(09-07-2014, 22:40 PM)valdy Kirjutas: ...
Uurisin seda skeemi ja tulin mõttele teine hari massist lahti ühendada ja vist hakkas tööle. Esialgu küll laeb 13V ja 10-20A aga kui aku täis saab eks siis näeb mis näitajad on. Pingeregulaator seisab praegu PP132A-0 ja on kaunis kuum. Ei tea kas see ka loeb midagi kui praegusel ühendusel harja otsad ära vahetada. Praegu siis jookseb harjadele ühele süütevool ja teisele regulaatori pinge.
...
Ehk praegu töötab pingeregulaator ülekoormuse all... Kauaks see nii ei jää, varsti peaks laadimine kaduma. Loodetavasti kärssab vaid mähis ja mitte auto.
Esmalt leia mõni kindlasti töötav pingeregulaator, mida Sa veel ei ole maha põletanud. Siis otsi mõni suvaline vana (seistmekümnendatest alates) traktoristi õpik, kus on sees russ või jumps või põksinäks: välise pingeregulaatori ühendamise skeem on sama.
Siis ühenda oma gene ja PR lahti ning vea uued juhtmed nii:
1) akult (kui viitsid, siis ampermeetri
tarbimisklemmilt gene plussile;
2) süütelülitist pingeregulaatori toiteklemmile;
3) pingeregulaatori seadeklemmilt harjade otsale (ehk ergutusmähise plussklemmile);
4) lisajuhe generaatori kestalt aku miinusele;
5) lisajuhe pingeregulaatori maanduselt (vaata hoolega, millise kinnituskruvi alla see tuleb!)
Nüüd võiks korras genekas anda voolu kätte. Kui saad nii laadima, siis katsu masina kimbust õiged juhtmed õigete klemmide alla panna ja peaks toimima. Lisamassid keresse/raami ei tee säärastel asjadel kunagi halba.
Kogu ülaltoodud jutt eeldab, et sel genekal ikka on ergutusmähis ühe otsaga kestas ja teisele antakse ergutuspinge regulaatorist. Kui ergutusmähis on kahe klemmi vahel, siis nii lihtsalt ei saa.