Kas ostaksid endale elektriauto?

Siis tulevad hiinlased, kes teevad 2 aastat kestvaid akusid ja asjad asetuvad oma kohtadele....

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(07-02-2014, 17:02 PM)aeroplano Kirjutas:  Edit, ksf Tom, miks peab minu laetud piltidel olevate autodega sõites paberkotti peas hoidma?

Noh, 99% inimestest ei hoiakski. Mina isiklikult aga ei taha üle linna valjuhäälditest kisada: "VAATA VAATA VAATA MIND!!!" Maitse asi.
(Kuigi, jah - ega selle veidra minikaubikuga samuti just väga varju ei jääks... Big Grin )

EDIT: taas kord õnnestus teemat solkida. Vabandan!
Vasta

(07-02-2014, 18:24 PM)Marko Kirjutas:  Siis tulevad hiinlased, kes teevad 2 aastat kestvaid akusid ja asjad asetuvad oma kohtadele....

Kui need akud maksavad 10% praeguste hinnast ja on taaskäideldavad (mida need toorainepõua tingimustes on paratamatult), siis polegi asi nii hull.

Minu elektriunistuse juures maksavad ainuüksi akud 6 k€. Kui need maksaks 600€, oleksin juba elektrifitseeimas oma kaubalifti.Big Grin
Vasta

(07-02-2014, 18:24 PM)Marko Kirjutas:  Siis tulevad hiinlased, kes teevad 2 aastat kestvaid akusid ja asjad asetuvad oma kohtadele....

Tasub tutvuda selle lehega:Elektriakumulaator
Et mõista akude omaduste ja kasutus kestvuste kohta.

Eks siit leiab ka ühe põhjused miks auto algaastatel elektriautodest loobuti.

Elektiautol oleks tänapäeval suur tulevik,kui ei peaks seda elektrit"kohvriga"kaasa tassima.

Härra Teslale sai tema eluajal selgeks et meid ümbritseb elekter.Küsimus on selles kuidas see kinnipüüda ja tööle panna.Kahjuks ei lastud temal seda lõpuni välja uurida.

Meil tasuks rohkem mõelda nende alternatiiv lahenduste peale.On ju ka muid võimalusi energia saamiseks kui fosiilne kütus ja keemiline elekter.
Vasta

(07-02-2014, 18:24 PM)Marko Kirjutas:  Siis tulevad hiinlased, kes teevad 2 aastat kestvaid akusid ja asjad asetuvad oma kohtadele....
Võite mind parandamatuks pessimistiks pidada, aga see ennustus tõi mulle silma ette kusagil narmendavas telgis toimetavad hiinlased, kes joodavad peenikese traadiga AA mõõdus akupulki kokku. Ja kui akupulgad otsa saavad, saadetakse kõige noorem käruga lähimasse kioskisse tavalisi patareisid ostma, sest töö tahab tegemist ja peremees on kuri...

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Nonii:
hakkab looma....
hakkab vaikselt looma....
Hind ja range on paigas, välimus juba nitševoo, aga veel mitte zajebis Big Grin. Kaks ust ja tagapink ülearu, mis teha......
Tehnilistes andmetes on apsakas, õhutakistustegur 0,75...
Sooja/külma pidi andma õhksoojuspump, mis teeb 1kw elektrist 3kw sooja või 2 kw külma....
Igal juhul ootan huviga kunas proovisõitu pakkuma hakatakse Smile
Vasta

Võrreldes mitsu I mijewiga näeb see renoo välja nagu tavaline väikeauto.
Vasta

Nüüd vurab neid Eestis juba kaks ning kuu pärast juba rohkem Smile

[Pilt: 1669627_488543251279472_1972070302_o.jpg]
Vasta

http://epl.delfi.ee/news/eesti/riigi-ele...d=68211817

Ainult 589 kasutajat sel võrgul. Kui lähima ~10 aasta jooksul autode hulk ulmeliselt ei kasva, on tegu mõttetu raha tuulde viskamisega.
Vasta

(11-03-2014, 10:17 AM)raivo45 Kirjutas:  http://epl.delfi.ee/news/eesti/riigi-ele...d=68211817

Ainult 589 kasutajat sel võrgul. Kui lähima ~10 aasta jooksul autode hulk ulmeliselt ei kasva, on tegu mõttetu raha tuulde viskamisega.

Eks autosid ole vast natuke rohkem, 589 autole on laadimiskaart tehtud. Põhiline probleem seisneb minu arvates läbimõtlemata asukohtades:
"Selgub, et näiteks Tartus kasutatakse laadureid hoolega, aga mõnes väiksemas paigas vurab elektriauto jaama juurde ehk ainult kord nädalas. Vähem kui sada laadimiskorda said eelmise aasta 11 kuuga 76 kiirlaadurit 163-st"
Töö tõttu tean paljusid elektriautode kasutajaid, nende Mitsude siis. Ja ei tea kedagi, kes oleks neist rahul olemasolevate kiirlaadjate asukohaga. Need pandi kõigepealt paika ära ja seejärel u pool aastat hiljem tehti kasutajate vahel küsitlus, kuidas laadjate asukohtadega rahul ollakseSmile.
Vasta

Mitte ainult seda. See ELMO pakettide süsteem tuleks ka ringi teha ja piirangud ära muuta. Hetkel on laadimisjaam Tesladele suhteliselt useless kuna laadimise aeg on piiratud ning kas sa laed 3x16A või 3x32A kiirusel ei oma mingit vahet tasus kuna Type-II otsikust saad 2h laadida ja CHAdeMO omast 1h. Ehk siis kui sa paned maksimum vurtsuga saad tõesti mõlemast ca 40kWh aga praktikas on laadimised siiski väga varieeruva kWh arvestusega kuna CHAdeMO kukub kiirelt ära Leaf-del ja teistel. Kui Tesla CHAdeMO adapter tuleb saab sealt täis kWh kätte ka.

Ja tegelikult tahaks tihti võib-olla ainult pool tundi laadida aga no kurat maksta täis nuts poole tunni eest on ka nöök. Näiteks kui CHAdeMO adapter tuleb, siis võtaks pool tundi Riiga minnes ja pool tundi tagasi tulles ja ongi enam vähem kaetud see puudu jääv distants ilma, et peaks mingeid überpikkasid laadimisi tegema kuskil. Aga hetkel läheb see maksma 10€ sele asemel, et maksaks 5€ 1h laadimise eest. Võib ju võtta mahupaketi aga 99% ajast Tesla ei vaja neid jaamasid ning mahud on kõik kuupõhised. Oleks nad aasta peala jaotatud võiks veel mõelda aga ...

KredEx ei ole tahtnud minna kWh põhisele hinnale kuna siis muutuvad elektrimüüjateks ja tuleb mingi lisa regulatsioon neile kaela. Aga kui nad tahavad, et autosid tegelt ka inimesed kasutama hakkaksid laadimisjaamades piisavalt, siis nad võiks selle ära teha.
Vasta

Murdsin pead, kas postitada link siia või naljanurka. http://www.aripaev.ee/?PublicationId=3ec...9d5f69c7d2
Teema selline, et kuna elektriautod on liiga vaiksed, siis peab neile paigaldama lisa-müraallika. Tahetakse et just sisepõleka müra oleks. Kommentaar on ka hea, mürgine! Big Grin
Minu fantaasia mängib juba ette suurepäraseid pilte Ferrari, Vormel-1 või hoopis linnulauluga Imevat linnavahel sõitmas, kuuldekaugusel olevad kaaskodanikud maas naerust vähkremas ... Müraallika rikke korral tuleb aga kasutada kummipirniga pasunat või imiteerida mürinat suuga.
Oleks esimene aprill, siis oleks OK, aga on juba neljas.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(04-04-2014, 13:14 PM)Basilio Kirjutas:  Murdsin pead, kas postitada link siia või naljanurka. http://www.aripaev.ee/?PublicationId=3ec...9d5f69c7d2
Teema selline, et kuna elektriautod on liiga vaiksed, siis peab neile paigaldama lisa-müraallika. Tahetakse et just sisepõleka müra oleks. Kommentaar on ka hea, mürgine! Big Grin
Minu fantaasia mängib juba ette suurepäraseid pilte Ferrari, Vormel-1 või hoopis linnulauluga Imevat linnavahel sõitmas, kuuldekaugusel olevad kaaskodanikud maas naerust vähkremas ... Müraallika rikke korral tuleb aga kasutada kummipirniga pasunat või imiteerida mürinat suuga.
Oleks esimene aprill, siis oleks OK, aga on juba neljas.

See on jah temaatika mis tundub halenaljakas kuid millel on mõningane tõde taga Smile Eriti inimestega kes on mõttes vms ning tõepoolest nii vaikset autot ei kuule. Korduvalt tekkinud olukord kus pean ootama kuni jalakäia märkab (ei taha päris seljataga signaali ka lasta). Talvel ei olnud muret kuna sõidan naeltega aga suvekatele vahetamise ajast saati on küll auto täielikus vaikuses Wink

Tesla foorumis on isegi pikk thread tehtud, et kuidas disainida mingi süsteem millega märku anda Wink

http://www.teslamotorsclub.com/showthrea...or-a-Tesla
Vasta

Argipäev Drammenis timelapse videona:
http://player.vimeo.com/video/90697572

Ja ühe Tesla omaniku külastus 27. märtsi hommikul:
https://www.youtube.com/watch?v=ez0o0ZbxzSc
Vasta

(07-02-2014, 13:23 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ei oleks, sest praeguse süsteemiga jääks endal maksta 7,5K ja see on juba täitsa argument! Ja meie pere oleks vist ka sellise tarbijad, vähemal seni, kuni veel ei pea vanaemaga magama ja mingid korrad titetoole tassima Wink Meile piisab tõesti 2-kohalisest elektrikärust kilulinnas uimerdamiseks: Tiinal tööle ja tagasi ring napp 15 km koos poeparklate külastusega. See nädal on suisa ideaalne näide: pühapäeval ralliraja kontrolli lõppemisest seisab Q maja ees ja on lumine, sõidab Sitikas ja mina käin koolis ühistranspordiga ning vajadusel kilomeetri poodi ja paarsada meetrit Alfredisse numbreid jagama suudan ka jala minna Big Grin Samas reedest esmaspäevani oli lumevaiba all pisipunn. Aga me ei saa mitte kuidagi läbi "päris"autota...

Tegime siis täiesti "kogemata" elektriauto mõtekuse testi meie pere jaoks ja tulemus on see, et elektripunn muutus VEEL mõttetumaks! Nimelt viidatud tekst on kirjutatud 7.veebruar, 8.veebruar tankisime Sitika korgini täis (kontrollisime tseki pealt Wink ) ja uusti tankisime ... EILE - 42 liitrit! Ehk selle aastanumbri sees kolmas tankimine. Põhimõtteliselt 2 kuud linnasõitu ühe paagitäiega, mille sees on julge kaks tundi koduõues hommikust soojendamist. Tiina sõitis kahe kuuga 600 km, lihtsalt rohkem ei "jaksa" kilulinnas ringi ukerdada ja pikad sõidud, suured poeskäimised etc tegime Q'ga. Ehk asi on absoluutselt selge: kui lihtsalt antakse, võiks elektripunniga sõita aga mitte ühte senti OMA raha mistahes jäledusse panna on täieline mõtetus.
PS: 950 euro eest soetatud Q on praeguseks läbinud 20 000 ülimugavat kilomeetrit, teinud 2 Talverallit, vedanud haagiseid, puid jne ning ma arvan, et ODAVAMAT kilomeetrihinda kahe auto peale isiklike tagumentide vedamiseks ei suuda vist keegi välja pakkuda... Koos kõigega (olen lihtsalt huvipärast arvet pidanud) on ilma ralliraja kirjutamise kulude jms kulunud tagumentide vedamisele koos bensiiniga 2500 eurot (seal sees talverataste ost, konksu ost ja install, pisike veermikuremont jms). Raja kirjutamine on tekitanud väga palju kilomeetreid ja puhas bensukulu on olnud arvestatav number ning paar pisemat hoolduskulu panin ka Talveralli arvele. Kui võtta nii, et 8000 km sellest on puhas oma tagumentide vedamine mööda Eestimaad ja 12 000 Talveralli tegemised, siis on tagumikkilomeetri hind 30 eurosenti. Aga Q on ikka veel ju sarnane jääkväärtus! A'la 600 saab kohe ta eest igal ajahetkel paari tunniga...
Ning tegu on iidvana (ehk reostuse jalajälg on null) aga siiski kaasaegseid mugavusnõudeid täielikult rahuldava mitmikveolisega, mis võib ja suudab igas ilmas ja olus vedada 1350 kg haagist. Ainus, milles tuleb teha järeleandmisi, on aktiiv- ja passiivturvalisus. Kuid kahepeale üle poole sajandi autoroolis ja palju sadu tuhandeid kilomeetreid, isegi võib milli ligi kiskuda, null avariiga - seega tõenäosus on suhteliselt väike. Lihtsalt ma tean täpselt 1997 3. jaanuarist alates, kui sai Astra ostetud, kui palju oleme oma pikaajaliste pereautodega läbinud ja see on peaagu täpselt 700 000 km, sinna lisada siis ajavahemik 1988-1996 lõpp + hobiautod jne. Astra + Sitikas kokku on 500K (270+230).

Ahjah, kuna oleme tarbinud oma tagumentide vedamiseks reaalselt odavaid lahendusi ja pole nuumanud juudipankureid, pean sinna lisama ~15 000 meremiili ehk u. 9 kuud merel ümber Euroopa purjetamist, mis on tänu sellele olnud võimalik ja see jätkub...
Vasta

Täna sai mul 10 000km läbitud. FB lehel näitasin ära ka arvutuse aga laias laastus ca €280 on selle distantsi läbimise kulu. Evo X-ga oleks olnud ca €1700 eur. Endalegi üllatuseks tuleb takkajärgi välja, et nelja kuu kogukulu Evo X vs Tesla Model S P85 on sama. Vahe jääb kümnetesse eurodesse ning ma ei tea mitu X hooldust vms oleks olnud mis selle tulemuse isegi täiesti Tesla kasuks kallutaks.

Eks antud kontekstis on eriti akuraatne väide "Your mileage may vary" Wink

Aga rõõmsaid uudiseid ka. Tesla tuleb ja teeb Model S proovisõidu nädalavahetuse Tallinnas 26-27. aprill

http://www.teslamotors.com/en_EU/event/t...-s-tallinn
Vasta

(05-04-2014, 11:35 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Tegime siis täiesti "kogemata" siia pane suvaline tänapäevane liisngauto mõtekuse testi meie pere jaoks ja tulemus on see, et see muutus VEEL mõttetumaks!
...

Põhjusmõtteliselt õige: heas korras vanatehnika on odavaim võimalus oma tagumenti liigutada.
Vasta

(05-04-2014, 15:14 PM)v6sa Kirjutas:  
(05-04-2014, 11:35 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Tegime siis täiesti "kogemata" siia pane suvaline tänapäevane liisngauto mõtekuse testi meie pere jaoks ja tulemus on see, et see muutus VEEL mõttetumaks!
...

Põhjusmõtteliselt õige: heas korras vanatehnika on odavaim võimalus oma tagumenti liigutada.
Põhjusmõtteliselt siiski võiks/peaksju mingil ajahetkel järgmise tuliuue või peaagu uue masinakese soetama. Ja siis hakkabki rolli mängima HIND, mis on elektripunnidel absoluutselt arutu! Üldse on oma tagumendi vedamiseks teatud mõistlikust piirist kallima tranduleti soetamine paras "lollus ja raiskamine" aga elektriauto on kohe eriline lollus ja raiskamine! Jälle: Tesla on nii eriline masin ja pigem võrreldav S-klasside, 7-seeriate jms niigi ebavajalikuga oma omadusilt ja hinnalt, et selle kohta käivad üldse muud "reeglid". Jutt siiski tavaliselt elektrifitseeritud poekärust, mis siis läbib a'la kuni 500 km kuus ja vähem. Aga samas on suuteline sõitma ühe paagitäiega (40-50 liitirit) paksus metsas läbi lumehangede -20 kraadi juures 500 km või tooma Rootsist ära suure purjeka sisemootori Wink Paned kõik vajadused, omadused ja HINNA omavahel võrdlusesse ning elektriauto on igal juhul mõttetus. Kui seda kasutada nii, milelks ta ju mõeldud on ja kuidas nüüd 2 kuud me Sitikat ka esimest korda 13 aasta jooksul kasutasime, on kordi odavam iga päev taksoga sõita. Too kütuse pealt "Kokkuhoid" on samahea kui null, kui asja otstarbekohaselt kasutada. Ainuüksi aastane liikluskindlustus ja rehvide hinnavahe on oluline kuluartikkel... Ja teistpidi on kohe see, et uut ja kallist tranduletti soetades, kui seda just taskus oleva raha ülejäägi eest ei tehta, peaks sellega siiki võimalikult palju sõitma - seega peaks see ikkagi sobima absoluutselt kõigeks! Jälle: kõik muud elektripunnid ei kõlba suures piires millekski. Ikka jääb see, et veel mingi "teine auto" peab kõrval olema. Ja olemegi jälle ringiga alguses tagasi Wink Aga see on vaid kuiv numbriline raamatupidamine, emotsioonid, "Ma tahan" jms tuleb otse loomulikult ka arvesse. Kuid et meil enamusel on siiski päevas/kuus/aastas/elus mingi kindel summa ELAMISELE kulutada, siis meie püüame päriselt elada ja lolli ebavajaliku pakazuuhaga mitte tegeleda. Ja muidugi mitte orjata... kedaiganest siis.
Vasta

(05-04-2014, 15:49 PM)PlyVal64 Kirjutas:  või tooma Rootsist ära suure purjeka sisemootori

Kohe torkas pähe, et tulevikus peaks saama el. autosid praami peal laadida, sest seisab ju. Sadamas pole enam aega laadimiseks. Olgu siis kallimalt kui maavõrgust aga võimalus peaks olema.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(05-04-2014, 20:45 PM)aavu Kirjutas:  
(05-04-2014, 15:49 PM)PlyVal64 Kirjutas:  või tooma Rootsist ära suure purjeka sisemootori

Kohe torkas pähe, et tulevikus peaks saama el. autosid praami peal laadida, sest seisab ju. Sadamas pole enam aega laadimiseks. Olgu siis kallimalt kui maavõrgust aga võimalus peaks olema.

Ei miskit uut siin maamunapeal - isotermilised istuvad rõõmsalt lutiotsas ülesõidul.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne