(04-02-2014, 23:22 PM)41Degree Kirjutas: Tegija oled loomulikult Sina, aga ma prooviks avaldada eriarvamust. Justnimelt õhu liikumatuse tõttu tekibki kondens, kuigi see pole põhipõhjus, miks mati alla vesi saab. Proovida ju võib, kuid ma ei panustaks sugugi salongi lõpuni veetihedaks saamisele, sest tassid ju ka ise koos kaardilugejaga vett/lund tuppa. Lund siis selle pärast, et loodetavasti pruugid toda va täisvedurit ikka talvel ka sihtotstarbeliselt
see masin ainult naastrehvidega kulgebki. Lisaks nelikveo rõõmule on ka hea lihtne, kui ei pea rehvivahetusega pead vaevama. Kindlustad sügisel "lumemasina" ära ning kui ilm ära keerab, paned aku peale ja sõidad. Sama on ka kevadel - kui teede "riivimine" naastudega tundub kohatu, võib suvemasina käiku võtta. Talvemasin on aga valmis juhuks kui märtsi-ilm trikke teeb. Nagu möödunud nädalavahetuse lumi. Seekord polnud paraku Vectra lahinguvalmis...
reisijate jalgadelt ma salongi väga vett ei oota. Jutuksolevad augud kaotasin tagaotsas reisijatelt - neid kohtab haruharva ning tavalisest tummisemad põhjamatid + ka tagaistujate jalgadele töötav soendus ei lase lumel / veel allapoole liikuda.
sarnaselt tegin "umbseks" ka tagumiste poolraamide pärapoolsed otsad. Algsel olid seal ca 2x4cm ovaalsed hingamisavad. Nende praktilisus on salongiaukudest suurem küsimus. Samas seal ei ole rauanappus probleemiks - poolraami ülaosa jäi tehase tagasihoidlik poolraam (1mm plekk), alumine pool on aga 2mm seinaga 60x40mm nelikant. See nelikant moodustab lisaks "tummisusele" veel ka kõrguses algsega võrreldes täiendava "vaheseina".
aga tegemistest.
auto garaazhilükkamisest on möödunud 3 kuud.
põhja lõpetamise (mu eelmine postitus veebruari alul) järel tahtis talveralli-mosu oodatust enam tähelepanu. Pärast rallit olin kah mitu nädalavahetust garaazhist eemal, niiet edenemine oli mõnd aega tagasihoidlik.
praeguseks on metallitööd tehtud. Nende algne eesmärk oli mul jaanuari lõpp - aga siis ei olnud veel plaanis veermikku puhastada-värvida.
teen maalritööd siiski ise ning Vectrat kui kontseptsioonilt "talvist töölooma" väga üles ei vuntsi. Põhiuba on ussitamisele punkt panna. Praeguse plaani kohaselt ei torgi katust, uksi, kapotti ning esitiibu (tiibade alaosad siiski värvin - spoilerite alla jääva osa). Kuigi kõik need tahaks heaks tulemiks nii mõlgi- kui roosteemaldust + värvi.
vähemasti ei torgi ma neid praeguste tööde käigus - käed sügelevad
järgmist asja ette võtma. Muidugi põrnika eel või alul tahaks ka
moskvitchi korralikult sõitma panna. Mille sisu olen enda jaoks lahti mõtestanud kui "viskan karburaatori nii kaugele kui saan ja lisan õige natuke elektroonikat"
masin ootab tänast õhtut, et saada esimene pahtlikiht:
selgituseks - valge on krunt, must on "veoauto pinnakas". Pahtli võiks küll
otse krundile panna, aga kritilisemates kohtades eelistan ka pahtli alla kattevärvi panna. Leiba ta seal ei küsi ning pigem on ikka abi. Pildilt nähtav on kohe kruntimise järel (ilma krunti karestamata) peale kantud - väga lihtne "ühe soojaga" üle tuisata. Kuigi krunt on kiire kõvendiga ning värvi ajaks juba tahe, ei pelga ma keevituskohtadel puuduvat karestamist - seal on asi ikka konarlik ning peale tuleb ka tugev-toetav pahtel.
tiivakaared. Kuna need olid juba kord kellegi poolt "plekk plekile" meetodil mõlemad (ka sisemine) lapitud, sai välja lõigatud rohkem, kui uus sisemine kaar kattis. Järgnes natuke tüütut pusimist:
- kruntisin sisemise ja välimine kaare, mille järel nad liitusid. Liitumise järel said keevituskohad uue krundi. Ligipääsetavad liitekohad said tihendatud kerehermeetikuga, mille järel ligipääsmatud osad said kerevaha:
http://teet.luarvik.org/v/vectra/keevitu...1.jpg.html
- seejärel kinnitus välimine kaar mõne täpiga masina külge ning sisemise serva tekkis "puzzlemeetoril" lisaplekk:
http://teet.luarvik.org/v/vectra/keevitu...9.jpg.html
- ...mille järel tuli tiivakaar auto küljest ära ning sai keevitust (ja käiamist):
http://teet.luarvik.org/v/vectra/keevitu...3.jpg.html
(plus muidugi ka uuesti krunti + kerevaha hilisematele "varjatud pooltele")
- kaar läks paika:
http://teet.luarvik.org/v/vectra/keevitu...5.jpg.html
- ...ning edasine oli juba keevitus + käiamine + kruntimine + kerehermeetik:
http://teet.luarvik.org/v/vectra/keevitu...8.jpg.html
juhtus ka väike viperus - auto põles
tagumiste turvavööde rullikud on tiivakaarte vahel. Keevituskohtadele suht lähedal. Neid katab koopas müraisolatsioonishvamm. Vaatasin keevituse eel, et kui shvammi tagasi panen, jääb see ca 1cm kõrgusele koopast toimuvale keevitusele. Lootsin aga, et autotootja ei ole asju väga põlevatest materjalidest teinud ning panin shvammi tagasi enne tiivakaart - sealt sai paremini sättida.
AGA oopli shvammid põlevad siiski väga hästi. Liiga hästi - kui asja märkasin ning kanalist välja sain, tekkis väike mure. Suruõhk leeki ei tapnud. See meeldis leegile... Kui esimese veeliitriga kohale jõudsin, oli mure juba suurem. Teise järel paistis leek ka salongis (eelnevalt lähenesin talle pagasiruumi poolt). Abiks oli lõpuks 5l kanistriga salongi poolt kustutamine. Mille järel oli garaazhis õnnetult tilkuv masin
leegist polnud mahti pilti teha - tulemid olid aga sellised:
- plekk sai kuuma ja ajas kattekihid maha:
http://teet.luarvik.org/v/vectra/keevitu...9.jpg.html
- "ahi" ehk tagakoopa sisu:
http://teet.luarvik.org/v/vectra/keevitu...4.jpg.html
- salongiplast:
http://teet.luarvik.org/v/vectra/keevitu...2.jpg.html
- turvavöö + plasti jäänused:
http://teet.luarvik.org/v/vectra/keevitu...1.jpg.html
el juhtmestik õnneks visuaalse inspektsiooni põhjal kannatada ei saanud - see kulges põlemiskolde all ning kustutustööde käigus liigutasin teda.
praeguse jutu lõpetuseks aga üks kenam pilt. Nn enne-pärast tüüpi:
http://teet.luarvik.org/v/vectra/keevitu...d.jpg.html
"karvasem" pumbakomplekt on garaazhitolmu all ja seda eemaldades oleks roostetooni päris palju.
veel on kena must kogu veermiku metallosa (sild-supportid, kardaan jne. Neist pole eraldi pilte teinudki). Uued amordid said kah värvitud - nende algsed värvid ei hoia ju roostet eemal eriti kaua... Bensupaak on väljastpoolt keemiate + survepesuga värskeks saanud (sõltumatu sillaga oopelitel on paak plastist). Paagi tasemeanduri ja kütusetorude korrodeeruv metallosa on puhastatud-värvitud.
käesoleval nädalal asun põhjaalust koostama - see saab olema päris puhas ja viisakas töö, kuna kõik asjad on puhastatud ja värvitud. Ei tahakski neid enne pahtliga tolmutamisi külge panna