(09-06-2014, 23:26 PM)2715 Kirjutas: Traadiga keevitades on esmatähtis, et kaar põleks stabiilselt mitte väga kõva praginaga vaid kergelt sisiseva häälega ja stabiilselt.
Vastasel juhul tekivad keerised ja õhu liikumine ja kaitsegaasiga keevituskoha katmine ei õnnestu mingi nipiga.
Üldse on kaitsegaasi hulga väljareguleerimine väga täpne protsess ja sõltub ka keevitusasendist.
Liiga suur gaasivool ei taga alati suuremat kaitset kuna gaas väljub suudmest suure kiirusega ja tekivad keerised.
Vaat see jutt meenutab juba seda "Hiina keelt", mida on rääkinud just needsinased alumiiniumpaatide Meistrid. Alumiinimi keevitamine tipptasemel pidi olema täielik teadus ja pidi jah vahe olema ka masinate seadistamisel ,kas keevitad normasendis kereõmblust või pea alaspidi kusagil põhja sees floore või lae all biime jne. Kuna ma siin hästi natuke tegelen uute Ukraina alumiiniumkaatritega, siis ühe paadi peal on näha erinevate meeste töö. See on suisa "kosmiline vahe" kvaliteedis...
Tsiteerin siis
Alunaudi pealikut Mark Muru ühest teisest foorumist ja väga paljude aastate tagant. Midagi pole muutunud, lihtsalt nema don nüüdseks kõik need õpipoisiaastad läbinud ja pakuvad absoluutsel tipptasemel alumiiniumitööd. Aga selleks, olulised punktid rõhutan ja tänaseks on neil ka täiesti uus tehas (ehk siis töökeskkond alumiiniumiga töötamiseks):
Tsitaat:1. Alu-keevituse hind kõrge.
Kõrge on hind nii teenusel, seadmetel kui ka kulumaterjalidel. Rentida ei õnnestu Eestis sellest valdkonnast mitte midagi.
2. Alu-keevitus vajab materjali eelsoojendamist.
-Mida see endast kujutab? Kas see sõltub pinna suurusest? Kuidas eelsoojendamine käib?
Selle projekti raames esinevate võimalike materjalipaksuste puhul võib eelsoojenduse teema kõrvale jätta. Pole vajalik ja pigem teeb kahju kui kasu.
3. Oksüdeerumine ja pinnapuhtus on alumiiniumi keevitamise juures suurim probleem.
-Mis nende vastu aitab?
Kallite keevitusseadmete puhul võib oksiidiprobleemi sootuks unustada. Masin saab sellega ise hakkama. Puhtus tähendab seda, et abrasiivlõikekettad võib praktiliselt ära unustada, roostevabade traatharjade peale kulub palju raha. Ruumid peavad puhtad olema jne, keevitusmasin peab korras olema (jahutusvedeliku lekked, kõri puhtus jne), kuna ohutustehnilistel põhjustel peab suruõhuriistu kasutama, siis ka suruõhk peab olema õlist ja veest puhastatud jne jne palju pisiasju mis võivad kasvada suurteks probleemideks.
Tsiteeri:
4. Spetsiaalsed tööriistad vajalikud.
-Millised tööriistu on vaja? Mis nende koguhind võib olla? Kas ka neid on võimalik rentida?
Ei jaksa siia kokku kirjutada mis ja miks
Rentida ei saa. Mõnda asja ei saa isegi poest osta vaid tuleb tellida otse vabrikust. Vabrik ei tee jaemüügiks, kuna pole piisavalt suurt potensiaalset mahtu.
5. Keevitamisest tulenev deformatsioon (kogenematu puhul garanteeritud)
-Järelikult vaja läbi teha koolitus ja siis hulk meetreid testõmblemist.
Pigem tuleks teha 2...6 kuud stazeerimist vähetähtsate asjade kallal. See ongi tavapraktika. Saadud kogemuste baasil saab hakata edasi arenema. Mis ei välista et on ka talente kes kohe kahe parema käega on.
6. Kõik CNC pingid ei kõlba lõikamiseks - eritingimused on nii laual, ventilatsioonil, filtril, ühendustel, lõike- ja kaitsegaasidel jms
-Eks leiab teenusepakkujate seast ka sellise, kelle pink selleks sobib.
Plasma on tegelikult viimane valik. Vesilõikus ja laserlõikus ( kõik laserpingid ei taha alumiiniumit, kuna peegeldub tagasi )
Selge, et Eestis on palju oskajaid ja pole see alumiinium ju ka midagi ulmehullu kuid vähegi kvaliteetse tulemuse saamiseks vajab oi-kui-palju lisatingimusi võrreldes teiste metallidega. TIG on muidugi abiks aga jutt on ju traatkeevitusest ja ilma traadita päris ka ei saa.
edit: Ahjah, kursused. Kui, siis äkki julgeks alumiiniumi kohalt soovitada
Keevituskooli (Uus Idee) aga kvaliteetõpe koos paberiga ei ole odav! Eriti erikoolitus alumiiniumi puhul: odavaim on 80-tunnine
täienduskoolitus hinnaga 771 euri. Algajale 200-tunnine põhikoolitus alumiiniumi jaoks maksab aga 1826 euri ja seda on peaaegu poole rohkem, kui näiteks algtaseme professionaali laevakapteni (50GT) õpe... Karm värk!