Peugeot 205 GTI 1.9 '89
#1

Mõtlesin, et võiks oma masinast ka siia teema teha, eriti arvestades, et Peugeot foorumid ei ole just kõige elavamad. Konkreetselt seda mudelit sai hiilitud nii 4-5 aastat enne ostmist ning mõeldud, et kunagi ehk võiks sellist ka ise omada. Paraku nende 205 GTI-dega on nagu on siin Eestis, eriti tihti neid müügis ei näe ja soov oli omada just 1.9 masinat ka. Siis, eelmise aasta maikuus nägin müügis ühte musta isendit, mis oli sõidukorras ja ka vastuvõetava hinnaga. Helistasin omanikule ja sõitsin mõned päevad hiljem Tartust Tallinnasse seda üle vaatama. Omaniku sõnul oli ta Eestis teine omanik ja auto oli tema käes olnud hobiautona juba üle 10 aasta. Selle aja jooksul oli ta teinud mootorile ja sildadele kapitaalremondi ning vahetanud siduriketta ja korvi, piduriklotsid ja -kettad, amordid, kogu väljalasketorustiku ja veel palju muud. Samas leidus ka mõningaid probleeme- juhiukse alumine äär oli läbi roostetanud ja ukseraam polnud samuti eriti heas korras, radiaator tilkus, kerel oli mitmes kohas täkkeid ja kooruvat värvi, lukud olid muugitud, kesklukk ja immo elasid oma elu, esiistmete küljed olid katki ja veel mitemeid väiksemaid asju. Siiski olin ma täis teotahet ja soovi 205 GTI-d omada ning juba järgmisel päeval saigi auto ära ostetud. Tegemist on minu esimese (projekti)autoga, eelnevalt olen ainult ühe auto laiali lammutanud (universaalkerega '81 VW Passat), mille puhul nentisin, et sellest minu jõud üle ei käi (auto oli seisnud ca 10 aastat lageda taeva all) ja nii ta kahjuks varuosadeks ja vanarauaks läks. Seega tekib siia teemasse ilmselt nii mõnigi tehnikaalane küsimus.
Paar eelmise omaniku poolt tehtud pilti:
[Pilt: peugeot205front.jpg]
[Pilt: peugeot205back.jpg]
Piltidel nähtava 'spoileri' kohta arvasin ma alguses, et tegemist on mingi aftermarket lisaga, aga lähemal uurimisel avastasin, et sellel on väike Peugeot märk peal, nii et ikka mingi ametlik lisa siis. Sellest hoolimata võtsin selle küljest, et saada auto tagaosale puhtam ja originaalilähedasem väljanägemine.
Tallinnast Tartusse sõitis auto probleemideta. Sain temaga siin veel paar korda garaaži juures manööverdada, kui ühel päeval otsustas auto, et ei lähe enam käima- keerasin võtit, aga täielik vaikus. Kontrollisin kaitsmeid, ühendusi, akut, süütelukku ja mõistsin, et küllap ikka viga starteris on. Siis juhtus aga nii, et pidin minema ajateenistusse ega saanud enam autoga tegeleda. Nii ta siis mõneks ajaks garaaži seisma jäigi. Tellisin uue starteri ja kui mõnel nädalavahetusel koju sain, üritasin selle vahetamisega tegeleda. Vanema auto puhul ei lähe aga asjad alati libedalt ja juhtus nii, et keerasin starteri kuuskant-kinnituspoldil seest kandid maha. Nüüd tuli eemaldada ka radiaator, et ketaslõikuriga ligi pääseda ja nii mul oligi pool mootorit laiali. Kui ma aga kõik kokku sain ja asi esimesest pöördest tööle läks, oli ikka hea tunne küll. Tegin ära ka õlivahetuse, sisse läks Addinoli täissünt 5W-40.
Siis hakkasid liikuma mõtted sinna suunas, et oleks ikka vaja auto täielikult üle värvida ja keretööd teha, eriti arvestades seda, et selle spoileri eemaldamisega oli värvikahjustusi juurde tekkinud. Küsisin paarist kohast hinnapakkumisi, ostsin mõistliku hinnaga uued korralikud esiuksed ja viisin kogu kompoti tegemisse. Käisin täna vaatamas- keretööd on tehtud ja ootab värvimist, pluss nipet-näpet veel korda ajada.
Kui auto kätte saan, siis lähevad vahetamisse esiistmed- korralikud on juba garaažis ootamas. Samuti oleks vaja tegeleda erinevate elektri-anomaaliatega, mis on selle auto tüüpvigadeks, alustades kesklukust ja lõpetades õlirõhu anduriga, mis aiateibaid näitab. Tellitud on ka uued lisakaugtuled esistange sisse, mis peaksid järgmisel nädalal saabuma. Veel oleks vaja leida kuskilt uus klaasipesuvedeliku paak ja juhiukse sisemine plastik.
Olen autoga siiani ise üsna vähe sõita saanud, aga esmamulje on suurepärane- sõites on selline kardilik tunne, puudub roolivõimendi ja muud elektrilised vidinad, nii et tähelepanu peab kogu aeg sõidu juures olema, mis muudab selle omaette sündmuseks. Kahjuks ei ole saanud ka eriti häid pilte teha, ainult paar öist pilti on kuskil, nii et järgmised pildid tulevad tõenäoliselt pärast värvimist.

Lõpetuseks üks küsimus: kas sellise liikuriga oleks mul asja Talverallist, Tähesõidust vms üritusest klassis "Moodne" osa võtma?
Vasta
#2

Kui ma ei eksi, siis google kaudu otsides leiab mitmeid kuulutusi, kus on pakutud 205 jaoks varuosi.

Proovi näiteks seda:
http://www.auto24.ee/products/detail_pro...?id=688896
Või siis Soomest:
http://et.varaosahaku.fi/?link=list&sear...pc1=107&vc[0]=179106100&vcx=3615&pc[0]=107100100

Siin paistab keegi eestlane ehitavat 205 GTI baasil rallikat, äkki on tal mõni Sulle vajalik jubin üle: https://www.facebook.com/pages/GS-Editio...9499933839

Mis starterisse puutub, siis uut jõuab alati osta, lihtsam on võtta vana ja minna sellega sõbraliku autoelektriku juurde. Vahel piisab minimaalsest kulutusest, et mittetöötav starter taas ellu ärkaks. Kulunud harjade pärast (näiteks) ei ole mõtet uut starterit osta.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Kuskil Talveralli teemas on Priit isegi maininud, et 205GTi on just selline masin, mille tarbeks moodne klass üldse sündis...

Seega - stardis näeme.
Vasta
#4

(30-03-2014, 10:39 AM)Aspelund Kirjutas:  Kui ma ei eksi, siis google kaudu otsides leiab mitmeid kuulutusi, kus on pakutud 205 jaoks varuosi.

Proovi näiteks seda:
http://www.auto24.ee/products/detail_pro...?id=688896
Või siis Soomest:
http://et.varaosahaku.fi/?link=list&sear...pc1=107&vc[0]=179106100&vcx=3615&pc[0]=107100100

Siin paistab keegi eestlane ehitavat 205 GTI baasil rallikat, äkki on tal mõni Sulle vajalik jubin üle: https://www.facebook.com/pages/GS-Editio...9499933839

Mis starterisse puutub, siis uut jõuab alati osta, lihtsam on võtta vana ja minna sellega sõbraliku autoelektriku juurde. Vahel piisab minimaalsest kulutusest, et mittetöötav starter taas ellu ärkaks. Kulunud harjade pärast (näiteks) ei ole mõtet uut starterit osta.

A.

Jah, selle auto24 kuulutusega olen kursis, olen käinud isegi neid autosid üle vaatamas ja sain sealt ka üht-teist, samas kõike vajaminevat ka ei leidunud, terveid plastikuid nii sisse- kui väljapoole autot on üleüldse üsna raske kuskilt leida. Aga Soomest toomise peale polegi ma veel tulnud, kuigi logistiliselt on see natuke keerulisem ka.

Starteriga läksin jah mõnes mõttes kergema vastupanu teed, kuigi ketaslõikuriga lõigates kahjustasin ka vana starteri ühte kinnituskohta. Siiski on see mul endiselt olemas, nii et kui kunagi vaja peaks minema, saab ehk veel kasutada.
Vasta
#5

See logistika probleem pole küll nii hull, ma arvan. Soomes tööl käijaid piisavalt, lisaks olemas ju kullerfirmad( okei, hind iseküsimus Smile )
Muidu äge putukas.
Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#6

Frantsusmaa jebai

Itlerite jebai

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#7

Kusjuures enamuste varuosade saadavus ja hinnatase on siinmailgi üllatavalt hea, olen siiani tellinud Alvadist ja Epartsist ja kõik on väga timm. Probleem tekib ainult selliste GTI-spetsiifiliste juppidega- näiteks tahaksin ma vahetada praegu auto küljes oleva universaalse bensupaagikorgi originaali vastu, aga seda ei leidnud ma isegi ebayst. Selle auto24 kuulutuse kaudu sain ühe, millelt oli lukk suhteliselt vägivaldselt eemaldatud, nii et nüüd tuleb uurida, kas ja kuidas sellest korgist veel elulooma saaks.
Vasta
#8

Lähen ajan korgile küüned taha või? Big Grin
http://www.leboncoin.fr/voitures/639417660.htm?ca=2_s

See pill on hinnalt odav, iseasi mis lood üleskiidetud jutuga on. Ja pole GTI kahjuks, kuigi väliselt annab ilma liistudeta mõõdu välja.
Õiged GTI-d on kallid ka siin frangimaal. Sageli ülemõistuse kallid.
Aga ilusad Wink
http://www.leboncoin.fr/

Õnne ja jonni masina omanikule!
Vasta
#9

(30-03-2014, 11:43 AM)zazik Kirjutas:  Kuskil Talveralli teemas on Priit isegi maininud, et 205GTi on just selline masin, mille tarbeks moodne klass üldse sündis...

Seega - stardis näeme.

Eks Veski peres selline putukas ju olnud.....
Vasta
#10

(29-03-2014, 23:11 PM)Multi Kirjutas:  ...
Tellitud on ka uued lisakaugtuled esistange sisse, mis peaksid järgmisel nädalal saabuma.
...

Ikka udutuled vast. Stange alaservas paiknevatest kaugtuledest tolku pole.

Muidu lahe putukas, edu.
Vasta
#11

(30-03-2014, 18:14 PM)kalacompany Kirjutas:  
(30-03-2014, 11:43 AM)zazik Kirjutas:  Kuskil Talveralli teemas on Priit isegi maininud, et 205GTi on just selline masin, mille tarbeks moodne klass üldse sündis...

Seega - stardis näeme.

Eks Veski peres selline putukas ju olnud.....

Vastab tõele ja eks see õige "punaste triipudega mattidega" 205 GTi on tõeline moodne klassika kah! Nagu eelpool öeldud, siis korralikud isendid võivad olla "üle mõistuse kallid" sest on muutunud väga haruldasteks. Meiegi peres olnud isend oli juba "tuunitud" ning autospordiks kohandatud.
Lihtsalt on mingid "kummalised" masinad, mis olid juba eluajal legendaarsed ja üha legendaarsemateks muutuvad sõltumata nende esmapilgul "uuest" aastaarvust. Mis on nende kõigi ühine nimetaja: autospordiga lõhutakse nendest enamus ära ja originaalsena säiluvaid eksemplare jääb alles jube vähe. Ehe näide Golf I GTi, mille esimese seeria "väikeste tuledega" isend ka meil oli, too 4-käiguline. Ka see lõpetas oma elu Golf-Cupi sõidukina. Üldse oli 90'te keskpaik mõrvarlik Golfidele ja rahvasport 2000'te alguses 205'tele, Kadett GSi'dele jne. Sama käib Soomes, Briti saartel jne - leia üks alles olev täisoriginaalne tagaveoline Corolla AE86! Mida ei hävitanud autoralli, tegi lõpu drift... see lollakas iluuisutamine teeb otsa peale ka Nissanitele jms RWD sportlikumale tehnikale. Ka selline S13 on meil ju kodus olnud, mis roogiti kohe seest puhtaks, tagaistmed, plastpolstrid, põhjamatid välja ja prügihunnikusse.
Vasta
#12

Autospordiks ongi ju 205 leiutatud. Mina leian et tegelemine autospordiga pigem tõstab ja hoiab legendi väärtust ,loomulikult tuleb ka spordis olla ja hoida autot vääriliselt . Isiklikult ei pea talverallit spordiks vaid vaba aja veetmise ürituseks .
Vasta
#13

Nutt ja hala, originaalseid ja heas korras 205GTI-sid müüakse Rootsis sellises koguses, et paari kuu käibest jätkub kogu Eesti rahvarallile, külarallile, jäärallile jne. Autospordist rääkimata.

Prantslane on seemneid söönud lihtsalt.
Vasta
#14

Eestlane ei saa vingumata elada. See on liikumapanev jõud. Elu mõte.

Aga 205 GTI sõpradele:

Soome:
http://www.nettiauto.com/peugeot/205/5240263
http://www.nettiauto.com/peugeot/205/6254635
http://www.nettiauto.com/peugeot/205/6288267
http://www.nettiauto.com/peugeot/205/6263450
http://www.nettiauto.com/peugeot/205/5904348

Rootsi:
http://www.blocket.se/lund/Peugeot_205_G...?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/ostergotland/Demon...?ca=11&w=3

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#15

Hetkel seal blocketis on mingi hapukurgihooaeg, muidu sellises korras isendid nagu seal prantsuse lingil liiguvad nii umbes 1500-2000€ tuuris. 1000€ eest saab vabalt sellise tavaklassiku, mis väga ei läigi aga samas on seest ja väljast tuunimata ning komplektne. Ma neid aeg-ajalt ikka vaatan, aga kõik autode soetamise limiidid on hetkel risti ja põiki lõhki Smile
Vasta
#16

Vabandust aga need äsja viidatud on kõik eranditult romud! Kui pole 230 000 km pisikest prantsuse autot pidanud UUEST PEALE, ei tasu seletama tulla! Jah, nendega kõlbab rallitatada, sportautoks ehitada jne aga rääkides klassika säilitamisest - skandinaavias läbihooratud saast.
Mina räägin KORRALIKEST isenditest, soola, sita ja lumevabas keskkonnas ~100-150K läbisõiduga korralikud isendid, kus jämeda perssega soome mutid pole istmepolstreid puruks peeratnud jne. Sorry konkreetse sõnakasutuse eest aga nii see on.
On autosid, mida tõesti saab Rootsist, näiteks Mersude hinand on seal ülihead, ja mõnikord üliharva viskab seal tõesti ka ülikorralike isendeid poekotile sisse, sama muuseas ka näiteks kuni 1980 toodetud Porsche 924'dega mida mina piilun, aga see kõik hakkab üha harvemaks jääma. Ning öiroliiduga seoses on mandrieuroopa ka skandinaaviat avastama...
Vasta
#17

Noh, hea et selles asjas lõpuks selgus saabus. Teen adminnidele ja kodanik Multile ettepaneku viia teema sildistus sisuga kokku - "Peugeot 205 GTI 1.9 '89" asemel oleks korrektsem pealkiri "läbihooratud saast".

PS. Ma olen täiesti kindel, et kõik need Aspelundi poolt viidatud sõidukid on läbinud 150 tuhande ringis. 200 tuhande ligi jõudnud Peugeoti on kerge ära tunda, sest tema ümber on aed ja aia peal silt "Kuusakoski".
Vasta
#18

Et mõnimees tahab saada 25 aasta vanust tuttuut autot ? Paluks mullegi üks Smile
eks gti sihipärase kasutamisega ikka tekib kulumisi ja väsimuse märke
Vasta
#19

(01-04-2014, 23:37 PM)tiitnato Kirjutas:  Et mõnimees tahab saada 25 aasta vanust tuttuut autot ? Paluks mullegi üks Smile
eks gti sihipärase kasutamisega ikka tekib kulumisi ja väsimuse märke

Sellised on täiesti olemas ja maksavad ka uue auto raha! On nendele siingi foorumis viidatud: Euroopa on nii suur ja inimesi nii palju, et sealt tuleb ikka väga kummalisi asju välja! Nagu vanasti Eestis: a'la Teearu tsiklimuuseumis näha olev poe ostudokumentidega riidekapi taga seisnud tuliuus "vana" Jawa jms. Selle vahega, et Euroopas ilmub selliseid isendeid välja suisa suurte diilerite ladude taganurkadest paksu tolmukihi altWink Ja siis ülivähe sõitnud reaalsed "kirikuõpetaja autod", mida ühte ma isiklikult Eestis tean: M-B C180, mille ostis sõber oma abikaasale Prantsusmaalt kirikuõpetaja enda käest, kui autol oli odokal 27 000 km aga auto ise 11 aastat vana. See nende peres siiani sest ta oligi samahea kui tuliuus aga maksis kui teised samavanad ja 200+K läbisõiduga isendid. Valge, lisadeta - "odav" Mersu.

Kuid kuna 205 GTi 1,9 ja 122Hj juba jutuks tuli ning siia sisse segasime Rootsi ja Saksamaa või lihtsamalt mandri-Euroopa, siis müüvad ka rootslased oma IDEAALSED isendid väga kalli raha eest maha hoopis mujal kui Blocketis! Korralik Rootsis 10 000 EUR!
Tsitaat:This car has only had 1 old lady user from 1991 to 2013 september. Sold new in Sweden. All pappers and service history is 100% original. 100% rust free. Just start the car and drive away.
Ps kilometers on the car is 53603
The car is in mintcondition,no dings 100% rust free. If you want to feel like 20 years again this car is for you. No accidents etc.
You will not find a car like this accept this car. Original red and factory clear cote,and a locking differential rare option,and sport exhaust. You can also see more pictures
The Car is SOLD TO A GREAT COLLECTOR.

Ahjah, Aspelundi viidatud 1150 eurot maksva, koliseva katlaga (video on ikka kõva asi juures!) ja katkiste istmetega Pug omab potensiaali selle 10K eurose masinaga sarnaseks saada. Aga kokku ei lähe seegi masin vähem maksma, kui plaanida Eesti oludes "Musta Numbri" vääriliseks restaureerida. Paar doonorit korralike osade tarbeks (istmed, rool, õiged veljed jne), 100% kogu auto pulkadeks võtmine, roostekahjude korralik parandamine, üleni tehaseväärselt värvimine, kogu veermiku ja mootoriruumi detailide puhastamine, asendamine, värvimine jne - julm rahakulu! Ja nii vaadatki hoopis "teise pilguga" mõningaid "Moodsaid klassikuid", mis on autona ülihead ja mida enam palju alles pole! Ja siis tuleb üks selline ning "üldsus" vingub - ,is haruldus ehk unikaalne masin ehk uunikum see ka on? Eesti vanatehnika "rallitajad" on juba asjade olemusest aru saanud ning veebruaris ei tundunud kellegile enam Silvia jms imelik, nüüd on vaja ka seda "üldsust" harida Wink Aga see muidugi ei tähenda, et VANA auto oleks kuidagi halb, vana on vana.
Vasta
#20

(01-04-2014, 23:29 PM)Jesper Kirjutas:  ...
200 tuhande ligi jõudnud Peugeoti on kerge ära tunda, sest tema ümber on aed ja aia peal silt "Kuusakoski".

Sinu kritiseeritud ärapanemine kenasti kasutusel...

Viidatud piltidelt vaatavad vastu vaid toorikud asjaliku kähkusõidukorvi ehitamiseks. Lipendavad polstrid, ribadeks istmed, rebenenud plastid - palju pisiasju. Harvad on need kirikuõpetajate autod, mille väärtust müüja ei tea...Toungue
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne