29-03-2014, 23:11 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-03-2014, 23:12 PM ja muutjaks oli Multi.)
Mõtlesin, et võiks oma masinast ka siia teema teha, eriti arvestades, et Peugeot foorumid ei ole just kõige elavamad. Konkreetselt seda mudelit sai hiilitud nii 4-5 aastat enne ostmist ning mõeldud, et kunagi ehk võiks sellist ka ise omada. Paraku nende 205 GTI-dega on nagu on siin Eestis, eriti tihti neid müügis ei näe ja soov oli omada just 1.9 masinat ka. Siis, eelmise aasta maikuus nägin müügis ühte musta isendit, mis oli sõidukorras ja ka vastuvõetava hinnaga. Helistasin omanikule ja sõitsin mõned päevad hiljem Tartust Tallinnasse seda üle vaatama. Omaniku sõnul oli ta Eestis teine omanik ja auto oli tema käes olnud hobiautona juba üle 10 aasta. Selle aja jooksul oli ta teinud mootorile ja sildadele kapitaalremondi ning vahetanud siduriketta ja korvi, piduriklotsid ja -kettad, amordid, kogu väljalasketorustiku ja veel palju muud. Samas leidus ka mõningaid probleeme- juhiukse alumine äär oli läbi roostetanud ja ukseraam polnud samuti eriti heas korras, radiaator tilkus, kerel oli mitmes kohas täkkeid ja kooruvat värvi, lukud olid muugitud, kesklukk ja immo elasid oma elu, esiistmete küljed olid katki ja veel mitemeid väiksemaid asju. Siiski olin ma täis teotahet ja soovi 205 GTI-d omada ning juba järgmisel päeval saigi auto ära ostetud. Tegemist on minu esimese (projekti)autoga, eelnevalt olen ainult ühe auto laiali lammutanud (universaalkerega '81 VW Passat), mille puhul nentisin, et sellest minu jõud üle ei käi (auto oli seisnud ca 10 aastat lageda taeva all) ja nii ta kahjuks varuosadeks ja vanarauaks läks. Seega tekib siia teemasse ilmselt nii mõnigi tehnikaalane küsimus.
Paar eelmise omaniku poolt tehtud pilti:
Piltidel nähtava 'spoileri' kohta arvasin ma alguses, et tegemist on mingi aftermarket lisaga, aga lähemal uurimisel avastasin, et sellel on väike Peugeot märk peal, nii et ikka mingi ametlik lisa siis. Sellest hoolimata võtsin selle küljest, et saada auto tagaosale puhtam ja originaalilähedasem väljanägemine.
Tallinnast Tartusse sõitis auto probleemideta. Sain temaga siin veel paar korda garaaži juures manööverdada, kui ühel päeval otsustas auto, et ei lähe enam käima- keerasin võtit, aga täielik vaikus. Kontrollisin kaitsmeid, ühendusi, akut, süütelukku ja mõistsin, et küllap ikka viga starteris on. Siis juhtus aga nii, et pidin minema ajateenistusse ega saanud enam autoga tegeleda. Nii ta siis mõneks ajaks garaaži seisma jäigi. Tellisin uue starteri ja kui mõnel nädalavahetusel koju sain, üritasin selle vahetamisega tegeleda. Vanema auto puhul ei lähe aga asjad alati libedalt ja juhtus nii, et keerasin starteri kuuskant-kinnituspoldil seest kandid maha. Nüüd tuli eemaldada ka radiaator, et ketaslõikuriga ligi pääseda ja nii mul oligi pool mootorit laiali. Kui ma aga kõik kokku sain ja asi esimesest pöördest tööle läks, oli ikka hea tunne küll. Tegin ära ka õlivahetuse, sisse läks Addinoli täissünt 5W-40.
Siis hakkasid liikuma mõtted sinna suunas, et oleks ikka vaja auto täielikult üle värvida ja keretööd teha, eriti arvestades seda, et selle spoileri eemaldamisega oli värvikahjustusi juurde tekkinud. Küsisin paarist kohast hinnapakkumisi, ostsin mõistliku hinnaga uued korralikud esiuksed ja viisin kogu kompoti tegemisse. Käisin täna vaatamas- keretööd on tehtud ja ootab värvimist, pluss nipet-näpet veel korda ajada.
Kui auto kätte saan, siis lähevad vahetamisse esiistmed- korralikud on juba garaažis ootamas. Samuti oleks vaja tegeleda erinevate elektri-anomaaliatega, mis on selle auto tüüpvigadeks, alustades kesklukust ja lõpetades õlirõhu anduriga, mis aiateibaid näitab. Tellitud on ka uued lisakaugtuled esistange sisse, mis peaksid järgmisel nädalal saabuma. Veel oleks vaja leida kuskilt uus klaasipesuvedeliku paak ja juhiukse sisemine plastik.
Olen autoga siiani ise üsna vähe sõita saanud, aga esmamulje on suurepärane- sõites on selline kardilik tunne, puudub roolivõimendi ja muud elektrilised vidinad, nii et tähelepanu peab kogu aeg sõidu juures olema, mis muudab selle omaette sündmuseks. Kahjuks ei ole saanud ka eriti häid pilte teha, ainult paar öist pilti on kuskil, nii et järgmised pildid tulevad tõenäoliselt pärast värvimist.
Lõpetuseks üks küsimus: kas sellise liikuriga oleks mul asja Talverallist, Tähesõidust vms üritusest klassis "Moodne" osa võtma?
Paar eelmise omaniku poolt tehtud pilti:
Piltidel nähtava 'spoileri' kohta arvasin ma alguses, et tegemist on mingi aftermarket lisaga, aga lähemal uurimisel avastasin, et sellel on väike Peugeot märk peal, nii et ikka mingi ametlik lisa siis. Sellest hoolimata võtsin selle küljest, et saada auto tagaosale puhtam ja originaalilähedasem väljanägemine.
Tallinnast Tartusse sõitis auto probleemideta. Sain temaga siin veel paar korda garaaži juures manööverdada, kui ühel päeval otsustas auto, et ei lähe enam käima- keerasin võtit, aga täielik vaikus. Kontrollisin kaitsmeid, ühendusi, akut, süütelukku ja mõistsin, et küllap ikka viga starteris on. Siis juhtus aga nii, et pidin minema ajateenistusse ega saanud enam autoga tegeleda. Nii ta siis mõneks ajaks garaaži seisma jäigi. Tellisin uue starteri ja kui mõnel nädalavahetusel koju sain, üritasin selle vahetamisega tegeleda. Vanema auto puhul ei lähe aga asjad alati libedalt ja juhtus nii, et keerasin starteri kuuskant-kinnituspoldil seest kandid maha. Nüüd tuli eemaldada ka radiaator, et ketaslõikuriga ligi pääseda ja nii mul oligi pool mootorit laiali. Kui ma aga kõik kokku sain ja asi esimesest pöördest tööle läks, oli ikka hea tunne küll. Tegin ära ka õlivahetuse, sisse läks Addinoli täissünt 5W-40.
Siis hakkasid liikuma mõtted sinna suunas, et oleks ikka vaja auto täielikult üle värvida ja keretööd teha, eriti arvestades seda, et selle spoileri eemaldamisega oli värvikahjustusi juurde tekkinud. Küsisin paarist kohast hinnapakkumisi, ostsin mõistliku hinnaga uued korralikud esiuksed ja viisin kogu kompoti tegemisse. Käisin täna vaatamas- keretööd on tehtud ja ootab värvimist, pluss nipet-näpet veel korda ajada.
Kui auto kätte saan, siis lähevad vahetamisse esiistmed- korralikud on juba garaažis ootamas. Samuti oleks vaja tegeleda erinevate elektri-anomaaliatega, mis on selle auto tüüpvigadeks, alustades kesklukust ja lõpetades õlirõhu anduriga, mis aiateibaid näitab. Tellitud on ka uued lisakaugtuled esistange sisse, mis peaksid järgmisel nädalal saabuma. Veel oleks vaja leida kuskilt uus klaasipesuvedeliku paak ja juhiukse sisemine plastik.
Olen autoga siiani ise üsna vähe sõita saanud, aga esmamulje on suurepärane- sõites on selline kardilik tunne, puudub roolivõimendi ja muud elektrilised vidinad, nii et tähelepanu peab kogu aeg sõidu juures olema, mis muudab selle omaette sündmuseks. Kahjuks ei ole saanud ka eriti häid pilte teha, ainult paar öist pilti on kuskil, nii et järgmised pildid tulevad tõenäoliselt pärast värvimist.
Lõpetuseks üks küsimus: kas sellise liikuriga oleks mul asja Talverallist, Tähesõidust vms üritusest klassis "Moodne" osa võtma?