QUAD Apex Pro MXR100 / MX Suzuki RM85 RM250 / Arctic Cat ZR700 ... nokitsen palju
#1

Poja quadil juhtus see mis juhtuma pidi, hüpetel ei pidanud tagakiige vasta.

           

Juhtuma pidi see aga seetöttu, et isegi tootja tehas tunnistas jöuarvutuste viga ammu ning lasi välja teate, kuidas tugevdada kiiget. "Laisk, nagu ma olen" (tegelt vabandaks ajapuudusega välja), ei vötnud ma seda tööd ette vaatamata teiste tungivatest soovitustest ... nüüd kui suht keerulisem on Big Grin

           

Proovisin siis mööta originaalpikkused ja need paberile kirja. Ei plaani kiiget pikemaks teha, kuna siis vajab kohe ka amordi kinnitus ringitegemist. Samas ta teoreetiliselt vöiks küll kurvis külglibisemist sujuvamaks muuta, kuid tegu on siiski 100 cc masinaga, jääb nagu on.

   

Rummu asemel tuli tagaosa vörusse leida miskit metalli, et hiljem keevitusel see ovaaliks ei kisuks. 80 mm toru pole, möödult suuremad torud liialt suured et treida, nii suurt alumiiniumkangi pole, teraskangi küll leidsin ühe, mis natukse vajaks treimist, kuid see oli liialt eriteras et norm treida jöuaks ning meeletult raske. Tegin siis suuremast torust. Arvutuste järgi löikasin torult pikuti riba vahelt, painutasin klambritega kokku, tagusin haamriga ümaraks, keevitasin kinni ja treisin 80 mm OD:

   

45 kraadi all saab kiigelt mölkis ja keered osad ära löigatud, nii jääb rohkem keevituspinda. Vöimalikult ka kaugele sellest amordikinnituskohast, sest sinna saab kiige köige tugevamad löögid:

   

Märgid peal, löiked tehtud:

   

Rummu kinnituselt eemaldan vanad osad, amordikinnitusosa vaid jätan külge. Kuna tugevdused tulevad nüüd nii ülesse kui alla ja pikemalt kui originaalis, siis ei  tohiks hullu olla, et kiige vars jääb siseküljega rummu kinnituskorpuse külge keevitamata:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#2

Tagarummu kinnitusel sai kenasti mölemad vanad kiigevarred eemaldatud jättes amordikinnituse puutumata:

   

Spikerdades siis eelnevalt paberile kirjutatud mööte, panin jupid paika nagu nad olema peaks ja möötsin puuduoleva vahe pikkuse ...

   

... lisasin möödule 15mm töötlusvaru ning löikasin samamöödulisest karprauast jupid välja. Vahe on aint see nüüd, et vana osa on 2mm paksu seinaga ja uued jupid 3mm paksu seinaga:

   

Järgmiseks rihin uued jupid kiigele külge ja panen punktidega kinni

       

Et nüüd tagaosas rummukinnitust paika saada, aretan kiigele rakise, kus siis saab rummukorpuse otseks rihitud kinnitusvölliga. Siis töötlen keevituskohad vastavalt rihtimisele ning fikseerin rakise ja keevitus vöib taas alata. Rakis tuleb miskit sellist, et esiosa on kinni ning tagaosa toetub lihtsalt omaraskusega süvendisse, siis saab keevituse ajal jälgida, et ta kiskuma ei hakkaks. Muidu kui mölemad pooled jäigalt kinni panna ja siis kokku keevitada, siis lahtivöttes vöib tulla üllatus, et keevitus jäi pingesse ning kiige jääb keere.
Rakise aretuse alustus:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#3

Plaanitust aeglasemalt läheb see ehitus ... aga noh mis teha.

Uued varred vähemasti küljes:

       

Järgmiseks rakis ja siis otste töötlus uueks keevituseks. Miskit rakis tuleb, pole just palju reguleeritav, aga keerulisema tegemine vötaks liialt palju aega:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#4

Kiige otsad käiatud. Märgistuse pealesaamisega oli tükk möötmist ja nikerdamist. Üldkokkuvöttes sai kiige originaalist 7mm pikem ... "loomulik viga" ... no jätsin pidevalt käiamiseks eksimisruumi.

   

Rakises proovides oli veel keerulisem mo jaoks see paika rihtimine. kinnitusvöll ja sillavöll täpselt paralleeli ja paralleeli saamine.

   

Siis veel kiigevarte otste kohendus jne. Pildil näide, kuidas paikarihituna tuli jälle otsa kohendada:

       

Algul plaanisin rakise autonoomselt kokku poltida, kuid see osutus keerulisemaks kui ettevaatlikult lauakülge keevitada:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#5

Koos rummu ja tagavölliga sai möödud paika kontrollitud ja ka punktid peale lastud.

   

Siis vötsin alumiiniumist rummu ära ning keevituseks panin tolle omatehtud D=80mm toru. Ja nii ta ühtseks saigi:

       

       

Peale keevitust panin kontrolliks (olgugi et muutusi enam teha ei saa) uuesti völli külge ja ... üllataval kombel oli köik 0,5 mm täpsuses, mis on krossi söiduks muidugi liiast, aga ennem keevitust oli erinevus 0,7 mm (millimeeter siia-sinna ei ole ju üldse probleem, kiige puksid kuludes loksuvad völliotsast möötes ka rohkem).

   

Keevituse tegi tuttav, kes on TIG-ga tööd teinud juba aastast 1986, omal veel nii puhtalt välja ei tuleks.

Edasi ... tugevdused ja siis peaks valmis saama. Kunagi hiljem aretan ketipinguti asemel ketisuunaja.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#6

Sa võid Quade tuunima hakata! Tuttav just müüs Quinli (hiina värk) Lätti sama probleemiga maha. Edu, loodetavasti saab parem! Big Grin

Veel pole maha löödud
Vasta
#7

(16-07-2014, 23:01 PM)JaakH Kirjutas:  Sa võid Quade tuunima hakata!

Vaevalt ... see on nii aeganöudev töö et piirdun ikkagit vaid omatarbeks Toungue

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#8

Tugevdused tegin pikemad kui originaalid, et ulatuksid amordikinnituskohast üle ... just too koht kus murde jöud suurim ja ennist mölki läks. Papist šabloonid ette, märked metallile, löikasin löikekettaga välja ja töötlesin vastavalt kiigele. Ühe alumise pidin lühema ja madalama tegema, sest muidu ei saaks amordikinnituspolti sisse:

           

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#9

Tugevdused küljes:

       

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#10

Kiige värvitud. Vaja veel vidinad külge panna ning siis valmis:

   

Statsionaarset ketisuunajat otsustasin seekord veel mitte külge keevitada, vajadusel saab selle klambritega ka külge. Jätan originaalse ketipinguti koos suunava rullikuga (see on isetreitud, originaalis olid siledad rullikud). Treisin vaid veelsuurema rulliku, millel ääred 2mm körgemad ja laagrid ka nöks suuremad:

   

Kiige remont/taastamine löpule viidud.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#11

Loomulikult üks päev ennem vöistlusteleminekut treeningutel, otsustas asemele ostetud uus kiige oma ketisuunajaga koostööd enam teha mitte nii nagu peaks. Ainuke lahendus oli originaal kiige alla panna, sest see on ketipingutiga, mille kinnituskoht uuematüübi kiigel ää on jäetud (s.t. olgugi et uus uuematüübi oma sai asemele ostetud, tasus vana taastamine end 100%-ga ära). Kell 01:00 öösel sai remonditud kiiga alla, hommikul testisöit ja vöistlustele minek ilma rajakatsetuseta:

   

Kiige toimis kenasti, probleeme polnud.

   

Pilt tagakiigest ka natukse laiemas kaadris Wink

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#12

Väike lisa eelmisele postitusele.
Pildid mönest hüppest, et arusaadavam oleks miks kiige vasta ei pidanud ja mida ta kannatama peab.
Tookord Taru all Lange'l tegid Saarlased esikolmikus puhta töö.

               

   

         

   

Nüüdseks on quad juba "Legoks" lahti vöetud, et teha täielik Overhaul mootorile ning raam saab tugevdatud ebameeldivate üllatuste vältimiseks.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#13

Möödaläinud talvel sai ka raami tugevdamisega tegeletud. Kuna tegu Mk1 raamiga, siis on tehas ise natukse parandanud asja + oma äranägemise järgi tehtud.
Mootor praktselt vaid rippus raami kinnituste küljes, seega hüpetel raskusega kiskus end alla. Tehas muutis seda, lisades ka mootori alla kinnituse, millele viimane toetuda saab. Nii on mootoril kinnitus vastas kui ta allapoole vajuda tahab ja raam muutub ka läbi mootori natukse jäigemaks. Lisasin alumise kinnituse kuid puudusid mo raamil körvad selle jaoks, need tuli ise löigata ja keevitada:

           

           

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#14

Mk1 raamil puudus keti rullik esimese ketihammaka kohal, seega kui kett tagasillalt mootoripoole liikus, käis ta vasta raami ristitoru ning söi sinna sooned sisse. Kui masina sain, siis kohe ka panin sinna rulliku, kuid sooned olid juba sees. Ning söiduga tekitas iga soone nurgast torusse prao. Keevitasin praod kinni, panin paiga peale:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#15

Kuskil hooaja alguses hüppas poiss quadiga teisele selga. Esiöötshoobade kinnituspostid said tänu sellele köva paugu ning läksid öigevähe ühele poole nihkesse. Regullisin tookord sarniiridest rattad taas vertikaali ning nüüd siis tegelesin asjaga. Sirgeks painutama ma neid aga uuesti ei hakanud, kartsin et teeb asja hullemaks keevituskohtadest. Selle asemel panin kahe posti vahele lisatugevduse:

          


ning keevitasin köik postide keevitused üle, kui peaks kuskil mikropragu olema mida silmaga ei näe:

               

Ja igaks juhuks panin ka postide allaossa tugevduskolmnurgad (poleks vast vaja olnud, kuid näpud sügelesid:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#16

Nagu ennist kirjutasin, siis mootor vaid rippus raami küljes. Selle töttu olid tekkinud mölemale ülemisele raamitorule just kinnituskohtade juurde praod ... natuke veel ja see oleks pooleks läinud, sest toru pinnast jooksis pragu pea 90% ringile:

       


Keevitasin praod ja paigaldasin (olgugi, et nüüd on ka mootori alumine toestus olemas) tugevdused:

           

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#17

Teistel masinatelt on teada, et läheb pooleks raam just tagakiige kinnituse eest. Selle vältimiseks keevitasin tugevdused raami alla sinna kohta. Keevitus ei ole meelga täies pikkuses, vaid jupiti, nii on raamile parem ja ei tömba metalli pingesse.

           



"Sügelevate näppude" töttu tegin ka tugevdused tagakiige kinnnituste ülaossa:

       


Piltidel olevad tugevdused sai muidugit ennem värvimist lihvkettaga soliidsemaks tehtud.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#18

Peale keevitustöid siis: värvimiseelne töötlus, krunt, värv ...

       


... ja kokkupanek vöis alata:

       

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#19

Lisajahutust radiaatori lödvikute vahele avariiolukorraks, kui radikas porist umbe läeb:

           

       

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#20

(08-05-2015, 15:22 PM)overspeed Kirjutas:  Lisajahutust radiaatori lödvikute vahele avariiolukorraks, kui radikas porist umbe läeb:

Idee ja teostuse eest 10 punkti...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 23 külali(st)ne