02-10-2014, 11:17 AM
Küsimus siis tavaliste valatud alumiiniumist kolbide kohta.
Kui suur vahe silindriseina ja kolvi vahel on veel OK? Mootori tootja annab kataloogis silindri läbimõõduks 95.500-95.510 ning vastavaks kolvi läbimõõduks 95.469-95.471 mm. Reaalsus järgmine: Silindri läbimõõt 95.52-95.53 mm, puuritud on silindri kulumata osade järgi 95.51 peale ning sajandik-paar on kulumine peale viimast remonti. Tehase poolt lubatud maksimummõõt on 95.57 ning ovaalsus 0.025 mm. Kolbide mõõtmine andis sõrmega risti mõõtes tulemuseks 95.41-95.43 mm. Kulumisjägi kolbidel eriti pole, pind on kergelt läikivam, kui kõrval, kuid pind katvad peened sooned on täiesti selgelt eristatavad ning sama tugevad kui kulumata pinnal. Ilmselt on kolvid sama mõõtu juba olnud sünnist saati. Kolbidelt tootjat välja lugeda ei suutnud, peal on ainult läbimõõdu tähis. Mõõdetud on korralike ning kalibreeritud mõõteriistadega ca 20 kraadise temperatuuri juures ning mõõteveaks võiks olla maksimaalselt 1 sajandik.
Võimalik on igasuguseid edevaid katteid tänapäeval kasutada ning nende tööde hinnad ei ole ka enam ulmevaldkonda kuuluvad. Seega saaks kolvipinda veidi ka juurde "kasvatada" Nüüd tekib küsimus, et kuivõrd peaks end üldse häirida laskma kolbide mõõtmetest, eeldusel, et sulam, millest valatud on, on teadmata, siis ma julgeks pakkuda, et ohutum on ilmselt jätta paisumisruumiks sajandik-paar suurem ruum, kui tehase ettenähtu ning kõrvalnähuks on ilmselt külmast peast tekkiv kolin? Mootor saab remondi käigus endale mõned hingamist parandavad modifikatsioonid ning maksimumpöörded jäävad 6500-6800 kanti, kasutamise koha pealt iga päev tänaval tarbimine pole eesmärgiks, seega ka maksimaalse tööressurssi välja pigistamine on pigem boonus, kui eesmärk.
Kui suur vahe silindriseina ja kolvi vahel on veel OK? Mootori tootja annab kataloogis silindri läbimõõduks 95.500-95.510 ning vastavaks kolvi läbimõõduks 95.469-95.471 mm. Reaalsus järgmine: Silindri läbimõõt 95.52-95.53 mm, puuritud on silindri kulumata osade järgi 95.51 peale ning sajandik-paar on kulumine peale viimast remonti. Tehase poolt lubatud maksimummõõt on 95.57 ning ovaalsus 0.025 mm. Kolbide mõõtmine andis sõrmega risti mõõtes tulemuseks 95.41-95.43 mm. Kulumisjägi kolbidel eriti pole, pind on kergelt läikivam, kui kõrval, kuid pind katvad peened sooned on täiesti selgelt eristatavad ning sama tugevad kui kulumata pinnal. Ilmselt on kolvid sama mõõtu juba olnud sünnist saati. Kolbidelt tootjat välja lugeda ei suutnud, peal on ainult läbimõõdu tähis. Mõõdetud on korralike ning kalibreeritud mõõteriistadega ca 20 kraadise temperatuuri juures ning mõõteveaks võiks olla maksimaalselt 1 sajandik.
Võimalik on igasuguseid edevaid katteid tänapäeval kasutada ning nende tööde hinnad ei ole ka enam ulmevaldkonda kuuluvad. Seega saaks kolvipinda veidi ka juurde "kasvatada" Nüüd tekib küsimus, et kuivõrd peaks end üldse häirida laskma kolbide mõõtmetest, eeldusel, et sulam, millest valatud on, on teadmata, siis ma julgeks pakkuda, et ohutum on ilmselt jätta paisumisruumiks sajandik-paar suurem ruum, kui tehase ettenähtu ning kõrvalnähuks on ilmselt külmast peast tekkiv kolin? Mootor saab remondi käigus endale mõned hingamist parandavad modifikatsioonid ning maksimumpöörded jäävad 6500-6800 kanti, kasutamise koha pealt iga päev tänaval tarbimine pole eesmärgiks, seega ka maksimaalse tööressurssi välja pigistamine on pigem boonus, kui eesmärk.