Postitused: 1,183
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
26-03-2014, 13:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-03-2014, 13:22 PM ja muutjaks oli
Wiki432.)
Jumala vabalt võib õli sellist pulli teha. Küll nähtud omal ajal moskvitši mooterid, mille ei olnud võimalik pärast klapikambri kaane eemaldamist lugeda klapi vedru keerdude arvu, kõik oli üks ühtne käkk. Masinad sõitsid avtooliga, tihtipeale korrapärase hoolduseta. Õli vahetati siis, kui pähe tuli, või tööd lubasid pausi teha. Kõige marginaalsem tuleb meelde juhus, kus üks ülemus sai kätte uue pirukamosse, sõitis sellega 30000 jutti ja mootor jooksis kokku. Õli ei olnud selle aja jooksul kordagi vahetatud. Seest nägi mootor umbes samasugune välja, nagu pildil. Võimalik, et hullemgi, täpselt enam ei mäleta. Isegi korrapäraselt vahetatud avtooliga võis pärast mõnekümne tuhande läbimist mootori sisepindadelt musta ollust kruvikeerajaga maha kraapida, nii kehv oli selle õlilaadse toote pesemisvõime.
Masinad, mis sõitsid Ziguli õliga ja said korrapärase õlivahetuse, säilisid paremini. Minu enda tööNiva, mille sain kätte täiesti uuena, hakkas tahmuma pärast 200000-det. Sisse sai alati oma teadmist mööda Ziguli õli. Mis seal vaadis või kanistris (kuidas jumal juhatas ja naftabaasist eraldati) tegelikult oli, jumal seda teab.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 2,133
Teemad: 140
Liitus: Apr 2005
Maine:
14
Kodanik Wiki jutt regulaarsest õlivahetuses on õige, vaadates selle mosse mootori sisu fotosid. Tuleb lugu meelde, sõbraga,kes soetas endale USAs 1957.a Chrysler Impariali.
Lugu siis elline,et 1957.a ostis üks härra omale Chrysleri esindusest Wisconsinis uue Imperiali. Sõitis sellega kuni 1962.a ja otsustas,et aeg on see välja vahetada uuema auto vastu. Müüs selle edasi ja sealt sattus see ühe taluniku kätte,kes aga ei oskanud sellega midagi tarka teha, sest tema jaoks oli automaatkäigukast harjumatu.Siis seisis auto mingi 5-6 aastat. Kuni pere poeg selle auto hoopis endale võttis esimeseks autoks ja sõitis sellega kuni 1972.a mil hakkas kütusekriis. Ning suured kütteröövlid muutusid "out" teemaks, kohe päeva pealt. Nii siis pargiti auto küüni taha ja sinna jäi ta seisma kuni 2007.a Vahepeal olid autos endale kodu sisse seadnud herilased ja pesukaru,kes sisu oli muidugi suutnud ära lagastada.
See kõik oli köömes aga kui uus omanik üritas mootorit tööle panna ja see kohe mitte käija ei tahtnud. Selgus karm tõde,et vana õli ladestus oli ikka meeletult julm.(1)56799 miili läbi lasknud mootor polnud vist peale 1962.a ainsatki õlivahetust näinud.
Vaatepilt oli veel jubedam,kui Kamazi õliga sõitnud mosse mootor.
Eks peale vandesõnu ja hulgatööd sai see Chrysler jälle liikuma aga ime oli see,et mootor polnud selle mögina sees veel kotti läinud.
Postitused: 867
Teemad: 55
Liitus: Sep 2008
Maine:
32
Spidokas näitab 52 tuhandet, mis on õige kuna sugulased mäletavad seda autot juba algusaastatest ning sõideti sellega üliharva. Arvan ,et kui korragi on seda õli seal vahetatud on hästi. Täna olin siis ülepeakaela selle jamaga koos ning mootor hakkab taas ilmet võtma. Homme üritan veel saada uue ketitalla kuna vana oli omalt kohalt lahkunud koos murdunud tiftidega, väntvõll sai lahti võetud ning kolm õlikanalit olid nii umbes, et kruvikaga andis läbi surkida, see eest nägid saaled ja tööpinnad välja nagu uued.
Postitused: 5,274
Teemad: 71
Liitus: Oct 2011
Maine:
130
Profiilile viskasin juba plussi juurde, kiidan ka siin teemas hakkajat tehnikahuvilist, kohe hea on vaadata selliseid masinaid..
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB
Postitused: 867
Teemad: 55
Liitus: Sep 2008
Maine:
32
Täpselt sellisel ajal sai risti-virtsu maanteel liigutud.
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
08-06-2015, 10:56 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-06-2015, 11:01 AM ja muutjaks oli
Basilio.)
Tubli töö! Olen alati imetlenud inimesi, kellel on aega ja tahtmist vana auto niimoodi "õide lüüa".
Kui kellelgi suu vesiseks läks, siis täpselt samasugune M 412 IE, ainult valge, on projektikaks saadaval. Vähemalt kere poolest tunduvalt kabedamas seisus kui see punane alguses. Sõitnud kübe alla 100 000, talvel praktiliselt sõitnud ei ole. Vajab iluravi(mõned kõverad plekid ja roostetäpid) ja plokikaane tihendi vahetust. Täpsemalt privas.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.