12-10-2005, 00:09 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-08-2023, 14:36 PM ja muutjaks oli TeeTL.)
Kuna sellel Crowni mudelil Eestis eriti palju fänne ei paista olevat ja eestikeelses netis ei leia piltigi, juttudest rääkimata, riputan paar rida ja fotot välja.
Oma praeguse auto ostsin 2003a kevadel, tollal oli ta selline:
Aastaid tagasi tuli ta tehasest välja 2.8L 108kW bensiinimootoriga ja automaatkäigukastiga, seeriatähiseks MS112, kuid kes teab mitmenda omaniku poolt on Eestis ümber ehitatud 2.2L 54kW diisliks (sama mootor mis Hiace kaubikul), vastava mudeli ametlik tähis LS110.
Crowni varustusklassid olid Deluxe ja Super Saloon, aga mingist lisavarustusest võib rääkida ainult SuperSalooni puhul, sest Deluxel on kesklukk ainuke elektrilisa.
Tootmisaastana on passi märgitud 1988, kuid mulle teadaolevalt (ja wikipedia andmetel) lõpetati selle seeria tootmine 1983. Edasi järgnes uuem ning ümaram MS120-seeria ja 1987 ka juba MS130 seeria. Kas tõesti võis kusagil ääremail mõnes tehases toimuda vana mudeli tootmine kuni 1988 aastani, ei tea.
Mulle oli see auto kolmas 11x-seeria Crown, eelmisest kahest oli üks mõeldudki varuosadeks, aga teisega läksin alt, või õigemini läks autol põhi alt.
Pärast mõningaid ostujärgseid kõpitsemisi kulgesin uue autoga kahel suvel üsna muretult veidi üle 15000 suvekilomeetri. Kui algul olin parempoolsesse rooli suhtunud kahtlusega ja pidasin plaani seda ümber tõsta, siis juba üsna varsti harjusin ja unustasin selle üsnagi tülika plaani.
2004 sügisel aga hakkasid probleemid silmapiirile kerkima. Ülevaatuse ukselt saadeti tagasi, sest esituled ei vastavat parempoolse liikluse nõuetele (täiesti õige jutt, muidugi), ja ka mootori käivitumine oli muutunud väga vaevaliseks. Talvel auto seisis vaguralt ja ootas oma aega.
2005 kevadel hakkasin tasapisi pihta tegemistega. Kuna nelja kandilise tulega esiosa oli mulle alati rohkem meeldinud ning need tuled sobivad ka meie liiklusse, tuligi idee terve esiosa ära vahetada (kapott, tiivad ja esipõll olid kah erinevad lisaks tuledele). Ühelt doonorilt sain tiivad ja esipõlle, teiselt kapoti ja iluvidinad.
Idee järgi pidi kuu ajaga kõik tehtud saama ja siis jaanipäevaks jälle teedel veerema
Hiljem muidugi selgus, et olin tööde mahtu kõvasti alahinnanud, pealegi lisandus muid tegemisi ja värskeid ideid sedamööda, kuidas lammutamine edenes. Mingil hetkel tundus, et kõvasti laialikistud olekus oleks patt jätta mootor vahetamata, ja nii ta läks... Üha rohkem töid ja üha vähem aega tegelemiseks.
Siin pildil mootor juba vahetatud, aga pool keret ümbert ikka puudu:
Oktoobri alguse seisuga sain auto vähemalt niipalju sõidukorda, et võis ülevaatusel ära käia.
Võrreldes kevadel plaanituga on tulemus kahjuks küll kaugel sellest, mida oleks tahtnud näha/teha. Isegi kapoti värvimiseni ei jõudnud. Aga ta liigub siiski,
ja näeb praegu välja selline:
Pisut rohkem pilte ja remondi kronoloogiat on veel tulemas, kui millalgi on aega neid ritta sättida.
Oma praeguse auto ostsin 2003a kevadel, tollal oli ta selline:
Aastaid tagasi tuli ta tehasest välja 2.8L 108kW bensiinimootoriga ja automaatkäigukastiga, seeriatähiseks MS112, kuid kes teab mitmenda omaniku poolt on Eestis ümber ehitatud 2.2L 54kW diisliks (sama mootor mis Hiace kaubikul), vastava mudeli ametlik tähis LS110.
Crowni varustusklassid olid Deluxe ja Super Saloon, aga mingist lisavarustusest võib rääkida ainult SuperSalooni puhul, sest Deluxel on kesklukk ainuke elektrilisa.
Tootmisaastana on passi märgitud 1988, kuid mulle teadaolevalt (ja wikipedia andmetel) lõpetati selle seeria tootmine 1983. Edasi järgnes uuem ning ümaram MS120-seeria ja 1987 ka juba MS130 seeria. Kas tõesti võis kusagil ääremail mõnes tehases toimuda vana mudeli tootmine kuni 1988 aastani, ei tea.
Mulle oli see auto kolmas 11x-seeria Crown, eelmisest kahest oli üks mõeldudki varuosadeks, aga teisega läksin alt, või õigemini läks autol põhi alt.
Pärast mõningaid ostujärgseid kõpitsemisi kulgesin uue autoga kahel suvel üsna muretult veidi üle 15000 suvekilomeetri. Kui algul olin parempoolsesse rooli suhtunud kahtlusega ja pidasin plaani seda ümber tõsta, siis juba üsna varsti harjusin ja unustasin selle üsnagi tülika plaani.
2004 sügisel aga hakkasid probleemid silmapiirile kerkima. Ülevaatuse ukselt saadeti tagasi, sest esituled ei vastavat parempoolse liikluse nõuetele (täiesti õige jutt, muidugi), ja ka mootori käivitumine oli muutunud väga vaevaliseks. Talvel auto seisis vaguralt ja ootas oma aega.
2005 kevadel hakkasin tasapisi pihta tegemistega. Kuna nelja kandilise tulega esiosa oli mulle alati rohkem meeldinud ning need tuled sobivad ka meie liiklusse, tuligi idee terve esiosa ära vahetada (kapott, tiivad ja esipõll olid kah erinevad lisaks tuledele). Ühelt doonorilt sain tiivad ja esipõlle, teiselt kapoti ja iluvidinad.
Idee järgi pidi kuu ajaga kõik tehtud saama ja siis jaanipäevaks jälle teedel veerema
Hiljem muidugi selgus, et olin tööde mahtu kõvasti alahinnanud, pealegi lisandus muid tegemisi ja värskeid ideid sedamööda, kuidas lammutamine edenes. Mingil hetkel tundus, et kõvasti laialikistud olekus oleks patt jätta mootor vahetamata, ja nii ta läks... Üha rohkem töid ja üha vähem aega tegelemiseks.
Siin pildil mootor juba vahetatud, aga pool keret ümbert ikka puudu:
Oktoobri alguse seisuga sain auto vähemalt niipalju sõidukorda, et võis ülevaatusel ära käia.
Võrreldes kevadel plaanituga on tulemus kahjuks küll kaugel sellest, mida oleks tahtnud näha/teha. Isegi kapoti värvimiseni ei jõudnud. Aga ta liigub siiski,
ja näeb praegu välja selline:
Pisut rohkem pilte ja remondi kronoloogiat on veel tulemas, kui millalgi on aega neid ritta sättida.