Kas ostaksid endale gaasiauto?
#1

Kuna riik planeerib hakata lähitulevikus toetama gaasiautode soetamist ja elektriautode toetusi ilmselt vähendada/toetamine lõpetada, avaks käesolevaga analoogilise teema gaasiautode kohta. Kellel on kogemusi uue gaasiautodega, kes on tellinud süsteemi järelpaigalduse, kui palju tänaste hindadega reaalne võit tuleb, mida tuleks vältida jne. Gaasiautosid ei ole registris palju (3-4t tuhat), aga ilmselt lähiaastatel hakkab hoogsamalt lisanduma.
Vasta
#2

Gaasiga sõitmine on poole odavam, olen seda juba harrastanud 10 aastat, ainuke negatiivne asi on olnud see, et gaas hävitab mootorit, eeskätt klappe, aga kuna ise remondin, siis pole see probleem. Praegugi on üks gaasi-fookuse kaas garaasis laua peal.

Samas kardan, et praegune lääneperselakkujatest valitsus ei luba oma rahvale sellist luksust kaua kesta ja mingil hetkel pannakse gaasile aktsiis otsa ja asi kaotab mõtte.
Raha tuleb kulutada Lääne Peremeeste moosimiseks, mitte oma pööblil raiskamiseks (a la tasuta ühistransport).
Vasta
#3

Ma lasin LPG seadme panna oma RAV4'le. Suurim eelis CNG seadme ees on oluliselt suurem tanklate võrgustik.
Näiteks eestis on http://cngeurope.com/ andmetel 5 surugaasi tanklat, aga http://www.mylpg.eu/ andmetel 40 vedelgaasi tanklat. Lätis on vastavad numbrid 1 vs 178! Lätis on üldse LPG'ga mõnus sõita. Müüakse pea igas Statoilis ning hind Extra kaardiga ~0.55 eur.

Muus osas on CNG kindlasti soodsam tänu paremale energiatihedusele. Omast kogemusest võin öelda, et julgelt 20% on gaasi (LPG) kulu bensiinikulust suurem kui teha gaasiseadme tasuvusarvutusi. Sellegi poolest on tasuvusaeg ~30k km. Mul kusagil 10k sõidetud seni.
Vasta
#4

Läheb igati elektrikäuladega kokku ja minu suhtumine on kindel: täitsa mõelnud soetada Logan MCV Laureate LPG ehk siis bensu ja gaasi sööv mahukas odavauto. Lööd selle veel täielikku tippvarustusse koos haakekonksuga, maksab seuhke ~13K eurisid. LPG teeb hinnalisa vaid 800 eurot ja see peaks ennast küll ära tasuma. Kokku siis kaasas 50 + 32 liitirt põlevainet. Kas kellelgi teisel tootjal on veel uusi gaasiautosid? Suurel vennal Renault'l ei ole, kuigi mootorid samad.

Ehk ma jään enda juurde: andke mulle see 18K lollusetoetust ja ma oskan sellega oluliselt targemat teha. Tõesti gaasiauto osta vms. Ning minu pärast võib ka Teslad atradeks taguda...
Vasta
#5

(16-07-2014, 10:09 AM)jurkman Kirjutas:  ainuke negatiivne asi on olnud see, et gaas hävitab mootorit, eeskätt klappe, aga kuna ise remondin, siis pole see probleem.

Nüüdisajal paigaldatakse alati ka lisaõlitus. Peaks selle vastu aitama.
Vasta
#6

(16-07-2014, 10:32 AM)olli Kirjutas:  
(16-07-2014, 10:09 AM)jurkman Kirjutas:  ainuke negatiivne asi on olnud see, et gaas hävitab mootorit, eeskätt klappe, aga kuna ise remondin, siis pole see probleem.

Nüüdisajal paigaldatakse alati ka lisaõlitus. Peaks selle vastu aitama.
************************************************************************
Sõidan 6 aastat sama gaasitatud MB ga. Ca 15-20% on gaasikulu suurem bensiini kulust. Autole oli paigaldatud Itaalias 2000 aastal gaasiseade (LPG) . Kuna andsin auto juunjori kätte siis pärast nädalavahetust oli vaja avada ka mootor. (klapivedru purunes). Ei täheldanud pea 140000 km läbisõidu juures mootori sisemuses mingeid muutusi mis oleks tingitud gaasiseadme kasutamisest.
Seni kuni valitsus aktsiisi ei tõsta sõidan kindlalt gaasitatud autoga. Võrdlesime 2 kuu jooksul,ühe töökaaslasega kulutusi 1 km peale. Temal 96 passat 19 td 66kw ,minul MB E200 TE 92 a.90kw. Kulutus kilomeetrile sama. Ei näe põhjust loobuda gaasiautost ja vahetada diisli vastu.
Miinusteks on see nagu ma kordan puudub korralik remondi võrgustik. Näiteks Pärnus pole kedagi kes viitsiks süüvida mõne seadme probleemidesse. pean sõitma kas Tallinna või Riiga,Valmierasse. Uut seadet oskavad kõik külge panna aga vana remontida ei taha.

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#7

(16-07-2014, 12:10 PM)umm Kirjutas:  Mitu inimest viriseb ja mitu tegutseb meie konnatiigis? Valitsusel ongi ju ainult ühepoolne surve. Rahvas tõmmaku pea "peest" välja ja tehku ka oma nõudmised ja soovid selgeks sellele valitsusele.

Ainukest toimivat meetodit oma tahte maksmapanekuks nimetatakse relvastatud riigipöördeks ja see on paraku paragrahvialune teema. Igagused kaasamisejutud on jutuks head küll.

A tehase CNG apastraadiga sõidaks isegi, paraku siinpool lompi minujaoks kvalifitseeruvaid pole. Mikistanist kah espehhjaalselt tooma ei hakka, kuigi sõidetavaid asju leiaks:

http://www.ebay.com/sch/Cars-Trucks-/600...45573.m339

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#8

Mida suurema küttekuluga bensuauto, seda mõistlikum ja mõttekam on gaasiseadme paigaldus.
Vasta
#9

(16-07-2014, 12:02 PM)agaa Kirjutas:  Miinusteks on see nagu ma kordan puudub korralik remondi võrgustik. Näiteks Pärnus pole kedagi kes viitsiks süüvida mõne seadme probleemidesse. pean sõitma kas Tallinna või Riiga,Valmierasse. Uut seadet oskavad kõik külge panna aga vana remontida ei taha.
oskad Sa selle põhjal ka paigaldajat soovitada? Kes mõistab probleeme lahendada, mõistab neid ilmselt ka vältida Wink
paigaldamine on mu teada litsenseeritud tegevus. Vaadates paigalduste pilte, sooviks ma aga paigaldajaga torustiku kinnitamistest eraldi rääkida või selle ise teha - seda harrastatakse üldiselt poolraamidele ja isepuurivate kruvidega, mis ei paranda päris kindlasti kere roostekindlust ehk siis ei ole mulle ok.

Teet,
olnud laisk ning oma veerandtuhande turbo-hobujõuga igapäevasõidukile gaasi paigaldamist juba kevadest saati edasi lükanud. Nn paigaldaja-kodutöö on just see, mida pole enda meelest piisavalt teha jõudnud. Kogemused ja soovitused on ses osas väga teretulnud!

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#10

(16-07-2014, 10:09 AM)jurkman Kirjutas:  ...
ainuke negatiivne asi on olnud see, et gaas hävitab mootorit, eeskätt klappe
...

Ei hävita mitte gaas ise, vaid lõpetamata paigalduse tõttu paigastläinud segu ja ümberseadistamata süüte tõttu valesti toimuv põlemine. Ehk valus laks peaks minema käpardlike ja pohhuistlike paigaldajate munade pihta (ma ei tea, et sellega mõni naine tegeleks siinkandisToungue).

Teadaolevalt ei erine tehasest gaasitoitele arvestatud mootori raudvara "tavalisest". Küll erinevad nii süüte kui toitetabelid ja mootoritarkvara oskab kasutatava põlevaine omadustega paremini arvestada.

Kel täna uue auto soetamine plaanis ja pakutavate seas ka mitmetoitelisi leidub, siis soovitan väga tõsiselt kaaluda. Gaasitoitelised (surugaas siis) on praegu teadaolevatest ainsad, mis suudavad tarvitada puhastatud biogaasi, mida hakkab lähiajal nii mõnestki Eestimaa punktist saama. Vihjeks tasuv vaadata suuremate farmide taha - kui paistab roheline (võib ka muud värvi olla) kuppel lägapüti kohal, tasub uuridaWink
Vasta
#11

Üldiselt olen igasuguste toetuste vastu, nii elektriautode ostmiseks kui ka gaasil töötavate autode ostmiseks mõeldud raha on praktiliselt tuulde loobitud, samas kui sellega oleks saanud teha nii mõndagi praktilist ja ühiskonnale kasulikku investeerigut a'la prügipõletusjaam, uued alajaamad, korrastatud alad vms...

Nenditi fakti et elektriautode soetamisega kukuti persse, vaja nüüd järgmisesse ämbrisse astuda... mis teatavasti pidi eestlase lemmik jalanõu olema. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#12

(17-07-2014, 09:18 AM)v6sa Kirjutas:  Teadaolevalt ei erine tehasest gaasitoitele arvestatud mootori raudvara "tavalisest". Küll erinevad nii süüte kui toitetabelid ja mootoritarkvara oskab kasutatava põlevaine omadustega paremini arvestada.

Paljudel tehases paigaldatud masinatel ikka kasutusel teised materjalid (just plokikaanes).

Gaasiauto poolt juhul kui see on tehasest sellisena välja tulnud.
Vasta
#13

(19-07-2014, 23:00 PM)mlsluik Kirjutas:  Üldiselt olen igasuguste toetuste vastu, nii elektriautode ostmiseks kui ka gaasil töötavate autode ostmiseks mõeldud raha on praktiliselt tuulde loobitud, samas kui sellega oleks saanud teha nii mõndagi praktilist ja ühiskonnale kasulikku investeerigut a'la prügipõletusjaam...

See veel puudus, et miljonäridele uusi jaamu vaja aidata soetada. Neil on momendil niigi prügi puudu mida põletada. Ostavad väljast sisse. Ka sina maksad oma prügi ära andmise eest hinge hinda, ja hiljem maksad sa neile, kas siis soojuse, ehitusmaterjali, rohelise elektri jne näol uuesti ja uuesti ja uuesti. Anda neile veel maksumaksja leivakontsik, uue jaama ehituseks...

Faking kulakud raisk Big Grin

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#14

Ei taipa, mis hingehinnast kogu aeg prügimajandusega seoses jutt käib. Elan maal ja prügifirma viib kord kuus 240 liitrise nõu ära, arve on iga kuu 2,64 eur. On see tõesti hingehind? Pakendid rändavad poe juurde kollasesse konteinerisse ja vanapaber sinisesse - tasuta muidugi. Osa ajalehti jätan järgi, et oleks millega tuld alla teha.
Kas on siis mujal Eestis hinnad tōesti siis nii palju suuremad?
Vasta
#15

tõesti kirves hind sul. Smile
ma ka maal.
konteiner on kõige pisem, ehk 140 liitrit ja samuti kord kuus. maksab 0.48

aga kui vaadata, mis hinnaga jaamad prügi ostavad, siis võiks arvata, et kunagi hakatakse peale ka maksma.
Vasta
#16

Prügimäel vist kogutakse gaasi ka...aga see korjatakse kokku ja lastakse niisama õhku,sest tuleb vist liiga vähe,et ära tasuks kogumine.... Võibolla eksin aga jäi nagu kuskilt jutust kõrva.
Metsad ja tänavad oleksid päevapealt prügist puhtad,kui hakatakse toojale väikest tasu maksma...aga piisaks isegi sellest,et võetakse tasuta vasta. Võiks siis selle gaasi ka kokku taguda balloonidesse mitte niisama õhku lasta...
Vasta
#17

Põgusa otsingu ja nähtud uudiste põhjal suletud prügilatest ikka korjatakse seda. Eeldab muidugi torustiku ja õhukindla katte olemasolu. Kui juba torud maas, siis kasutatakse seda samas ära kah, pole ju investeeringul mingit mõtet, kui väärt kraami tuulde lased, keskkonnaseadused seda vaevaltki lubaks.

Tsitaat:Eestis toodavad biogaasi AS Tallinna Vesi Paljassaare reoveepuhasti, AS Narva Vesi reoveepuhasti, OÜ Saare Economics Jööri, Salutaguse Pärmitehase reoveepuhasti, Aravete Biogaas OÜ ja AS Kuressaare Veevärk. Lisaks kogutakse prügilagaasi Väätsa, Jõelähtme, Pääsküla ja Paikuse prügilas. Nimetatud asutused kasutavad biogaasi sooja ja elektrienergia tootmiseks. Tartu Aardlapalu prügilas tehakse ettevalmistusi prügilagaasi kasutamiseks mootorikütusena Tartu linna surugaasibussides, valmimisel on Tartu Veevärgi biogaasireaktor ja mitmed väiksemad biogaasijaamad[4]. 2013 käivitusid ka Vinni ja Oisu biogaasi jaamad, mis kasutavad toormena veise- ja sealäga ning sõnnikut.
http://et.wikipedia.org/wiki/Biogaas
Vasta
#18

Biogaasi kasutamine Eestis: http://www.veeb.eestibiogaas.ee/kasutamine/

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#19

(20-07-2014, 00:00 AM)volrem Kirjutas:  ...
Paljudel tehases paigaldatud masinatel ikka kasutusel teised materjalid (just plokikaanes).
...

On selle kohta mingit teadmist ka? Viide mujale, kui Telegrami lehele oleks väga abiks.
Vasta
#20

Juba olemasolevale pisut vanemale autole gaasiseadme paigaldamine tõenäoliselt ära ei tasu. Samas on teinekord müügis üsna mõistliku hinnaga sõidukeid, kus gaasiseade juba peal.
Siiski ise ostaks vast ainult sellise auto, kus see on juba tehasest peal. Antud juhul vist peale Dacia suurt valida polegi. Opelil ka mingid tehase gaasikad aga ei tea kas neid Eestis müüakse ?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne