmates ülekoormatud käru rattad õhku saada...Rolleyes
Vasta

(13-04-2013, 16:18 PM)ryblik1 Kirjutas:  Üks heas korras zubrjonok haagis on üle. pealiskate ja raamistik ka alles.
Huvitab mis sellise haagise väärtus oleks. Ei tea selle pärinud prouale ausat väärtust öelda. Ülevaatus ja paberidki olid olemas.
Haagis ise oli täitsa pinks ponks, roostet nagu ei märganud ja värv oli ka veel õige.
Mis hinnaga on keegi müünud või mis hinnaga on liikunud mõni.
?

Vaat kuhu oleme jõudnud algsest küsimusest natuke eemaldudes Smile
Aga "tikiliste" arutelu on ka huvitav, mõni adminn ehk tõstab selle eraldi?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(18-03-2014, 17:09 PM)v6sa Kirjutas:  Muide, kartuli mahukaal on vähemalt 700 kilo. Teadmata tikilise täpset kastimõõtu on paha pakkuda, kuid 1,25x2.65x0,33 Respo kasti vesimahutavuseks on 1.1 kanti. Võin öelda, et kerge kuhjaga kartulikoorem kaalub seal peal 850 kilo...Wink Ehk räägime jälle haagise väärkasutamisest.
Mees kirjutab ju et lappas vaid ratta kaotanud skifi pealt koorma ringi. 500kg vast tikit veel ära ei lammuta(kuigi mine sa kurja tea). Pakun puusalt, et hakati pehmel ja mättalisel maal tagurdama, mispeale surus tiisli üles ja tagumise otsa maha. Kuna Tigulil rammu vähe ja taguots niigi kerge, siis võeti enne pehmemat kohta veel hoogu ... Kui ka koorma tasakaalustamisega ei viitsitud vaeva näha vaid visati hunnik tagumise otsa peale, siis on kõik loogiline. Edaspidi vedades kärul rattaid õhku saada on keerulisem. Vaja on kuumaastikku.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 18 külali(st)ne