Tekkis huvi Gaz 66 diisli vastu.
#41

kui minu jutt antud teema kontekstis arusaamatuks jäi, siis täpsustan.
majanduslikult on mõttetu kuuekümne kuuele diiselmootori aretamine.
enam-vähem korras originaalmootor teeb sellise oma tarbeks tehtava töö sama hästi ää ja see hüpoteetiline kokkuhoid kütuse arvelt ei teeni mootorivahetust mitte kunagi tagasi.
mõningane jume tuleb ideele alles siis kui mootoriswapi järel hakkaks masin nö. täisajaga raha teenimise tööd tegema. ja ka siis ei tasu loota, et ettevõtmine kiirelt omadega plussi jõuab.

kui aga ettevõtmise ajandiks on misiganes muu põhjus peale majandusliku kasu, siis loomulikult võib igasugu asju välja mõelda ja valmis teha.
Vasta
#42

Olgem ausad, kes juba diisemootorit 66-le peale soovib aretada ei maksa diisli eest nagunii, seega teenib antud ehitus kiirelt end tasa, paarikümne paagitäiega... Kust kütet saadakse ja mis hinnaga, on juba igaühe enda asi, kes ostab valgevene rakkajuhtide käest 1€ liiter, kes tõmbab enda tööautost, kes "muretseb" kuskilt, kes kannab firma kuludesse jne... dela tehniki..

Ei tasu sinisilmselt uskuda et diisel gaz-i mees oma kütte tanklast ostab...


Ise hetkel mõlgutan mõtteid gaz 52 R6 mootori ülelaadimiseks, väikse kojaga garret Weberi karpa all peaks päris äkilise noodi andma, tööd teha ei soovi aga jäärada tahaks küll sõita... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#43

Tänan neid kes antud arutelus on asjakohaseid komentaare jaganud.

Selgitaksin vähe oma vaatenurka: Auto mõte oleks hobisõiduk/tööloom,ehk siis mõte oleks ehitada, osta kallutaja 66,millega saaks omatarbeks mingisugust manti vedada. Samas saaks ka vajadusel kedagi kusagilt välja tõmmata ja ka vabal ajal metsas püherdamas käija. Auto läbisõiduks ennustaks praegusel hetkel u 500 km kuus.

Ehk siis mõte on teha hobisõiduk,millega kannataks ka vähesel määral teenust teha. Tingimuseks oleks ka muidugi 4x4 veoskeem ja hinna skaala võiks jääda 4000-5000 euro kanti. Maantee kiirus peaks olema 70-85 km /h.

Kuna käed jalad veel terved, siis ehitused teostaks ise,mootori poolepealt olen diislitega suurem sõber kui bensukatega.

Ootaks arutelu antud teemadel.
Vasta
#44

Ma arutelu alustuseks ütlen arvamuse, et kui autot selle eelarve alguses juba eelnevalt olemas ei ole, siis on kõige korralikult tegemiseks raha liiga vähe. Mis mootor üldse piisavalt pöördeid võimaldaks?
Kui tingimata käivad neelud vene tehnika järgi, siis soovitaks pöörata silmad Gaz 3308 poole (täpsemate hindadega ma kursis pole).
Vasta
#45

Ei käi neelud, ega tekita ka erutust see vene tehnika minus,asi lihtsalt selles, et lääne tehnika varuosad on tunduvalt kallimad (veoauto kasutatud peaülekande hind hakkab näiteks 800 eurist jne). Tahaks sõidukit millega saaks vajadusel metsas ragistada ja kui tükid taga, siis ei ole raha maitset niiväga suus.

3308 mõte on hea, aga Rebellast küsides hakkavad uue auto hinnad 35000 ja kasutatud autod 25000 eurost,seda on hobiauto kohta minujaoks palju. Muidu 3308 on igati mõnusam kui gaz 66 Smile

Kuna praegu teen eeltööd ja tegudeni tahaks jõuda kevadel, siis loodan et vahepeal tuleb mõni müüki.
Vasta
#46

Kuna praegu teen eeltööd ja tegudeni tahaks jõuda kevadel, siis loodan et vahepeal tuleb mõni müüki.
[/quote]
Oli endal ka selline mõte eelmine aasta ja sai korralikult kodutööd tehtud, ja uuritud, puuritud. Oli selle aja jooksul 3 diisel gaz 66 müügis:
Esimene oli bellarussi mootoriga, aga vene tehnika huvi väga ei pakkunud.
Teine oli mersu mootoriga, ei mäleta nüüd enam kubatuuri, ega mootoritüüpi, hind oli niikuinii piisavalt krõbe, omanik oli vähemalt ise piisavalt rahul.
Mersu mootor koos kastiga läks siis gaz 66 kasti ja käike pidi palju olema ja kütusekulu ja võimsusega oli ka rahul
Kolmas oli bmw 2.4 td mootoriga isend. Kütusekulu ja võimsusega oldi rahul, aga käigud pidid kiired olema isegi läbi aeglusti(66 kasti vahel polnud järelikult), kui nüüd ise õieti mäletan.Aga see müüdi ära ja ei saanud ei proovima ega vaatama minna.
Ise pannes toona oleks valinud kahe mootori vahel bmw 2.5 tds, mida saab siis chipiga või mehaanilise pumbaga lihtsalt järgi aidata. Ja pealegi on need mootorid väga odavad ja kasutatult liigub neid palju.
Mersu mootoritest oleks valinud om 606.96. mida raskem leida ja maksab veits rohkem aga jõudlust on piisavalt ja edasi aidata saab väga palju kui oled nõus maksma, aga nuh ka stock seades oleks see mootor seal peal väga hea.
Ise sai siis ostetud prooviks stock gaz 66, nagu vene tehnika ikka, kõik asjad saavad tehtud aga pole päris nii fun kui võiks olla.
Lagunema kipuvad asjad mida ei oskaks oodata.
Sai ligi võetud ka teine gaz 66 toorik ilma mootorita ja läksin siis odavama vastupanu teed ja mootori valikuks sai 2.5tds aga kuna doonor auto liiga korralik, siis läheb taastamisse ja gaz peab hetkel jääma ootama paremaid aegu.
Vasta
#47

(24-09-2014, 11:56 AM)maitds Kirjutas:  Sai ligi võetud ka teine gaz 66 toorik ilma mootorita ja läksin siis odavama vastupanu teed ja mootori valikuks sai 2.5tds aga kuna doonor auto liiga korralik, siis läheb taastamisse ja gaz peab hetkel jääma ootama paremaid aegu.

Kui huvi on, siis mul pakkuda kaks (peaaegu)komplekset bemmi 525td mootorit+ veel meeletu kogus muid jubinaid sinna juurde.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#48

No üheks mõtteks on olnud kasutada vw Lt 2,5 TDI 80 kw mootorit ja käigukasti,kuna need on aianurgas olemas. Uurisin natuke nende kohta ja väändemomendilt on vw 2,5 l mootor natuke lahjem kui gazi originaal v8 aga kahtlen kas 2,5 liitrit saab 4,2 liitrise v 8 vastu, vääne ja võimsus põhimõtteliselt samad aga pikem perspektiiv ? Muidugi mootorid on väga erinevast ajastustBig Grin
Vasta
#49

Ära vaata ainult maksimaalse võimsuse ja momendi numbrilisi suurusi, vaata ka seda, millises pööretevahemikus see saadaval on. Selles võib bensu v8 diislile silmad ette teha.

Kui palju sa selle masinaga siis läbi sõita tahad, et originaalmootori korda tegemine piisav pole ja TDI ressursis kahtled?
Vasta
#50

No kui sellist masinat ehitada/ ostma hakata siis ikka 5 aastaks vähemalt,eks kasutuspikkus sõltub paljudest asjadest. Kas tdi kannataks 100000 km 66 südamena?
Vasta
#51

Veoautodele sõiduka diiselmootorist on ennegi räägitud. Kõlama jääb neist juttudest alati siduri olematu vastupidavus. On ka loogiline, kogu aeg on vaja kohalt nihutada korralik ülekoormus.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#52

sidur siduriks, see nagunii alamõõdulisuse tõttu on kulumaterjal. a mudu aru ma ei taipa, kas te mehed teete nalja vä? 66 on ju veoauto juba, küll pisike aga siiski. sinna ikka natuke kubatuuri ka vaja. numbri järgi kõva vääne ja uhked hobused ei päde.
kui vaja ise ehitada ja russi kone ei sobi, siis vaadake kuskilt ikka veoka mootor.
Vasta
#53

Pole see 66 mingi veoauto.Ametlik kandevõime 2 tonni, täismass kõigil versioonidel alla kuue tonni.Enamik kaubikuid ja maastureid on koos lubatud haagisega ette nähtud suurema massi liigutamiseks.Miks ei peaks kaubiku mootor 66 liigutama, kui ülekanded paigas?Siduri tapab ka liigne libistamine, kui mõistusega kasutada, siis kestab ka kaubiku sidur edukalt.
Vasta
#54

(24-09-2014, 19:40 PM)raulex Kirjutas:  Pole see 66 mingi veoauto.Ametlik kandevõime 2 tonni, täismass kõigil versioonidel alla kuue tonni.Enamik kaubikuid ja maastureid on koos lubatud haagisega ette nähtud suurema massi liigutamiseks.Miks ei peaks kaubiku mootor 66 liigutama, kui ülekanded paigas?Siduri tapab ka liigne libistamine, kui mõistusega kasutada, siis kestab ka kaubiku sidur edukalt.

Lisaks massile mõjutab sidurit kõvasti ka rattamõõt. GAZ-66 rattad on suvalisest kaubikust ikka märkimisväärselt suuremad.
Vasta
#55

ja teisipidi oli ju jutt, et vaja riista, et nö. oma puid metsast välja vedada ja külameestele ka veoteenust teha. isegi kui kõik sõidetavad metsarajad on siledamad ja kandvamad kui päälinna tänavad, siis ometigi pannakse peale tubli ülekoorem.
a muidugi saab asja sobiva ülekandega kindlasti töötavaks teha.
Vasta
#56

(24-09-2014, 19:56 PM)zazik Kirjutas:  
(24-09-2014, 19:40 PM)raulex Kirjutas:  ....Miks ei peaks kaubiku mootor 66 liigutama, kui ülekanded paigas? Siduri tapab ka liigne libistamine, kui mõistusega kasutada, siis kestab ka kaubiku sidur edukalt.

Lisaks massile mõjutab sidurit kõvasti ka rattamõõt. GAZ-66 rattad on suvalisest kaubikust ikka märkimisväärselt suuremad.

Palun mulle rumalale seletada, mismoodi sidur saab ratta suurusest aimu, kui (nagu ksf! raulex kirjutas) ülekanded paigas on?
Vasta
#57

(24-09-2014, 17:58 PM)diesel Kirjutas:  sidur siduriks, see nagunii alamõõdulisuse tõttu on kulumaterjal. a mudu aru ma ei taipa, kas te mehed teete nalja vä? 66 on ju veoauto juba, küll pisike aga siiski. sinna ikka natuke kubatuuri ka vaja. numbri järgi kõva vääne ja uhked hobused ei päde.
kui vaja ise ehitada ja russi kone ei sobi, siis vaadake kuskilt ikka veoka mootor.
Kas siis suurema kubatuuriga mootori andmed on lihsalt usutavamad v? Jääb natuke arusaamatuks? Kuna võrreldes erinevaid mootoreid nö paberi peal siis,85 nda aasta 3,3 l turboga patroli diisli vääne on lahjem kui vw 2,5 tdi l. Ehk selgitaksid natuke endapoolt kirjutatut.

Ratta mõõdu kompenseeriks see et g66 on tunduvalt aeglasem peaülekanne lisaks veel aeglustav vahekast.

Küsimus tekkis ka selline palju on Gaz 66 l ülekande varjante,ehk oskab keegi aimu anda umbeski?
Vasta
#58

(24-09-2014, 20:10 PM)zurik Kirjutas:  ... Ehk selgitaksid natuke endapoolt kirjutatut.
ei oska teaduslikult põhjendada. kuugli järgi on su väide tõene. samas 3.3 on ka veel pisemapoolne mootor. ma ei suut leida zmz53 väände andmeid. no väga pikalt polnd mahti otsida ka muidugi. ega see 4.2 nüüd mingi jõujaam muidugi pole. võib-olla, et päriselus isegi kannatab pisemaga asendada.
a vähemasti kõhutunne ütleb, et kui tahta kuskil pehmemapoolses või lumises metsas üle kändude roomata näiteks kasvõi 7-8 tonniga siis peaks ikka kone selline olema, mis jaksab tühikäigul tiksudes ka koormat liigutada.
ülekanded on muidugi toredad asjad aga sobiva jõu saamisel väikse mootoriga võib lõppkiirus üsna nadiks jääda.
Vasta
#59

Väga huvitav arutelu aga soovitaks Audi 3,3 liitrist diislit.millel 165 kw. ja arvan, et väänet piisavalt ja sidur peaks ka vastu pidama.
Vaja ainult sobitada 66 käigukasti otsa või teha kohe automaat kastiga Big Grin
Ise kui peaks tegema teeks audi 4,2 liitrisi bensiini mootoriga püssi 220 kw või rohkem ja automaat kastiga Big Grin
Edu soovides Big Grin
Vasta
#60

(24-09-2014, 20:10 PM)zurik Kirjutas:  Küsimus tekkis ka selline palju on Gaz 66 l ülekande varjante,ehk oskab keegi aimu anda umbeski?
Tehas on teinud ainult üht varianti, kuid sinna sobivad kõik Gaz-53 ja Pazi sildade teod ja taldrikud.
Väidetavalt kiireim ülekanne 3,44 on Gazi oma diislitega masinatel näiteks 3307
ja aeglaseim on tänavaharja oma 8,8.
Sel viimasel on muide 4 hammast teol.
Olles sõitnud selle Gazi oma diisliga siis väga hea mulje jättis.
Tänu õhkjahutusele läheb talvel väga kiiresti soojaks ja mis eriti kummaline et õliga soojendus kütab ka kabiini väga mõnusalt soojaks 10 min.sõiduga.
Kuna tegu turbomootoriga tuleb korralik vääne 1200 pöörde juures ja veab kuni 3300 pöördeni.
Eriti sitke sell on aga sama mootor 6 silindrilisena.
Too on juba 1000 pöörde peal jõuline, kuid max pöörded on alla 3000 vähe.
Diisli kast on 5 käiku mis sünkroniseritud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne