(08-05-2014, 09:11 AM)PlyVal64 Kirjutas: Edit: hea näite T-25'st peab ikka ka tooma, õigemini korralikust müüjast: väga kena kapremonditud ja paberitega Põka. Vaat sellest saan ma aru, kus inimene on traktorit korralikult hooldanud, see näeb korralik välja ja ei määri juba 10 meetri pealt vaadates ära jne! Seal on selge, et maksavad inimese töötunnid traktori kallal + materjalid. Seega samaväärne aga lihtsalt säilunud kobe ei saa maksta üle 3000 euro ja kui vähegi lekib või mingigi viga külges töövõimelisel, siis 2000 ja saastal kuni 1000.
Sa ei kujuta, ette mis tähendab kapremont tänapäeval. Olen kuulnud palju seda sõna "kapremont" - reaalsuses tähendab kapremont tänapäeval, et võetakse laudatraktor, mille plekid enam koos ei püsi, puhastatakse ära ja värvitakse üle. Parimal juhul vahetatakse käigukasti fiksaatorvedrud tugevamate vastu, et käigud sees püsiks. Mootorile lisatakse paar uuemat detaili generaator ja kiire starter enamjaolt ning sisul vahetatakse kolvirõngad. Kõigele sellele paar kihti värvi peale ja jutt juurde, et kapremonditud. Jah pannakse uus juhtmestik, mis esimest 100tt üle ei ela oma euro otsikute tõttu või kulutab lihtsalt vastu plekki juhtmetelt plastikkatte maha ja ongi põleb su masin lihtsalt maha.
Siiamaani vast ca 20st masinast, millel kapremont tehtud neis kahel oli selle kohane dokumentatsioon ka olemas. (a'la pildid lammutamistest, ostutsekid varuosadest jne jne) Teisalt kes suudab t25le teha kapremondi (traktorihind 3500euri sellest ütleme pool on toorik seega 1750euri kapremont sellest omakorda võiks pool 875euri olla vaid tööraha) - Anna andeks ma ei kujuta ette ka kuidas selle 875euri eest annab teha kapremonti. 1 tagarehv on juba 200euri,tagumine velg samapalju, esirehv seal 65 juures. Käigukastis parimal juhul suudab varuosadele kulutada 400euri juures - sitemal juhul poole rohkem. Igasuguste pisividinate peale võib julgelt 500euri kuluda.
Aastaid 8-10 tagasi üritas üks Pärnumaa mees teha kapremonti ehk teisisõnu uue vääriliseks ja temal kulus mälujärgi nii: 35t eeki oli traktor ja sellele lisandus 65tuh varuosade peale. Praeguses seisus 2k traktor 4k varuosad - töö tasuta.
Samas kui keegi on kõva vend ja tambib oma rinda, et suudab 2k euri eest korraliku kapremondi ära teha koos töörahaga - andku mulle teada suudaks talle järgmise 10aasta jaoks traktoreid küll ja küll soovitada, mida sellise reha eest tahetakse remontida.
Mulle on jäänud meelde ütlus kuskilt veneaja kapremondi kohta. Uus auto peab sõitma 300tuhat ja kapremonditud pool sellest. Ei usu mina, et need kapremonditud elukad suudavad 500 töötundigi üle elada. Korralik hoitud 1000tt töötanud masin võib aga vabalt 2000tt õigete töövõtete juures vabalt töötada. Siit küsimus kumba valida.
Seetõttu olengi mina nende ärimeeste kapremontidega ülimalt ettevaatlik. Enamikus lubatu/räägitu ei pea kuidagi paika. Eks probleem ka pigem selles, et miks kuradima pärast enamik neid kapremondi masinaid nii aasta kahe pärast uuesti müüki tekivad ja huvi korral avastad, et nad tahavad JÄLLE kapremonti saada- nonsens ju.
Tehase konditsioonis masinad
Sa ei kujuta ette, kui palju soovijaid on korralikule masinale. Enamik soovijad on ikkagi vanem generatsioon, kellel on juba selline masin hoovis ja vajatakse "kohvimasinale" asendust. Vana jäetakse varuosadeks - mõttega.
Varuosadega ongi nii, et igal korralikumal omanikul, kel selline masin tööloomana aastaid on olnud, omab majandiga võrdelist varuosaparki.
T25 eelis ongi, et igat varuosa on võimalik saada maksimum nädala jooksul ja see ei maksa ulmelist hinda. Remondi kohta saab küsida abi igast külast, kus majand olnud ja mõni vanem traktorist mehaanik veel oma mõistust pole maha joonud.
t25 masina ülessanne on eestis muutunud. need 5000 masinat, mis Eestis on, need ei tee enam ammu ammu igapäevaselt 8h tööd jutti. Reaalsus on see, et 20aastaga suudetakse 1000tt vaevu kokku saada enamikul. See teeb 50tt aastas - sedagi parimal juhul. (reaalsus enamikus kahjuks pool sellest)
Seetõttu ei ole mõtet mingist juhanihirvest isegi juttu teha. Seda juhanihirve ei soovita vene tehnika pooldaja isegi vihavaenlasest ämmale.
Ise ka ei tahaks.
Masinaid on kahte sorti, ühed mis on mõeldud sõitmise jaoks ja teised mis on mõeldud hobide jaoks.
Võrdlusena. Samamoodi võiks ju minna mõne vana Volga või Pobeda omaniku juurde ja öelda, kuule sul hästi säilinud masin ostan ära 1€/kg. Rohkem ei maksa sest tehniliste lahenduste ja sõiduomaduste poolest on ta ohtlik. Sõitmiseks ju ikka korralik Hiina või Jaapani auto.
Seega loogikaga ei ole vanemate asjade puhul midagi tegemist. See kes soovib korraliku uunikumi - maksab selle eest suurt summat ja see kes tahab uut tänapäeva autot maksab sellest vähem kui uunikumi eest.
Reaalsuses nonsens aga praktikas reaalsus.